- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díval jsem se na jejich stránky http://www.ashokleyland.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ashokleyland.com jsou to těžká sedmdesátá léta, jak ze seriálu Profesionálové, tam byly tyhle auta k vidění. Zřejmě koupili zkrachovalou fabriku v UK a prostě ji jen převezli do Indie. Auta velikosti Avie jim v programu chybí, než by se mordovali s vývojem, radši si koupí za pár šupů hotový model i s výrobní technologií. Naše montážníky k tomu jistě potřebovat nebudou. S tím co vyrábějí to na evropském trhu nemůžou myslet vážně, ale mejlit se může každej...
Škoda že to nekoupili i s Aerem.
Ashok Leyland - moc dobry vozy. To bude pro Avii jiste znamenat velky kvalitativni skok.
Po prevratu se mel LIAZ, TATRA a AVIA prodat strategickemu investorovi typu VW. V tomto pripade spis Mercedes-Benz, SCANIA, VOLVO, Renault. Dokonce ty nase automobilky se mohly spojit v jednu pokryvajici cele portfolio nakladnich automobilu jak na silnice, tak do terenu. Navic o ruzne nosnosti. Jeste se k nim mohl pridat vyrobni program na dodavku typu Ford Transit. Investor uz by si pohlidal efektivitu a ziskovost vyroby. Hlavnim kriteriem pri prodeji by nebyla cena, ale zachovani a rozsireni vyvoje, vyroby a znacky. Podobne jako u Skoda Auto, nebo Karosa.
Nutno podotknout, že tak snadné to nebylo. Dokonce si myslím, že to bylo zcela neprůchozí. U té Avie se o to snažili a výsledek je znám. Vzhledem ke zhroucení socialistických trhů byla situace krajně nepříznivá. Mnohem horší chyby se udělaly v ČKD Tatra, která jako největší výrobce tramvají na světě, mohla přežívat jen na rekonstrukcích.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
Šmarjá a cos čekal. Avia stála na výrobě licenčního náklaďáku ze šedesátých let. Jediné, co se do roku ´89 podařilo vylepšit, byla převodovka s řazením na podlaze. Pak se to všelijak piglovalo, ale nic zásadně nového. Nový model přišel příliš pozdě, navíc na plnění nových exhalačních předpisů a výkonových požadavků se do toho musí montovat motory Cummins, tím se výroba ještě prodražuje. Tak se dá vyrábět leda ztráta.
nemyslim,ze zanik vyvoje je dilem privatizace.indiani mohou zlepsit posici v automobilce a dokonce vyrobit nejaka auta (rozumej vice aut nez v minulosti),ale obecny problem je v tom,ze nikdo se neohlizi po strukture investic (fsechno auta), NIKDO OPRAVDOVE NEZKOUMA VLIV NA ZIVOTNI PROSTREDI U JEDNOTLIVYCH VYROB (VIZ KAMIONY PRO HYUNDAI) a kazdy jen presentuje volebne zajimave argumenty, kolik pracovnich posic vytvori,ale ze bychom pozadovali (vubec si troufli pozadovat) po investorovi prislib, ze zachova nebo pocita s vytvorenim vyzkumu v importovane vyrobe to ne.takze se pak nedivte,ze kdyz se pak vyroba bude jevit dale na vychod levnejsi,ze KAZDY subjekt odejde a my neprodame ani tu vyrobni halu po nem,ale dobre nam tak.
Třeba z Ukrajiny se budou auta do západní Evropy dodávat opravdu snadno a levně. Nemyslíte, že ty investice u nás mají také logistické důvody? Kdyby to bylo jen o nákladech na pracovní sílu, nebyla by na západ od nás jediná fabrika. Krom toho je tu nějaký vývoj ekonomiky a kvalifikace pracovní síly, Za 10 let budou lidé v ČR stát více, ale budou také více umět, produktivita bude vyšší. To zase přiláká jiné investice. Takže klídek. Pokud někdo nevydá celoevropský zákon na zákaz produkce automobilů, myslím že můžeme být celkem v klidu.
Následky privatizace jsou opravdu příšerné. Všechno se dá rychle napravit, kromě jediného. Vývoj, výkzum technologií. Výsledkem privatizace mimo jiné je, že většina vývojových pracovišť zanikla a specialisté přešli k zahraničním firmám a tito lidé teď v naší zemi propagují a prodávají zahraniční výrobky....
a když zaostáváte ve vývoji v důsledku 40 leté éry komunismu a máte schopné lidi tak to jde dohnat...když už ani ty lidi nemáte, jste v prdeli jako Avie
Investor z Indie. Myslel jsem, že v Indii bychom měli investovat my, ne naopak. :-(