Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Továrna za humny není vítána

Alena Kološová z Lešné u Valaškého Meziříčí nechce každý den koukat z okna na továrnu, kde se vyrábějí pneumatiky. Antonínu Ryšavému ochotně lidé podepisovali petici proti drůbežárně ve Velkých Němčicích. Lidé v těchto obcích žijí zatím v nejistotě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

elenloth

Nedivím se

Já se těm lidem nedivím, že nechtějí velké průmyslové podniky v sousedství.Několikrát jsem díkybohu pouze projížděla kolem vepřínů Jave a ten smrad byl k nevydržení ;-€,proč to musí stavět lidem za barákama a ne na nějakém odlehlejším místě.

Ale jinak - jsem z Hranic a většina obyvatel stavbu Phillipsu přivítala,protože to snížilo nezaměstnanost.Ale že otráví prostředí v blízké obci díky unikajícím chemikáliím ze skladu obrazovek, že vypustí odpad do Bečvy a kamuflují to za Dezu a že kamarád, který tam pracuje, má doživotně dvojnásobnou hladinu olova v krvi,protože ochrana zaměstnanců je nedostatečná, to už ve svém investičním plánu neměli. Takže si myslím, že lidi mají opravdu právo být skeptičtí.

0/0
23.6.2006 13:34

eliska

Re: Nedivím se

stejne v celem globalu...staci se podivat do historie prumyslovych zemi... lide maji pravo vedet kam pujde odpad, kde se bude skladovat, a do jake miry ohrozuje zdravi..proc myslite ze se vyroba presunula ze zapadu na vychod? levna prac.sila je pouze jeden z duvodu.....;-D....

0/0
23.6.2006 18:54

Magda

hm, paní Alena

sice nechce elektrárnu, ale když večer čumí na bednu na svoje Rodinný pouta, to se jí elektřina asi hodí. Toník Ryšavých sice nechce drůbežárnu, ale křičet, že v místě nejde sehnat práce, nepřestane.Pan X nadává na kamióny na silnicích, ale trvá na tom, že obchod musí mít denně čerstvou zeleninu, maso, pečivo, kytky pro manželku i ranní noviny...

0/0
23.6.2006 12:59

eliska

Re: hm, paní Alena

Slaby argument, krome vas Magdo, neznam nikoho v celem globalu kdo by chtel koukat na komin, dejchat kour z kominu, mit dum vedle drubezarny...:-/

0/0
23.6.2006 18:24

Jerry Seinfeld

A kam s nimi?

Dobre, a kam s nimi tedy, kdyz teplo z vytopen by kazdy chtel, drubez z drubezaren taky, a tak dale...? Snad nezijete v naivni predstave, ze nejlepsi mista pro tovarny a jine narocne provozy jsou mimo mesta, nekde, kam byste musela vsechny pracovniky slozite privazet...

0/0
24.6.2006 13:28

eliska

Re: A kam s nimi?

a proc by se pracovnici meli slozite privazet?...staci prumyslovy areal udelat dostupny moderni bezpecnou  silnici a pracovnici se dovezou sami...anebo se vse dela stale opacne, napred areal a potom silnice?....napred zachod a potom kanalizace:-/..

0/0
25.6.2006 23:12

TR

Re: hm, paní Alena

Tonik Rysavy ma vlastni uspesny podnik :-D:-D:-D

0/0
24.6.2006 13:17

Kerr

Re: hm, paní Alena

"pani Alena" nechce pneumatikarnu o elektarne nebyla myslim vubec rec,  na rodinne pouta se "pani Alena" nediva ... a vubec! ... myslim, ze o problemu pneumatikarny u Lesne vite prd ... vite napriklad, ze EIA probehla uplne spatne? ze spousta lidi je "pro" pouze proto, ze v zone ma penize? a vite, ze pro Lesnou nejsou zpracovany mereni emisi, presotze je hned vedle chemicka DEZA a sazovna CABOT? zkuste si nekdy vecer v Lesne otevrit okno ... a budete vedet na cem jste ... :-)

0/0
24.6.2006 19:28

Jerry Seinfeld

Cesko je PRUMYSLOVA zeme

Kerre, Cesko je jednou prumyslova zeme, tak si holt musime zvyknout na to, ze to leckde pachne. Temer kazde vetsi ci mensi mesto ma nejaky pachnouci provoz. Na druhou stranu, pokud EIA probehla nespravne, je to zle - ale to by se melo resit u soudu a ne planymi tlachy.

