Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Průměrný český student žije za 7 tisíc měsíčně

Částka, která zhruba odpovídá polovině průměrné čisté mzdy v Česku - s tolika penězi vychází každý měsíc průměrný student veřejné vysoké školy. Zhruba polovinu mu přitom dávají rodiče, druhou polovinu si vydělá sám. Vyplývá to z výsledků výzkumu Centra pro studium vysokého školství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Levné platby do a ze zahraničí

Peněžní převody do 26 zemí za 6,- Kč

http://www.tell-it.net/levne_penezni_zahranicni_prevody

Tady se da hodne usetrit. R^>-

0/0
20.9.2006 20:02

dfdfdsfsd

asdsa

;-€;-P:-P;-O:-(

0/0
13.8.2006 12:35

Mango

student

Můj názor je takýto. Školné platit na vysokých školách do 10 000 měsíčně, podle typu škol. Studen by dostával od státu garantovanou půjčku15 000 Kč měsíčně, kterou by splácel rok po úspěšném ukončení studia, bebo ihned po nedokončení studia.Studenti by to motivovalo k úspěšnému ukončení studia a nebyl by tak zatížen státní rozpočet, kdy rodiče, kterým děti nestudují přispívají i těm, kterí studují. 

Zlepšení finanční situace po dobu studia by měl v rukách každý student sám.

0/0
24.7.2006 12:44

RV81

Re: student

To je vidět, že ty si vysokou buď nestudoval vůbec nebo zadarmo. Opravdu obrovská motivace začínat s -500.000 ..

0/0
27.7.2006 18:03

Rockefeller

Re: Re: student

A ty bys radeji okradl ostatni, ze? Prace ma kazdy pravo na vzdelani. Dete do pakla vy .............

0/0
3.9.2006 3:03

.

Re: Re: Re: student

a ty budeš nějakej frustrovanej vodmitnutej ;-D

0/0
3.9.2006 15:29

anique

Re: student

myslím, že právo studovat by měli mít především ti, kteří na to mají intelekt, a ne ti, kteří na to mají finančně... to bychom brzo dopadli, už takhle jsme národ blbců

0/0
28.7.2006 15:11

Anonymous Coward

Re: Re: student

No to by Vas v tom pripade vyloucilo. Vite co to znamena bezurocna pujcka? To by znamenalo ze studovat by mohli i ti kteri rodice nemohou zivit. To je situace kterou tu ted nemame.

0/0
7.8.2006 22:24

Student

Re: Re: Re: student

Jakto že není možnost půjčit si prachy na studium? Všechny velké banky nabízí ke studentskému účtu úrokově zajímavý úvěr. Chudí tedy nikdo neznevýhodnuje, a bohatí se prostě mají dobře, protože jsou bohatí, tak jim nezáviďte. Ale pokud jde o školné 10000 měsíčně, tak to je vážně absurdní částka! Ještě dodám, že mě rodiče nedávají nic, vydělám si 5 až 6 000 a z toho se snažim na škole přežít.

0/0
2.9.2006 10:10

Rockefeller

Re: Re: student

Ano to jsme, prave diky tomu vasemu statnimu skolstvi.

0/0
3.9.2006 3:05

Vendula

ono s tím vzděláním je dost zcestné

Naprosto ideální by bylo, kdyby se za vzdělání platilo jako v anglosaskejch zemích. Tenhle "český model" je přežitkem socialismu, kdy  všemožné tituly sloužily jako jakási "náhražka" - v životě mít nic nebudeš, nikam se nepodíváš, ale budeš VZDĚLANEC. Lidé se vždy potřebovali jeden od druhého jaksi lišit, rozkastovat a v soc. společnosti byla sbírka různých akademických titulů jednou z cest jak se odlišit od šedé masy. Platí to do velké míry i dnes - vzdělání je zadara a spousta lidiček se "vzdělává" daleko za hranice své přirozené inteligence. Na co proboha? Na montování obrazovek pro Korejce? Pak to dopadá tak, že i na pozici hajzlbáby je "potřeba" maturita a každej směšnej českej Honza je vyzbrojen "hodnotným" titulem a domnívá se, že může něco posuzovat a že by se snad zrovna od něho měl "svět" učit.:-)   

0/0
23.7.2006 7:55

qwert

Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

LOL, dost ubohy vykrïk do tmy... u nas je ve srovnani s vyspelym svetem docela male zastoupeni vysokoskolsky vzdelanych lidi... treba v anglii se ve verejnych skolach plne skolne neplati-jen nejaky poplatek, ktery se jeste chudsim promiji...a kdo jsi, ze muzes posuzovat kdo se vzdelava za "sve prirozene" hranice??

0/0
23.7.2006 15:35

sipecek

Re: Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

Mam zkusenost z Kanady. Semestr na prumerne univerzite 4500 CAD (bez ubytovani, ucebnic. atd.). Student dostane pujcku na 2% p.a. a s prvnim prijmem to vraci statu zpet. Co se tyce chudych, tak na ty se ohled nebere. Kdyz jejich rodice jsou natolik neschopni, ze se nedokazou postarat o sve deti, tak skola jim dava moznost si privydelat (myti oken, satnari, plavcici apod.)

Tento princip "zaplat, anebo tahni" se mi fakt libi a urcite bych ho uvital i u nas.

0/0
24.7.2006 13:19

qwert

Re: Re: Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

no tak presne tenhle sobecky princip vychazejici z feudalismu a raneho kapitalismu se mi nelibi... nemel by mit prilezitost studovat ten kdo je nejschopnejsi, nejsnazivejsi apod. bez ohledu na to jestli jeho rodice na to maji??

