Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Prahy vzniká nové letiště

Na dohled od Prahy vzniká projekt nového mezinárodního letiště s roční kapacitou až jednoho milionu pasažérů. Pokud se všechny plány naplní, povýší letiště v Odoleně Vodě na druhé největší v České republice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cvvvn

kok

ggjhj

0/0
28.6.2008 15:26

anonym

pryč s letadly,choďte pěšky

Nechápu jak ted poslední dobou lítaj letadla tak nízko,fakt strašný...celej den jako kdyby byly nálety,hrůza.koukám se na film a myslim ,že je to v něm:)takovej hluk a co ty lidi v Praze,to je teprv něco,hlavně žádnej vzduch skoro sem se tam udusila.ty auta s tim se neda nic dělat,ale ted to mam ještě nad hlavou,no už zase jedno leti,tak se du na nej kouknout možná mi zastaví před oknem:)

0/0
12.8.2007 0:13

Odolen

Odolena Voda

Nechápu jak může takový článek psát člověk,který ani neumí česky. Možná mi pan redaktor vysvětlí co znamená slovo "odolit" a jeho význam a jak se skloňuje. Možná bychom ho mohli poučit,že slovo Odolen je jméno a proto je to Odolena Voda bez Odolena Vody atd.Jinak je moc fajn,že se paní starostka zeptala místních lidí jaký na to mají názor a jestli tam vbůbec nějaké letiště chtějí. A já budu první ,který si nechá od hygieniků změřit hlučnost v místě bydliště

0/0
22.6.2007 9:45

hluk

lidé pozor

Jak může starrostka napsat že moderní letadla už nejsou hlučná?? Je asi úplně pitomá, protože hlučnost se zmenšila tak akorát ze 100 decibelů na "jenom" 95.  Letadla se začínají řadit na přistání do řady za sebou už  cca 20 km před letištěm a začínají klesat. Ten hluk je příšerný. Co tomu řeknou obyvatelé  Líbeznic,  Báště, Mratína ,  Zelenče?? 

Lidi se zadluží aby si podtavili domek  mimo ten stres v Praze a pak jim budou v pěti munutovým intervalu lítat letadla nad hlavou. Je to horší nž bydlet přímo u dálnice. 

0/0
26.6.2006 14:45

hluk

Re: lidé pozor

Mluvila jsem se místostarostou Vodochod, a ten ani neví co je charterový let.Prý mu slíbili, že tam ve Vodochodech budou přistávat pouze malá letadla bussnesmenů. A že prý horší než když se tam za komunistů vyrábělo a odzkušovalo 990 stáhaček ročně to být nemůže!!! Ten se bude divit až z obce Vodochody a dalších budou jenom vybydlujícíse trosky s s dětma zavřenýma za protihlukovými okny, které jim blahoskloně zaplatí letiště, tak jak je to to v obcích kolem Ruzyně.

0/0
26.6.2006 14:50

Ted

Stupini PR

Nechapu, jak na neco takoveho muze slusnej novinar skocit. Zajmove skupiny ktere se to snazi prosadit si pripravuji pudu. Naprosto chapu protesty proti Ruzyni. Nechapu vsak lidi, kterym je jedno, ze by se neco takoveho melo stat desetitisicum lidi o kousek dal.:-/ Nova draha na Ruzyni uz se v podstate stavi. Ruzyn pak zadne kapacitni problemy mit nebude. Kdo kdy slysel o letadlech do 40 cestujicich? Nejdriv tvrdili 20, ted 40 a ono jde vlastne od zacatku o 737 o 120 lidech... S tim totiz low costy litaj, ze? Kdo veri recem o restauracich a dalsich vymozenostech, at si uvedomi, ze lidi z letiste frcej rovnou do mesta. Rozhodne nebudou nakupovat v Odolce.

