Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Billboardy nezabíjí, tvrdí šéf dálnic

"Jestli myslíte, že když zabezpečíme všechny billboardy, lidi se přestanou zabíjet, tak o tom pochybuji," říká šéf Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. Už šest let by měly být reklamy u silnic a dálnic zabezpečeny svodidly. Stovkám poutačů taková ochrana stále chybí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fitipaldi

Billboardy nepatří na silnice vůbec

Na silnici mají být vidět především značky. Pokud tam jsou billboardy, tak mohou pouze odvádět pozornost. Vzniklá nepozornost  může i zabíjet. To je snad jasné všem. Jediné o co by se měl p. X zajímat je kvalita silnic a dálnic a ne kvalita billboardů.

0/0
10.7.2006 14:57

David Horava

Odvolejte ho

Mela by se udelat petice na odvolani toho pana z RSD, ktery obhajuje bilboardy bez ochran.

Je to skutecne hrozne...

0/0
10.7.2006 10:37

Zubař

Te reditel je ale Pi*a

Ja znam ze sveho okoli jiz tolik lidi , co se jim v rodine nekdo zabil nebo vazne zranil o ty skur....ne tabule , ze se mi nechce ani verit. Na jednu stranu nas sikanuji bodovym systemem z duvodu zachrany zivotu a pak prijde takovy ko...t a rekne takovou pic....nu

0/0
10.7.2006 8:13

Dopravák

Laušman jenom kecá

Takovýhle ředitel by měl okamžitě odstoupit. Smlouvy na bilboardy jsou evidentně nevýhodné a i když je neuzavřel tak je nemůže obhajovat. A to že na ně nemá žádný názor zda jsou výhodné nebo ne značí, že je posranej až za ušima aby nepřišel o to svoje koryto. :-)

0/0
9.7.2006 23:06

Jerry Seinfeld

My na jeho miste

To mate tezke. Statni urednik tu neni od toho, aby pres media prohanel sve osobni nazory na veci, ktere jsou jednak svou povahou ryze odborne, a jednak je tezko nejak ovlivni.

Chtel bych videt vas na jeho miste, jak byste mluvil. Tohle vyjadreni rozhodne neni zadnym duvodem k odstoupeni. Setrete zkratkovitymi vyjadrenimi.

0/0
9.7.2006 23:36

mpixel

Re: My na jeho miste

Je zajímavý vás pozorovat jak toho člověka chráníte, celou diskusi, celý víkend. No nic jestli není idiot a jen se snaží nemít názor na zjevně špatnou smlouvu (už jen to že byla bez výběrového řízení) , tak nadruhou stranu člověk bez názoru je vlastně pro vládnoucí garnituru ideální ;-D

0/0
9.7.2006 23:42

Jerry Seinfeld

Zabava vikendu

Je zajimave vas pozorovat, jak spolecne s jinymi celou diskusi, cely vikend hazite spinu na hlavu cloveku, o jehoz praci nevite zhola nic.

Je zajimave pozorovat, jak misto vecne argumentace porad nekdo odvadi pozornost k politice (hodi se to CSSD? nebo ODS? nebo "vladnouci garniture"? nebo zahradkarum Kerska?), k me domnele zaujatosti (kamarad p. Lausmana? pracovnik P.R.agentury?).

Rad budu jednim z mala proti tupemu stadu. ;-)

0/0
10.7.2006 6:41

Datel

Re: Zabava vikendu

no, jste takove letadlo mezi nami blazny.. ;-)

0/0
10.7.2006 9:31

Jerry Seinfeld

Prestrelil

No, mate pravdu, tou posledni vetou jsem trochu prestrelil. Jen chci rict, ze rad budu jeden z mala proti vetsine, kdyz jsem presvedcen, ze je nekdo masivne kritizovan bez viny.

0/0
10.7.2006 10:43

Rezervoár moudrosti

Re: Zabava vikendu

Zatímco o práci pana Laušmana moc nevíme, tak o tvé Seinfelde začínáme tušit dost - určitě víme pro koho kopeš, ještě zbývá zjistit za kolik pro ně kopeš.

