Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbusu hrozí ztráta zakázek kvůli zpoždění superjumba

Zpoždění obřího letadla A380 začíná ohrožovat hospodaření Airbusu. Společnost International Lease Finance Corp. už varovala, že pokud se co nejdříve nevyřeší problémy kolem výroby, zruší své zakázky. Hodnota těchto kontraktů přitom dosahuje zhruba pěti miliard dolarů, tedy až 114 miliard korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Thyronx1

Boeing nema financni podporu vlady USA

Na rozdil od Airbusu, Boeing nema zadnou financni podporu vlady. Vyjimkou je jen vojensky program Boeingu. Mimochodem v USA kdyz je poptavka po zbozi, tak se v koncernu maka 24 hodin denne 7 dni v tydnu. Povazuje se to za normal.A kdyz ani to nestaci, nabere se  tisicovka kontraktoru z cele USA. Protoze kdyz to vcas Being nevyrobi, vyrobi to konkurence.

0/0
21.6.2006 20:47

push the button

Re: Boeing nema financni podporu vlady USA

to kdyz EADS nestihne EU to zatahne:-D

0/0
21.6.2006 22:39

Thyronx1

poptavka muze byt po A380

pokud se bude dodavat v terminu a v uvedene cene. Musi byt bezproblemove a okamzite slouzit. Tedy aerolinkam vydelavat. Kazdy mesic odkladu stoji aerolinky obrovske prachy a penale jim nepomohou. Zda se ze Airbus prisel s A-380 prilis brzy. Meli pockat aspon 2 roky a rozjet to. Samozrejme ze obchod dostane Boeing. Tim ze vydela pravdepodobne jednou prijde tez s "Mamutem".

0/0
21.6.2006 20:44

Stíhací vzducholoď Karel

za všechno můžou dodavatelé

i když mají nereálné termíny za nereálné ceny

0/0
21.6.2006 9:40

briza

Re: za všechno můžou dodavatelé

Ja mam spis dojem (alespon podle tiskove zpravy na webu Airbusu), ze nestihaji zapracovat zmeny pozadovane aerolinkami (coz se pravda muze tykat i subdodavek).

0/0
21.6.2006 10:27

Petr K.

Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Jezismarja, brizo, prece nebudou verit PR Airbusu. To neni nic proti Airbusu, ale proti PR... Jasne, ze tam daji tenhle spin, i kdyz to jinymi slovy znamena "nas vyrobek nevyhovuje pozadavkum trhu". Taky preju Airbusu uspech, ale ne nezbytne se silenym politickym projektem A380, ale radeji s mensimi a environmentalne prijatelnymi letadly. A380 je skutecne predevsim francouzsky politicky projekt, ktery skonci podobne jako kdysi Concorde (pravda, vyrobi se ho asi prece jen trochu vic nez nejakych tucet kousku, ale pochybuji, ze to bude ziskovy projekt). Podobnou franko-nemeckou silenosti je napriklad projekt vyhledavace Quaero... Ale ja vim, Vy patrite mezi priznivce francouzske "nezavislosti"...

0/0
21.6.2006 15:29

majkyho_pupik

Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

co to proboha placas?na A380 je asi 150 pevnych objednavek tak jaky politicky projekt??po obrim letadle je a bude poptavka neb asijsky trh /a nejen on/ proste stroj jeste vetsi nez B747 potrebuje.enviromentalne je A380 tusim nejekologictejsi stroj ze vsech.jejich problem je ze naslibovali pevny objednavky v dobe kdy ani nevedeli jestli to letadlo vubec vzlitne a to byla chyba za kterou ted budou platit.politicky projekt....;-(Rv

0/0
21.6.2006 15:35

Petr K.

Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

No, ale kolik objednavek prislo v posledni dobe? Prave ze uz asi rok skoro zadne, ackoli se Airbus nepochybne snazi. Ted naopak nektere vyhrozuji zrusenim. (Neplati samozrejme pro polo/statni Air France a Lufthansu...) A aby se to vyplatilo, je jich potreba kolem 250 objednavek, vzhledem k soucasnym ztratam a nutnosti slev a zaroven dalsich nakladu to pujde nepochybne jeste nahoru. Jak rikam, Airbusu preju to nejlepsi, a koneckoncu i tomu superjumbu (ano, je to jedno z nejhospodarnejsich letadel na pasazera), ale taky se na veci divam realisticky.

0/0
21.6.2006 15:42

briza

Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

S temi novymi objednavkami to je pravda. Moje vysvetleni je takove, ze ti vedeli, ze ho chteji ho objednali uz v te prvni vlne a dalsi ho zatim nepotrebuji a cekaji na zkusenosti tech prvnich. Je dobre si uvedomit, ze tohle letadlo je planovane na obnovu flotil, ktere dosud pouzivaly B747 po konci jejich zivotnosti - a to bude kontinualni proces.

0/0
21.6.2006 16:53

Petr K.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Problem je, ze na tohle letadlo se prestavuje jenom nejaky tucet letist na svete, zatimco B747 pristane a muze byt odbaven prakticky kdekoli (= na kazdem stredne velkem letisti). Mas pravdu, je mozne, ze dalsi potencialni klienti vyckavaji, ale jak rikam nize, povezme si to tak za deset, patnact let. Rad se budu mylit. ;-)

0/0
21.6.2006 17:01

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Ano do roku 2007 byl melo to byt tech letist 12, do roku 2009 asi 23. To uz ale tak byva. 30 let se kapacita nejvetsiho pouzivaneho dopravniho letadla nemenila a ted prisla zmena.

0/0
21.6.2006 17:17

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

B747 se vyrabi 40 let,takze nepochybuju ze A380 se bude nakonec vyrabet a bude se vyrabet tak dlouho ze na nem Airbus vydela.To ale nic nemeni na tom,ze tohle zavahani managementu Airbusu bylo nejspis zcela vedome a ze by za nej meli nest odpovednost

0/0
21.6.2006 18:12

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

V době kdy přijímali ty desítky objednávek museli vědět, že to prostě nemůžou vyrobit včas. Jenom si vedení airbusu s vidinou velkých prémií honilo triko před boingem.

0/0
21.6.2006 16:31

briza

Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

A to ty objednavky jako meli odmitat? Je dobre si uvedomit, ze tolik objednavek noveho dopravniho letadla pred jeho prvnim vzletem zatim v historii nikdy nebylo. (Ale zrejme to ted bude prekonane u Boeingu 787).

0/0
21.6.2006 16:50

Stíhací vzducholoď Karel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

To je argument jak poleno. :-D Ne meli prijmout na letadlo jeste vic objednavek, aby prekonali vsechny svetove rekordy. To ze objednavky nemuzou nikdy poradne realizovat uz je samozrejme podradne, hlavne ze trhli megarekord.

0/0
21.6.2006 18:14

briza

Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

No, mas snad nejake jine zdroje informaci (krome svych interpretaci typu neverte PR)? Ja to docela sleduju i v Letectvi a kosmonautice. Krom toho jsem sveho casu v letecke fabrice delal (dodnes tam ma par kamosu) takze mam predstavu co znamena predelavat zastavby (na podstatne mensim letadle) v situaci kdy jsou nejak navrzeny a kdy si odberatel vzpomene ze chce "jeste tohle". Nejvic me ovsem berou ty reci o "politickem projektu". Kdyby s timhle prisli Americane tak by ti sami co se dnes vyzivaji v kritizovani Francouzu to tady vynaseli do nebes jako neco "na co se Evrope nikdy nezmuze". ;-P

0/0
21.6.2006 16:48

Petr K.

Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Vis co, pockejme si tak deset, patnact let a pak si to povezme... Jak rikam, nijak Boeingu proti Airbusu nefandim, spis naopak, ale u tohohle projektu jsem hodne skepticky. A to, ze drtiva vetsina Francouzu trpi komplexem vuci Americanum a zivi tak ze statnich penez spoustu nesmyslnych projektu, je proste pravda. Ja to ani tak neberu jako jestli s tim prisli "Americane" nebo "Francouzi", ostatne Boeing je soukroma firma, ale ver mi, ze francouzska a nemecka vlada, ktere maji v EADS/Airbusu podily, to tak berou...

0/0
21.6.2006 16:56

briza

Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

Me naopak prijde, ze Francouzi s tim, ze tech penez moc k dispozici nemeli byli ve svych (ted mluvim spis o vojenskych) projektech naopak dost efektivni. Treba za celou vyvojovou radu Mirage neslapli vedle,  jejich rakety at uz protiletecke, protilodni nebo protitankove patri ke svetove spicce. Eurocopter - dalsi francouzsko nemecka spoluprace je nejvetsi vyrobce vrtulniku na svete. Ze se vlady zemi citi hrde na A380? Americane se snad na sve projekty hrdi neciti? Faktem je, ze se timhle Airbus snazil eliminovat konkurencni vyhodu Boeingu kdy skrze B747 ziskaval Boeing veskere prachy z tohoto segmentu (zejmena po tom co spolkl McDonell Douglas) a tech zisku pouzival k cenove valce v tech segmentech, kde mu konkuroval Airbus.

0/0
21.6.2006 17:40

majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: za všechno můžou dodavatelé

presne takR^

0/0
21.6.2006 18:13

pp

Babylonska vez

se patrne pomalu hrouti. Na to, ze EU nasypala do tohoto ciste politickeho projektu nejakych 13 mld EUR, slusny vykon...:-( Jeste nejaky cas se jej bude patrne snazit jeste prodotovavat aby pak stejne v tichosti skoncilo par superjumbo nekde na kraji letiste jako pomnik predevsim francouzskeho antiamerickeho mindraku ....

0/0
20.6.2006 23:50

push the button

Re: Babylonska vez

no jeste je tu moznost ze kvuli zachovani poracovnich mist budou vyrabet dal:-) na sklad;-D a delat ze se nic nedeje...

0/0
21.6.2006 7:30

briza

Re: Babylonska vez

Jeste ze si lze takto vylecit alespon ten antifrancouzsky midrak. :-)

0/0
21.6.2006 8:46

majkyho_pupik

Re: Re: Babylonska vez

:-DR^

0/0
21.6.2006 8:50

Marek

Re: Re: Babylonska vez

Možná má mindrák, ale zároveň má také pravdu. To, co Frantíci dnes předvádějí, to je opravdu silná káva. Francie snad prochází stavem nějakého úpadku - totální dekadence. A vidět je to úplně na všem - třeba na doslova příšerné kvalitě aut, která produkují francouzské automobilky.

0/0
22.6.2006 14:54

Uko Jesita

Cha cha

kdo cekal od Franzouzu neco jineho, byl naivni;-D....jak by meli stihat mezi tim vsim odpocivanim  a stavkovanim. A rpi vedomi, ze ztratu stejne zatahne EU nejakou doatci, nac si honit triko.

0/0
20.6.2006 22:39

Petr K.

Mno, takže další francouzský projekt...

...který měl dohnat a předehnat Ameriku, jde zřejmě do kytek. Celkem škoda, a zejména toho, kolik to bude evropské daňové poplatníky stát.

0/0
20.6.2006 19:17

Jirka-Praha

Re: Mno, takže další francouzský projekt...

no budou z toho moct udelat v bruselu pomnik:-/je to jak za dob sovetskyho svazu...

0/0
20.6.2006 19:31

roba21

Re: Mno, takže další francouzský projekt...

No jak taky chtějí někoho dohánět, když pracují tři dny v týdnu a stávkují každý druhý týden. :-P

0/0
20.6.2006 19:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.