Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft má zaplatit pokutu 280 milionů eur, odvolá se

Microsoft se nepřizpůsobil našim požadavkům a zaplatí proto pokutu, rozhodla Evropská komise. Ta se vyšplhá do výše 280 milionů eur (téměř 8 miliard korun), píše agentura AP. Pokud bude s porušováním hospodářské soutěže pokračovat, každý den mu naběhne dodatečný trest tří milionů eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Axlboy

MS

četl jsem tu s kolegou všechny příspěvky a opravdu je to zábavné .. pracuji jako vývojář už pár let, kolega je SWA ..,když tady spousta moulů brojí proti MS, tak bycgh chtěl poznamenat jen toto:

Win jsou solidní OS nad kterou se dá vyvýjet, s příchodem .NET see tato kvalita ještě zvedla, EK křičí že chce zdrojové kódy, dokumentaci formátů a protokolů ... pravdou je že téměř vše je dobře zdokumentováno, a bez problémů se dá nad Win pracovat, s podporou MS jsom nikdy problémy neměl vždy se mému problému věnovali kvalitní odborníci a to i v okamžiku kdy se jednalo o kolaboraci Oracle a Win (konferenční hovor se SE ze skotska, norska, indie a španělska + vlastní komunikace mezi MS a Oracle o mém problému) toto jsem u jiných společností nezažil ...

MS vybudoval svůj systém tak aby byl pro každého uživatele a to se jim povedlo, nikdo nebrání komukoliv pokusit se o to samé, pochybuji o tom že pokud by s to někomu povedlo tak bude dávat všanc svoje know-how .....

0/0
13.7.2006 10:23

Kido

Re: MS

Klid ... nevzrusuj se ... 99% lidi kteri zde hani MS jsou uhrovati chudacci kteri v zivote nedokazali napsat ani Hello world, i kdyz se o to dlouho snazili ... sedi doma u kradenych windows pripojeni na idnes.cz a snazi se pozvednout si alespon trochu sve ego psanim zasvecenych odsuzujicich komentaru k problematice MS ... :-D

0/0
13.7.2006 11:56

klokan

Re: Re: MS

:-)))

Ted jsem se od srdce zasmal, ze mne ani nevadi to horko co je venku.

Clovece, delejte s tim neco.

0/0
13.7.2006 15:45

Kido

Re: Re: Re: MS

S tim uz se nic delat neda ... jen muzeme vsichni doufat, ze se Vam to s vekem trosku zlepsi (jak ty uhry, tak ten svetonazor) mily mlady klokanku ... :-D

0/0
13.7.2006 18:05

zo

jen tak

Tahle kauza mi připadá totálně ujetá.Jestli je pravdou to že Gates začínal někde v garáži a svou firmu vytvořil od nuly, nic nikomu nebrání začít tvořit nový os taky v garáži a taky od nuly.bude li lepší budou jej lidi kupovat.taky se může klidně stát že MS se na celou Evropuvy prdne a jsem zvědav kdo bude tak rychlej aby díru co se týče os pro pc rychle nahradil.evropa si kadí do vlastního hnízda.třeba Billovi bude stačit jen Čína a Indie.Pak jsem opravdu zvědav pánové co celá slavná bude dělat.Linux se nám nějak moc neujal takže co potom?Odborníci poraďte.Samotzřejmě to berte s nadsázkou.Ale je to hodně hloupé jednání ze strany EU;-)

0/0
13.7.2006 10:21

klokan

Re: jen tak

No, on se nam ten Linux prave docela ujal.Na serverech s tim Microsoft uz nic neudela a tak se zoufale snazi brzdit jeho proniknuti na desktopy. MS bere Linux sakra vazne, protoze narozdil od vas Microsoft zamestnava racionalne uvazujici a schopne lidi (to je mu treba priznat). Neni treba tvorit novy OS od nuly.

Mimochodem MS v zadne garazi nezacal. Gates byl ditko bohatych rodicu a za uspechem sel nikoliv cestou nejakych svych nadprumernych technickych schopnosti, alebrz cestou obchodnickych triku. Silne nadprumernou socialni inteligenci mu rozhodne uprit nejde...