0/0
10.7.2006 22:19

zo

jen tak

no tak nevím.Připadám si jak v Jiříkově vidění.Kdyby bilboardy u cesty nebyly komu by chyběly?Řidičům?Pochybuji.Vyrazíte li za hranice nikde tuhle blbost nenajdete u cest.A asi vědí proč to tam není.Bilboardy  jednoznačně zrušit.Podle mýho u cesty tyhle blbiny nemají co dělat.Těch pár set tisíc nestojí za to.Jsou totálně k ničemu.R^

0/0
9.7.2006 21:09

Tajro

Re: jen tak

Taky jsem proti, ale obávám se, že za těch pár set tisíc (řekl bych i miliónů) to státu rozhodně stojí.. :-( Jako každá reklama všude jinde...

0/0
9.7.2006 23:05

Jerry Seinfeld

Pryc s billboardy!

Naprosto s vami souhlasim. Jen vyprsi soucasna smlouva, meli by billboardy od cest vyhazet, stejne jako v jinych civilizovanych zemich. Bohuzel kdosi pred lety uzavrel tak dlouhodobou smlouvu :-(

0/0
9.7.2006 23:32

Radek

Samí experti a odborníci

Tak jak je vidět, sešla se zde řada odbroníků na dané téma a zejména ti kteří vykřikují zrušte smlouvu, by v případě následné možné arbitráže vykřikovali: ať to ten, kdo to zrušil, zaplatí ... Rv

0/0
9.7.2006 15:33

Jerry Seinfeld

Aspon nekdo

Jsem rad, ze tu aspon nekdo vidi vic nez jen 5 minut dopredu. Smlouvy na billboardy asi jsou dost nevyhodne, ale asi s nimi ted moc nenadelame. :-/

0/0
9.7.2006 23:41

LarryHagmann

typický státní úředník

nevím, neznám, nebyl jsem u toho, hlavně mne plaťte dál

0/0
9.7.2006 15:25

Jerry Seinfeld

Co byste rekl vy?

Co byste rekl vy, rozumbrado? Rekl byste "muzu za to ja" (i kdyz byste tu smlouvu zdedil) a rekl byste "uz mne dal neplatte" (i kdyz byste treba delal svou praci svedomite)...? Kecy, kecy, kecy.

Odmita se vyjadrovat ke spekulacim, a to bych u urednika zastupujiciho stat videl spise jako klad. K hodnocenim necht pristoupi soud, politici, novinari, a jini.

0/0
9.7.2006 23:39

Ladislav

Re: Co byste rekl vy?

Pan Lausman se nemel vyjadrovat jako typicky neschopny urednik. Pokud nezvlada mluvit s medii ma se omluvit nebo vytvorit funkci "mluvciho" a ne se prezentovat jako absolutni blb ktery na vsechno s*re.

0/0
11.7.2006 11:17

pehlad

Jak může takovej pitomec

Dělat říďu dálnice???????;-€

0/0
9.7.2006 12:36

Jerry Seinfeld

Pitomec...?

Na zaklade ceho jste usoudil, ze jde o pitomce? Zkuste dat konkretni priklad podle vas hloupeho vyroku a doplnit, v cem konkretne je ten vyrok hloupy.

0/0
9.7.2006 12:40

roba21

Re: Pitomec...?

No tak třeba ten jeho názor na srážky s billboardem. Místo aby jeho snahou bylo minimalizovat počet mrtvých na dálnicích, BEZ ohledu na to, zda ten nešťastník udělá chybu nebo ne, tak říká, že uděláte-li chybu je to Vaše vina a oni se ani nepokusí Váš život chránit, protože by tím přišli o peníze z pronájmu billboardů.

Co je to proboha za blbost? Jasně, když někdo usne a vyjede z dálnice je to jeho vina, ale když mu v cestě nebude stát billboard, tak možná přežije. Když mu v cestě bude stát zabezpečený billboard, tak možná přežije. Když mu v cestě bude stát ocelový sloup, tak je po něm.

