Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koridor zkrátí cestu vlakem do Plzně na hodinu

V centru Plzně nasednete do pohodlného vlaku a o hodinu později z něj vystoupíte na hlavním pražském nádraží. A stejně rychle jako autem se dostanete vlakem z Plzně do Chebu. Nereálná představa? Za devět let má být realitou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Qesospi Cobigan

Dvoukolejnost

Já teda nevím, ale když jsme hrál naposledy před lety Railway Tycoon, tak z toho bylo zjevný, že pokud se dvoukolejná trať nepostaví zcela, tak ji nemá smysl vůbec stavět... Proto se divím tomu, že planují to "zúžení"...

0/0
25.5.2006 14:49

PeS

Re: Dvoukolejnost

Jenze nezapomente, ze je cestou spousta mist pro krizovani-predjizdeni (dvou a vicekolejne nadrazi a nadrazicka). Navic mistni pomery nedovoluji zdvoukolejneni za rozumne penize. Dvoukolejka bude prodlouzena z Kozolup do Pnovan, bude to pro primeststkou dopravu do Plzne jen plus...

0/0
25.5.2006 15:51

Pilsener

Do Plzne za hodinu

Nechci byt prilis jedovaty, ale titulek zrejme implicitne predpoklada, ze si tam ctenari doplni "z Prahy". Z Usti nad Labem nebo z Klatov to asi nezkrati, ze jo.

0/0
25.5.2006 11:51

Qesospi Cobigan

Re: Do Plzne za hodinu

ale jo., tam postavěj heliporty...

0/0
25.5.2006 14:54

John Smith

Vyhozené peníze?

Já se už musím smát, jak všichni na všechno jen nadávají. Když se do železnice neinvestuje, nadává se. Když se investuje, nadává se taky, že to stojí moc peněz... Vzhledem k nejisté ropné budoucnosti je investice do železnice to nejlepší, co můžeme udělat (z čeho se asi budou stavět silnice, až ropa dojde?? Možná z betonu, jako za Hitlera, ale...). Tunel z Prahy je rozhodně dobrý nápad: aby dráha mohla konkurovat, musí být co nejrychlejší. Jen je velká škoda, že díky páně Klausovým úsporným balíčkům před 10 lety z rekonstrukce 1. koridoru zůstal jen nedodělaný paskvil... To už je o dost lepší přestavba trati Č. Třebová -  Zábřeh, kde se oblouky vyrovnávají několika tunely...

0/0
25.5.2006 11:00

Karlos

Re: Vyhozené peníze?

Souhlas, ač všichni železnici zatracují, bez ní se naše ekonomika neobejde, ono se stačí podívat jak vypadají silnice, a co všechno se po železnici vozí - uran a uhlí do elektráren, díly a automobily do/z automobilek, železná ruda a ocel z ostravských hutí, chemické výrobky z chemiček a takhle bych mohl pokračovat dál a dál . Prostě po železnici se toho vozí stále ještě dost což je dobře. Investice jsou proto oprávněné...

0/0
25.5.2006 11:21

Petr K.

Tunel etc.

Osobně si myslím, že ten tunel by nebyl až tak strašný nápad - pokud dobře rozumím, zkrátí se jím jízdní doba Praha-Beroun na nějakých 10-15 minut, přičemž i modernizací té klikaté a v podstatě půlkruhové cesty údolím Berounky by nebylo možno dostat se pod půl hodiny.

Tecy: nebyl by to špatný nápad, kdyby. Kdyby celý koridor až na hranice byl stavěn na rychlost minimálně těch 160 km/h a jako skutečné kapacitní spojení ČR se západní Evropou. Pokud se skutečně za Plzní nemá de facto zdvojkolejňovat (rozumím tomu správně tak, že se má zdvojkolejňovat jenom nějakých 10 km?!?), tak jsou to opravdu vyhozené peníze. Přesně řečeno, tunel stavební lobby. (Nechte mě hádat: tendr vyhraje konsorcium Skanska-Metrostav-Subterra.)

0/0
25.5.2006 9:58

Petr K.

Re: Tunel etc.

Povedl se mi překlep, první slovo druhého odstavce mělo být "tedy".