0/0
17.6.2006 23:30

Ted

Re: Stupini PR - pokracovani

Do Prahy se dostanou po D8, ktera je uz dnes (diky neexistenci severni casti okruhu) ucpana pro vsechny, kteri jezdi pracovat do Prahy. V Holesovicich by pak bylo nejvetsi parkoviste ve Stredni Evrope  V celem bezprostrednim okoli je navic nova zastavba plna mladych rodin s malymi detmi. Na jedne strane Spolana, na druhe rafinerie v Kralupech. Tady jde pouze o prachy a na ty si nikdo z okoli nesahne... Hnus  A hanba MF za podporu PR kampane

0/0
17.6.2006 23:31

jl

bude mazec

zajímalo by mě jak se do toho vzduchu vejdou. Příletové trasy Ruzyně a Vodochod se na východě sbíhají nad obcemi Mratín , Sluhy, Brázdim - tedy cca. 10 km od Vodochod a nějakých 15-17 od Ruzyně. 99% letadel z tohoto prostoru vylétává v přistávací konfiguraci a nějaký manévrový boj mezi nimi, asi nebude možný.

Na Ruzyň jdou ve zmíněném prostoru v cca. 500 m  - jestli budou na Vodochody mastit v 300m, tak si pořídim vzduchovku a budu je zvedat - na ten rachot až tak zvědavej nejsem.

0/0
30.5.2006 11:10

přesně

Re: bude mazec

Jak někdo může povolit letiště, které má přistávací koridor směrem do Prahy??? Kolem Prahy se staví , spousta lidí se zadlužuje a ted jim nad hlavama budou lítat letadla.

0/0
26.6.2006 14:32

puvodni_jouda

Novinářské plky

Zajímavé je, že velká většina manegemntu Vodochod jako o naprostém nesmyslu. Návratnost min 20 let. Ta dráha je navíc dost rozbitá a pozemní infrastruktura nulová...

0/0
28.5.2006 21:52

Umlátil Hromadypsů Lopatou

To asi spíš né....

:-D

0/0
26.5.2006 9:22

Dr. Fe1

Dutohlavové

Je zarážející kolilk se zde na diskuzi najde idiotů, kteří propagují letiště těsně u města jenom proto, že se ve světě najdou příklady podobně nesmyslně umístěných letišť. Navíc se ve světě ve většině případů jedná o stará letiště ke kterým se město svým rozvojem přiblížilo a na mnoha těchto místech se staví kvůli tomu letiště nová, dál od města. Letiště v Ruzyni stojí blízko Prahy, má nevhodný směr obou ranvejí (sečný vzhledem k zástavbě). V místech kde používají mozek a nevládne zcela korupce, se v takovém případě staví letiště nové, na jiném místě vzdálenějším od města se směry letových drah mimo město. U nás tomu tak není, staré letiště se modernizuja a zásadně rozšiřuje, nová ranvej zasáhne sečně dalšímdosud nedotčené části města ..... zarážející je, že tohle gaunerství,  řada stupidních bezohledných primitivů ještě obhajuje. Rv

0/0
25.5.2006 15:43

Jerry Seinfeld

Hodne nadavek, malo pozornosti

Je uzasne, jak siroky mate slovnik, co se nadavek tyce. Ale ze byste si pozorne precetl, na co vlastne reagujete, to ne. Jeden recnik mylne tvrdil, ze Ruzyne je svou blizkosti k centru mesta vyjimkou. A mnoho reakci ho upozornilo, ze rozhodne nejde o zadnou vyjimku. Propagace umisteni letiste u centra mesta nikde nezaznela, o "natoceni" runwaye uz se vubec nemluvilo.

Nez zacnete prskat, peclive si prectete, co pisi jini.

