Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Česka tečou do ciziny miliardové zisky

Začala sezona pro úspěšné investory. Firmy začaly posílat v Česku vydělané peníze svým zahraničním vlastníkům. V dubnu z Česka odteklo podle údajů vyčtených analytiky ze zveřejněné platební bilance přes šest miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rejpal

To je snad v pořádku, snad jsme nečekali charitu.

Je v pořádku, že když nám pomohli opět zavést kapitalismus dostanou tak řádně zaplaceno. Až se ceny akcií podhodnocených kuponovkou ustálí na srovnatelné hladině se západní Evropou, oni nám i ty ziskové firmy rádi za tyto srovnatelné ceny prodají zpátky. A že se na tom napakují. To je také v pořádku, za blbost se platí !;-D

0/0
16.6.2006 8:26

Kubo

Možno...

            ...niekoho rozčúlim, ale... „ať...

Predovšetkým samotný článok je zavádzajúci,mal by najprv vysvetliť, čo v štruktúre platobnej bilancii  „zisk“ predstavuje. Rozhodujúce sú „výnosy“ na bežnom účte  a nie sú to len dividendy, ale aj reinvestovaný zisk, a  „náhrady zamestnancom“ (cudzincom v Čechách). Uvediem výsledky za rok 2005 ( ČNB ): dividendy síce „odišli“ vo výške 63,1 mld. Kč, ale reinvestovaný zisk, ktorý zostal v Česku, mal hodnotu 78,2 mld. Kč, na druhej strane  „výdaje“ na spomenuté „náhrady“ mali hodnotu 51,2mld. Kč. Ja ale vidím problém na inom mieste: reinvestovaný zisk sa nachádza na bežnom účte na strane „výdajov“ ( taká je platná metodika ) a preto zvyšuje deficit bežného účtu: v roku 2005 celkový deficit spomenutých výnosov na bežnom účte predstavoval 142,3 mld. Kč, to znamená 4,8 %  HDP, čo je vysoké číslo, ktoré negatívne ovplyvňuje hodnotenie ekonomiky ako celku.

0/0
15.6.2006 15:53

Ceassaro

teda to je diskuze

zatim jsem nic nenapsal a ani nechci. staci si precist co se tu pise a je pomerne zretelne videt, komu to mysli hlavou a komu patou. Ze by nacionalni vasne typu, my Cesi?

0/0
15.6.2006 13:17

petr toman

SNÍŽIT MZDY JE POTŘEBA MAJÍ MÁLO

>-

0/0
15.6.2006 10:07

SFS

Zisky..

..zisky firem ve vlastnictvi zahranicnich subjektu tecou do zahranici, korporatni dane diky smlouvam o zamezeni dvojiho zdaneni se plati take v zahranici a diky znevyhodnovani a v podstate likvidaci domacich podnikatelskych aktivit socialistickou vladou tady za chvilku nikdo dane platit nebude (vyjma odvodu za zamestnance, ktere ty levne montovny plati v CR, ovsem ty jsou v porovnani se zisky korporaci legracni (predevsim diky nizkym platum, nikoliv ze by byly nizke procentuelne - z toho pohledu jsou naopak vysoke az az ;-))

No nic - zbytecne se rozcilovat hned po ranu ;-)

0/0
15.6.2006 9:40

1

Re: Zisky..

Proč používáte všichni jako hromosvod vládu ČSSD? Co tak výrazného změnila v oblasti domácích podnikatelských aktivit? Minimální daň? A co dělala za své vlády ODS? A je pak tedy skutečně na místě snižovat odvody za zaměstnance?

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 9:49

cb

Re: Re: Zisky..

Za dobu vlady CSSD se UZ zakona o dani z prijmu zvetsilo asi 6x. Diky CSSD se uz v nasich zakonech nevyzna nikdo, ani pravnici a danovi poradci.

0/0
15.6.2006 10:04

SFS

Re: Re: Zisky..

