Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový zákon nás zničí, tvrdí cestovní agentury

Nenápadný odstavec, který prošel v novele zákona o živnostenském podnikání, může dost výrazným způsobem zahýbat pozicemi na trhu cestovního ruchu. Novela totiž s platností od 1. srpna prodejcům zájezdů nakazuje, aby zveřejnili i jméno cestovky, jejíž zájezd prodávají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janna

Některé opravdu zničí

Soouhlasím s tím, že ne všechny zničí, hlavně se to týká nás, kteří působíme ve větších městech, kde velké cestovky, kterým provizně zájezdy prodáváme, mají svá zastoupení. Část klientů odpadlo díky internetovému prodeji, neboť bývají se slevou, část odpadne nyní, kdy budou přesně informování kdo je pořadatelem zájezdů. Týká se to především nabídek Last moment, protože  jinak (alespoň u nás) si klient vybírá z katalogů, takže ví o jakou cestovku se jedná.

Janna Brno

No uvidíme.

0/0
14.7.2006 16:31

Jiri 007

info pro nás - klienty

o jakou provizi se u tech CA vlastne jedná ? o kolik procent se vlastne jedná ? díky za info

0/0
1.6.2006 18:50

xxx

Re: info pro nás - klienty

Výše provize je různá, je určena většinou procenty ze zakl. ceny. Zjednodusene lze rici, ze je to mezi 5 - 10%. Je to ale zavisle na mnoha vecech - za last, za dite, za dite zdarma.... Konečna cena pro zakaznika je ale stejna (zjednodusene: CK nema ze zajezdu zisk 1000,- ale jen 800,- protoze 200,- je provize za prodej pro CA). Vyjde to levneji, nez mit sve vlastni pobocky v kazdem meste

0/0
2.6.2006 13:03

Atwa

Nemám s tím problém

Mám cestovní agenturu po přečtení pár příspěvků musím reagovat.

1 CA musí mít stejné ceny jako CK nemůžou si přihazovat marži jak uznaj za vhodné dostanou provizi od CK.Navíc některé CA poskytují služby třeba jako my naše stálé kilenty zdarma vozíme na letiště.

2 Je to věc názoru ale v CA máte větší výběr protože prodáváme více CK.Ja si nemůžu dovolit prodávat CK které nemají dobrý servis ja si nemůžu dovolit poslat klienty do nějakého hotelu o kterém vím že není kvalitní ale vím že stojí hodně peněz a vydělal bych na tom.Protože ti lidi se vrátí nespokojení a už ke mě nepříjdou a nedoporučí mě známým takové velké CK to je jedno.V městě které ma 40 000 obyvatel to tak prostě chodí.Aby jste fungoval musíte poskytnout kvalitní služby aby se k vám klienti vraceli a doporučili Vás známým.

0/0
1.6.2006 10:18

Atwa

Re: Nemám s tím problém

Jediný kdo z toho má možná starosti jsou prodejci přes internet jako invia atd ale moc si to nemyslím protože pokut si zájezd objednáte přes internet musí Vám CK poslat smlouvu kde je jasně napsám pořadatel zájezdu takže to že se to dozvíte u podpisu je blbost.My na našich stránkách nemáme kdo pořádá jaký zájezd je to práce navíc to tam dopisovat ale každý kdo třeba zavolá že tam našel zájezd a od jaké CK to je mu to ihned zdělíme nemám s tím žáden problém to zdělovat protože jak jsem napsal prodáváme to za stejné peníze jako CK takže tohle mě vůbec nevadí dnes je to o službách o tom co jim povíte o zemi a hotelu který si vybrali co jim doporučíte atd aby se vrátili spokojení a přišli znova

0/0
1.6.2006 10:18

holky z oboru :)

Re: Nemám s tím problém

Přesně!!! Taky to čteme a nestačíme se divit.Jsme CK (mame sve zajezdy) a zaroven prodavame provizne jinym CK, ktere nemaji v blizkem okoli zastoupeni. O cem proboha diskutujete? Klient dostane stejnou cenu a samozrejme vi, s kterou CK jede. Je na zákazníkovi, jestli chce osobní jednání, všechno mu vyřídí a snad i odborně poradí zaměstnanci CA, nebo si objedná zájezd z domu, ale princip je porad stejny. V CK, CA i pres internetovou CA plati stejnou cenu.