V posledni dobe se da dokonce pozorovat jistou unavu Microsoftu z marneho boje. Nastup konkurence nezastavi a jsou videt tendence zacit spolupracovat - viz. treba ohlasena podpora ISO formatu ODF v Office 2007.

0/0
13.7.2006 15:52

Axlboy

Re: Re: jen tak

Linuch na serverech jede, to nikdo nezpochybnuje,  a to ze ho MS bere vazne je taky fakt, ale u Linuchu je jeden problem, pro temer zadnou distribuci neni slusna podpora coz obrovsky zvyhodnuje prave MS. S prichodem platformy .NET se diky MONO otevira i nova cesta pro programovani pod linuchem na slusne platforme (tou Java byla, ale ve srovnani s NET 2.0 je na tom hure) ...

ale to o cem je ta pokuta nejosu servery, ta se tyka obycejnych desktopu, OS pro "stupid users" a tam ma Lin dle meho nazoru neprekonatelny problem a tou je sila velke spolecnosti .. muzes si nasadit linux doma, ale 99 % uzivatelu ho ani nerozjede, to je vyhoda MS, das CD a win nainstalujes i poslepu, hned ti pojede sitovka a vsechno ...

ja pod win uz delam dlouho a opravdu jsem presvedcen o jejich kvalite, hodne lidi krici fuj MS, ale MS neni spatny, ma dobrou strategii a pracuji tam kvalitni lide, ma vybornou podporu ... pokud se rozhoduju cemu dat prednost tak volim MS ..

0/0
13.7.2006 16:58

ts

"zdrojovy kod"

zdravim odborniky v redakci. je to "zdrojovy kod" (nepocitatelne substantivum stejne jako treba "pisek" nebo "voda"), ne "zdrojove kody."

0/0
13.7.2006 9:12

Axlboy

Re: "zdrojovy kod"

milý odborníku, je úplně jedno jestli to nazveš zdrojový kód nebo zdrojové kódy, systém MS Windows je tvořen nezávislými moduly a tudíž je možné mluvit i o zdrojových kódech .... Rv ;-)

0/0
13.7.2006 9:52

ts

Re: Re: "zdrojovy kod"

zdravim, lingvisto!

nic nechapes, pocitatelnost substantiva ma implikace prave pro plural.

"zdrojove kody" je tak patvar v libovolnem kontextu.

0/0
13.7.2006 16:23

melkor

Co je to BLBA, ten plz?

S takhle "odbornymi" clanky by mel byt urychlene odeslan do fronty na uradu prace!

Uz snad 10^6 krat se psalo o tom,ze na MS nikdo nechce zdrojove kody, ale dokumentaci formatu a protokolu. A nepoucitelny plz zase pise o zdrojacich ... At s tim jde do (Y)

0/0
12.7.2006 21:33

Axlboy

Re: Co je to BLBA, ten plz?

melkore: chlapče, rozhraní, formáty i protokoly jsou dobře popsány, oni by rádi i nějaký ten kód ....

0/0
13.7.2006 9:54

melkor

Re: Re: Co je to BLBA, ten plz?

Ach boze, dalsi "odbornik" ;-(

Normalne neznamym netykam, ale tady ucinim vyjimku:

Bez si stoupnout na pracak vedle plz, negramotnych je tam uz fura.

0/0
13.7.2006 12:36

Axlboy

Re: Re: Re: Co je to BLBA, ten plz?

no to já nemusím, narozdíl od těch negramotných práci mám a jako vývojář (ted už architekt) už pár let pracuju, takže do téhle problematiky vidím asi líp než ty ...;-)

takže toho odborníka v závorkách si nacpi někam ;-)

0/0
13.7.2006 16:51

Brad Smith

Brad Smith si myslí, že si může dělat co chce

Brad Smith sio myslí že simůže dělat co chce jasně že se mu nelíbí pokuta, ktérá mu sníží odměny.......

0/0
12.7.2006 18:21

.

.

0/0
12.7.2006 16:27

Josef

Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

MS je a.s., která vznikla od 0. Nikdo nemá právo jí nařizovat co má a nemá dělat. Je to jejich kód a když jej nechce zvežejnit sama, tak ať to tak zůstane. Ať EU, Novel, Sun, Mac, IBM, RHEL s ní bojují na trhu ne u soudu, jste s MS nespokojeni jako já .... vezměte si jiný OS, prostě dělejte to jinak. Je pro vás vlak do Brna drahý, tak jeďte busem. Politika je v tomto případě prasárna. Ať Becherovka sdělí recept svého likéru, coca cola, atd...