Ale ještě jedna věc: líbí se mi, jak je pan Hejtman "zlobbován" pro stavbu větvě na Domažlice - Regensburg - Mnichov. Pamatuji si, jak před pár lety s tím přišli Bavoři, že chtějí tuhle železnici, aby pomohli naddimenzovanému letišti v Mnichově s přísunem cestujících z Čech.

Ne, že bych si nepřál lepší spojení s Mnichovem, ale prioritou by mělo být vybudování velkokapacitního spojení ČR se skutečnými centry Evropy, tedy dvoukolejný vysokorychlostní tah Cheb - Nürnberg - Frankfurt - Brusel/Paříž/Londýn.

0/0
25.5.2006 10:19

TTT

???

Modernizace ano, ale opět je zde uváděn nesmyslný tunel z Prahy do Berouna. Neuvěřitelná arogance betonové loby.

0/0
25.5.2006 8:34

drevak_patlak

Re: ???

Zrovna novou trať Praha-Beroun bych považoval za vůbec nejdůležitější stavbu na celé trati. Současná trať, která se klikatí podle Berounky, nemá prakticky šanci na nějaké rozumné zvýšení rychlosti, navíc je o dost delší než např. dálnice nebo navrhovaná nová trať. Kromě toho je na této trati silná příměstská doprava a rychlíky tuto příměstskou dopravu omezují (chtělo by to 15timinutový interval osobáků, ale to už se na trať spolu s rychlíky a nákladními vlaky nevejde). Je samozřejmě otázka, jestli téměř celá trať bude muset být v tunelu, ale to nejsem schopen objektivně posoudit.

0/0
25.5.2006 9:14

JTB

Re: Re: ???

Dřevák jako obvykle za nás rozumnéR^

0/0
25.5.2006 12:17

TTT

Re: Re: ???

Rychlík Praha hl.n.-Beroun jede 35 minut pěknou krajinou.  To si myslím není moc. Kam pořád všichni spěchají? Vše je rychlejší a stejně mají všichni málu času. Jinak 30 minut interval pro osobní vlaky je akorát. Jako docela podstatný argument proti tunelu je dost významný zásah do životního prostředí.

0/0
25.5.2006 12:32

Mirco1

Re: Re: Re: ???

Argumentu prosté plytké sentimentální a vágní řeči.

0/0
29.6.2006 21:34

jan_benes

Re: ???

Bohužel v tomto případě nejde o betonovou lobby, ale velký ústupek občanům údolí Berounky, kudy prochází součásná trať, která se měla modernizovat. Podle současných přísných norem by si rekonstrukce stávající trati Praha-Beroun vyžádala stavbu několikakilometrových protihlukových stěn (od Velké Chuchle až po Karlštejn). Díky protestům občanů a dotčených obcí se varianta modernizace stávající trati stala naprosto neprůchodnou (na stavbu se po několika letech nepodařilo získat ani územní rozhodnutí) a proto se SŽDC rozhodla od této varianty upustit a dále řešit projektovou přípravu tunelového varianty vedené mimo dotčené území.

Informaci si můžete ověřit například na městském úřadě v Černošicích, kde vám k tomu velice rádi sdělí více.

0/0
25.5.2006 9:45

TTT

Re: Re: ???

Děkuji za info. O tomto se moc nemluví. Jinak dost tratí se již modernizovalo (např.celý úsek Praha -Ústí) a nebyly protesty. V současné době se modernizuje úsek Praha-Říčany, včetně protihlukových staveb (dokonce i v místech kde vlak nikohu neruší-vyhozené peníze) a opět je klid. Obyvatelé Berounky jsou dost vyjímka.

0/0
25.5.2006 12:36

Karlos

Re: ???

Onen zmiňovaný tunel mi vůbec nepřipadá nesmyslný. S ohledem na budoucí stavbu VRT jde v podstatě o zahájení jejich staveb a takhle se alespoň smáznou dvě mouchy jednou ranou - stavba koridoru a výstavba části vysokorychlostní tratě) - která pak samozřejmě povedene do Plzně zcela novou trasou.

0/0
25.5.2006 10:37

Petr

No, těch 140 km/h

nás fakt vytrhne. V Německu se modernizují tratě na 200 km/h a tady bude s velkou slávou 140. To by se fakt nevyplatilo modernizovat na vyšší rychlost?