Vite - nechci posuzovat, co ktera vlada udelala, protoze to vetsinou nikam nevede, zvlaste kdyz spolu diskutuji fanaticti zastanci te ci one strany (coz netvrdim, ze jste vy nebo ja). ODS se s vysledkem trochu diskutabilnim (dopad kuponovky) podarilo premenit centralne planovanou a v podstate bez existence jakehokoliv soukromeho podnikani (srovnejte napr. Madarsko nebo Polsko ve stejne dobe, t.j. v osmdesatych letech) ekonomiku na trzni - to je neodiskutovatelny fakt - Zemanovi spadla do klina ekonomika s uz v podstate dokoncenou nejdrsnejsi fazi tranformace. K dluhum vzniklych za vlady ODS v tech slozitych obdobich tranformace pak CSSD pridala dalsi, ktery vsak narozdil od puvodniho zameru nebyl pouzit na dokonceni tranformace a nastartovani ekonomiky, ale byl projeden ve forme ruznych "uplatku" volicum a to bohuzel v dobe, kdy meli jeste lidi na utahovani opasku v souvislosti s reformou naladu. Ale vysledek je tak 1:1 - ODS i CSSD udelala radu prehmatu a radu pozitivnich kroku..

0/0
15.6.2006 10:19

SFS

Re: Re: Re: Zisky..

..a ted zpet k tematu. Co ja chapu jako prekazku v podnikani - neprehledny danovy system, vysoke odvody za zamestnance, nevymahatelnost prava, socialisticky zakonik prace - zkuste si udelat zivnostach, nebo rovnou s.r.o. a nabrat par zamestnancu. Vite - mrzi mne, ze levice mela osm let na to, aby dokoncila to, co zbylo po Klausovi (zdravotnictvi, regulovane najmy, duchody, vytvorit trh s energii) - toho vsak neni levice uz z principu sveho primarniho zamereni na "jistoty" (btw clovek nemuze mit uplnou jistotu, ze se nedostane do problemu, nebot pak nedela nic pro to, aby se do tech problemu nedostal) schopna. Takze vysledek je, ze dnes mame zdravotnictvi v krizi, duchodovy system zkrachuje v dobe temer dohledne, mladi bydli za trzni najemne a regulovani najemnici si drzi byty na lukrativnich mistech aniz by je to stalo vyraznejsi investice a trh s energii, kdy diky Zemanove vlade, ktera sloucila vyrobce s distribuckama, v podstate neexistuje. O danovem systemu radeji pomlcme ;-)

0/0
15.6.2006 10:32

1

Re: Re: Re: Re: Zisky..

Nemůžu Váš názor hodnotit, protože se rozcházíme v principu. Já prostě nesouhlasím s tím, aby určitá skupinka lidí řekla "a teď tu uděláme kapitalismus!" (obdobně nesouhlasím s revolucí socialistickou). Buď na to měli udělat referendum nebo měl být vývoj evoluční. Tzn. začít u toho, co podle vás nestihli (o trh s energií nestojím). Jen bych si ještě dovolil připomenout, že ODS nejprve snížila věkovou hranici pro důchody (zřejmě aby tím snižovala nezaměstnanost). Tím mě sotva mohla přesvědčit o nějaké koncepci.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 11:10

cb

Re: Re: Re: Re: Re: Zisky..

Kdybychom to delali evolucne, tak by nam behem 10 let evoluce lidi pochcipali hlady.

0/0
15.6.2006 12:51

1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zisky..

A máte pro to nějaké argumenty? Se socialistickým hospodářstvím to šlo sice od 10 k 5, ale zvážím-li kapitalistický totální výprodej a nynější vysoké zadlužení, tak si myslím, že to by socialismus zvládnul taky.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 13:16

cb

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zisky..

Od 1.1.2007 se meni dopravni predpisy, bude se opet jezdit vlevo. Aby si ridici zvykli, zavadi se prechodne obdobi, od 1.9.2006 do 21.12.2006 budou osobni automobily jezdit vlevo, nakladni automobily vpravo.

Takhle nejak si predstavujete evolucni pozvolny prechod od socialismu ke kapitalismu?

0/0
15.6.2006 13:52

1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zisky..

Typické pro české pravičáky. Kdo má jiný názor je póvl a je třeba ho zesměšňovat. Jestliže je dnes ČEZ stále ve vlastnictví státu, brání to někomu provozovat soukromý hotel? Jenomže udělat podporu pro malé podnikatele je těžší než nevýhodně prodat banky, pivovary, atd. že?

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 15:31

carver

Re: Re: Zisky..