Podle toho pána je to v pořádku, protože prvotně je to vina toho řidiče a ochrana života tohoto chybujícího občana nestojí ani za těch pár frfníků co dostávájí z jejich podplacených smluv.

0/0
9.7.2006 12:59

Jerry Seinfeld

Cteme poradne

Mozna, kdybyste poradne cetl i cely text a ne jen titulek, byste mu nepodsouval neco, co nerekl.

On rekl, ze billboardy nejsou PRICINOU havarie. Taky rekl, ze dulezitejsi je delat PREVENCI havarii, nez snazit se zmensovat pripadne nasledky. Pod to se taky da podepsat.

To, co vy pisete, v textu neni a sam jste si to (zrejme vlivem zkratoviteho cteni) domyslel. No schvalne, jen si peclive cely rozhovor prectete znovu, slovo po slovu.

0/0
9.7.2006 14:29

Datel

Re: Cteme poradne

Ne, on rekl pomerne jasne, ze zabezpeceni billboardu nema cenu, protoze se lidi zabiji i o zabezpeceny:

Jestli si myslíte, že když zabezpečíme billboardy, lidi se nezabijí, tak to pochybuji.

Kdyz vidim vasi snahu na tomto foru - vy jste s nim nejak v prizni, ci jinak zainteresovany?

0/0
9.7.2006 16:27

Jerry Seinfeld

Nepodsouvejme

No ano, to v podstate (ne zcela) taky rekl, ze zcela jiste vyhodime 14 milionu, ale zadne zivoty to nezachrani. A propos, vy mate statistiku, kolik osob se zabilo rekneme za poslednich 10 let vlivem narazu do dalnicniho billboardu? 2? 3? Nedalo by se za 14 milionu rocne udelat daleko vice bezpecnostni prevence jinde? Tohle vsechno byste mel zvazit, nez mu zacnete citovanou vetu vycitat. Udelal(-a) jste to?

Ale jinak: nejsem s nim nijak v prizni, v zivote jsem ho osobne nevidel, nejsem nijak zainteresovan. Nemam rad kamenovani mozna nevinneho od anonymnich nymandu.

0/0
9.7.2006 23:27

Datel

Re: Nepodsouvejme

Covece vy jste dobrej. Mate statistiku kolik osob se zabilo rekneme za to ze nemeli v ridicaku napsanou aktualni adresu? No vidite a presto vas za to okamzite potrestaji. Pritom uhrn individualnich nakladu n aopravy muze byt klidne vyssi nez 14 milionu.

Ale aby jsme neplacali - ten clovek ignoruje zakon. Tedy dela to, za co jsou ridici bezne trestani. Statistiku nechtejte po me, ale po nem.

0/0
10.7.2006 9:23

Jerry Seinfeld

Smesujete ruzne veci

No tak za prve adresa v ridicaku jaksi neni opatreni k bezpecnosti provozu. Za druhe pomijite podstatu me pripominky: jsou opravdu zrovna billboardy na dalnici tou nejlepsi investici do zlepseni bezpecnostni situace? Neda se tech 14mil. rocne vyuzit nekde jinde efektivneji?

Pripominka k ignorovani zakona je relevantni, to souhlasim. Jenze zakon neignoruje on, ale majitele billboardu - jen si prectete ten rozhovor!

0/0
10.7.2006 10:42

Datel

Re: Smesujete ruzne veci

No jasne, zakon ignoruje nekddo uuuplne, ale uuuúplne jinej. A ted zpatky na zem - za spravu a bezpecnost zodpovida, ze zakona, silnicni spravni urad. Tedy jsme zase tam kde jsme byli. Donutit majitele billboardu MUSI reditelstvi silnic a dalnic. Problem je, kdyz zakon samo ignoruje a vymysli vymluvy.

Jako u blbejch ;-)

0/0
10.7.2006 12:17

roba21

Re: Cteme poradne

Z rozhovoru jasně plyne, že nenutí provozovatele billboardu budovat zabezpečení, protože se bojí o svoje mizerné příjmy z jejich pronájmu.