0/0
25.5.2006 8:29

Karlos

III. TŽK

Jelikož jsem obeznámen z detaily, můžu potvrdit, že stavba III. TŽK skutečně bude stát 76 mld., a to se týká modernizace/optimalizace úseku Cheb-Praha, Česká Třebová-Přerov a Přerov - Mosty u Jablunkova. Součástí jsou 3 nové úseky zcela nové tratě, z toho jen tunel mezi Prahou a Berounem sám vyjde na 20 mld. Kč.

Proč 76 mld.? Je to z toho důvodu, že kdyby se trať pouze rekonstruovala (optimalizovala), nedostane na to ČR tolik financí z EU, jako když se modernizuje a dostavují nové úseky tratí. Takhle je možno čerpat vícee finančních prostředků z EU.

Dále výši ceny ovlivňuje inflace, neboť dokončení III. TŽK bylo posunuto do roku 2016.

0/0
25.5.2006 8:09

JTB

idnes...

76mld???? No, to se mi nějak nechce zdát, 1km koridorové trati bez přeložek stojí cca. 100-180 mil. Kč. Pro srovnání, 1km dálnice 1,0-1,2 mld Kč/km. Jestli tohle číslo zase nevzniklo v mozečku nějaké polovzdělané a věci nerozumící slečny redaktorky, která slyšela, že 3.koridor bude stát 76 mld. Kč a povede z Phy do Plzně.

P.S.: povede, ale taky do Chebu a Domažlic na jedné straně a na straně druhé zahrnuje trať Česká Třebová-Přerov....Rv

0/0
25.5.2006 0:32

JTB

Re: idnes...

Četl jsem to ještě jednou a je mi to zcela jasné...jen redaktorka se jmenuje Petr Ježek nebo jak...;-)

Takže pro pana redaktora-doporučuju se podívat třeba na koridory.wz.cz a tam si ověřit, co že to 3.koridor znamená, kam vlastně vede a kolik co stojí...tohle matení veřejnosti se mi moc nezdá....

0/0
25.5.2006 0:37

JTB

Re: Re: idnes...

A má slova potvrzuje i tohle...

Rekonstrukce třicetikilometrového úseku vyjde na 4,2 miliardy, vlaky by po něm měly poprvé projet až 140 kilometrovou rychlostí v prvním čtvrtletí roku 2009.

Aha, takže za Plzní stojí jeden kilometr tratě ve stavebně náročném úseku do mého údaje se krásně vcházejících 140 milionů/km a na sever od Plzně se mávne kouzelným proutkem a stojí to najednou skoro miliardu? Proboha, uvažujte, člověče...

0/0
25.5.2006 0:40

masinfira

Re: Re: Re: idnes...

To je to samy, jako v minulych Otazkach V. Moravce special, kde byvaly primator Brna a dnesni lidr ODS za Jihomoravsky kraj srovnaval odsun Brnenskeho nadrazi se stavbou prazskeho Noveho spojeni a kdyz prohlasil, ze cela stavba N. spojeni stoji 80 mld, coz je ve srovnani s odsunem Brnenskeho nadrazi 3x tolik, ve skutecnosti ale prijde na 8 mld, coz je 3x min...:)

0/0
25.5.2006 8:24

T.

Co tu všichni nadáváte...

Investice do infrastruktury je přeci jenom lepší, než ty peníze prožrat. Spojení Praha - Plzeň - Cheb je dost vytížené i po silnici i po železnici a je třeba je vylepšit, stejně jako spojení do Zlína, například. V Chebu je jedno z největších nádraží v ČR, proč asi? Stejně se po této trati (silnice i železnice) valí mraky lidí i nákladu už teď, tohle není plácnutí do vody.

0/0
24.5.2006 21:36

Datel

oje...

dalsi investice ktera se nikdy nevrati...

0/0
24.5.2006 21:18

ian69

Re: oje...

Jak jste to spočítal?

0/0
24.5.2006 23:25

Datel

Re: oje...

Na to neni potreba zadna velka matematika. Kvuli nakladni doprave nejsou potreba rychlostni koridory a osobni doprava na trase Plzen - Praha postupne upada kvuli cenove a kvalitativni konkurenci autobusu. I kdyby se na  trase Cheb - Praha postupne procedila miliarda lidi (= sci-fi), musel by si kazdy z nich priplatit 75Kc jenom za koleje. Kolik navic za masinky.. cert vi. Je to bohuliba investice kterou bych podstatne radej videl nekde jinde. Nad lepsim vyuzitim penez se na pozadani muzu tez zamyslet :-)

0/0
25.5.2006 0:11

JTB

Re: Re: oje...