Pokud bydlite na malem meste, kde nemaji zastoupeni velke cestovky, bud si objednáte pres internet (pokud ho v chaloupce mate), nebo si budete muset zajet osobne např. do Prahy, nebo proste se obratite na nejblizsi CA.

Proste vetsina z vas nevi nic o problematice a pokud jste se setkali s CA, ktera nevysuje ceny, proste bezte jinam, neni to solidni CA. HOWK

0/0
1.6.2006 10:50

jasef

Re: Re: Nemám s tím problém

to je hezké, že s tím nemáte problém, ale lidi reagují na článek, kde agentura Matylda z Prahy s tím má problém a vidí budoucnost asi svou a ostatních černě. jinak s tím taky nemám problém, protože Vás nepoužívám. Tak to řekněte tý Matyldě!

0/0
5.6.2006 16:40

Hyundaikápuszta

Šmelina

V současné době jsou agentury pouze příživníci a paraziti. V podstatě se jedná o šmelinu, za levno nakoupím, draho prodám a rozdíl je můj zisk. Takhle podnikání agentury zaplatí zákazník. Vhodnější model z pohledu zákazníka je, že cena zájezdu je stejná v agentuře, jako v cestovní kanceláři a agentura dostane od cestovní kanceláře provizi.

0/0
31.5.2006 20:27

Bobb

Re: Šmelina

Mily kapusto, ale ono to tak funguje! Zadne navyseni ceny u CA - ceny jsou STEJNE a my mame provizi. Jsme distribucni kanal, co je na tom spatne? Auto si kupujete taky primo ve fabrice v Mlade Boleslavi?

0/0
31.5.2006 22:33

rocket

Re: Šmelina

takže všichni, co obchodujou na tom šírým světě jsou vlastne paraziti a příživníci... ale bez z nich bys, ty prázdná hlavo, neměl ani ten chleba do huby:-P

0/0
1.6.2006 13:41

Eidos

Re: Re: Šmelina

Jo, jo. Doporucuju Bastiata, ten to podava celkem polopate :))

0/0
2.6.2006 15:35

Steepler

On-line novela

Ahoj, nevíte někdo, kde se dá znění novely na netu stáhnout?

0/0
31.5.2006 18:08

hajzlbába

0/0
31.5.2006 18:39

Roman Solny

NESMYSLNA NOVELA

1. VETSINA Z VAS NEPOCHOPILA, ZE SAMOZREJME VITE I TED NEZ BUDE NOVELA ZAVEDENA JESTE PRED ZAPLACENIM S KYM JEDETE. ZAKON KE UPLNE ZBYTECNY.

2. NEVIM PROC BY CESTOVNI AGENTURY MELY DELAT CESTOVNIM KANCELARIM ZADARMO REKLAMU A NIC Z TOHO NEMIT

0/0
31.5.2006 14:52

Bobb

Pohled z druhé strany

Jako jeden z těch, kteří mají internetovou CA bych chtěl pár lidem vysvětlit, proč existují a jaký mají přínos: na jednom místě máte desítky CK, aniž by jste je museli hledat po jednom. Plno z těch menších pak ani nemá dobré stránky a kvalitní data, takže by jste je 100% nenašli - a to jsou většinou specialisté na určitá místa či druh cest. My Vám jejich nabídku ukážeme, jinek by jste o ní ani nevěděli a zbyly by vám jen kolosy typu Exim a Čedok. Střední a malé CK si nás váží, nemají peníze na síť prodejen a my jim umožňujeme konkurovat velkým hráčům. Ve smlouvách se všemi CK navíc je, že prodáváme za STEJNÉ peníze jako samotné CK - vyloučeno, aby jste přímo u CK našli levněji (kromě pár podrazových akcí). Shrnuto: jsme pro CK cenný distribuční kanál a klientům umožňujeme vybrat si z lepší a bohatší nabídky, tudíž zvyšujeme konkurenční boj a ve výsledku na tom vydělají všichni.

0/0
30.5.2006 18:55

pepa

Re: Pohled z druhé strany

no a když jste tak dobrý, proč se bojíte, že se řekne, kdo zájezd pořádá? Ať si lidi vyberou. Není seriózní neříkat to, až po zaplacení? Je!