0/0
24.6.2006 19:45

Kerr

Re: Cesko je PRUMYSLOVA zeme

Zaloba je jiz podana... :-)

0/0
26.6.2006 12:00

Jirka Fiala

kamiony

Ze mistni nechteji tovarnu v vymezenem miste prumyslove zony je blbost. Maji byt radi, ze prijde, kdyz uz si ji zonou defacto pozvali. Problem ale je, ze zony nemaji ZELEZNICNI VLECKU! je tedy nabiledni, ze naklad bude do nich navazen odpornymi kamiony a to je zlo. kdyby na svete neexistovaly zeleznice, bylo by nutno se s kamiony smirit, ale kdyz uz draha existuje a je ekologicka, cista, rychla a nezabiji cestou deti, lidi s kocarky, osobni auta, cyklisty, kocky a psy, tak by melo byt zakonem narizeno pouzivat k doprave zeleznici.

a nebo, kdyz uz je obec zamorena kamiony, tak svarit nekde na dvorku z odpadniho zeleza nejake mrize s bodci, ktere by statecni obcane hazeli pod kola odpornych kamionu a vyvlekli a ubili ridice a zapalili toto odporne, zlocinne, vrazedne ustroji

0/0
23.6.2006 9:56

Jerry Seinfeld

Problem neni ve vlecce

Problem bohuzel neni v samotne vlecce, ta se da dostavet. Problem je v tom, ze zeleznice (nejen ceske) nejsou schopny nabidnout konkurenceschopnou rychlost, pruznost a cenu prepravy. To je tezky problem. :-(

0/0
23.6.2006 10:05

chroustík

Re: Problem neni ve vlecce

Pozor, pane kolego, nikde není psáno, že investor musí svěřit přepravu ČD. Nákladní doprava je u nás liberalizována, na koleje může kdokoliv po dohodě s SŽDC. Tady opravdu spíš bude problém v těch vlečkách, on si totiž investor tu vlečku budovat nebude, to musí obec a pochybuji, že obec či stát se svými penězi na to mají. Ono je hezké zbudovat kus pozemku jako zónu, natáhnout tam elektriku, vodu, kanály a telefony, ale většinou je mizerná silnice vedoucí vesnicemi a železnice ani omylem. Takže až města začnou budovat zóny, kam povedou perfektní čtyřproudé silnice a železniční vlečky, potom to bude OK, zatím jsou to spíš pseudozóny.

0/0
23.6.2006 16:54

Jerry Seinfeld

Neznalost

Jste zcela mimo v problemech nakladni prepravy. I ty podniky, ktere vlecky maji, cim dal vic pouzivaji kamiony, protoze jsou rychlejsi, levnejsi, pruznejsi. V zemi neni bohuzel zadny zeleznicni prepravce, ktery by byl schopen nabidnout konkurenceschopnou dopravu i tem firmam, ktere jiz vlecky maji. Prikladem budiz kolinska TPCA, ktera sice ma uzasnou novou vlecku, vetsinu ale stejne vozi kamiony.

0/0
23.6.2006 22:53

Jirka Fiala

Re: Neznalost

je treba vselidoveho povstani. az budou vesnice plne ohorelych vraku kamionu a na lampach se budou houpat zohavene mrtvoly ridicu, pak nastane mir!

0/0
26.6.2006 9:38

eliska

Re: kamiony

R^

0/0
23.6.2006 21:54

Jóžin

0/0
23.6.2006 8:28

Jerry Seinfeld

Vyborny text

Diky za odkaz na vyborny text. Srozumitelne, jasne, rozumne...

