Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlakem TGV do Bratislavy? V roce 2013

Na bratislavská nádraží budou za pár let jezdit evropské rychlovlaky, včetně například francouzského TGV. Zástupci Francie, Německa, Rakouska a Slovenska podepsali společné prohlášení s jasným závazkem: co nejdříve vybudovat vysokorychlostní trať Paříž-Štrasburk-Stuttgart-Vídeň-Bratislava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jirka86_europe

Czech Republic

Slováci mají TGV, my Pendolína a za chvíli ještě jeden z největších a nejdražších tunelů na světe.

0/0
11.6.2006 11:19

Crash84

Re: Czech Republic

, kterej je víc než potřeba:-P

0/0
11.6.2006 13:07

Ludwar

Re: Czech Republic

Pendolina jezdí po celé republice, z Phy do Ostrawy a Brna, kdežto TGV budou jezdit po slovenské půdě asi pět kilometrů, čili asi jako z Bad Schandau do Děčína.

0/0
11.6.2006 18:14

ContraNazi

Re: Re: Czech Republic

R^

0/0
11.6.2006 20:13

Furman

Pravda

To že to bude jazdiť do BA je hlavne preto, že Rakušáci sprivatizovali letiská. A chceli prepájať letisko vo Viedni a to v BA.  Inak by TGV do Bratislavy nejazdilo. Samotným Rakúšanom to ušetrí náklady (a to brutálne) veď 85% bude z fondu súdržnosti.

To je celý zázrak.

0/0
11.6.2006 10:43

jirka86_europe

Re: Pravda

Třeba to pomůže BA v ekonomickém prospěchu. Bude se lépe převážet kapitál z Vídně do Bratislavy, i když Bratislava to ani nepotřebuje, tak je na tom až moc dobře.

0/0
11.6.2006 11:13

buhvol

Re: Re: Pravda

Ta je na tom tak dobře, že večer se nenajde pár slušných lokálů ;-D;-D

0/0
11.6.2006 16:33

hombre

Re: Re: Re: Pravda

ale najde

0/0
12.6.2006 0:36

Ludwar

?

Proč to chtějí stihnout do MS 2011, když hokejoví fanoušci jsou ze skandinávie, česka, ruska, ale rozhodně ne z francie, či rakouska...?

0/0
11.6.2006 10:13

Ja prvni

Re: ?

Ze by 'jen' kvuli spojeni na videnske letiste aby se ti fanousci co ze Skandinavie/Ruska prileti nemuseli drkotat soucasnym spojenim?

0/0
11.6.2006 10:35

Ludwar

Re: Re: ?

Čili Prešpurk má de facto své letiště ve Vídni? Jako se jednou pojede metrem z centra Prahy na Ruzyň, tak se pojede rychlovlakem z Blavy do Vídně... Myslím si, že tato informace je důležitá pouze pro bratislavské podnikatele a politiky. Existuje na Slovensku jeden jediný obyčejný člověk někde z Dolného Kubína, který se sveze TGV do Paříže?

0/0
11.6.2006 11:07

jirka86_europe

Re: Re: Re: ?

Ale vždyť je to jedno, že se to propojuje. Nechovej se jako nacionalista. Vždyť se staví transevropské dálnice, tak proč by se nemohli ekonomicky propojovat dvě hlavní města, které tvoří pomalu dvojměsto, stejně jako Buda-Pešť.

0/0
11.6.2006 11:15

Ludwar

Re: Re: Re: Re: ?

co to ťápeš...

jen jsem chtěl říci, že pro 99% slováků je tato informace zbytečná. jedná se prostě o bublinu. Bratislava leží na rakouských hranicích a TGV po svk území téměř nepojede. řekněte mi, až to pojede do košic

0/0
11.6.2006 18:17

petoo

Re: Re: Re: ?

TGV az do MEDZILABORIEC !!! ;-D Alebo aspon do Svidnika :-D

0/0
11.6.2006 13:47

chromozom

Naopak

My se vrátíme ke klasice::-)

http://www.pbase.com/csdesign/image/23664260/original

0/0
10.6.2006 17:51

Mirco1

Re: Naopak

Jéé Darlington, tam to bylo pěknýýý :) Ah ta nostalgie.

0/0
11.6.2006 9:56

pet

TGV ?

Tech je spoustu druhu, kazdopadne myslim ze tech 30km na hranice slovaci zvladnou ufinancovat s pomoci EU :-DR^

Ale spis by meli investovat do dalnic, ty tam skoro nejsou a to je ostuda.

0/0
10.6.2006 8:33

jirka86_europe

Re: TGV ?

Na Slovensku jsou dálnice, ale rozestavěné. Kde jsou otevřené dálnice, tak to je D2 z Kút do Bratislavy, potom dálnice z Bratislavy do Žiliny, to je nějakých 175 km, takže celkem dobrý. Potom je dálnice v oblasti Liptova, to je nějakých 50 km + tunel Branisko a potom 35 km dálnice z Prešova do Košic. Takže na tom nejsou až tak špatně.

Ale určitě by jim potřebovali více, stejně jako my, to nepochybně.

