Diskuze

Nejnižší plat je skoro osm tisíc korun

Nejhůř placení zaměstnanci v Česku budou za svých 7570 korun měsíčně pracovat už jen dva dny. Od 1. července jim státem zaručovaná minimální mzda vzroste o necelé čtyři stovky na 7955 korun. Je to už její druhé zvýšení v tomto roce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ODsák

29. 6. 2006 17:36
Rovná minimální mzda 5 tisíc korun.

Navrhuji jako pravičák zavést rovnou minimální mzdu očištěnou od povinnosti danit tuto mzdu a to ve výši 5 tisíc korun. Zároveň ale tento člověk který by pobíral rovnou minimální mzdu by neměl mít nárok na sociální dávky a na důchod by si musel spořit aktivněji a sám. Minimální mzda musí být jedině čistá a nesmí se danit. 5 tisíc korun pro lidi,kteří  nechtějí pracovat aktivněji by jim tato částka měla stačit.

Já třeba pobírám měsíčně 38 tisíc korun, a ještě musím ze svých daní doplácet na lidi, co berou minimální mzdu a ještě k tomu sociální dávky.

0 0
možnosti

mpixel

29. 6. 2006 15:49
To co tu plácáte není pravda

Viz Petr, Ricco a jiní. Mzdy nejsou dané diferenciací. Ale trhem práce. Plat programátora se neodvíjí od platu kopáče nebo od platu uklízečky. jako myslíte že si zaslouží 10x větší plat? Proto když klesne plat uklízečce, že klesne plat i progrmátorovi? Ne tak to není, nikdo nedostává plat takový jaký si zaslouží. Ale takový jak určuje nabídka a poptávka. Kdyby byl na trhu práce nedostatek uklízeček a naopak programovat uměl každý, tak vznikne situace opačná. Osobně jsem pro zrušení minální mzdy.

0 0
možnosti

Jerry Seinfeld

29. 6. 2006 19:20
Souhlas

Take se mi zdal nazor Petra ponekud mimo. Rust mzdy uklizecky se tezko promitne do mezd stredniho nebo vyssiho personalu.

0 0
možnosti

Jarek

29. 6. 2006 15:26
Jsem pro zrušení min.mzdy!!

Takže to v praxi znamená,že kdejakej cikán,kterej vyleze zvláštní školu,je bez vzdělání a umí se jenom dloubat v nose a krást má 8000Kč jistých-pokud ho někdo zaměstná.Díky soudruzi v ČSSD!

0 0
možnosti

Jerry Seinfeld

29. 6. 2006 19:19
Nikdo ho nezamestna

Pominu-li vase rasisticke poznamky, rad bych podotknul, ze neschopneho cloveka bez vzdelani dnes malokdo najme.

I kdyz v tom, ze by minimalni mzda mohla byt zrusena, se shodneme.

0 0
možnosti

racekchechtavy

29. 6. 2006 14:37
to je divny

"Patří mezi ně především uklízeči, vrátní či pomocní dělníci, tedy málo kvalifikované pracovní síly"

To je divný.Končim vyskou školu a tak sonduju jaký jsou nabídky práce a platový podmínky a zjišťuju, že jsem si mohl ušetrit snahu a jít dělat uklízeče....:-D

0 0
možnosti

Inana

29. 6. 2006 15:23
Re: to je divny

Ale kdepak.Až se více rozhlédnete,zjistíte,že vysokoškoláci za minimální mzdu nedělají,maximálně ji dostanou v úplném počátku, ale to málokdy.Pak už jdou rychle nahoru a pokud mají co nabídnout a najdou si dobrou firmu,mají výdělek pěkný. Vysokoškolák může dělat uklízeče s minimální mzdou, ale uklízeč bez vzdělání nikdy nemůže dělat na vysokoškolské pozici.Záleží na Vás,co nabízíte.

0 0
možnosti

Petr

29. 6. 2006 11:08
Vysoká minimální mzda

Celý problém vysoké minimální mzdy je následující : v každé firmě jsou zaměstnanci na různých pozicích s různým vzděláním, schopnostmi a také odpovědností. Podle toho jsou platově ohodnoceni. Pokud zvednu minimální mzdu, tzn. mzdu těm nejméně kvalifikovaným, musím automaticky zvednout mzdy prakticky všem, aby byla dodržena mzdová diferenciace, která odráží postavení, funkci a pracovní výkon každého jednotlivého zaměstnance. A právě tento v podstatě dominový efekt zdražuje výrobu a pokud se toto navýšení nepokryje zvýšením produktivity práce jsou jen 2 možnosti - snížit marži nebo zvýšit cenu výrobků. Co se týče snížení marží, to je na delší diskusi, neboť zde hraje roli řada faktorů (postavení firmy na trhu, konkurence apod.). Zvýšení ceny je však velmi kritické, neboť títmo ztrácí firma konkurenceschopnost, což může vést ke snížení poptávky, následně snížení výroby, propouštění a zde se právě projeví efekt vysoké minimální mzdy, tzn. zvýšení nezaměstnanosti.