Starostí toho pána není ani reklamní činnost a dokonce ani jakási prevence. Jeho starost je technický stav dálnic a jeho starost je minimalizovat riziko smrtelných nehod. Pokud toto nedělá ve jménu příjmů z reklamy a s tvrzením, že je to stejně zbytečné, pak trvám na tom, že na svém místě nemá co dělat.

0/0
9.7.2006 21:18

Jerry Seinfeld

Kolik umrti?

Nezbyva nez zopakovat vyse polozenou otazku. Kolik osob zemrelo za poslednich 10 let vlivem narazu do dalnicniho billboardu? A neudelal byste za utrzenych 140 milionu (10 let x 14 mil. rocne) daleko vice bezpecnostni prevence jinde...?

Jak mu muzete vycitat, ze povazuje ono opatreni za zbytecne, kdyz presne nevite, nakolik jsou zrovna billboardy dulezitym bezpecnostnim rizikem...?

0/0
9.7.2006 23:31

roba21

Re: Kolik umrti?

Vzhledem k tomu, že bezpečnostní zábrany u billboardů jsou uzákoněny, tak se asi někdo odpovědný (a zákonodárci, i když u nich bych o odpovědnosti radši nemluvil) domníval, že zbytečné nejsou.

Krom toho bezpečnostní zábrana se dělá jen jednou a ne 10x za 10 let takže náklady zdaleka nebudou takové jak uvádíte. 

V jiném článku na iDNES se uvádí, že důsledkem střetu s billboardem umírá na českých dálnicích průměrně jeden človek měsíčně. To je za deset let 120 lidí, kteří nemuseli umřít.

0/0
10.7.2006 12:47

Jerry Seinfeld

Clanek iDnes

Jde o 10 lidi rocne, kteri zemrou pri stretu s billboradem. To je dost spatne. :-/ Jenze kolik z nich by zilo, kdyby byly billboardy prizpusobeny dle zakona? Jake zlepseni by ony zabrany opravdu prinesly? Nic takoveho se nikde nedoctu.

A druha otazka opet zni: neda se za ty penize poridit daleko efektivnejsi bezpecnostni opatreni, ktere pomuze chranit o mnoho vice zivotu?

0/0
10.7.2006 12:59

roba21

Re: Clanek iDnes

Kolik z nich by přežilo se asi nikdo nedozví, ale i kdyby to byl jen jeden, nemělo by se na to opatření pohlížet jako na zbytečné. Navíc ten člověk tam přeci nesedí od toho, aby rozhodoval který zákon je zbytečný a který není - on je má vykonávat.

Druhá otázka je zajímavější, ačkoliv pan ředitel nic ve smyslu, že peníze používá na jiná (potřebnější) bezpečnostní opratření, neřekl.

Dokážu si představit, že mají nějaké priority a opatřední se budují postupně podle těchto priorit a podle (ne)dostatku peněz, on to ale jednoduše prohlásí za zbytečné a jako argument uvádní ztrátu příjmu z reklamy.

Takže buď se hodně blbě vyjadřuje, nebo mu jde o jiné věci než o jaké by mu mělo jít.

0/0
10.7.2006 14:09

pareli

vyhodit !!

Co to je za neschopnýho joudu??Zrušit nevýhodnou smlouvu neumí nebo nechce.Umírající lidé kteří se zabijí o billboard jsou mu lhostejní a hloupě se vymlouvá (Y) HNUS úřednickej!!

0/0
9.7.2006 12:08

Jerry Seinfeld

Zruseni smlouvy

Kdybyste cetl pozorne, zjistil byste, ze zruseni smlouvy mozne je, ale stalo by nas velke penize v arbitrazi (jen si vzpomente na TV Nova, kde take "dokazali zrusit nevyhodne smlouvy" a stalo nas to miliardy). Nejde o zadny "hnus urednicky". Jen vy si nevidite do huby.

