Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel pod kanálem je na pokraji krachu, vlaky jezdí

Unikátní spojení mezi Velkou Británií a evropským kontinentem si zákazníky ani za 12 let provozu nenašlo. Finance pokulhávají a skomírající projekt se dostal až na pokraj bankrotu. Společnost Eurotunnel, která spojení pod La Manche provozuje, požádala o soudní ochranu před věřiteli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jk

Tunel

No co, firma zkrachuje a provozovani tunelu prevezme nekdo jiny. Ztrati akorat banky a akcionari firmy. Tem ostatnim v pozici zakazniku to muze byt sumafuk.

Tunel sam o sobe si na svuj provoz vydelat dokaze, jen nedokaze mit tak vysoky zisk, aby bylo na splatky uveru na stavbu.

Za rok 2004 byl provozni zisk 171 mil GBP, splatky uveru ale 298 mil GBP.

0/0
13.7.2006 15:08

Luska

Deutsche bank - banka nacistů s pobočkou v Osvětimi

co by se od ní dalo čekat ???

0/0
13.7.2006 13:37

H5N1

Soukromá firma na takový projekt prostě nikdy nebude mít,

jedině, že by byla dotována, soukromý sektor není schopne provozovat nic, co v krátkém horizontu nesype, to raději vždy přenechá "neefektivnímu" státu....;-)

0/0
13.7.2006 13:17

M

Re: Soukromá firma na takový projekt prostě nikdy nebude mít,

Píšete pekelné bláboly!

Je-li nějaký projekt nerentabilní prostě proto, že o jeho služby není zájem dostatečně veliký, aby se sám dokázal zaplatit, tak proč by jej měl provozovat stát a pod pohrůžkou násilí nutit úplně všechny své občany, aby tento nerentabilní a samostatně neživotaschopný projekt dotovali? Z jakého důvodu by to ti občani měli dělat, Proč? Dle jaké logiky?

0/0
13.7.2006 13:30

jouda

Re: Re: Soukromá firma na takový projekt prostě nikdy nebude mít,

tomu rikam, panecku, nazor...:-D

0/0
13.7.2006 23:19

QQ

Re: Re: Re: Soukromá firma na takový projekt prostě nikdy nebude mít,

Jj, správný! Mám úplně stejný!

0/0
17.7.2006 9:34

Santa1

Re: Re: Soukromá firma na takový projekt prostě nikdy nebude mít,

Stát musí uvažovat dlouhodobě. Ropa fakt není nafurt a až dojde, nebude jí dost ani na takové projekty jako je Eurotunnel. To že dneska svoji budoucnost spalujeme v letadlech, kamionech a osobních autech neznamená, že toho za pár let nebudeme litovat.

0/0
17.7.2006 8:27

Radgar

Základní chyba ...

... byla v tom, že byl navržen, vyprojektován a postaven jako vlakový. Jednoznačně měl být určen pro automobily.

0/0
13.7.2006 13:15

M

Re: Základní chyba ...

Pak by ovšem byl ještě podstatně dražší kvůli výkonnějšímu většání, atd....

0/0
13.7.2006 13:31

jerryy

Re: Re: Základní chyba ...

No já nevím ... provozovatel by neplatit obrovské částky za provoz "vlastních dopravních prostředků" a především za neskutečně nákladnou logistiku.

V podstatě by to bylo jako na jakémkoli jiném místě kde se vybírají průjezdní poplatky. Asi by bylo potřeba víc hasičů a technického personálu na odstranění nepohyblivých aut, ale stejně by se ušetřilo určitě několik set pracovních míst.

Ta evidentně špatné pojetí - vlak je asi dáno dobou projektování. Bohužel osmdesátá a devadesátá léta byla dobou kdy se ekologové, z dnešního pohledu mylně domnívali, že jde dopravu řešit návratem na koleje.

0/0
13.7.2006 16:04

JTB

Re: Re: Re: Základní chyba ...

Aha a kdy tuhle myšlenku opustili? Pán má v hlavě asi jasno, co? Naopak, čím dále jdeme, tím více síli tlak po přesunu přeprav na koleje.

0/0
14.7.2006 1:33

Atomas

Re: Základní chyba ...

Už jsi někdy jel dlouhým tunelem? Zkus to, je to psychovopruz.

0/0
13.7.2006 13:34

Pavel Sudoplatov

Důvod

Jízdné je totiž drahé jako prase. Levněji vyjde trajekt. Člověk, který zrovna nepospíchá, raději pojede lodí, než v tunelu koukat do stěn.:-)

0/0
13.7.2006 11:56

Jerry

Re: Důvod

A ten kdo pospicha, leti letadlem.

0/0
13.7.2006 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.