0 0
možnosti

Ricco

29. 6. 2006 11:20
Re: Vysoká minimální mzda

Zrušení minimální mzdy ovšem přinese jiný dominový efekt, podobně jako ve vašem - jistě realistickém - příkladu se mzdy zvednou v podstatě všem, tak v případě zrušení min. mzdy dojde naopak ke snížení téměř všech mezd, zvláště těch nižších a středních mzdových pásem, tj. asi tak 70% platů. Se všemi doprovodnými efekty, z nichž snížení životní úrovně vám může být jedno, nikoliv ovšem snížení koupěschopné poptávky, protože snížení nezaměstnanost na 6-5% (níž to už bez inflace nejde), tedy navíc nějaká 2-3% lidí s 6tisícovými platy, to už nevytrhne.

0 0
možnosti

Jerry Seinfeld

29. 6. 2006 9:28
Zvyseni minimalnich mezd je problem

Kazde zvyseni minimalnich mezd je problemem, protoze zhorsuje konkurenceschopnost nasich firem a zvysuje nezamestnanost (prace je nahrazena stroji, nebo presunuta na vychod). Samozrejme by bylo sympaticke, kdybychom si mohli dovolit, aby kazdy pracovnik v teto zemi dostaval alespon 15tisic hrubeho. Ale to bohuzel nepripada v uvahu.

0 0
možnosti

eso

29. 6. 2006 10:00
Re: Zvyseni minimalnich mezd je problem

1) pocet lii pracujicich za minimalni mzdy je cca 2 az 3 %

2) velka cast lidi, ktera pracuje za minimalni mzdy ma od podnikatelu penize bokem (typicky cisnici, kuchari, ...)

3) ti ostatni, ktei opravdu vetsinou pracuji za minimalni mzdy se vetsinou nepohybuji na dokonalem trhu prace - zamestnavatel ma v urcitych regionech s velkou nezamestnanosti vetsi monpolni silu na trhu prace a mezni prijem z prace cloveka casto vysoce presahuje mezni naklady (tedy minimalni mzdu) - proto ani po zvyseni minimalni mzdy nedojde k zadnemu propousteni, pouze zamestnavatel bude realizovat nizsi zisk na ukor zamestnance

4) podobne jako u 3 i lide, kteri jsou z nejakych duvodu na trhu prace diskriminovani (mensiny, zeny s detmi, stari lide, ...)

5) zbyva jeste nekdo? myslim, ze by se dali spocitat na prstech jedne ruky...

0 0
možnosti

Pozorovatel

29. 6. 2006 9:11
Můj názor - minimální mzdu ještě o 2 tisíce Kč zvýšit a celkově snížit odvody na zdravotní a sociální pojištění o cca 3-5% s úpravou soc.dávek

Tj. navázáním pravidel výplaty podpory v nezaměstnanosti a soc.dávek - po 3-6 měsících na podporách a dávkách mít povinnost odpracovat určit množství hodin veřejněprospěšných prací (do cca 20 hodin týdně). Hned by klesla nezaměstnanost a lidi by se snažili najít si práci, která by byla lépe placená než soc.dávky), podnikatelům by se v celku snížily náklady na pracovní sílu a státu by na daních vzhledem k nižší platbě soc.dávek neubylo a ještě by nezaměstnaní něco kloudného udělali - pracovat přeci chtějí (mimochodem neměli by tolik času podvádět prací na černo a ještě brát dávky a podporu). Akorát by starostové obcí a obecní úředníci museli zmáknout organizaci veřejněprospěšných prací pro jejich obce. Celkem jednoduché řešení. Ale zvýšení minimální mzdy je pdmíněno snížením odvodů na zdravot. a soc.pojištění!

0 0
možnosti

Lukas

29. 6. 2006 9:23
Re: Můj názor - minimální mzdu ještě o 2 tisíce Kč zvýšit a celkově snížit odvody na zdravotní a sociální pojištění o cca 3-5% s úpravou soc.dávek

Problem je, ze samotna organizace verejneprospesnych praci by urcite byla vetsi, nez cena, za kterou to udela radny zamestnanec...

Podobne je to z trestem smrti, ktery je drazsi nez dozivoti.

0 0
možnosti

Krejčí

29. 6. 2006 6:43
mzda ??

Zaměstnávám 50 švadlen a můžu Vás upozornit že až dvaceti procentům doplácíme minimální mzdu. Jim to evidentně stačí, nám to velice škodí.

0 0
možnosti

tyrael

29. 6. 2006 6:45
Re: mzda ??

Kdo může vyjít s 7500 platem??? To neni snad ani na zkladni potreby, navic pokud plati najem,nebydli ve svem a maji deti...

0 0
možnosti

J.

29. 6. 2006 6:40
Mluvčí a čeština

Není to víc JAK tři procenta. Nemohl by někdo vysvětlit paní mluvčí, že spisovná čeština používá výraz více NEŽ ?

0 0
možnosti

J.

29. 6. 2006 6:42
Re: Mluvčí a čeština

Jo, jinak souhlasím s Martinem X. Problém je, že tohle si nikdo z těch, koho se to týká, nikdy neuvědomí. A pak se to NĚKDE projeví...

0 0
možnosti

ppetr1

29. 6. 2006 6:20
sockodavky

co by jste od blbc* Skromacha taky chteli ;-D;-D;-D

zrusit minimalni mzdu uplne a je pokoj.at kazdy ukaze jake ma schopnosti.ja bych za to rozhodne ani nevstal z postele !!!!!!

vzdyt na davkach se zije tak blaze ;-D;-D

0 0
možnosti