Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi začnou vydělávat na sebe

Dnes ve dvě hodiny odpoledne přestávají Češi své výplaty dávat státu a začínají vydělávat na sebe. Oproti loňsku nedošlo k žádnému zlepšení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ralf

...

A se socany to půjde takto dál a dál, až si jednou budeme na sebe vydělávat jen 14 dní v roce... (Y)

0/0
13.6.2006 13:21

barbudo

Re: ...

... za Klause to bylo jinak?

0/0
13.6.2006 14:01

buxus

Re: Re: ...

1. Den daňové svobody se za posledních osm let posunul k pozdějším datům.

2. I kdyby tomu tak nebylo, proč jásat nad tím, že se to nezměnilo k lepšímu?

0/0
13.6.2006 14:25

barbudo

Re: Re: Re: ...

... co je lepší?

0/0
13.6.2006 15:35

Rošťák

Re: Re: Re: Re: ...

Tebe bych fakt rád někdy potkal osobně. Pokud vypadáš jak píšeš, byl by to zážitek.

Jak si někdo může byť na sekundu myslet, že platit více daní by mohlo být lepší? Vždyť při nejhorším bys to, co ušetříš, mohl poslat socanům a komoušům, aby z toho zřídili třeba nějakou úžasně kvalitní veřejnou nemocnici či útulek pro odmítače práce.

0/0
14.6.2006 17:20

1

Koloběh života

Tak jako všechny kapky nakonec skončí v moři, tak všechny příjmy nakonec skončí skrze daně u státu. Odtamtud se vypaří a jde to znova.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
13.6.2006 12:43

Leo

N E S M Y S L

Zapocitavaj tam jen prime dane? Zapocitavaji i soc a zdrav pojisteni? Pocitaj to prumerne na jednoho obyvatele, tedy zapocitavaj tam i lidi, kteri nic nevydelavaji (deti, duchodci, nezamestnani, ...) a i ty, kteri dane neplati, ale naopak z nich ziji (statni zamestnanci)?

0/0
13.6.2006 12:14

Leo

Re: N E S M Y S L

Protoze ja to tedy na priklade lidi ve svem okoli vidim uplne jinak. Z meho pohledu typicky clovek plati prime dane limitne se blizici 50ti procentum (kdyz se tam zapocte i soc a zdrav + odvody, ktere za ne plati zamestnavatel). Dale pak vidim, ze ti lide, kdyz utraceji tu pulku, co jim zbyde, platej prakticky na vsem dalsich 19% DPH a na mnoha dalsich vecech jeste spotrebni dane (kolikpak stoji litr benzinu bez spotrebky a DPH???). A to stale neni vse. Platej dan z nemovitosti, dalnicni znamku, koncesi na statni TV a dalsi dane, cla (kdyz si treba nedejboze koupej japonske auto) a poplatky. Jejich zdaneni je tak nekde na urovni 70%. Proste nevolnictvi hadr.

Ale chapu, ze kdyz do toho "prumeru" LI zapocita i ruzne prizivniky, ze to vyjde takto relativne priznive. Proste kdyz mi zlodeji vykradou byt a ukradnou mi vsechen majetek, ale v tom baraku bydli dalsich X najemniku, ktere nevykradli, tak prumerna mira okradeni je jen krasnych 10%.

0/0
13.6.2006 12:16

abc

Re: Re: N E S M Y S L

Kazdy by si mohl spocitat, ze stat na danich vybere (resp. nakrade) cca bilion Kc rocne (1.000.000.000.000). Dale je jednoduche odhadnout, kolik lidi v tomto state je produktivnich (nepocitat byrokraty). Podle me to nebude o mnoho vice, jak dva miliony. Mozna 3. Pak staci tato cisla podelit a vidime, jaka suma dani pripadne (resp. je ukradena) na jednoho produktivniho jedince.

0/0
13.6.2006 12:17

HZD

Re: N E S M Y S L

Socialni a zdravotni pojisteni nejsou dane, jiz podle nazvu.

0/0
13.6.2006 13:29

bigsam72

Re: Re: N E S M Y S L

Ok takze kdyz vam z kazde vyplaty seberu 500,- Kc a nazvu to "Pojistenim cisteho vzduchu" tak to nebude dan ... uz chapu proc tu tolik lidi voli SOCKOMONE :-)

Idiocy all around a world ...