0/0
25.5.2006 15:58

Dr. Fe1

Re: Hodne nadavek, malo pozornosti

To se jenom chytáte za slovo. Z kontextu příspěvků jasně vyplývá obhajoba oprávněnosti fungování Ruzyně tam kde je. Navíc toto není první diskuze na dané téma, pokaždé se zde vyskytne řada zastánců letišť v centrech měst, kterým hluk ani nebezpečnost nevadí .... asi sami bydlí jinde. Mě prostě jenom připadá, že nápad s dostavbou Ruzyně a několikanásobným zkapacitněním tohoto letiště je blbost. Mělo se postavit jinde dál od města (Milovice apod.) Bohužel po miliardových investicích se to dá už těžko zastavit. :-/

0/0
25.5.2006 17:17

Petr K.

Re: Re: Hodne nadavek, malo pozornosti

Já souhlasím, i když můj příspěvek níže mohl vyznít jinak. Nicméně tu paralelní dráhu a 15 mil. cestujících ročně by snad Ruzyně ještě unesla, ta letová dráha jde v podstatě mimo obydlená území. Ale dál už by se rozšiřovat neměla.

0/0
25.5.2006 17:46

pepa.nos1

Re: Dutohlave

...ty musíš být takový    p . i. č . u.s,   že druhého takového tady ještě neviděli.;-D;-D;-DŽe ty volíš Tupolánka, potažmo fu*king ODS?;-D;-D;-DVYHRAJE SOCIÁLNÍ DEMOKRACIE.>-

0/0
27.5.2006 15:33

pepa007

Re: Re: Dutohlave

no toto 8-o8-o;-D

0/0
31.5.2006 20:11

komunistisousvine

letiště...

To zní jak komunistická pětiletka, ve skutečnosti je tam zatím akorát kus betonový dráhy v polích ,ale frajerum už tam vystupujou miliony lidí do hotelů.... masakr...

0/0
25.5.2006 11:36

mikey1759

Pardubice a ne odolena vodka...

Pardubice zastanou funkci druheho nejvetsiho letiste v zemi. Projekt je pripraven, ted zacit stavet planovanou novou letistni halu a jedeeeem!>-VV

Vlakem kousek do Prahy, HK i na Moravu.To je lpesi nez dalsi letiste v praze ci u Prahy.

0/0
25.5.2006 9:52

Jerry Seinfeld

Pardubice jsou daleko

Pardubice jsou prilis daleko pro obsluhu hlavniho trhu pro mezinarodni letiste, tj. Prahy. Je to podobne jako letiste "Frankfurt-Hahn", ktere je od Frankfurtu n/M hodne, hodne daleko (http://www.hahn-airport.de/default.aspx?menu=by_bus&cc=de). Jde spis o marketingovy trik levnych aerolinek, neznali cestujici se pak uzasle dlouho kodrcaji drahym pomalym autobusem ucpanou dalnici ku Frankfurtu.

0/0
25.5.2006 15:14

Odolák

:o(

Tak to je v p r d e l i, se z Odolky raději odstěhuju, nejsem zvědavý na ten hluk a davy šílených lidí.(Y)

0/0
25.5.2006 9:21

Petr

ZRUSIT NESMYSLNOU RUZYN!!!

Treba to je zarodek noveho letiste, ktere zastavi nesmyslne rozsirovanou Ruzyn. Nikde na svete nenajdete letiste s takovou kapacitou takto blizko u mesta jako je Praha-Ruzyne. Nechapu, proc by mela pulka obyvatel Prahy trpet hluk a splodiny z low-cost letadel. Jen proto, aby si Mr. Tvrdik a CSSD namastili kapsu.

0/0
24.5.2006 23:05

Jerry Seinfeld

Neni to blizko centra

Ruzyn je vzdusnou carou od centra Prahy (napriklad od Vaclavaku) pres 10km daleko. To je zcela bezna vzdalenost pro mnoha svetova letiste, a to i ta o vetsi kapacite.

Napriklad London City Airport - cca. 12 km od Westminsteru.

0/0
24.5.2006 23:18

Orthodox

Re: ZRUSIT NESMYSLNOU RUZYN!!!

