Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahám přibyli cestující a ubyli zaměstnanci

První čtvrtletí letošního roku bylo na dráze ve znamení více cestujících, ale zároveň méně zaměstnanců. Ještě před třemi lety na železnici pracovalo 80 tisíc lidí, nyní jich je 60 tisíc a dráhy se chystají rozloučit s dalšími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bart

ČD

jel jsem po několika letech vlakem (SC Pendolíno) do Ostravy. Služebně takže 1.třídou. Objektivně je to zlepšení proti běžnému vlaku. Výpravčí byli docela příjemní. Ale jinak to má spoustu much. WC bylo špinavé už při odjezdu z Prahy v 6h ráno. Hráli si na letadlo takže rozváželi malé občerstvení. (pidi čaj, pidi kafe + nějaké keksy) Ovšem zapomněli že v letadle to posbírají a uklidí. Takže měl každý kolem sebe každý za chvíli pěkný bordel. Nějsou tam pořádné odpadkové koše jen takové schránky na sedadlech kam se vejde jeden kelímek. Když jsem se večer vracel, měl jsem hlad a tak jsem bláhově navštívil bistro vůz. Z jidelního lístku (kde beztak skoro nic není) už neměli téměř nic. Podle mě je jediná šance to celé privatizovat jinak se to nezlepší

0/0
31.5.2006 16:22

Tom

Re: ČD

Zase další chytrák

0/0
31.5.2006 18:28

marian_79

Re: ČD

tak nevyuzivejte pendolino ale jakykoliv jiny SC, IS, EX kde je jidelni vuz a kupecka, sice nektere zvlaste vlaky mezinarodni maji casto spozdeni, ale zato co se tyce rychlosti, tak zatim pendolinu staci

0/0
31.5.2006 19:25

JTB

Re: ČD

Zajímavá logika. Důvodem privatizace vyjedenej bufeťák...:-DRv

0/0
31.5.2006 21:45

klegap

Přibývají???

Jezdím vlakem uz nejaky ten rok a vzdy cekam na novy jizdni rad.Vzdy mi zrusi jeden nebo dva spoje.TAkze kdyz zrusi 2 spoje myslite ze se to nezvedne ty lidi??

0/0
31.5.2006 16:02

JTB

Re: Přibývají???

No roste-li absolutní počet cestujících, tak to s rušením spojů nemá co společnýho. Mimochodem, i spojů přibývá a ve srovnání s počátkem 90.let jich jezdí dokonce snad i víc. Jen se přesunují tam, kde mají šanci...

0/0
31.5.2006 21:47

keiser_franz

socialisticke drahy

Drahy se sice zmenily - navenek. Maji hezci vlaky, reklamu, Miss CD je fakt kocka :) a i ostatni pruvodci v Pendolinu jsou stabajzny, ale uvnitr jsou to stale ty stejne socialisticke drahy. Vetsina lidi se nepretrhne,ty co jednaji s lidma neumi cizi jazyk,vlaky stare a spinave, nepruzny system rezervaci, atd...

0/0
31.5.2006 15:53

otrokar

Je logicky, ze pendolinu

cestujicich pribyva, cim dele bude jezdit, tim sveze vice lidi v celkovym poctu.i kdyby sedel v kazdy souprave jeden clovek, tak je to prave o toho jednoho cloveka vic.zrovna tak stejnym zpusobem bude pribyvat cestujicich kdejakymu osobaku, letadlu, nebo autobusu na lince.TO MUSELO DAT HODNE PRACE VEDENI DRAH ZPLODIT TAKOVOUTO HOVADSKOU VETU.

0/0
31.5.2006 15:05

anders22

socialismus CD

CD propousti zamestnance. tito pracuji v nove vznikle firme za timto ucelem zalozene. jinymi slovy - nic se nezmenilo. takova restrukturalizace jr hodnocena jako uspech? proc ne, kdyz i pendolino je uspech8-o8-o8-o soudruzi, soudruzi, koho tim oblafnete?

0/0
31.5.2006 13:29

keiser_franz

Re: socialismus CD

Pokud ta dceřinka je v zisku a neleje do ní ČD jenom prachy, tak mi to nevadí.

0/0
31.5.2006 15:50

JTB

Re: socialismus CD

Tohle pravda není. Dělal jsem případovou studii a zhruba 10% propuštěných zaměstnanců opravdu odchází k outsourcerům a hodně z těch 20 tisíc propuštěných je stále na dráze, jen ne u ČD, ale SŽDC, s.o., ale zeštíhlovací trend tu pořád je. Stejně tak prostor k němu, ale brání tomu odbory s Duškem v čele...

0/0
31.5.2006 21:51

kenx

nákladní doprava - dotaz

V článku se píše "Firma se pochlubila, že se jí dařilo i v nákladní dopravě, kde o deset

procent stoupl objem přepraveného zboží a o pět procent tržby.". Mám takový dotaz, o kolik stoupl objem přepraveného zboží u nákladní automobilové dopravy ?!

0/0
31.5.2006 13:27

JTB

Re: nákladní doprava - dotaz

Každý rok to bývá meziročně zhruba o 5-10%, drahám naopak výkony dosud klesaly každoročně zhruba o 3%. Bohužel.

(pramen: czso.cz)

0/0
31.5.2006 21:52

Buldog

Jen počkejte

ODS Vás zprivatizuje a to pak budete muset opravdu pracovat. Chápu, že železničáři ODS nevolí

0/0
31.5.2006 13:20

jk

Re: Jen počkejte

Já, ač železničář, budu ODS zřejmě volit.

0/0
31.5.2006 14:45

kenx

Re: Re: Jen počkejte

On nemyslel úředníky na ústředí ...

0/0
31.5.2006 15:35

pedr64

část zaměstnanců se přelila

do za tímto účelem uměle vytvořené dcery, tak jaká úspora?

0/0
31.5.2006 13:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.