Tak, tak soudruh Tlusty(ODS) a jejich bez prominuti tupe ovce (rozumej volici) by meli projit aspon pripravkou pro VSE. Mam vaznou obavu o fungovani ekonomiky CR za vlady pseudo odborniku ala soudruh Tlusty a svazak Topolanek.

0/0
15.6.2006 10:27

SFS

Re: Re: Re: Zisky..

Vite - pripravka na VSE bude jiste plna krasnych akademickych poucek a slozitych grafu jakozto vysledek jeste slozitejsich vzorcu - pokud ale diskutujeme, zda socialisticka vlad dela neco pro podporu drobneho a predevsim stredniho podnikani (protoze i na VSE se dozvite, ze to je pilir ekonomiky a ne pet gigantickych fabrik navic zamerenych temer jednooborove) - budete muset zkusit realne podnikani v realnych podminkach (jinak dopadnete jako p. Skromach, ktery klidne prohlasi, ze "s vlastnim podnikanim zatim zadnou zkusenost nema" (ostatne jako vetsina z CSSD) - ale podnikatelum by pravidla bez znalosti dane problematiky pro podnikani nastavovat chtel ;-)

0/0
15.6.2006 10:38

volič ODS

Re: Re: Zisky..

tak v tomhle souhlasím, nebýt pobídek, žádné miliardy by do zahraničí neplynuly, protože by žádné nebyly vytvořeny...

0/0
15.6.2006 10:48

M

Re: Re: Zisky..

ČSSD vládne už 8 let! Je tady nyní za všechno zodpovědná! Tak proto, třeba. ;))

0/0
15.6.2006 11:28

geo

Většímu oslabení koruny brání kromě dobrých výsledků ekonomiky i zvyšující se investice Čechů do zahraničních cenných papírů, hlavně dluhopisů

Paní/slečno Patočková,

ješte jednou si to po sobě přečtěte a opravte si to. Nebo se zeptejte...

0/0
15.6.2006 8:52

jtach

A letos bude jeste hur

;-Phodlam poslat svou vyplatu na slovensko

0/0
15.6.2006 8:35

Realista

Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Vždyť nemá žádnou oporu v zákonech.Posledním hřebíčkem do rakve  pro kap.trh byl squeeze out z dílny ODS, bez sell outu, který má celá vyspělá Evropa.Sell out-ochrana minoritních akcionářů, kupříkladu důkazní povinnosti u soudu má majoritní vlastník, KCP důkladně kontroluje cenu, aby si investor za utržené peníze mohl pořídit jinou investici v obdobném rozsahu a díky tomu byla i výkupní cena atd..Zajímavé je, že do 31.6.2006 měla být zapracována směrnice 2004/25/ES se sell outem do našeho právního řádu, což se nestalo a ČR hrozí nejen sankce od EU, ale i velké žaloby u Evroského soudu, pokud Ústavní soud nezruší český squeeze out jako protiprávní a neuvede stav před 1.7.2005.Tedy akcionáři si vrátí peníze i akcie a vymažou se zápisy v rejstřících. Vše se provede znova pouze v obchodovatelných společnostech dle evropské směrnice 2004/25/ES podle evropského práva. Pak ať se nikdo z politiků nediví, že domácí investoři investují v zahraničí.Nenechají si peníze ukrást na našem trhu.

0/0
15.6.2006 8:05

zajda

Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

R^

0/0
15.6.2006 8:23

FCBO

Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

s tímhle souhlasím

0/0
15.6.2006 8:31

Fred

Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Žijeme v mafiánském bordlestátě, tam zákony neplatí, případně si každý gauner můžer udělat takový zákon, jaký potřebuje, což je přesně případ českého squeeze-outu>-

0/0
15.6.2006 8:35

já X.

Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Zajímavý a fundovaný příspěvek. Snad jen jedna chyba. Autory tohoto zmetku nejsou "odborníci" z ODS, ale ČSSD. Jak po přijetí zákona vysvětlil pan poslanec Šplíchal, šlo o to, zbavit se reziduí kupónové privatizace. Že s vaničkou vylévá i dítě už mu bohužel nedošlo. Nicméně, ODS tento zákon podpořila, za což jí patří stejná kritika.

0/0
15.6.2006 8:43

1

Re: Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Já teda nevím, co je to squeeze out, ale se zákonem o vytěsnění minoritních akcionářů snad přišla ODS, podpořili někteří poslanci ČSSD a jinak vševetující pan Klaus s radostí podepsal.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 9:14

Já X.