0/0
9.7.2006 12:39

X

CR vs. sousedi od nas na jih

Pri ceste na dovolenou do Italie pres Rakousko jsem na dalnici zadny reklamni billboard nevidel. Tak nevim duvod proc u nas byt musi. A rozdil kvality dalnic u nas v Rakousku a Italii vubec nekomentoval ;-O(Y)Rv

0/0
9.7.2006 11:22

Jirka

billboardy

Vážený pane, určitě máte pravdu, že člověk udělal chybu, když vyletěl z dálnice a rozpůl auto o billboard (proto tedy podle vás billboardy nezabíjejí???) Proč tedy stavíte svodidla kolem silnic a zábradlí u mostů - jsou také k ničemu - protože kdyby byla zrušena, tak člověk letící do rokle udělal chybu, tak co s ním..., že???

Podle mého máte dělat vše pro změnu stavu... nebo na tom nemáte zájem???

Nechápu, jak může člověk, který není schopný u 14 milionové smlouvy určit, zda je výhodná, rozhodovat o chodu společnosti, která rozhoduje o miliardách.

0/0
9.7.2006 8:01

Jerry Seinfeld

Re: billboardy

Jirko, co kdybyste si misto zvastu znovu precetl ten rozhovor? Ani 1x Lausman nerekl, ze "billboardy nezabiji". Jenze lecktery hloupoucky ctenar si zapamatuje jen titulek, at uz je jakkoliv zavadejici.

Pro zlepseni bezpecnosti na dalnicich se snazi delat hodne. Jenze priority bezpecnosti jsou nekde jinde, jsou daleko dulezitejsi opatreni nez ta billboardova. Akorat o nich zrovna nema Mlada fronta chut psat.

A on jiste ma svuj nazor o (ne-)vyhodnosti smlouvy, jen se zcela spravne rozhodl, ze sve osobni nazory nebude ventilovat do novin. Od toho tu on neni. To muze rici soud, politik, novinar... Ne on.

0/0
9.7.2006 8:51

Odin

Re: Re: billboardy

Nazdar Jerry - to je ale tvrdá fuška - 99 procent lidí rozhovor chápe zcela jinak, než Ty. Jejich názor na Laušmana a Ředitelství dálnic nemáš šanci změnit.

0/0
9.7.2006 9:56

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: billboardy

Co uz nadelam ;-)

0/0
9.7.2006 10:11

uss_nimitz

schovavani se za billboardy

Problem (ne)bezpecnosti je v systemu - je to do nebe  volajici :

1.)V drtive vetsine  neintuitivni znaceni silnic

2.) spatny stav vozovek - a to nejen ve smyslu povrchu podivejte se na mnozstvi neprehlednych krizovatek

3.) katastrofalni reseni novych vozovek - vsimli jste si take mensi zivotnosti nove otevrenych useku silnic - ja mohu uvest ihned nekolik prikladu, kdy po 2-4 letech provozu na nove otevrenych usecich 1.ridy jsou ohromne vytluky, koleje a uz vubec se nechci vyjadrovat o jejich prehlednosti .

4.) Policie se schovava za bukem araduje se ze nekoho nacape na hruskach.Vzdyt je to smesne. Proc  je neni vic videt ? Vdyt neni cilem  namerit rychlost ci zjistit jiny prestupek ale cilem by melo byt  primet ridice k dodrzovani predpisu a dle sve zkusenosti mohu rict , ze nic nepusobi tak, jako kdyz ty benga proste jen vidite, a ani nemusi nic delat (merit zastavovovat atd...)

0/0
9.7.2006 3:39

zyklonb

almera

Navrhuji odstranit vsechny billboardy kolem dalnice. Daly vykacet stromy v okruhu 100m (mozna i vic, takove rozdovadene Porsche urcite leti i dal a my musime chranit zivoty nasich kaskaderu). Kdyz uz  tom budem, muzem zlikvidovat i vsechny obce a mesta v okoli dalnice, takovy dum je jeste horsi nez traverza. Jen nam proboha nerikejte,ze mame jezdit jako lidi. Na to neni nikdo zvedavy. (Y)Rv

0/0
8.7.2006 22:49

Tom

Re: almera

Snad to nemyslis vyzne

Clovek ktery si vezme na uplatku minimalne 5 melounu to klidne necha za par supu. A pak to obhajuje. Je mi zle z takovych lidi, co rozhodujou o nas. Ze mu neni stydno. Je za tim uplatek a at nehovori ze ne. FUJ, FUJ, FUJ.