0/0
13.6.2006 13:34

vyzirka

Re: Re: N E S M Y S L

rikat tomu muzes treba prispevek na slabe a malomocne ... ale dane to budou porad. opravdove pojisteni funguje na ponekud jinem principu ... napriklad na prinicpu dobrovolnosti. pokud mam na vyber mezi odevzdanim x procent mzdy na socialni a zdravotni "pojisteni", a y lety nepodminene v pripade nezaplaceni, tak me to zrovna dvakrat dobrovolne neprijde ;-D dalsim principem pojisteni je mimo jine diferenciace, vypoveditelnost a tak dale ... jeste stale trvas na tom, ze soczdravpoj nejsou dane ?

0/0
13.6.2006 13:34

HZD

Re: Re: Re: N E S M Y S L

Nejak nechapu tu logiku: kdyz musim platit neco nedobrovolne, tak jsou to automaticky DANE?

0/0
13.6.2006 13:39

Leo

Re: Re: Re: Re: N E S M Y S L

To je problem terminologie. Kdyz ti nekdo neco tveho proti tve vuli sebere, je to kradez. Ze to ten zlodej jednou nazve dani a jindy pojistenim, je zcela irelevantni (jde o eufemismus ci podvod).

Navic definicnim znakem klasickeho pojisteni je:

1) Smluvni svoboda : obe strany do vztahu jdou dobrovolne, protoze jej povazuji za vzajemne vyhodny

2) Tzv "spravedliva pojistka" - tedy vyse pojistneho se odvozuje od miry rizika (a ne od prijmu)

0/0
13.6.2006 14:15

Bubo

Re: Re: Re: Re: N E S M Y S L

Ani ne tak, když to musíš zaplatit na základě (ne)dobrovolnosti, ale když se suma pojistného odvozuje % z tvého příjmu - pak jde o daně. Pojištění je, když za nějakou předem nasmlouvanou fixní částku dostaneš přesně nasmlouvanou pojistnou ochranu .

0/0
13.6.2006 14:20

Leo

Re: Re: Re: Re: Re: N E S M Y S L

Definicnim znakem POJISTENI jsou oba faktory.

Prvnim je samozrejme vyse pojistky odvozena od miry rizika.

Druhym faktorem ja ale ta DOBROVOLNOST. K pojisteni subjekt pristupuje proto, aby snizil svoji nejistotu (pokud ji nepocituje, nepojistuje se). Kazdy jedinec (subjektivne) pocituje jina ohrozeni, dava jim ruznou vahu. Kazdy take je objektivne ohrozen v jine mire - napriklad clovek s Ing pred jmenem a PhD + MBA za jmenem + se znalosti peti jazyku je nezamestnanosti ohrozen jinak, nez clovek se zakladnim vzdelanim. Pojistovat toho prvniho je jako pojistovat dum na Snezce proti povodni.

Z techto faktoru plyne, ze clovek uzavre smlouvu s pojistovnou, aby minimalizoval pocitovana rizika. Kazdy pocituje jina. Kazdy uzavre takovou smlouvu s takovou pojistovnou, ktera nabizi pro nej nejvhodnejsi produkt.

Z tohoto hlediska je statni soc+zdrav jednak prachsprostou dani a jednak je i formou centralniho planovani, protoze nezohlednuje ruzne pocitovana rizika - u kazdeho jednotlivce jina.

0/0
13.6.2006 22:48

DKP

Jó,ve dvě...

...to už budu mít tak pade na bajku za sebou...není tam dneska krásně?A večer uvidíme co?Večer uvidíme Brazilce,vole!

0/0
13.6.2006 11:12

barbudo

Milé děti, jdu makat ...

... a ještě zdaleka ne jen na sebe ...

0/0
13.6.2006 11:07

...

Re: Milé děti, jdu makat ...

No, jak tě tady pozoruju, tak ty budeš nejspíš státní zaměstnanec - na nějakém úřadě. Tak o jakém dělání to tu mluvíš??? Rv

0/0
14.6.2006 8:20

OPčan

Ach...