0/0
31.5.2006 8:26

Bobb

Re: Re: Pohled z druhé strany

Ja se vlastne ani nebojim, jsem si vedom toho ze KDO to porada je soucast produktu a ovlivnuje to cenu. V SRN uz to tak funguje. Nejhorsi klienti, vychcanci, volaci a spekulanti, ti asi pujdou hned k CK a nezratime s nima cas a penize... kvalitni klient snad zustane. A hlavne bych te rad opravil: jaka CK to porada se dozvis DRIV nez platis nebo nez neco objednas, zasila se navrh smlouvy kde je jasne uvedeno, kdo porada, pokud se zeptas, reknem ti to stejne predem, az smlouvu podepises tak musis platit!

0/0
31.5.2006 9:28

rado.simo

Jako spotřebitel se selským rozumem

Máte pravdu, že se vaše situace asi nijak nezmění, ubydou skutečně asi jen klienti, o které (spíše morálně, než ekonomicky) nikdo nestojí. Myslím si naopak, že to bude přínosem pro všechny agentury i cestovky. Průhlednost jednání má totiž dnes stále větší váhu. A spousta spotřebitelů-klientů se zajímá o to, komu své peníze dá. Sice nejsme tak sebevědomí spotřebitelé jako třeba v Německu, nebo jinde, ale už je to rok od roku lepší a lepší.

0/0
31.5.2006 9:49

hajzlbába

Re: Jako spotřebitel se selským rozumem

Situace se jim změní, nedostanou se vůbec ke klientovi ! Přečtětě si znovu poslední odstavec a použijte selský rozum. Víc to nechce.

0/0
31.5.2006 18:49

Pedro

Re: Re: Re: Pohled z druhé strany

Bohužel jsem se setkal vždy s tím, že mi nechtěli říci nikdy!! kdo zájezd pořádá. Pro mě to bylo neseriozní jednání a vždy jsem odešel! Pak kazí renomé slušným agentůrám, které to říkají. S těmi jsem se ale za pět let nesetkal.

0/0
1.6.2006 13:24

Pavel

To je jedině dobře

Spousty zahraničních webů - internetových prodejců zájezdů to je již dávno uvedeno a taky normálně fungují a prosperují !

0/0
30.5.2006 15:12

Arnošt Matějka

Hloupost....

Tento odstavecek mel by v zakone uz davno. Pokud je prodejce slusny tak nemam proti nemu vubec nic. Ale kdyz treba jako Net travel prodavaji zajezdy a nic o nich nevi... Neinformuji zakazniky o tom co je mozne a co ne... tak at si klidne zkrachuji.

Minuly rok jsem koupil pres Net travel zajezd do egypta a nikdy to uz neudelam. Neschopni dodat podminky, hlavne ze chteli penize co nejrychleji. Nakonec jsem jel s Blue Style a nemohu si stezovat, jen na to ze Net travel me mel informovat o podminkach koupe fakultativnich vyletu apod. To co mi rekl se diametralne lisilo od skutecnosti a podminek co informuje Blue Style.

0/0
30.5.2006 14:28

Smil

ale nezničí

lidi jsou blbí, to by už nemohly existovat ani kamene hypermarkety s elekronikou. Na internetu lze vsechno sehnat levneji a kolik lidi to dela?

0/0
30.5.2006 13:19

pan tau

agentury

nechapu, cestovka preci pouziva agentury k tomu, aby snaze prodala zajezdy, je to pro ni jednodussi i co se tyce nakladu na inzerci atd... vetsinou tyto zajezdy nebyvaji drazsi...V dusledku zakaznik stejne sepisuje smlouvu s cestovkou, tak proc takove halo??

0/0
30.5.2006 12:33

karel

Re: agentury

Slušné agentury mají dál své opodstatnění a uživí se, když prodávají zájezdy a zprostředkovávají tuto službu někde, kde cestovka není. Proč však je stovky agentur ve velkých městech, schválně tají, s kým se jede, mlží, vymýšlejí si voloviny, aby prodali...Odvolání pak není. Kdo je slušný, řekl by to i teď, kdo je levej, tak se bojí, že to bude muset říct. Proč, když jsou čestný? Pak je to správný bič na leváky! Trh je nasycen ve všech oborech, tak to budou muset vzít, jak to doba žádá.

