- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Slováci mají TGV, my Pendolína a za chvíli ještě jeden z největších a nejdražších tunelů na světe.
To že to bude jazdiť do BA je hlavne preto, že Rakušáci sprivatizovali letiská. A chceli prepájať letisko vo Viedni a to v BA. Inak by TGV do Bratislavy nejazdilo. Samotným Rakúšanom to ušetrí náklady (a to brutálne) veď 85% bude z fondu súdržnosti.
To je celý zázrak.
Třeba to pomůže BA v ekonomickém prospěchu. Bude se lépe převážet kapitál z Vídně do Bratislavy, i když Bratislava to ani nepotřebuje, tak je na tom až moc dobře.
Proč to chtějí stihnout do MS 2011, když hokejoví fanoušci jsou ze skandinávie, česka, ruska, ale rozhodně ne z francie, či rakouska...?
Ze by 'jen' kvuli spojeni na videnske letiste aby se ti fanousci co ze Skandinavie/Ruska prileti nemuseli drkotat soucasnym spojenim?
My se vrátíme ke klasice:
http://www.pbase.com/csdesign/image/23664260/original" target="_blank" rel="nofollow">http://www.pbase.com/csdesign/image/23664260/original
Jéé Darlington, tam to bylo pěknýýý :) Ah ta nostalgie.
Tech je spoustu druhu, kazdopadne myslim ze tech 30km na hranice slovaci zvladnou ufinancovat s pomoci EU
Ale spis by meli investovat do dalnic, ty tam skoro nejsou a to je ostuda.
Na Slovensku jsou dálnice, ale rozestavěné. Kde jsou otevřené dálnice, tak to je D2 z Kút do Bratislavy, potom dálnice z Bratislavy do Žiliny, to je nějakých 175 km, takže celkem dobrý. Potom je dálnice v oblasti Liptova, to je nějakých 50 km + tunel Branisko a potom 35 km dálnice z Prešova do Košic. Takže na tom nejsou až tak špatně.
Ale určitě by jim potřebovali více, stejně jako my, to nepochybně.
vlakem co ve Francii jezdil už před 30 leti již za 6 let... Neodolatelná nabídka.....
no vidim ze tu je dalsi mudrejsi ako francuzi, nemci, rakusania a cela EU ktora to spolufinancuje.
Tak proto se u nás uvažuje o tom šíleně dlouhém a šileně drahém tunelu od Německa na Prahu
Jinak Slovákům gratuluji. Ještě by to chtělo opravit nádraží, pt člověk neví, jestli je ještě v Evropě, nebo v Rumunsku
Hlavni mesto by se melo prestehovat do Domazlic bylo by na hranice kousek a pak nechat zacalovat Skopcaky hlavni trasu pres Nemecko.
he, he, Slovaci to maji z Bratislavy na rakouske hranice coby kamenem dohodil a naklady tak ponesou minimalni:) Jo, mit hlavni mesto u hranice s vyspelejsim statem....
tgv může jezdit i klidně k nám, není pro něj potřeba žádná speciální železniční trať. akorát pojede třeba 110 km/h. kdo byl někdy ve francii, tak ví, že třeba třetinu trasy jede vlak 250, pak odbočí na vedlejší, kde zpomalí na 160 a poslední třetinu se třeba plouží po trati plné zatáček rychlostí sotva 100 km/h.
v těch zatáčkách by pendolino díky naklápění natrhlo tgv prdel.
pokud vím tak z trati paris strasbourg toho moc hotového není, jel jsem tam loni. a rakušáci mají trať wien linz jen do 200 km/h ....což je jak brno břeclav. a stejně to bude drahý jak letadlo, taxe na to slováci budou chodit dívat na tgv místo krmení racků u dunaje:)
pro český topografický podmínky by bylo vhodnější studovat, rychlodráhu řím-florencie. většinu trasy jedete v tunelu, díky neexistenci nekonečných nížin.