Prostě když nechtějí ať si to nechají, do toho nemá Eu co mluvit. Připadám si jako za komunismu, kdy nám říkali co máme a nemáme dělat.Rv

0/0
12.7.2006 15:50

klokan

Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Ale po MS přece nikdo nechce, aby zveřejnil zdrojový kód svých produktů. Nikdo po něm nechce, aby jeho produkty byly Open Source.

Jediné co se chce je, aby nezneužíval dominantního postavení - tedy aby vůbec mohla nějaká konkurence v určitých oborech existovat. Bez např. otevření rozhraní a formátů dokumentů budou uživatelé ve většině pořád vazaly MS a konkurence si neškrtne, byť bude sebelepší. O to tady jde. Jde tady především o obnovení tržního konkurenčního prostředí.

0/0
12.7.2006 15:56

Vendula

Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

docela by mě zajímalo, zdali jsi vždy tak nekompromisní ohledně "zneužívání dominantního postavení". V případech  mnohem okatějších (např. ČEZ), není socialistickou mládež jaksi slyšet, případně se zastává Romana, Svobody a jiných svých svazackých vzorů...:-P

0/0
12.7.2006 16:03

klokan

Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Co sem pletete nějakou socialistickou mládež ? Co mám já společného s Romanem, ČEZ a dalšími ? Kde jsem tvrdil, že mně chování ČEZ vyhovuje ? Proč mě nazýváte mládeží ?

0/0
12.7.2006 16:07

briza

Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Toho si nevsimej. To je jeho/jeji zpusob "argumentace".

0/0
12.7.2006 16:13

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Aha. Jsem tady novej, tak ještě neznám zdejší trolly.

0/0
12.7.2006 16:16

Vendula

Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

... tak nás pouč, jak se správně argumentuje v kroužku mladých komunistů, brizo :-)

0/0
12.7.2006 16:17

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Vy budete pěkný ... To nemůžete jít opruzovat s politickými kecy někam, kde je to k věci ?

0/0
12.7.2006 16:19

Vendula

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

o kousek vejš to je k věci - na rozdíl od tebe a brizy, který si tu snad dáváte po webu rande :-)

0/0
12.7.2006 16:21

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Jasně. Hlavně, že máte radost a můžete si tady zamasturbovat nad svojí dokonalostí a neomylností.

Takové rozumbrady přímo zbožňuji. Jak říkal kulak Vata: "takový my u nás žerem".

0/0
12.7.2006 16:27

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

To ja nevim, ale ty to urcite vedet budes kdyz tady predvadis (konkretne s tim CEZem) argumentaci stylu "a vy zase bijete cernochy"

0/0
12.7.2006 16:38

Vendula

Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

a hele trefa! O pár řádek níže je to samá familiarita ("jsi chlap, dej si pivo"), ale najednou mluvíš, jako poslanec, kterých chytili s kaťaty dole: "Co sem plete... proč mě nazýváte... co si to vůbec dovlujete." ;-D

0/0
12.7.2006 16:15

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Promiňte, ale s člověkem jako vy si zásadně vykám, protože si je držím od těla. Omlouvám se za to tykání - ještě jsem nevěděl s kým mám tu čest.

0/0
12.7.2006 16:18

Vendula

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

tak teď to tedy víš :-)

0/0
12.7.2006 16:19

Albert

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Vendulo, ty ses takova diIina 8-o

0/0
12.7.2006 22:56

Josef

Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

hele, ale přece tržní prostředí nemůžu obnovovat u soudu, ale jedině na trhu, přeci nemůžu soukromé firmě nařídit, aby mi vytvářela tržní prostředí... to je blbost, tržní prostředí musí začít na trhu u kupujícího a prodávajícího, ať EU konkrétně parlamet používá např. MACa nebo SUSE atd...a tím bojuje proti špatné politice MS,  a co udělá prodejce na trhu, když neprodá ..... prostě se nad sebou musí zamyslet co dál ....chápeš

0/0
12.7.2006 16:08

klokan

Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Já netvrdím, že způsob, jakým to EU dělá, je ten nejlepší. Připouštím - jsem ale rád, že je alespoň nějaký. To co uvádíte by se mně pochopitelně také líbilo daleko více.