0/0
30.5.2006 12:41

hajzlbába

Re: Re: agentury

Já se jednou ve Španělsku ptala po cestovce a bylo mi vysvětleno, že musím jít do agentury. U nich, že si cestovky nesmí svoje zájezdy prodávat podle zákona sami a že je to prej kvůli ochraně klientů. Agentura prý má širší nabídku a možnost klienta ochránit proti cestovce na kterou je např. hodně reklamací. Takže vyřazení agentur z prodeje mi připadá spíš jako něco v neprospěch klientů. 8-o

0/0
30.5.2006 17:18

rado.simo

Re: Re: Re: agentury

Kdes dala rozum, odkdy cestovky nesmí prodávat zájezdy? A jak jsi se tam dostala? Stopem? Pěkně z tebe udělali blbce, to upřímně. Věřit takovým nesmyslům..

0/0
31.5.2006 9:44

hajzlbába

Re: Re: Re: Re: agentury

Právě proto, že nevěřím, čtu si občas třeba i zákony. A tohle jsem tam pak opravdu našla. Zkus se procvičit ve španělštině :-D

0/0
31.5.2006 19:11

Mulz

Re: Re: Re: Re: Re: agentury

Je to pravda, akorát že se nejedná o cestovní kancelář, ale čistě o tour operátora !!! A to je taky rozdíl. Zákon nevznikl tím, že ck by nešetřila klienty, ale tomu tour operátorovi  se to prostě nevyplatí!  Levnější je produkt outsourcnout  :) cestovce.

0/0
1.6.2006 16:47

hajzlbába

Re: Re: Re: Re: Re: Re: agentury

Pleteš se. Přečti si ten zákon. CK=tour operator, CA=travel agency. Všude ve světě je to běžné, agentura je součástí prodejního řetězce, jakýmsi maloobchodním distributorem, který poskytuje ZA STEJNOU cenu další služby, které se velkoobchodu (=CK) nevyplatí zřizovat. Trochu to znepřehledňuje fakt, že v ČR agenturní činnost provádějí i CK pro jiné CK. Obrátila jsem se na MAG consulting a dověděla se, že nyní registrují asi 3500 CA které prodávají zájezdy asi 760 CK.  (méně CA = delší fronta v CK) za totáče prej lidi museli spát před cestovkou na chodníku aby ráno aspoň něco koupili, dovedete si to představit ?

0/0
2.6.2006 1:27

erben3

.

Dodneška jsem ani netušil, že nějaké cestovní agentury vůbec existují. Myslel jsem, že jsou pouze cestovní kanceláře. No tak dobře jim tak, agenturám, aspoň začnou dělat něco pořádného a přestanou se přiživovat.

0/0
30.5.2006 12:29

Jirik

Dobrý dodatek.

Myslím si že je to dobrý dodatek. Pro zakazníka je to pohodlnější a neztrácí čas a může některé nabídky vyfiltrovat rovnou.

0/0
30.5.2006 12:24

JBetak

Re: Dobrý dodatek.

Vyfiltrovat ty, které to neuvádějí, můžete i teď.

0/0
30.5.2006 12:49

magda

souhlasím, je to správné

Souhlasím, je to správné, mělo by to být uvedeno ihned v nabídce  a ne aby po tom musel člověk pátrat. Zkušenosti s cestovkami jsou různé a některé je třeba se vyvarovat.!

0/0
30.5.2006 12:19

karel

Re: souhlasím, je to správné

je to další vývoj, taky u cest. agentur dopadne asi někdo blbě, jako předtím nás položili velkoprodejny. Dnes je ve všem konkurence větší a větší. Lékárny taky stávkovaly. Nechápu však za co. U nás je 50000 lidí, je tu 14 lékáren a dvě se nově otevírají?? Pro zákazníka to bude alespoň průhlednější. Některých CK je třeba se vyvarovat. V novinách i na netu jsou stížnosti na pořád stejné.

0/0
30.5.2006 12:26

Ftipnejj

Ja

Ja vzdycky jezdim na dovolenou s rodinou ( a ne s cestovkou ), takze sem vzdycky vedel s kym jedu :-)

0/0
30.5.2006 12:17

jůpík

to je správné řešení

Tohle je správný zákon. V Carrefouru si taky můžete přečíst, že kupujete televozi Sony, tak proč tajit, že pojedu s Čedokem. Je jasné, že skončí plno internetových prodejců (typu Nettravel)  a jiných. Jako všude v prodeji, jsou to jen překupníci, sami nic nevytvářejí, něco si přihodí a jen přeprodávají. Takový nic nepřinášejí, radši ať zisk dostane cestovka a má zisk ona. 

