Diskuze

EU chce jasné ceny letenek. Už žádné „99 Kč + poplatky“

Letenka "jen za 999 Kč", která nakonec stojí 2500 korun? S takovými reklamními nabídkami leteckých společností chce skoncovat Evropská unie. Podle ní jsou takové cenové kampaně zavádějící a klamou zákazníky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jiekeren

21. 7. 2006 10:50
O čem to je?

Celý návrh přeložený do lidské řeči je zhruba následující: "Bod 1: Evropané jsou natolik marketingově manipulovatelní a natolik nesvéprávní zákazníci, že nejsou schopni sami dotlačit dodavatele k rozumnému chování. Bod 2: Přestože KDOKOLI si i DNES velmi jednoduše může zjistit kompletní náklady na let, stále se najde v evropě většina lidí, kteří to nedokáží pochopit a proto to musí být nařízeno.

Bravo. Když už tedy beru, že tohle je beztak jen výsledek lobby velkých přepravců, kteří tímto zaútočí na podstatu malých nízkonákladovek (vámi tolik milovaných, byť jsou nakonec v průměru stejně drahé, ne-li dražší), dám vám několik malých rad.

1. Nikdy nenakupujte letenky z automatizovaného rezervačního systému, vždy používejte lidské operátory. Nebudu vám tu dlouze popisovat technické důvody, ale věřte, že školená letenkářka dokáže najít optimální službu za rozumné peníze vždy, internetový systém pouze náhodou.

0 0
možnosti

jiekeren

21. 7. 2006 10:50
Re: O čem to je?

Internetové rezervační systémy mají jediný smysl - chytají do velmi lacině vybudované sítě tu část klientely, která není dostatečně zkušená a proto nevadí, pokud nedostane optimální tarif. Navíc vzhledem k minimálním maržím při prodeji letenek je dnes často příjemnější prosívat každého stého člověka na webu, než se jimi nechat "otravovat" na kamenné prodejně. Vy buďte chytří a běžte na prodejnu, nebo volejte - ale spíše osobně, výsledek bude mnohem lepší.

0 0
možnosti

belgian chocolate

19. 7. 2006 21:54
nedávno jsem kupovala letenky na internetu

a bylo to velmi frustrující, když jsem našla bezva spojení za 99 eur, ze kterého se nakonec vyklubala cena 599 eur, ale jsou společnosti (Swiss, Lufthansa, Air France), které uvádějí konečnou cenu hned.

0 0
možnosti

Oliveira

19. 7. 2006 18:39
Souhlasím

Konečně z EU taky vzešlo něco rozumnějšího než danění e-mailů a SMS:-P

0 0
možnosti

Sporadany_obcan

19. 7. 2006 15:52
Souhlasím, že by se měla zveřejňovat cena úplná,

včetně všech cenových komponent, ale BEZ daně (a daň ukazovat zvlášť), tak jak je to naprosto běžné v USA.

Jen ať lidé vidí, o co je stát na každé cenové položce okrádá. A pak by se také jen tak mimochodem nemohlo stát, že když se změní(sníží) u něčeho DPH, nechá obchodník "stejnou" (=zdraží) cenu (včetně DPH) 

0 0
možnosti

tomiisek

19. 7. 2006 13:20
KONEČNĚ, TO To TRVALO!!!

0 0
možnosti

David

19. 7. 2006 0:10
a jeste jedna drobnost

primlouval bych se jeste za jednu zmenu (obecne): je-li zbozi nebo sluzba primarne urcena koncovemu spotrebiteli neplatci DPH (obcan, domacnost...), pak by mela byt vzdy uvadena velkym pismem cena vcetne DPH. A ne jako jeto dneska Interner Home PLUS jiz za 599 (uz z nazvu jasne retailovy produkt), ktery ale ve skutecnosti soji nejakych 713 Kc.

0 0
možnosti

Nyx

19. 7. 2006 8:48
Re: a jeste jedna drobnost

Dle rozhodnutí Nejvyššího správního soudu by měla být cena vždy být uvedena včetně DPH. Můžete si stěžovat u ČOI.

0 0
možnosti

zapvit

18. 7. 2006 22:03
CENA letenky by měla zahrnout všechny náklady spojené s letem!

Letenka by měla zahrnovat všechny náklady související s letem. To by české dráhy mohly zvláště zavést poplatek za vyšší rychlost, poplatek za jakekoli zavazadlo, poplatek za prestup a podobne nesmysly. !!!!

0 0
možnosti

kiliannedory

18. 7. 2006 22:35
Re: CENA letenky by měla zahrnout všechny náklady spojené s letem!

a když je nezahrnuje a Ty se je dozvíš až na druhé straně webového formuláře tak se děje co strašného ?

0 0
možnosti

keryx

18. 7. 2006 22:01
tenhle postup schvaluju...

neni problem pro letecky spolecnosti uvest cenu koncovou a je mi ze srdce jedno kolik z ty castky de tomu ci onomu a zaco. Nemam cas ani naladu abych se hrabal 2 hodiny na strankach internetu a pocital ktera spolecnost ma jaky/kolik a jak vysoky poplatky a co v zaveru vyjde nejlevneji/nejoptimalneji. Navic spousta starsich lidi toho ani neni schopna.

0 0
možnosti

NoLimits

18. 7. 2006 21:48
To již mělo dávno nařídit Ministerstvo průmyslu a obchodu

Jinak si z nás letecké společnosti a cestovky dělaj šašky. Každého přece zajímá kolik zaplatí celkově. Rohlík také nemají v sámošce rozepsaný na mouku, kvásek, elektřinu, práci, dopravu a další nesmysly...

0 0
možnosti

fantomasex

18. 7. 2006 21:38
ubohe

tady je dalsi jasny pripad, ze evropa se ma od USA jeste hodne co ucit  !!Rv

0 0
možnosti