0/0
12.7.2006 16:13

briza

Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Myslim, ze nechapes o co v teto kauze jde. Cely problem se toci hlavne kolem toho, ze  M$ skrze  Media player usiluje na monopol v oblasti formatu multimedialnich dat. Vzhledem k postupnemu rozsirovani prodeje  muziky, filmu, ... elektronickou formou muze nastat situace, kdy filmove a hudebni vydavatelstvi budou diky dominantnimu postaveni Windows a potazmo Media playeru nucena prodavat filmy a hudbu ve formatu na ktery bude ovladat Microsoft. A vzhledem k jeho znamym praktikam s nedokumentovanymi formaty (viz .doc a .xls) bude drzet pod krkem cele tohle odvetvi.

0/0
12.7.2006 16:10

Josef

Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

zase se opakuji, takto to regulovat ale nejde.....tak si ty movie v MS formatu nekupuj, neusiluj o ne, zaloz si fabriku na dostupnejsi formaty a prodavej movie  v techto formatech

0/0
12.7.2006 16:14

klokan

Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Sám víš, že je dnes v době globálních korporací nereálné si založit fabriku. Předvádíš tady typické pokrytectví. Pokud EU takto (ano asi neuměle) nezasáhne, na.ere se nám MS už úplně všude. To je smutná realita.

0/0
12.7.2006 16:23

Josef

Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Nemáš pravdu, musíš začít u sebe, ne nechat za sebe rozhodovat jiného, chceš mi řici, že když bude vlak do brna drahý, že řešení je podat tresní oznámení na CD. Za pokrytce se vžádném případě nepovažuji. Prostě když mi banka začla učtovat vyšší poplatky, tak jsem šel o dům dál a bylo to. To když udělá každý nespokojený uživatel, tak musí na to reagovat nebo to zabalit.

0/0
12.7.2006 16:51

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Srovnáváš nesrovnatelné.

Příměry s vlakem nebo s drobnostmi každodenního života jsou v tomto případě naprosto zcestné.

Co mohu je, nekupovat takové filmy, nedívat se na ně...Ano, to mohu. Až do chvíle, kdy mě třeba dítě začne otravovat, že to vidělo u kamaráda. Teď jsem před dilematem. Mám se na dítě vykašlat (ale ono třeba nezlobí a film by jinak byl dobrý) anebo zase nacpat peníze do tlamy MS ? Já peníze do tlamy MS dávat nebudu, většina lidí ale ano...Jsem tedy rád, že někdo tlačí na to, aby mě MS zase neopruzoval s nekompatibilitami, kdž si chci přehrát film.

0/0
12.7.2006 17:05

briza

Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Zkus dohlednout dal nez na spicku sveho nosu. Tohle ovlivni i nejen vyrobce filmu, ale i vyrobce audiovizualni techniky. Predstav si, ze v energeticke siti, kterou ovladne nejaky monopolista nebude najednou sinusovka 50 HZ, ale nejaky zdanlive nedeterministicky prubeh napeti, ktery se navic bude menit, kdykoliv si monopolista usmysli, ze nekoho zlikviduje tak aby mu jeho pristroje prestaly fungovat. Presne takhle se chova Microsoft se se svymi formaty po celou dobu sve existence. A tvoje rada - postavte si vlastni energetickou soustavu. ;-€

0/0
12.7.2006 16:35

Josef

Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

ne ne nepochopil jsi to, proste si takovou sít nenecháš zavést do domu, aby jsi každé 2 roky měnil spotřebiče .... proč myslíš, že banky si MS nikdy do IS nepustily, protze právě té změny sinusovky se bojí a dělají dobře, kdežto, když SUN změní sinusovku, tak se můžu obrátit na další 2 dodavatele a o tom to je ... mít možnost si vybrat a když nebude na výběr ... tak MUSI vzniknout nová fakrika

0/0
12.7.2006 16:56

briza

Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

Jasne. :-/ Postavi se cela energeticka sit od vyrobcu elektriny, pres distributory po vyrobce spotrebicu a to cele za neustale konkurence monopolisty, ktery vzdy nabidne  "vyhodnou nabidku" svych vlastnich pristroju se kterymi "prece problemy nejsou". Tak takhle naivni ja nejsem.