No, jednak mi těch 76 mld. nesedí, podle mě je to za celý 3.koridor, tzn. Cheb-Olomouc, druhak si uvědom, že autobusy sice konkurují, než zdraží ropa. A mimochodem, víš, kolik platí cestující za onu stomiliardovou D5, po níž jede? Rovou 0 Kč, ne z ceny svého lístku. Busy mají totiž silnice de facto zadarmo...takže prosím mlč, zas tolik toho nevíš...

0/0
25.5.2006 0:27

Karlos

Re: Re: oje...

Však po zavedení mýtného se možná taky dočkáš zvýšení cen u autobusové dopravy, třeba pak ještě budeš za ten koridor rád.

0/0
25.5.2006 8:01

drevak_patlak

Re: Re: oje...

Železniční doprava na trati Praha-Plzeň upadá ze dvou důvodů. Jednak autobusoví dopravci neplatí prakticky žádný poplatek za použití dálnice (silniční daň i dálniční známka je symbolický nevýznamný peníz) a proto ani nemusejí tyto náklady zohledňovat v ceně jízdného. Druhá věc je ta, že doposud jediný pravidelný dopravce na této trati, tedy ČD, svým přístupem zákazníky spíše odrazuje (nepřehledný tarif, drahé obyčejné jízdné, staré vagóny apod.). Jinak by měl slušnou šanci, i po staré trati je to z Prahy do Plzně časově srovnatelné s autobusem.

0/0
25.5.2006 9:10

QT1

Re: Re: Re: oje...

Problém není v poplatcích (autobusy platí aspoň něco, ČD stát dotuje...), ale v absolutní neflexibilnosti ČD. Občas mi přijde, že se snaží navrhnout jízdní řád tak, aby naštval maximum lidí, zatímco autobusové firmy se snaží nabízet linky v době, kdy o to mají lidi zájem.

Schválně, představte si situaci, že bydlíte v Praze a potřebujete být na jednání v deset hodin v Plzni, v Brně, v Ostraně (a kdybych byl svi..ně, tak napíšu i ČB). Ve všech městech potřebuji rozumný příjezd půl hodiny před jednáním, abych se dostal tam, kam potřebuji. S ČD máte jistotu, že buď přijete šíleně brzo, nebo pozdě. A pak se můžeme divit, že jedou lidi radši autem a když to jinak nejde, tak nepohodlným autobusem. Vlak je velmi pohodlný a dá se tam pracovat, ale nedá se s ním přijet v době, kdy potřebujete... A to pomíjím fakt, že trasa Pha-Brno má dvě zastávky, který zbytečně zdržují a nastupují jen železničáři s režijkama. Pak je vlak i nejpomalejší. Takhle to fakt dělat nejde...

0/0
26.5.2006 1:05

Petr

A sakra

Když se začala stavět první železnice, byly obavy z toho, že lidské tělo nemůže vydržet "závratné" rychlosti okolo (přesně nevím) 50 km/h. Naši odborníci se stejně tak asi obávají, že 140 km/h je nad síly člověka. Jak si kurňa vysvětlit, že za 76 mld. Kč postaví koridor pro "rychlovlaky" na takto závratnou rychlost. Howgh

0/0
24.5.2006 20:58

Karlos

Re: A sakra

Musíš brát, že se jedná v převážné míře o rekonstrukci stávající tratě a nikoliv o výstavbu nové tratě. Součástí budou dva vysokorychlostní úseky.

0/0
25.5.2006 7:59

Karl 4

Koridor

Nová koněspřežná dráha je investice do budoucnosti, prohlásil premiér. Až dojde všude ropa, bude naše země díky novému koněspřežnému koridoru, ve kterém budo moci jet až dva kočáry po dvou koních vedle sebe. Ministr průmyslu a obchodu při podpisu 10 miliardové investice dodal, "Výrazně to pomůže nezaměstananým kovářům, a sníží to nezaměstnanost v regionu"

Zdroj: JPP, pavlač

0/0
24.5.2006 20:46

James

dluh republiky nekoho ocividne netrapi

Uff....., kdyby stat mel prebytek financi, tak vubec neceknu --- ale kdyz jsou dluhy (a kazdou vterinou se zvysuji), tak snad by se mel clovek uvazovat o efektivnosti investovanych financi. Uff .... statni aparát je hold porad moloch neschpny spravovat nase dane ....  