Státní dluh je 1 bilion. Jsem rád, že za tyto peníze jezdím po spoustě nových silnic, učitelé ve školství jsou dobře placeni aby kvalitně učili naše děti a lékaři jsou dostatečně ohodnoceni a na lékařské zákroky se prakticky nečeká, máme tak nízkou nezaměstnanost, že náš trh práce bez problémů absorbuje i spoustu pracovníků z Polska, Slovenska, Ukrajiny atd. Jaká to krásná moderní vzkvétající země, PAROUBKOVA  DEMOKRATICKÁ REPUBLIKA.

0/0
13.6.2006 10:28

push the button

Re: Ach...

rek bych ze nejmin mesic delame jen na splaceni uroku...:-/

0/0
13.6.2006 11:33

erben3

Re: Ach...

Dobrá ironie R^ Celkové situace v téhle naší kotlině je ale fakt k pláči.

0/0
13.6.2006 12:12

performer

nešťastné průměry

bylo by taky fér napsat, že někteří Češi tento den slaví hned 1. ledna a někteří Češi třeba až září......

0/0
13.6.2006 10:14

thom_yorke

Co to je?

"Oproti loňsku nedošlo k žádnému zlepšení."

Kdo říká, že dřívější den daňové svobody znamená zlepšení? Tento den nevypovídá vůbec nic.

Nezdravější hospodářství v Evropě v Dánsku slaví den daňové svobody o 36 dní později než my a celá Evropa se snaží dánský model sociálního státu napodobit.

0/0
13.6.2006 9:46

damian.frach@atlas.cz

Re: Co to je?

az na UK a Irsko kdej maji polovicni nezamestnanost ...

0/0
13.6.2006 9:59

barbudo

Re: Re: Co to je?

... stačí snížit věk odchodu do důchodu na 55 let a jsme ještě lepší ...

... takhle to udělal Klaus a jak se to osvědčilo ... hmm ...

0/0
13.6.2006 10:02

Mark

Re: Co to je?

Kdo říká, že Dánsko má Nezdravější hospodářství v Evropě a že se celá Evropa snaží dánský model sociálního státu napodobit?

Můžete mi citovat nějaké seriozní zdroje ze kterých toto své přesvědčení čerpáte?

0/0
13.6.2006 10:48

DKP

Re: Re: Co to je?

Já mohu (když se mi bude moc chtít) doložit,že podle studie OSN je nejlepší místo pro život na zemi v Norsku a nejvyšší životní úroveň(jiný zdroj)na Islandu.Ale moc se mi nechce,tak hledej sám;-)

0/0
13.6.2006 11:14

OPčan

Hádanka.

Jaké je nejčastější vzdělání temnočechů?... Vyučený invalidní důchodce.

0/0
13.6.2006 9:43

gaDzin

Re: Hádanka.

Bohuzel, cist to neumi, ale jak ziskat invalidni duchod vedi, mi pro ne mame socialni sit a oni nas pritom tahaj za nosy a myslime si pri tom buhvi jak nejsme chytri >-Rv

0/0
13.6.2006 9:46

barbudo

Re: Hádanka.

... a další hádanka ...

... je levnější jim neplatit nic a nechat je, aby se živili sami?

0/0
13.6.2006 9:46

vyzirka

Re: Re: Hádanka.

ano. protoze se seberou, a pujdou vybydlet zase nekoho jineho. a pri vsi ucte k humanismu, multikulturalismu a podobnym zhuverilostem, budu mnohem radeji, pokud na ne budou platit nekde jinde, nez kdyz na ne mam platit ja.

0/0
13.6.2006 10:06

DKP

Re: Re: Re: Hádanka.

No.jak to tak sleduju,tak invalidního bratra raděj ještě dnes zastřelím...co kdyby ta ODS fakt získala důvěru...

0/0
13.6.2006 11:17

vyzirka

Re: Re: Re: Re: Hádanka.

nu pokud mas bratra, ktery je zdravy, a nepracuje jenom proto, ze je liny a ze se mu nechce, tak by mozna nebylo uvedene reseni zas tak uplne od veci ...

0/0
13.6.2006 12:09

DKP

Re: Re: Re: Re: Re: Hádanka.

No.Asi jo.Je po těžké rakovině a vzhledem k silným lékům i dost "líný",čili pro společnost už nepotřebný,já ho picnu,ať vás neokrádá....hezký pohled na svět máte.