0/0
12.7.2006 17:25

Josef

Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

proc myslis, ze W2000 mely tak dlouhou podporu a jeste maji, troste trh nechce vyhazovat zase penize a MS o tom vi, proto podporu prodlozil, ale na tlak trhu, trh proste nekupoval nova XP a ani nekupuje W2003, znam spoustu spolecnosti co jedou v downgrade.

0/0
12.7.2006 17:00

klokan

Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

To je pravda, ale jedná se o trochu něco jiného.

V případě multimediálních formátů by se prostě neměla znovu opakovat chyba, jaká nastala v případě formátů dokumentů. Doteď jsme se z toho nevzpamatovali. Nechci ztratit zase dlouhá léta problémy s přehráváním multimédií, kdy mě bude výrobce disku s filmem nutit, abych cpal prachy MS. Prostě nechci. Dobře, že existuje protitlak proti tomuto jevu. Jak je vidět, účinný protitlak konkurence není z důvodů předchozích chyb, které MS umožnily vlézt téměř všude, možný. Musí nastoupit regulátor trhu - v zájmu zachování samotného trhu.

0/0
12.7.2006 17:18

Josef

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nemám rád MS, ale s tou pokutou nesouhlasím

no ono jen nezalezi na konkurenci, ale take na zakaznikovi, kdyz si tuto problematiku neuvedomi zakaznik ..tak dava vydelat monopolu, ale jakmila prijde na to, ze je lepsi rici ... nemate neco co me nebude omezovat a svazovat .... toto ja si nekoupim ... proste tak to je .... kdy bude k veci flegmatik ... tak se mu to vymsti .... je pravda, ze se z toho srabu potom muzem dlouho skrabat, ale je to zapricineno nezodpovednosti zakaznika ze ten trh nehlida a neozve se.... je to jako u voleb, kdyz budete drzet pusu a nebudete volit, tak vas prehlasuji komunisti a budete delat co vam reknou, ale kdyz jasne date vcas svuj nazor najevo .... vcas ci ostatni uvedomi co hrozi, dalsi privovnani mam k tomuto ... jestlize uklizite byt obden .... tak tam nikdy nebudete mit stenice, jestlize ho uklizite jednou do roka ... tak musite pouzit deratizaci a tim je prave EU s tim ja nesouhlasim,

0/0
14.7.2006 9:11

cekon

Windows

Používají všichni proto, protože je používají i ostatní. V tom je základní problém. Pro ty, kteří by chtěli vítanou (bezplatnou) změnu: www.openoffice.org (i v češtině)R^

0/0
12.7.2006 15:22

Vendula

Re: Windows

a je to vyřešený R^

0/0
12.7.2006 15:23

Benjo

Re: Windows

open office = BIGGEST SHIT ON THE WORLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
12.7.2006 15:24

klokan

Re: Re: Windows

Neřekl bych. Kdyby mě neotravovali ignoranti, kteří posílají kdejakou blbost v .doc či .xls, naformátovaném tak blbě, že s tím má OO občas problémy, byl bych úplně spokojen.

Ještě asi bude stát hodně trpělivosti než ignoranty naučíme používat .odf či konvertovat dokumenty, posílané neznámým lidem do .pdf ...

0/0
12.7.2006 15:49

Axlboy

Re: Re: Re: Windows

no já tady mám jak OO tak Office, neco delam v MS, interni veci vsak v OO a uprime myslim ze Office jsou lepsi ....

(osobne mi ale staci Notepad ;-))

0/0
13.7.2006 17:00

roba21

Re: Windows

Zkuste si v OOo načíst složitější sheety z Excelu nebo dokument z Wordu se složitějším formátováním. Bude z toho kaše, nebo se to vůbec neotevře (třeba teď tu mám jeden sheet ktere OOo 2 zaměstná na cca 7 minut už při otevírání). OOs je sám o sobě dobrý balík vhodný pro SOHO segment, ale jinak má ještě hóóóóódně co dohánět. Nebo myslíte že ta armáda vývojářů v MS celé ty roky spala? Word není jen napsal odstavec textu a Excel není jen tabulka s počty prken na skladě.

0/0
12.7.2006 15:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.