- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Si hledam bydleni (dum nebo byt) podle prace (skoly). Abych to mel blizko do prace a deti do DOBRE skoly. Kdyz menim praci, stehuji se opet. A treba pres pul Ameriky.
V USA Nissan,Toyota plati remeslnikum necelych $20.-/hod. Americke firmy GM,Ford a Daimler-Chrysler hodne pres 30 USD/hod. Na cene aut se platy zamestnancu podileji zhruba 2-3%. Tady ta prekazka platit za dobrou praci - za rekvalifikace - a za to udrzet si mladou a kvalifikovanou silu neni. Firma ktera neumi zaplatit se driv ci pozdeji musi zakonite setkat s problemy s kvalitou, Lide kteri se zaucili odchazeji a prichazejhi stale novi ktere firma musi zaucit znova. Pokud si tu nekdo mysli, ze delnik na lince boucha jako robot tu svoji jednu praci a na to ze nemusi mit zadne zaskoleni, pak nema o praci v automobilce nejmensi potuchy. Kvalitni tym lidi = kvalitni vyrobek.
K poslední větě mě napadá... Toyota je v US symbol kvality, Ford je symbolem pro crap...
Je to celoevropská záležitost.
http://www.lobby.cz/2005/09-05/03.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://www.lobby.cz/2005/09-05/03.htm
Tohle je hlavně důsledek socanské politiky. Mezi pobíráním dávek a prací je strašný skok, bez žádného pomalého mezistavu. Pokud se někdo rozhodne pracovat, přijde o dávky a rázem i z minimální mzdy je schopen ho socan oškubat o 40% výdělku.
Když k tomu připočteme asociální bytovou politiku socanů, kteří uměle udržují dvojí hladiny nájmů, pak někdo kdo platí 800 regulovaný nájem by po přestěhování do srovnatelného bytu v jiné lokalitě rázem přišel o tuto výhodu a platil 6.000 tržní nájem rázem přestane mít o práci jinde zájem.
A tyto dva socanské výdobytky (40% odvodů z minimální mzdy + dvojí hladiny nájmů) v důsledku způsobí, že spousta lidí radši zůstane doma na dávkách a bude makat načerno...
Já jsem se kupříkladu po škole přestěhoval z Ostravska za prací do Prahy. Už jsem tu 10 let. Začal jsem od nuly s velmi nízkým platem, ale makal jsem na sobě a šel jsem za svým. Několik posledních let má můj čistý roční příjem 6 nul. A celou dobu pracuji jako zaměstnanec, plaí mě majitel(é) firmy. Takže nechápu výmluvy stylu ono se to nevyplatí, není to tak jednoduché, apod. Všichni máte tu možnost, někdo za tím jde, ostatní hledají výmluvy.
PS Vzhledem k tomu, že mě osobně neznáte, nemám důvod si vymýšlet.
a proč bych to měl dělat? každý máme jiné podmínky, jiné zázemí, jiné vzdělání. nechápu proč někomu něco podsouvat? tobě to vyšlo, jsi spokojený, já ti vůbec nic z toho nezávidím, protože k tomu nemám nejmenší důvod. nechápu o jakých výmluvách mluvíš, každý je svého štěstí strůjcem. co je štěstím pro tebe může být promarněným životem pro druhého.
Jezdím už rok a půl pracovat do Prahy i přes to, že mě to denně stojí 3h celkem na cestách a cca 4-8000Kč měsíčně. Myslím ale, že právě možnost přispívat zaměstnancům na dopravu od určitého počtu kilometrů dojíždění a následného odpočtu z daní by rozhodně pomohl. Možná by bylo i řešení kdyby si zaměstnanec toto mohl uplatnit v daňovém přiznání sám a nezatahovat do toho zaměstanavatele..
Ono se to povídá od teplého místečka manažera. Prakticky to trochu funguje do velkých měst, ale jinak nejistota zkušební lhůty či životnosti firmy vůbec, náklady na stěhování, školka, škola, členství v klubech, zaměstnání pro partnera, přeregistrování údajů a služeb, ztráta přátel atd. jsou dost velké komplikace, které se nevyplatí podstoupit pro pár tisíc.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
stejne problemy jsou i v dalsich zemich, casto i chudsich....cim to, ze tam to jde?
stacilo by uplne kdyby zamestnavatel proplacel cestovne svym zamestnancum, kteri za praci dojizdeji na vetsi vzdalenost (rekneme dle ceny jizdenek za vlak ci autobus...samozrejme at si jezdi treba autem) a nasledne si zamestnavatel mohl tyto vydaje odecist z dani...tedy by to bylo pridano do zakonu
Ale přece to hlavní je, že žádný podnikatel by se asi nepouštěl do byznysu, který by byl předem prodělečný. Proč totéž nelze pochopit v případě zaměstnance, kterému se jednoduše nevyplatí prodat v Ostravě byt za 400.000 a jet do Prahy, kde si s výdělkem řekněme 15-20000 bude šetřit na byt za 1,5-2mil ??!!!
jezdí z Jihlavy!, kde je spoustu prac. příležitostí, pracovat do Ostravy, protože ho tam líp platí! Nechápal jsem. Řekl mi, že sehnat v Ostravě někoho schopnýho, který aspoň umí držet vrtačku v ruce, je nadlidský výkon. Budou se holt muset chachaři překvalifikovat z toho rubání uhlí na něco jinýho. K tomu bych je popíchl snížením soc. dávek třeba na čtvrtinu.
jojo, tak to proste je. Ty bolsevicky pohrobci delat nebudou. Nastesti jim ODS skrouhne davky, zivit lemply s tuleni nemoci nadale zivit nebudem
Nevím koho chtějí autoři článku oblbnout tvrzením, že lide nehledají práci protože si pohodlně žijí z dávek. Můj kolegyně samoživitelka dostávala cca 6 tisíc, zato se nedá žít, hledala práci a všude jí nabízel 7 tis čistého. Za to se taky nedá žít prestože pracuje a dál něco lepšího hledá. Závěr - problemem nejsou vysoké dávky ale mzdy za které se nedá žít auž vůbec investovat do vzdělání atd.
Další blb, který přichází s tvrzením: "znám jednoho, který...".
Říká ti něco statistika? Pokud z 1200 lidí má jenom necelých 200 ochotu se přestěhovat, to mluví samo za sebe.