0/0
30.5.2006 11:35

hajzlbába

Re: to je správné řešení

Tohle je správný názor ! Zájezd je tedy vlastně televizor SONY. Takže jsem ho zabalila, předala Čedoku a zůstala doma. Takže se mi nemůže nic stát ! R^

0/0
30.5.2006 17:33

Bertík

Re: to je správné řešení

To je přesně ten nesmysl! Cestovní agentura si nesmí nic přihodit, to zaprvé. Za druhé je spousta vyčůraných Čecháčků, kteří si od agentury nechají vše vytelefonovat (nebudou přece utrácet za meziměsto), zjistit a potom řeknou - já ještě přijdu a jdou rovnou k touroperátorovi. Nevím, jaký to bude mít důsledek, ale cestovní ruch je velice náročný způsob podnikání a tohle je další podraz od státu na drobné podnikatele.;-P

0/0
31.5.2006 17:33

hajzlbába

Re: Re: to je správné řešení

R^

0/0
31.5.2006 19:15

xxsmasher

TO JSEM ZVĚDAV, JAK SE TOHLE BUDE VYVÍJET

KDYŽ SI NA NETU NAJDU AGENTURU SE SPOUSTOU ZÁJEZDŮ, TAK NEVÍM, ČÍ ZÁJEZD TO JE. TAKHLE BYCH SE MOHL PODÍVAT I PŘÍMO NA NABÍDKU CK A POKUD JE U NICH LEVNĚJŠÍ, NEŽ PŘÍMO U AGENTURY, TAK TO KOUPÍM TAM. TOHLE UDĚLÁ VELKÉ PROCENTO LIDÍ A AGENTURÁM TAK HROZÍ KRACH.

0/0
30.5.2006 10:52

jůpík

Re: TO JSEM ZVĚDAV, JAK SE TOHLE BUDE VYVÍJET

No a? Agentury přece nejsou potřeba. Ať jde zisk tomu, kdo zájezd pořádá. ;-€

0/0
30.5.2006 11:36

hajzlbába

Re: Re: TO JSEM ZVĚDAV, JAK SE TOHLE BUDE VYVÍJET

blahoslavní chudí duchem neboť krachujícím cestovkám potravou jsou.

0/0
30.5.2006 18:30

sipecek

Re: TO JSEM ZVĚDAV, JAK SE TOHLE BUDE VYVÍJET

Je to neco podobneho jako vecerky vs velkoobchody. Nakup si muzes udelat ve vecerce vedle baraku za drahy prachy, anebo musis zvednout zadek a jet treba do Makra a neco usetrit. Agentury zijou z lenosti a pohodlnosti svych klientu a tenhle dodatek nebude mit vliv na jeji fungovani..;-)

0/0
30.5.2006 15:06

Pavel

Re: TO JSEM ZVĚDAV, JAK SE TOHLE BUDE VYVÍJET

Agentura má ten zájezd většinou za stejné peníze, někdy i levněji, než ta cestovní kancelář. A to i pokud jde o tzv. lasty.

0/0
30.5.2006 15:14

JBetak

Jestliže vím,

že existuje cestovka, se kterou určitě jet nechci, tak jdu rovnou k té druhé.

Zase stát přemýšlel za mě.

0/0
30.5.2006 9:58

briza

Re: Jestliže vím,

Pokud porizujes zajezd primo u cestovku a ne prostrednictvim agentury tak jo, ale je rec o tom druhem pripadu.

0/0
30.5.2006 10:01

JBetak

Re: Re: Jestliže vím,

Je, ale ten se dá snadno převést na ten první. Jestliže vím, že existuje cestovka XY, se kterou nechci jet, tak buď nejdu do agentury nebo se u agentury rovnou zeptám, čí zájezd to je. Pokud mně to neřeknou, nekoupím ho. Opravdu není jasné, co ten zákon vlastně řeší.

0/0
30.5.2006 11:08

briza

Re: Re: Re: Jestliže vím,

Resi povinnost agentur tu informaci zverejnovat.

0/0
30.5.2006 12:06

Qesospi Cobigan

To je fakt zarážející...

že se člověk dočítá, jak se přijímají nějaké novely s opatřeními, které každý člověk považuje za úplně samozřejmé... Vůbec nechápu, co jako teda platilo doteď? Že jsem nevěděl s kým jedu...?

0/0
30.5.2006 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.