0/0
10.6.2006 11:00

Kajoo

Re: TGV ?

no vies evidentne velke houno o slovenskych dialniciach, tak s k nim radsej nevyjadruj. Ked musim do Nemecka idem radsej cez Rakusko aj ked je to dalej, len nech nemusim kodrcat po panelke Brno Praha. Ked ma byt toto vrchol ceskeho dialnicneho stavitelstva tak radsej drzim zobak.

0/0
10.6.2006 17:34

xmen001

Re: Re: TGV ?

áááá pán je znalec, no ja když jedu do Tater, tak se většinou kodrcam po silnicich, ktere připomínají tankodrom....a to nepoičítám všudypřítomné cikány s borůvkami....Ha a pokuid se ti naše dálniční sít nelíbí..nikdo tě nenutí tady jezdit, klidně si jezdi přes Rakousko, svobodna volba každého Slováka, ale taky by jste v tom Rakousku mohli začít studovat..., že? A ne byt nalezlí tady...>-

0/0
11.6.2006 8:38

jirka86_europe

Re: Re: Re: TGV ?

Co kecáš, vždyť má pravdu.

0/0
11.6.2006 11:17

Mirco1

Re: Re: TGV ?

Ne, to je vrchol československého dálničního stavitelství, takže co kdybychom drželi hubu vzájemně a snažili se to každý na své straně vylepšit, hm? :)

0/0
11.6.2006 9:59

hombre

Re: TGV ?

Ale ved dialnice sa stavaju.

0/0
11.6.2006 16:15

TomášM

Hmmmm

vlakem co ve Francii jezdil už před 30 leti již za 6 let... Neodolatelná nabídka.....

0/0
9.6.2006 21:46

Kajoo

Re: Hmmmm

no vidim ze tu je dalsi mudrejsi ako francuzi, nemci, rakusania a cela EU ktora to spolufinancuje.

0/0
10.6.2006 17:35

buhvol

Ahááá

Tak proto se u nás uvažuje o tom šíleně dlouhém a šileně drahém tunelu od Německa na Prahu :-D

0/0
9.6.2006 19:01

buhvol

Re: Ahááá

Jinak Slovákům gratuluji. Ještě by to chtělo opravit nádraží, pt člověk neví, jestli je ještě v Evropě, nebo v Rumunsku ;-)

0/0
9.6.2006 19:02

aquila

Re: Re: Ahááá

prave preto je v ramci projektu nova stanica.

celkovo sa bude jednat na slovenskom useku o investiciu medzi 15 a 20 miliardami korun.

bude aj tunel popod dunaj.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1011

inak celkovo sa uvazovalo aj o transrapide => maglev

0/0
9.6.2006 21:44

Atreid

Re: Re: Re: Ahááá

Aquila, tu to nema vyznam nejako hlbsie vysvetlovat. Ak by bola informacia taka, ze TGV sa napoji na ceske drahy, rozplivali by sa tu cesky priatelia blahem. Cele to suvisi s prepojovanim Vieden-Bratislava. V najblizsich 10 rokoch sa z Bratislavi stane jedno velke stavenisko... Dufam, ze sa konecne pohne aj projekt novej zeleznicnej stanice-filialky.

0/0
12.6.2006 13:22

Furman

Re: Re: Ahááá

to máš pravdu ...

Tomu u nás hovoríme Bratislava hl. stanica!!

0/0
11.6.2006 10:49

Gabusak

Re: Re: Ahááá

No Bratislava ma hl. nadr. fakt hnus humus ale staci jedna slusna cist. sluzba a slo by to. Ale aktualne brrr

0/0
12.6.2006 9:20

Crash84

Re: Ahááá

Ten tunel se bude stavět v rámci III. koridoru. A konečně taky někoho napadlo, když se už do toho rvou poníze to udělat pořádně. A ne jako I. koridor. Je to docela zajímavý srovnání, když se podíváte co se děje na spojovací větvi II. a I. koridoru zČeský Třebový do Přerova. Terén je v některejch úsecích eště horší než na I. koridoru a stejně se to rovná a stavěj se tunely. POdle mě je to věčená škoda že se neudělal I. A II. koridor rovnou na 200km/h, teď už se na to budou peníze shánět těžko, aby se to rovnalo;-(

0/0
10.6.2006 17:19

chromozom

Re: Re: Ahááá

Je tam problém s přejezdy. Úrovňové křižování je jen do 160 km/h.

0/0
10.6.2006 18:53

Crash84

Re: Re: Re: Ahááá

Jasně, neni problém s traťovým vedenim třeba v úseku Brno - Břeclav nebo Choceň - Pradubice, tak stačí vyřešit ty přejezdy. Jenom sem tim myslel že je škoda, že se s rychlostí 200km/h neuvažovalo už když se modernizovala jednička a dvojka. Například některý úseky nezi Prahou a Pardubkama nebo ještě nevyřešenej úsek Brandýs nad Orlicí - Dlouhá Třebová by si zasloužili narovnání ve stylu zmíněný větve druhýho koridoru. Problém v přejezdech neni zase až tak moc velkej, ten se může vždycky přestavět na mimoúrovňový křížení (skoro vždycky), ale s tim že se položil novej svršek i spodek se teď toho už asi moc nenadělá, pokládat to znova plus nový zemní těleso plus mosty a tunely by už teď bylo vyhazování peněz

0/0
10.6.2006 22:41

Smutna parni masinka Albatros

prestehovat hlavni mesto

Hlavni mesto by se melo prestehovat do Domazlic bylo by na hranice kousek a pak nechat zacalovat Skopcaky hlavni trasu pres Nemecko.