Re: Re: Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Právě, že ne. Bylo tomu naopak. Jinak, s reakcí na pana prezidenta souhlasím. Pokud hlásá úctu k soukromému majetku a poté podepíše něco v přímém rozporu s ní, jde přinejmenším o názorovou nekonzistenci, kterou tak nemá rád.

0/0
15.6.2006 9:24

Já X.

Re: Re: Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Omyl, uznávám svoji chybu a omlouvám se. Opravdu to byla ODS. Teď jsem si to ověřil.

0/0
15.6.2006 9:32

1

Re: Re: Re: Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

Omluva se přijímá s radostí, že se taky někdy spletl někdo jiný.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 9:54

M

Re: Není se čemu divit, že místní trh s akciemi skomírá..

squeeze out byl dohodnut už dávno v přístupových smlouvách k EU! Česko jej prostě do svého právního řádu implementovat muselo!

0/0
15.6.2006 11:32

m

rozprodat

stejnak nás chtěli v eu jen aby nemuseli firmy z členskýcj zemí mít u nás dceřinou společnost a odvádět zisky tady , dneska tu mají jen pobočku a zisky se kutálejí mateřské společnosti to být v rakousku , švýcarsku , německu,  anglii nebo francii tak ta firma jde do háje , opravdu skvělý tah všechno rozprodat aby vycházel trochu vyrovnaný rozpočet a co budeme dělat až nebude co prodávat zbývá už jen čez a pošta

0/0
15.6.2006 7:49

PetrM

Re: rozprodat

Vám patří stejné odpověi jako panu Pirkovi, viz níže...(Y)

0/0
15.6.2006 8:01

Jerry Seinfeld

Vy jste ale ekonom!

Vy jste ale chytry! Vase predstavy o mezinarodni danove optimalizaci osciluji mezi smesnymi a trapnymi. Tak za prve kazda firma tu odvadi minimalne DPH, dane z prijmu za zamestnance, dan z nemovitosti, silnicni dan, a tak dale. A za druhe, pokud chce nekdo optimalizovat dane, zadne Cesko na to nepotrebuje, ale pouzije nejaky danovy raj a je mu uplne ukradene, zda je Cesko v EU, v RVHP nebo v Rakousku-Uhersku.

0/0
15.6.2006 8:08

1

Snižit daně!

Proč?

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 7:29

cb

Re: Snižit daně!

Protoze jsou vysoke.

0/0
15.6.2006 10:05

SFS

Re: Snižit daně!

Vite proc - protoze co nejvice prostredku musite nechat tam, kde byly vytvoreny. Pokud budete tento _ZAKLADNI_ princip nejak priohybat, budete se dostavat do problemu (ktere budou velke podle toho, jak moc jej priohnete - extrem je pak centralne rizena bolsevicka ekonomika)..

0/0
15.6.2006 10:45

1

Re: Re: Snižit daně!

Vážně? Ale vždyť já přece chci, aby tady ty podniky odvedly daně a méně převedly ke svým vlastníkům. Netahejte do toho bolševiky a řekněte teda, co vlastně chcete vy.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
15.6.2006 13:12

cb

Re: Re: Re: Snižit daně!

Od toho to je vlastni, aby si delal s podnikem co chce. Jinak by to nebyl vlastnik, ale nejaky narodni spravce nebo co.

0/0
15.6.2006 13:53

Patrik Tkáč, J&T

Na co platit dividendy

stačí zmanipulovat kurs akcií ČEZu. Dík Klausi.

http://apollon.holding.sweb.cz

:-D:-D:-D

0/0
15.6.2006 7:13

Jerry Seinfeld

Proc s tim porad otravujete?

Proc porad otravujete s timto odkazem, ktery je jednak neuveritelnou snuskou pomluv, jednak (a to hlavne) absolutne nesouvisi se clankem...?

0/0
15.6.2006 7:36

Martin

Re: Proc s tim porad otravujete?