0/0
13.6.2006 12:22

vyzirka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hádanka.

toz tedy tak. nezamestnanych mejme kuprikladu x. lide, kteri jsou po nejake zavazne nemoci, jako je treba rakovina, je rekneme y. otazka zni: jaky je pomer x : y ? a vsadim jednu socialni davku v nezamestnanosti na to, ze tento pomer nebude priznivejsi nez rekneme 20 : 1. kdyz vynechame dale ty nemocne, kteri si svoji nemoc nebo invaliditu zavinili sami ( a nerikam nic o vasem bratrovi ), bude se to prvni cislo dale zvysovat ...

0/0
13.6.2006 12:35

Robos

Re: Re: Hádanka.

Ano, je. Podstatné je, aby fungovala justice a aby vězni byli nuceni pracovat. Pak se budou bát dělat problémy. Navíc když jsi v base, děti nenaděláš. Řeči o tom, jak to bude hrozné, když je nebudeme sponzorovat, jsou řeči. Slováci jim dávky zkrouhli, na rabovače (to byla jen "demonstrace síly") poslali armádu a ta to dala za 14 dní do pucu. A je klid. Oni si berou tolik, kolik jim dovolíme. V okamžiku, kdy problémové potomky budeme zavírat a jejich ignorantským rodičům se vezmou dávky a BUDE SE TO DĚLAT RYCHLE A EFEKTIVNĚ, tak si to rozmyslí. Oni totiž nejsou hloupí, jen hrozně vychytralí. (Hloupý kdo dává, hloupějsí kdo nebere.)

0/0
13.6.2006 10:09

zodiax

Re: Re: Re: Hádanka.

presne tak .. a vzhledem k jejich kocovnym korenum je tu take jeste sance, ze kdyz psenka nepokvete, ze zvednou kotvy a premisti se jinam R^

0/0
13.6.2006 10:20

OPčan

Re: Re: Hádanka.

někdo tu kdysi psal, že je lepší jim dávat sociální dávky, než aby si je brali v přesile sami za temných nocí od kolemjdoucích. Říká se tomu sociální vydírání.

0/0
13.6.2006 10:19

barbudo

Re: Re: Re: Hádanka.

... je to osvědčené už 150 let ...

0/0
13.6.2006 10:39

vyzirka

Re: Re: Re: Re: Hádanka.

nerad to rikam, ale kuprikladu takove pogromy na zidy byly osvedcene jeste o dost delsi dobu ... a dnes se jiz pry nepouzivaji ... o zakonnem a moralnim pohledu obou uvedenych prikladu myslim neni treba dlouha diskuze R^

0/0
13.6.2006 10:46

erben3

Re: Re: Hádanka.

Já bych jim zaplatil jednosměrnou letenku do Indie, kam už po staletí patří. Tím by se den daňové svobody přesunul třeba na začátek května.

0/0
13.6.2006 12:15

Eldenrohir

Daň ZE solidarity?

co kdyz solidarni nejsem? Spis bych to videl na dan solidarity.:-/

0/0
13.6.2006 9:41

OPčan

nejlepší povolání?

Není nad to být profesionálním nezaměstnaným.

0/0
13.6.2006 9:40

elsopo

(barbudo

ja nemam nic proti statem spravovanym socialnim bytum....ale proti cemu jsem jsou regulovane byty, ve kterych ziji levicovi poslanci a jine pochybne existence a co hlavne, lide, kteri to ostatnim za trzni najem pronajimaji!

0/0
13.6.2006 9:31

barbudo

Re: (barbudo

... pronájem bez souhlasu vlastníka je kvalifikovaným výpovědním důvodem ...

... bez náhrady a po léta ...

... ještě o Červené Karkulce ...

0/0
13.6.2006 9:34

elsopo

Re: Re: (barbudo

no vidite, a presto je techto pripadu mnoho a jsou zpusobovany prave rozdilem mezi cenou trzni a regulovanou...bez regulace najmu nebude ani cerne pronajimani.

0/0
13.6.2006 9:38

barbudo

Re: Re: Re: (barbudo

... mnoho, psali to na nástěnce ...

0/0
13.6.2006 9:40

EasyR

Re: (barbudo

To je zbytečné, on je jeden z regulovaných. Možná sám Křeček...

0/0
13.6.2006 9:35

barbudo

Re: Re: (barbudo

... já bydlím ve svém ... v tom paneláku, kde nám na údržbu stačí třetina "regulovaného nájemného" ... ;-P

0/0
13.6.2006 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.