0/0
9.6.2006 17:37

Kajoo

Re: prestehovat hlavni mesto

na tomto prispevku je evidentne ako niektorych zerie fakt ze BA tazi z vyhodnej geografickej polohy. Cesi na koridory vyhadzali tazke miliardy kym Slovaci k tomu pridu ako slepe kura k zrnu. Na zblaznenie ! ;-D

0/0
10.6.2006 18:13

d.

Re: Re: prestehovat hlavni mesto

my mame vyhodne polozene hlavne mesto,cesi+moravaci celu krajinu:)

0/0
11.6.2006 0:20

xmen001

Re: Re: prestehovat hlavni mesto

Neboj ty 3 Km ufinancovat, za ty 4 roky snad zvládnete, šak já ti fandim....naš Hej nacionalisto zo státu Čobolland:-)

0/0
11.6.2006 8:41

Muf007

Re: Re: prestehovat hlavni mesto

No dobre k zrnu. Ale pokud vim Slov. pokracuje o neco dal nez do Blavy. A kamose co bydli u BBystrice TGV v na balvske hlavnej stanici moc neodvari. Zvlaste kdyz k nim dal bude jezdit to co do ted. A ted fakt nevim jak je to s rychlostma na Slov. tratich. Ve smeru Zilina-Kosice jsem jel naposled za federace.

jinak TGV bude podobna atrakce jak pindolina.

0/0
12.6.2006 11:10

masinfira

Bratislava

he, he, Slovaci to maji z Bratislavy na rakouske hranice coby kamenem dohodil a naklady tak ponesou minimalni:) Jo, mit hlavni mesto u hranice s vyspelejsim statem....

0/0
9.6.2006 16:53

jirka86_europe

Re: Bratislava

A Česko snad není vyspělá krajina? Ti jaksi uniklo, že jsme byli v lednu přiřazeni mezi vyspělé státy světa s vyspělou ekonomikou.

0/0
10.6.2006 11:03

wostrey

Re: Re: Bratislava

to sice byli, ale pouze papirove.>-

0/0
10.6.2006 20:42

Furman

paráda

Už máme dvoch vyspelých susedov ... AUT a CZE ... ;-)

0/0
11.6.2006 10:34

Kajoo

Re: Bratislava

snad by si nezavidel ;-D

0/0
10.6.2006 17:46

adsfukl

jel tu někdo tgv?

tgv může jezdit i klidně k nám, není pro něj potřeba žádná speciální železniční trať. akorát pojede třeba 110 km/h. kdo byl někdy ve francii, tak ví, že třeba třetinu trasy jede vlak 250, pak odbočí na vedlejší, kde zpomalí na 160 a poslední třetinu se třeba plouží po trati plné zatáček rychlostí sotva 100 km/h.

v těch zatáčkách by pendolino díky naklápění natrhlo tgv prdel.

pokud vím tak z trati paris strasbourg toho moc hotového není, jel jsem tam loni. a rakušáci mají trať wien linz jen do 200 km/h ....což je jak brno břeclav. a stejně to bude drahý jak letadlo, taxe na to slováci budou chodit dívat na tgv místo krmení racků u dunaje:)

pro český topografický podmínky by bylo vhodnější studovat, rychlodráhu řím-florencie. většinu trasy jedete v tunelu, díky neexistenci nekonečných nížin.

0/0
9.6.2006 16:47

chromozom

Re: jel tu někdo tgv?

TGV bylo dokonce i u nás, jelo z Prahy do Brna přes HB, rychlostí 70km/h.;-D Ve stanici Leština u Světlé muselo pro závadu zastavit.;-D

0/0
9.6.2006 16:53

Kajoo

Re: Re: jel tu někdo tgv?

zabudol si napisat co bolo pricinou zavady. Mohlo sa pokojne stat ze miestne socky stipli kolajnice ;-D 

0/0
10.6.2006 18:18

xmen001

Re: Re: Re: jel tu někdo tgv?

Ktere by tady bohužel načerno pracovali a jejich puvod by byl v ráji všech velkých Slováku, na Slovensku...:-P

0/0
11.6.2006 8:43

hombre

Re: jel tu někdo tgv?

Tak to by nebolo spatne, z BA do Pariza sa da letiet za cca 2000Sk. Jo a pozerat sa chodit asi nebudeme, lebo by to tusim malo jazdit popod BA.

0/0
9.6.2006 17:09

jirka86_europe

Re: jel tu někdo tgv?

Jediná šance je zprivatizovat ČD a investovat do modernizace miliardy EUR, aby tady v CZ nejezdili trapné Pendolina, které nejezdí, ale pořádné rychlovlaky TGV.

0/0
10.6.2006 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.