0/0
23.6.2006 8:39

Jerry Seinfeld

NIMBY

Recykluji jeden muj nedavny diskusni prispevek, ktery presne sedi pro tento clanek. U mnoha v textu zminenych osob jde o typickou reakci, nazyvanou anglickou zkratko NIMBY (not in my backyard). Aneb, ano, papir chci pouzivat, ale hlavne at neni papirna nedaleko meho domu. Jine verze tehoz: ano, chci jezdit rychle a pohodlne autem, ale at nevede dalnice okolo nasi obce (=ale at  klidne vede okolo vsech jinych obci); ano, chci pouzivat elektrinu, ale at je jaderne uloziste kdekoliv jinde, jen ne u nas. Tyto nazory by se nemely vubec brat v uvahu, jinak by se nikdy nepostavilo nic.

0/0
23.6.2006 8:14

PF

Re: NIMBY

Naprostej souhlas. Jinak bydlim blízko místa plánovanýho na úložiště jadernýho paliva. A ta histerie mezi lidma, to je úplně vo ničem. Všechny okolní obce vypsali nějaký nesmyslný referenda a účast lidí je byla větší než ve volbách. Přitom málo kdo vo tom vůbec něco ví.

0/0
23.6.2006 12:31

taja

Re: Re: NIMBY

ano, znám to združení obcí a jeho boj proti úložišti. I s jinak chytrými starosty je těžká řeč, jsou proti a mají na to argumenty. Ale tito vůdci úmyslně vyvolají histerii mezi lidmi, zorganizují protestní akce a referenda a je s investicí ámen.

Osobně bych ráda koupila pozemky pod budoucím úložištěm a po jeho vybudování si nechala vyplácet od státu tučné odškodné;-P

0/0
23.6.2006 12:50

Martin

Lihovar v Miroslavi

Pokud vím, tak odpor lidí k továrně na bioethanol v Miroslavi na Znojemsku byl z velké části dán obavou o pitnou vodu. Existovaly odůvodněné obavy, že lihovar spotřebuje celou kapacitu studní, které Miroslav (cca 3.000 obyvatel) zásobují vodou.

To pro ty, kteří si myslí, že lidem na Znojemsku nevoní práce.

0/0
23.6.2006 7:32

Tomáš Marný

Re: Lihovar v Miroslavi

Pokud se podívám na výsledky voleb na Znojemsku (na prvním místě obvykle ČSSD nebo KSČM), tak tamním lidem opravdu nevoní práce.

0/0
23.6.2006 7:51

1

Re: Re: Lihovar v Miroslavi

Jasně, největší dříči volí ODS. Stačí se jen kolem sebe rozhlédnout.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
23.6.2006 8:00

Petr

Re: Re: Re: Lihovar v Miroslavi

R^R^;-D

0/0
23.6.2006 13:10

Jerry Seinfeld

Obava o vodu

Ono je hodne tezke rozlisit, kdy je duvod uvadeny odpurci vystavby realny, a kdy jde jen o zaminku. Pochybuji, ze by nekdo dal uzemni rozhodnuti ke stavbe, ktera by nemela zajistene dostatecne vlastni zdroje vody. "Obava"  muze byt i velmi iracionalni - mnoho lidi se take realne obava napriklad naletu ufounu nebo "hnevu boziho", ale jako rozumny argument se to brat neda.

0/0
23.6.2006 8:24

Hehe

Re: Lihovar v Miroslavi

No mí rodiče ze znojemska pocházím a kolem Znojma a vesnice Hodonic se pohybuji celkem často, mě rohlíkem neopijete. Lidi tam pochopitelně nadávali na Vertex, ale bez něj jsou všichni v p....  a nezaměstnaností je to nejpostiženěnjší okres jižní moravy.

0/0
23.6.2006 9:07

Mirco1

Re: Re: Lihovar v Miroslavi

Sakra pardon, to "hehe" měl být nadpis příspěvku, ne jméno přispěvatele :)

0/0
23.6.2006 9:08

Mirco1

Re: Lihovar v Miroslavi

Mimochodem, byla provedena nějaká seriózní studie o zásobách pitné vody a vlivu lihovaru na ně, nebo přišel jen nějaý demagog a zblbnul tam lidem hlavu?