Hm a co Newark nebo JFK?Nebo Lambert International  v St.Louis?Nebo O`Hara v Chicagu?Hong Kong?Atd atd.To ti hodne ujelo ze nikde neni letiste s takovou kapacitou tak blizko mesta.

0/0
25.5.2006 7:00

Petr K.

Re: Re: ZRUSIT NESMYSLNOU RUZYN!!!

Nemluvě o Loganu v Bostonu. Tam má letiště z jedné strany residenční čtvrť, a hned asi 2-3 km přes vodu samotné centrum Bostonu.

0/0
25.5.2006 10:05

Majkyho_pupik

Re: Re: ZRUSIT NESMYSLNOU RUZYN!!!

no novy letiste v HK moc v centru neni,ale je tady mraky jinejch prikladu: Narita v Tokiu, Mexico City, Bankog/stary/, Lima..

0/0
25.5.2006 11:22

komunistisousvine

Re: ZRUSIT NESMYSLNOU RUZYN!!!

Frajere jsou místa kde je tak málo prostoru ,že startovní dráha končí před silnicí a za silnicí stojej desetipatrový baráky......:-)

0/0
25.5.2006 11:39

Jerry Seinfeld

Tupouni

Ze je nekdy s podivem, jak silnymi slovy ("namastili si kapsu", "nikde nenajdete", apod.) operuji ti, kteri nemaji o veci nejmensi poneti...?

0/0
25.5.2006 15:15

Dr. Fe1

Re: Tupouni

A vy máte ponětí ? Zkuste se někdy podívat do Prahy, jak nízkoletící dopravní letadla létají nízko nad zástavbou a to se týká obou v současnosti provozovaných ranvejí. V tom zásadním se přispěvatel rozhodně nemýlil, je naprostá hovadina rozšiřovat takhle nevhodně umístěné letiště.

0/0
25.5.2006 15:53

Jerry Seinfeld

Mam poneti

Kolega tvrdil: "Nikde na svete nenajdete letiste s takovou kapacitou takto blizko u mesta jako je Praha-Ruzyne" A nekolik lidi, vcetne mne, mu dalo hromadu prikladu o opaku. Tot vse. O rozsirovani Ruzyne jsem vubec nemluvil, takze mi to nepodsouvejte.

0/0
25.5.2006 15:59

geroc

Komerční letiště.

Mně se spíš zdá že někdo zas v Aeru vytáhl staré plány a oprášil v nich privatizaci letiště O privatizaci letiště v Aeru už byly popsány tuny papíru a zatím do vždy vyšumělo jaksi do ztracena. Řekl bych že je to dobře odvedená PR.   

0/0
24.5.2006 21:50

a propo

reaktor

Co budou delat panove s nedalekym reaktorem ???

0/0
24.5.2006 17:56

LJ

Re: reaktor

S redaktorem? Jakym redaktorem?

0/0
25.5.2006 14:45

Jerry Seinfeld

UJV Rez

Ma na mysli pokusny jaderny reaktor akademie ved v Rezi: http://www.ujf.cas.cz/

0/0
25.5.2006 15:11

Lukas Lipowski

Letiště pro letadla s kapacitou do 40 cestujících????

Nedokážu si vybavit, že by některé z našich známých low-cost aerolinek (easy jet, smartwings...) měli letadla pro méně než 40 lidí. Aspoň jsem je ještě neviděl... Takže mi není jasné, které aerolinky je oslovili....

0/0
24.5.2006 13:18

Flynn

Re: Letiště pro letadla s kapacitou do 40 cestujících????

Asi z nejakeho Azbukistanu s AN2 - Andula

0/0
24.5.2006 15:59

Meresjev Anton Ivanovic

Re: Letiště pro letadla s kapacitou do 40 cestujících????