Ale to je vsude ve statni sprave, Bohuzel. Paroubek ma svoje martany a je to.

0/0
8.7.2006 23:00

ZyklonB

Re: Re: almera

Myslim to smrtelne vazne. Nechapu tyhle diskuze o okoli dalnic a obvinovani z uplatku apod. Normalni clovek jezdi po tom tmavem pruhu z asfaltu nebo betonu. Nevim, proc bych mel idiotum, co litaj kolem, platit unikove plochy. Netvrdim, ze pocet billboardu kolem dalnic je v poradku. Ale davat to za vinu nekomu, kdo to prevzal po x predchudcich je ubohost. Az budes nest zodpovednost za dodrzovani obchodnich smluv, budes mluvit jinak. Tyhle pivni moudra co tu blijes jsou o nicem.

0/0
8.7.2006 23:10

spaldings

Re: Re: Re: almera

Nikdo nedává vinu tomu typickému z daní placenému parazitu za to, že převzal cosi po předchůdcích, ale to, jak se k věci staví. Za peníze, které bere měsíčně už měl mít věci rozpracované a někde i vyřešené. A ne se tu vykroucet jak malý Jarda. Pokud to neumí, má jít dělat něco jednoduššího.

0/0
8.7.2006 23:14

Jerry Seinfeld

Trochu nadhledu

Trocha nadhledu by vam neskodila. RSD ma desitky ukolu podstatne zavaznejsich, nez jsou billboardy. Ze se v tehle drobnosti RSD tak uplne nezadarilo, z velke casti vinou predchudcu, rozhodne neznamena, ze Ing. Lausman dela spatne svou praci.

Mimochodem, co vy vite o penezich, ktere mesicne bere?

0/0
9.7.2006 0:13

michal II

Re: Trochu nadhledu

Až to napálíš do toho bilbordu, až tě tam natlači třeba kamion, tak ti jako drobnost nepřipadne. Kolik bere je úplně jedno. I kdyby to dělal zadarmo, tak je ostuda ŘSD.

0/0
9.7.2006 0:36

Jerry Seinfeld

Silna slova laika

Ted jste presne predvedl postoj neinformovaneho laika, ktery ma rad silna slova. Samozrejme ze jsou patky billboardu bezpecnostnim problemem. Ale asi tak petistym v poradi, coz patrne vam nedochazi. Jednak RSD ani zdaleka nema na starosti jen bezpecnost, a jednak jsou daleko dulezitejsi bezpecnostni opatreni, kterymi se musi zabyvat, nez zrovna ony billboardy.

P. Lausman neni zadna ostuda RSD, nemate jediny duvod pro to, tvrdit to. Jen hazite z anonymity nepromyslena zlucovita vyjadreni.

0/0
9.7.2006 8:45

Tom

Vetsiho hnupa sem nevidel

To snad neni pravda jak si ten .... obhajuje svoje rozhodnuti. Dam vse prti tomu ze ma uplatky az je takovy nechutny. To se to rozhoduje, ked mam svoje jiste a stat skoro nic. Za ty bilbopardy by si klidne mohli rict 0,5 miliardy. Ale ne oni ne, hlavne ze mam svoji kapsu.

Vsak co mozna za 20 let tu budou poradne zakony. aby takovy chrochtak byl v .......Fuj to bylo sprostze slovo

0/0
8.7.2006 22:48

Jerry Seinfeld

Studeny rucnik na hlavu

Studeny rucnik na hlavu, Tome. Co kdybyste si ten rozhovor pravdu precetl a zjistil, ze Ing. Lausman nic neobhajuje (jen velmi spravne odmita spekulovat pred novinarkou), a ze to nejsou rozhodnuti jeho, ale jeho predchudcu...? Jste k smichu.

0/0
9.7.2006 8:58

Radek

Re: Vetsiho hnupa sem nevidel

Ne půl miliardy, ale 100 miliard si za ně klidně mohli říct, ježiš to je tady zase pivních chytráků ... Rv

0/0
9.7.2006 15:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.