0/0
23.6.2006 9:25

Jerry Seinfeld

Uzemni rozhodnuti

To se resi ve spravnim rizeni o uzemnim rozhodnuti. Tam se vyjadruji prislusne organy, mj. vodohospodari a zivotni prostredi. Pripadne ve studii vlivu na zivotni prostredi, ktera se v urcitych pripadech take musi udelat.

0/0
23.6.2006 12:29

taja

samozřejmě

by investice do průmyslu neměly být bezhlavé. Nezabírat velmi kvalitní zemědělskou půdu (Mostecko - Nemak), mít předem vyřešenou dopravu, splňovat normy vlivu na okolí to by měly. A také se zavázat k x letům působení a k zaměstnávání místních lidí.

0/0
23.6.2006 0:43

Jerry Seinfeld

Ne tak docela

S prvni vetou mohu souhlasit. S druhou ani nahodou, zadny investor se nikdy nezavaze k tomu, jak dlouho na miste zustane (pred par lety taky Philips nemohl vedet, ze za par let smetou trh ploche obrazovky) a kolik zamestna MISTNICH (automobilka TPCA by rada zamestnala kolinske, jenze jim prace nevoni).

0/0
23.6.2006 8:16

taja

Re: Ne tak docela

asi máte pravdu, ale v okamžiku, kdy výrobce žádá daňové prázdniny, výstavbu infrastruktury od státu a bytů od města, by snad nějaké podmínky podepsat měl.

0/0
23.6.2006 9:34

Jerry Seinfeld

Pobidky

V pripade investicnich pobidek ano, to podepisuje, vcetne sankci (bohuzel casto prilis malych a neucinnych).

0/0
23.6.2006 10:07

ouagadougou

Re: Ne tak docela

z kolína to je do prahy čtyřicet minut vlakem, takže buď firma nabídce konkurenceschopné peníze nebo musí dovážet moraváky. škodovka platí dobře a o zaměstnance nemá nouzi.

0/0
23.6.2006 10:22

X.

Re: Re: Ne tak docela

to je sice pravda (o tech 40 minutach), ale problem bude asi v tom, ze potencialni zamestnanci nebydli v Praze u nadrazi a tady TPCA je dost poradny kus od kolinskeho nadrazi. Takze Skutecnou cestu vlakem z Prahy do TPCA bych videl tak na cca.1.5hod (minimalne).

0/0
23.6.2006 14:17

Mirco1

Ale ale..

.. Znojemsko, Valašské Meziříčí - oblasti s vysokou nezaměstnaností a celkem nízkou úrovní kvalifikace a vzdělanosti, ovšem investice, které by jim přinesly práci jim nevoní. Však se stát postará, že?

Ale výdobytky civilizace a spotřební zboží, které produkují třeba také ne zrovna hezké továrny odjinud, to jim nesmrdí.

Tak ať se postarají sami o sebe, třeba fyzicky náročným zemědělstvím, ideálem to Zelených.

0/0
22.6.2006 23:21

taja

Re: Ale ale..

souhlas. Něco podobného jsem chtěla napsat. Já být vedením podniku, požádám o petiční list a až budou  podepsaní žádat o práci, velmi si jejich přijetí rozmyslím. Stejně jako by si měl starosta obci srovnat seznam protestantů s lidmi, co u něj škemrají o obecní peníze na cokoli (nová silnice, plynovod, hřiště...) 

0/0
22.6.2006 23:25

fiffan

Re: Ale ale..

Hodně záleží na tom, do jakého prostředí mají být tyto "investice" zasazeny. A hlavně na jak dlouho.Bohužel, před výdobytky civilizace asi nikdo neuteče."Ne zrovna hezké" továrny by měly být stavěny v průmyslových zónách. Nevím, v jakém místě měly být umístěny továrny zmiňované v článku. Život v menších městech a na vesnicích byl odjakživa těžší, takže fyzicky náročná práce tam  nikoho  nepoloží. Každopádně chápu lidi, že si chtějí chránit životní prostředí. A propos, když už budeme brát ekonomickou stránku,  prvotním záměrem těchto firem je zisk, ne záchrana nezaměstnaných lidí. Když se nezadaří, jde se dál. Jenže případný zásah do přírody už se jen tak spravit nedá. :-(

0/0
23.6.2006 1:56

Jean Maras

Re: Re: Ale ale..