Jerry souhlasím s tím že je to velmi kritické, ale stačí si pročíst slov. tisk - např. Trend nebo SME o jejich zdravotní pojišťovně - to se do Čech nedostane. A web není anonymní, na dotaz jsem dostal odpověď 

0/0
15.6.2006 8:30

Martin

Re: Na co platit dividendy

děkuji za info, o zákulisí J&T už jsem slyšel ledacos, ale skutečnost je ještě horší

0/0
15.6.2006 8:00

Jerry Seinfeld

J&T

J&T jiste nejsou zadni svatouskove, ale tahle nikym nepodepsana stranka na anonymnim Swebu, plna spekulaci ("proslycha se...", apod.) a bez jakychkoliv dukazu, vam toho moc nerekne.

0/0
15.6.2006 8:10

Martin

Re: Re: Na co platit dividendy

to o Tatrách vyšlo v Hospodářských Novinách:

 

Viac turistov však prinesie viac odpadkov.

J&T: - Nechceme do Tatier ťahať viac ľudí. V Tatrách budú služby s vyššou pridanou hodnotou, budú drahšie a budú pre menej ľudí. Dnes je kapacita Tatier štrnásťtisíc lôžok. Sme presvedčení, že aj to je veľa a sme za to, aby sa táto kapacita znížila na desaťtisíc. Masový turizmus za ľudové ceny sa môže rozvíjať inde, kde je na to kapacita.

0/0
15.6.2006 8:45

anonym

Re: Re: Re: Na co platit dividendy

Peter Korbačka: Vybrali sme si Tatry, ich potenciál je absolútne nevyužitý Poznám ich projekt na hotel Kempinski na Štrbskom Plese. Hrajú sa na daveloperov a pritom sú to totální babraci. Chcú stavať a o stavarine nemajú ani poňatia. Na Štrbskom Plese chceli zakladať welnes 4 metre pod úrovňou hladiny plesa v úplnej blízkosti jazera.

Celý ich davelopment spočíva v hlúposti švajčiarského investora ktorí investuje na Slovensku cez JCT. Od Švajšiarov zoberú za projekt 1 miliardu a slovenských živnostníkov na stavbe zoderú z kože aby to postavili za 600 milionov. Mikliš im k tomu ešte prihodil 125 mil. z fonduv EÚ.

0/0
15.6.2006 8:46

Rado

Re: Na co platit dividendy

díky za odkaz. Myslim že je to jen špička ledovce, stačí  si přečíst košický Korzár co o J&T píše

0/0
15.6.2006 8:02

Franta Lopata

Odvracena strana socanskeho stesti

byt montazni dilnou plnou bandasek co miluji socilani demokraciiRv

0/0
15.6.2006 7:11

Pirk

Tleskejme vládě

Teď můžeme zvesela zatleskat našim vládám, které levně rozprodaly náš majetek. Penízky se kutáljí do ciziny, kde si jich patřičně užijí a Čech může makat. Jestlipak se teď bude ještě někdo chvástat tím, jaký je zájem o naše fabriky? Důležitá odvětví měla zůstat v našich rukou. Dnes nám nepatří skoro nic a jsme jen levnou pracovní silou. Je to velká hanba pro náš národ, že jsme se nechali takhle oškubat za to, aby některí privilegovaní obdrželi čestné doktoráty, nebo jen poplácání po rameně. Jako obvykle Čech platí a mlčí.

0/0
15.6.2006 6:55

cb

Re: Tleskejme vládě

V jakych nasich rukou? Ve statnich? Nebo ve tvych? Kdyz chces mit neco ve svych rukou, kup si akcie a nekecej tu.

0/0
15.6.2006 7:22

Pirk

Re: Re: Tleskejme vládě

Když se  ti nelíbí číst názory jiných, tak je nečti, a neraď, kdo co má nebo nemá. Možná patříš k těm, kteří se dokázali opeřit na "přílivu cizího kapitálu" a dnes z toho požíváš výhod. Jinak bys neměl důvod k hysterickému výkřiku, který jsi právě předvedl.

Pro vysvětlení: V našich rukou - bylo myšleno v českých rukou a je celkem jedno jestli soukromých, nebo státních. V tom případě by totiž vyplácené dividendy o kterých byla ve článku řeč zůstaly v Čechách a mohly by přispět k prosperitě české ekonomiky, jakmile skončí v cizině, budou sloužit v koloběhu financí té které země. Nevím jestli budeš schopen tohle pochopit. Ale co kdyby?:-):-)

0/0
15.6.2006 7:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.