Diskuze

Viamont zaměstná právníky kvůli tendrům na rychlíky

Soukromý železniční dopravce Viamont nechá právníky prověřit průběh výběrových řízení na provoz rychlíků na vybraných tratích. Osobní přepravu mezi Libercem a Pardubicemi i Plzní a Mostem v tendrech získaly České dráhy. Jejich nabídka ale vzbudila u konkurentů pochybnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

drevak_patlak

13. 7. 2006 8:43
ČD a výběrové řízení

Já se jen obávám, že ČD to přeci jen vypočítaly správně. Nezapočítávají do nákladů totiž odpisy vozidel (ta už jsou dávno odepsaná), které obvykle představují cca 50% nákladů. Zkusím takový malý odhad. Podle návrhu JŘ na gvd.kvalitne.cz by mělo být provozováno 8 párů rychlíků. Cesta trvá necelé 3 hodiny, jízdní řád je postaven tak, že v LIberci je na obrat 6 minut, v Pardubicích 113 minut, minimálně tak budou potřeba 4 soupravy, raději 5 (záloha popř. posila). Z Pardubic do Liberce je to 161 km, spotřeba Desira na takové trase bude cca 80 litrů/100 km, motoráku řady 843 cca taky. Čili to máme spotřebu nafty cca 130 litrů na jednu cestu, čemuž odpovídá nějakých 3600 Kč, za rok tedy 365*16*3600 = 21 miliónů. Dále potřebujeme strojvedoucího, jeden zvládně odvézt 2 páry vlaků, kvůli dovoleným apod. bych jich zvažoval cca 12 + plus stejný počet průvodčích, každý dostane i s odvody státu měsíčně nějakých 25000, čili za rok 7 200 000.

0 0
možnosti

drevak_patlak

13. 7. 2006 8:53
Re: ČD a výběrové řízení

pokrčování: Pak ještě poplatek za použití kolejí, ten bude cca 10 Kč/km (snad se nemýlím), při ročně ujetých 940 000 to dělá cca 10 miliónů. Dále údržba a pojištění vozidel, odhadem cca 10/km dělá ročně dalších 10 miliónů. Až doposud tak máme celkové náklady 21 + 7 +10 + 10 = 48 miliónů. K tomu je potřeba připočítat ještě nějakou režii a zisk (řekněme 20%), máme 58 miliónů, a odečíst tržby (odhadem může být obsazenost průměrně 80 lidí/vlak, tj. ročně cca 10 miliónu osobokilometrů, při konkurenceschpné ceně z nich nedostanu více než 60 haléřů na km, čili 6 miliónů.

Požadovanou cenu ČD bych odhadl na nějakých 52 miliónů, plus mínus.

Soukromník si ale bude muset započítat ještě odpisy vozidel. Jedno Desiro vyjde na cca 100 miliónů (i s úroky z úvěru), 5 souprav tedy vyjde na 500 miliónů, pokud je bude odepisovat standardně

10 let, pak si musí za rok připočítat nejméně 50 miliónů za rok. Čímž se dostáváme k celkové dotaci nějakých 100 miliónů.

0 0
možnosti

geroc

12. 7. 2006 15:59
Desiro

U Viamontu je asi banda technických ignorantu nebo co. Desira jsou jednotky určené na předměstskou dopravu ne pro rychlíky.

0 0
možnosti

Martin

12. 7. 2006 17:35
Coze??

Ty vlaky mohou jet az 120km/hod

0 0
možnosti

xblack13

12. 7. 2006 14:03
jednoduché

Bych udělal výběrové řízení na každou trať v republice a když to vyhrají ČD svými cenami, tak ať to pak provozují. By se asi rychle změnila nabízená cena...

0 0
možnosti

Martin

12. 7. 2006 13:44
Viamont je super

Jezdim s nimi kazdy den do prace, vlaky jsou ciste, klimatizovane, proste perfektni.

0 0
možnosti