Nokian Tyres by sídlil v blízkosti průmyslové zóny, kde se nachází např. Deza, nebo CS Cabot. Navíc ekologické ohrožení ze strany pneumatikárny nehrozí, což potvrdí kdokoliv z gumárenského průmyslu. Chápu že nikdo nechce mít před domem fabriku, stejně tak chápu, že lidi by rádi uživili své rodiny a žili na odpovídající úrovni   

0/0
23.6.2006 5:53

Mirek

pneumatikárna proklatě smrdí

Cože? ekologické ohrožení ze strany pneumatikárny nehrozí ?  Člověče, přijeďte  někdy k nám do Otrokovic a ucítíte takový smrad, že budete doživotně vyléčený. ;-€

0/0
23.6.2006 8:00

Jerry Seinfeld

Zapach

Kazdy vetsi provoz nekdy nejak pachne. Vyroba pneumatik, pivovar, cukrovar, nemocnice... To je proste soucast moderni produkce a musime se s tim smirit. Na druhou stranu zapach sam o sobe neni nejakym vaznym ohrozenim zdravi nebo zivotniho prostredi (napriklad fekalie nebo olomoucke tvaruzky take vetsine lidi pachnou, ale nejakou chorobu nezpusobi).

0/0
23.6.2006 8:19

Jerry

Re: Re: Ale ale..

Původní příspěvek mi vzal slovo z úst, přesně stejně.

Ale reakce na tento: o snaze lidí chránit ŽP na venkově si popovídáme v zimě, chceš vědět, co všechno tam ve vzduchu je ? Můj švagr je celkem rozumný člověk, ale taky prožene komínem kdeco, jediné kritérium je, aby mu to ten komín nezanášelo. Za každou vesnicí je smeťák, jdi se podívat, co se tam válí, no jenom staré kočárky a bedny od televize už to nejsou. Klidně tam najdeš polomotor, ze kterého pomalu vytéká olej. Když někde vytyčím průmyslovou zónu, tak bych se opak neměl divit, že tam budou nějaké továrny. Ono nadepisování obálek - čistá práce - asi moc lidí neuživí. Ale to samé platí pro obchvaty atd. Jasně - ekonomika, investoři hurá, ale ne za mým plotem.

0/0
23.6.2006 5:56

Jerry

Re: Re: Re: Ale ale..

Jo a ještě jedna poznámka z praxe: občas je nejaktivnější petent jenom kverulant, v lepším případě jen permanentní opozičník: tak když s tím nesouhlasíš a chceš informace, pojď do kontrolního výboru a budeš míit všechno na dlani ! - Nemám čas ! A vůbec nejlepší je, když ŽP v obci A v Jihomoravském kraji například hájí aktivista z města B z kraje Karlovarského například.

0/0
23.6.2006 6:04

Jerry Seinfeld

Odkud pochazi aktivista

Vase posledni veta je hodne mimo. Je prece zcela lhostejne, kdo haji prava obyvatel, jsou-li predmetna (coz je samozrejme druha otazka) - at uz jde o cloveka mistniho, nebo z druheho konce republiky, nebo ze zahranici. Jde o casto o narocne pravni spory a odborniku na ne neni mnoho - rozhodne nejsou v kazdem mensim meste nebo dokonce na vesnici.

0/0
23.6.2006 8:21

Jerry

Re: Odkud pochazi aktivista

Máte pravdu. Ale já měl na mysli profesionální potížisty.

0/0
23.6.2006 11:05

PetrM

Re: Ale ale..

pro Mirco1

Ty chytrej, si to postavte v Praze a k nám dejte vaše úřady, aby u nás nebyla nezaněstnanost.(Y)

A taky nechápu, jak chce někdo stavět nové továrny bez vyřešení dopravy - to je zas na starostu KUBEŠU z VALmezu

0/0
23.6.2006 9:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.