0/0
24.5.2006 19:22

Karlos

Re: dluh republiky nekoho ocividne netrapi

To samé bys mohl říct potom o černé díře zvané dálnice a silnice, kam musíš každý rok házet miliardy, aby se stavělo, spravovalo a solilo (a vůbec, solení silnic Ti nepřipadá vyhazování peněz???). Takhle alespoň zůstane něco na dalších 20-30 let schopné provozu - na rozdíl od silnic, jejichž trvanlivost je tak 5 let než se musí opět spravovat.

0/0
25.5.2006 7:57

mr. Young

???

Musim rict ze nepatrim k vecine lidi co tu jen nadava a stezuje si. Avsak utratit 76mld za kus zeleznice!!!! To proste nechapu. Radsi bych zlepsil dalnice a postavil metro na Ruzyni.>-

0/0
24.5.2006 18:31

JTB

Re: ???

Za 76 mld. by bylo 50km dálnice odnikud nikam a za 5 let rozmydlené...nebo dávky pro české sociály na 5 měsíců...

0/0
25.5.2006 0:34

drevak_patlak

Re: ???

Dálnice se v posledních letech budují zdaleka nejvíc v historii, to Vám nestačí? Metro do Ruzyně ano, ale ne jako prodloužená trasa, A. Současné pražské metro je pro letištní provoz nevhodné, má málo míst k sezení (většina stojí) a málo místa na objenmná zavazadla. Čili to chce buď speciální letištní metro, jako např. v Madridu, nebo nějakou vhodnou alternativu, jako nejvhodnější se jeví vlak, který může část cesty (v centru) absolvovat tunelem.

0/0
25.5.2006 9:18

TomášM

Stejně rychle?

Praha - Plzeň dáte autem za 40 minut rozumné jízdy.

0/0
24.5.2006 18:18

josef

Re: Stejně rychle?

ale ne centrum - centrum

0/0
24.5.2006 18:47

petr

Re: Re: Stejně rychle?

za 40 minut to lze, ale je to, rekneme, velmi nerozumna jizda (aspon po dalnici)

0/0
24.5.2006 20:42

mike

Re: Re: Re: Stejně rychle?

0/0
24.5.2006 21:15

mike

Re: Re: Re: Re: Stejně rychle?

No nevim, za 40 minut centrum-centrum je dost utopie i kdyby se jelo nadoraz, hlavne ve spicce.

0/0
24.5.2006 21:18

petr

Re: Re: Re: Re: Re: Stejně rychle?

ale jo, jde to... zaklad je rychly prejezd po dalnici a znat zkratky v obou mestech... ale jak rikam, je to hodne neuvazena a riskantni jizda, nepochybne proti pravidlu silnicniho provozu

0/0
25.5.2006 8:04

drevak_patlak

Re: Stejně rychle?

Z Prahy do Plzně je to cca 100 km, čili při 40 minutách máte průměr 150 km/h (a protože je to jen průměr, tak to znamená, že maximální cestovní rychlost musí být vyšší). To není rozumná jízda. Pokud takhle jezdíte normálně, tak doufám, že se zabijete dřív, než budu mít tu čest se s Vámi na silnici potkat. Taky doufám, že to neodnese nikdo nevinný.

0/0
25.5.2006 9:20

T.

Re: Re: Stejně rychle?

Z kraje Prahy (Zličín) na kraj Plzně (sjezd u Olympie) je to asi 75km. To je průměrná rychlost 112 km/h. Výjezd z Prahy může být různý, dojezd na kraj Plzně k Tescu je poměrně rychlý. 40 minut je dost málo, ale za 50 se to opravdu (ze Zličína) ujet dá.

0/0
25.5.2006 15:42

Radek

Re: Re: Re: Stejně rychle?

HovNajz!!! Nejlepsi by bylo, kdyby vsechny koridory byly v tunelech>-

0/0
29.6.2006 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.