Je tim myslen standardni stroj velikosti B-737 nebo 757 obsazen pouze 40 cestujicimi :)

0/0
24.5.2006 17:12

cajda

prosim o vyplneni. Diky moc!

http://survey.easyresearch.cz/ZgiPpxHRIal3cpSZiIbDkLMAZj.aspx

0/0
24.5.2006 13:13

lena

ta čeština....

Dovoluji si upozornit redakci - v souslsoví Odolena Voda se slovo Odolena neskloňuje!

0/0
24.5.2006 13:04

fero

Re: ta čeština....

nebuď trapná, takových vyjimek je v češtině milion

0/0
24.5.2006 13:27

JBetak

Re: Re: ta čeština....

Nejde o žádnou výjimku, ale o zcela pravidelný druhý pád od slova Odolen.

0/0
24.5.2006 13:31

barbudo

Re: Re: Re: ta čeština....

... bolševická tupanizace češtiny po filcáku kvete jedna radost ...

... starý Odolen byl zrušen ...

... podívejte se do dnešních pravidel ... 

0/0
24.5.2006 21:21

Tomáš Marný

Re: ta čeština....

Bejvávalo, ona se i ta pravidla vyvíjejí, víme? www.pravidla.cz...

0/0
24.5.2006 19:18

jrika

Re: ta čeština....

O tomto problému napsal hezký fejeton Alex Koenigsmark... Ale zajímalo by mě, jestli to tak řekla i ta starostka z O. Vody, nebo ji "opravili" redaktoři

0/0
26.5.2006 17:12

fero

proč ne

Jestrliže bude toto letiště spadat stejně jako Ruzyně pod správu letišť nevidim jediny problem v jejich provozu, druhou runway na Ruzyni nechce snad nikdi z kokolnich obci a dle meho soudu se tam ani poradne nevejde, tak proc nevyuzit pro nizkonakladove aerolinky novy prostor, základním cílem těchto společností je stejně jen cesta tam a zpět, stejně tak se mi to zdá jako ideální prostředí pro charterové linky, na Ruzyni bych nechal mezinárodní dopravce s přestupníi linkami a běžnými poplatky, sem bych poslal chartery a lowcosty....Ruzyni by to ulevilo a těm levným cestujícím (jako jsem třeba já) by se levnější poplatky a tudíž nižší ceny hodili...

0/0
24.5.2006 12:07

MC

Re: proč ne

a my tady asi chceme 100 letadel v Odolence ? To zase bude bordel ... podnikatelsky s tím souhlasím, ale jako soused ne ... :-/

0/0
24.5.2006 12:12

Jirka

Re: Re: proč ne

Myslim, ze to stejne skonci fiaskem, ostatne jako vsechny megalomanske projekty v CR.

0/0
24.5.2006 12:13

h@luzak

Re: Re: proč ne

Nám lítá nad barákem 10-20 letadel za hodinu (Praha). Problém v tom nevidím.

0/0
24.5.2006 12:21

JohnyPimpa

Re: Re: Re: proč jo

Mno ono záleží taky jak vysoko, bydlim tak 10-15 km od Ruzyne a lítá to tady chvilkama dost nízko (naštěstí ne tak často) a do Odoleny Vody to je 8 km :( tak se opravdu moooc těšim jak se nám tady budou střídat v letových drahách.) nemluvě o dálnici 1 km za barakem kdy v zimě to hučí nonstop. Mno ale vyvoj musí být, chca nechca lidi v okoli nás nezajímaj, vždyt přece bude pracovat pulka vesnice ale dalších cca 5000 ať si trhnou. NEZAJEM HANBA HONBE ZA KAPITALEM. Rv>-

0/0
24.5.2006 20:47

Ondra

Re: Re: proč ne

Skoro mi mluvite z duse. Zvlast po dnesku, kdyz sem se potreboval vyspat a oni tam zkouseli motory stihacek nebo co. Nedokazu si predstavit, ze by tu byl takovejhle provoz jako tu pisou.

0/0
24.5.2006 19:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.