0/0
24.7.2006 14:33

Rockefeller

Re: Re: Re: Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

Ano moznost mit Hummer H2, apartment v centru Prahy, dovolenou 2 krat rocne a kazdy den vykourene pero by mel mit kazdy bez ohledu na to, jestli na to mam nebo ne.  Myslim, ze je to i v ustave. doufam, ze jste pochopili.

0/0
3.9.2006 3:13

Martin

Re: Re: Re: Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

ten kdo je nejschopnější, si poradí i bez tohohle "socialismu"!!

0/0
26.9.2006 0:41

orangejuice

Re: Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

vzhledem k tomu, ze v Britanii studuju, tak..musim tak trochu nesouhlasit. Skolne tady je, ale vetsinou ho zakum proplaci asiciace SAAS, na zaka ji to vyjde neco okolo 1500liber(pro EU)/ 4000(non EU) za rok. Samozrejme, ze vetsina EU obcanu nema problem tuhle dotaci dostat, ale libi z neevropy vetsinou nic nedostanou a tak tady maji studium sakramantsky drahy.*+

Kazdopadne Takle asociace(ci co) hradi studium jen do prvnih titulu, tudiz...kdyz je clovek bkalar a chtel by studovat dal..muze, ale musi si to hradit sam. A jeden rok na univerzitu takhle prijde na 2000liber klidi piiido. Takze pokud na ni nemas, nikoho to nezajima. ALEEE...je tady moznost bezurokove studentske pujcky, kterou zacnes splacet az pri urcitem prijmu:)* Myslim, ze takhle nejak by to melo fungovat i u nas. Skolstvy zadarmo je nesmysl, takhle se jeho uroven nikdy nezvysi.

0/0
13.9.2006 12:59

Nedobik

Re: ono s tím vzděláním je dost zcestné

Na hajzlbábu  píšeš ještě docela dobře, ale jinak jsi podle mě trochu mimo mísu .

:-/

P.S. Proč by třeba RSDr. nemohl montovat obrazovky pro Korejce (zvl. budou -li to severní)?;-D 

0/0
24.7.2006 11:44

Hanka

no, to je jasné

každé studium něco stojí, nejtežší školy jako filosofické, sociologické více, jednoduché jako ekonomky a techniky nejmín. Stejně jako u stupnů vzdělání, nejnižší Bc., Potom Mgr., potom doktoráty Phd nebo DiS, a nakonec nejvyšší Rndr Judr Phdr.. Jo zapoměla jsem na ing. který je o něco méně než magistr a trochu více než bakalář. Já studuji filosofickou fakultu a ráda bych získala velký doktorát PhDr. a klidně bych si nějaké symbolické školné platila i když nemusím. PhD nechci tohle mívají jen hlupáci.

0/0
23.7.2006 0:39

Epoxy

Re: no, to je jasné

Holka, to co tady píšeš je neuvěřitelná scesnost...prvně, jestli máš na mysli cenu studia jako takového, pak je to přesně naopak, nejméně stojí fildy a nejvíce techniky. Jestli máš na mysli životní náklady studenta v porovnání se školou, kterou studuje, tak jsou na tom všichni jakžtakž stejně, nevidím rozdíl mezi životními náklady studenta filozofie a studenta informatiky. Jestli jen hodnotíš obtížnost školy, tak dost paušalizuješ, studium sociologie je možná i lehčí, než studium jaderné fyziky či podobné náročné techniky.

0/0
23.7.2006 1:28

javar

Re: Re: no, to je jasné

Je evidentí, že Hanka je jen někdo, kdo si dělá kozy s těch co na něj reagují. Vymyslte snůšku takových nesmyslů muselo dát trochu přmýšlení. Takhle blbej nemůže být ani student filozofické fakulty (i když někdy tam jsou fakt esa).

0/0
24.7.2006 6:58

Epoxy

Re: Re: Re: no, to je jasné

Kéž by tomu tak bylo;-D

0/0
24.7.2006 8:33

epoxy

Re: Re: no, to je jasné

He, tak zcestnost se mi nepovedla moc napsat....zloděj křičí, chyťte zloděje...ještě, že už mám po studiu:-D

0/0
24.7.2006 13:24

Epoxy

Re: no, to je jasné

Za druhé by sis měla doplnit vzdělání v akademických titulech, to čemu ty říkáš velký doktorát čili PhDr. je naopak tzv. malý doktorát. Velký doktorát je PhD. a uvádí se za jménem. Titul DiS. neboli diplomovaný specialista, je titul jenž se uděluje absolventům vyšších odborných škol, z toho plyne, že pořadí by správně mělo být takovéto: DiS., Bc., Mgr. (Ing. je samozřejmě na stejné úrovni ať se ti to líbí či nikoliv), dále tzv. malé doktoráty (JUDr., RNDr., PhDr.) a nejvyšším je pak PhD. Jestli PhD. mají jen hlupáci je věc názoru, já si to nemyslím (ač tomu v některých případech být může). Za třetí, hlupákem seš tady jedině ty a jsi ostudou filozofické fakulty, která tě přijala.

0/0
23.7.2006 1:28

FCBO

Re: Re: no, to je jasné

naprostý souhlas s tebou, nenapsal bych to líp. ta holka je fakt mimo:-P

0/0
23.7.2006 12:46

anique

Re: Re: no, to je jasné

Amen! Už jsem se chtěla "rozčilovat" sama, dík za ušetřenou práci... to je vidět, co na naši školu berou za hovádka boží, ještě, že jsem utekla... ale hlavně, že všichni, kdo studujou na FF UK, si myslej, že jsou někdo, na studenty ostatních fakult (nebo nedej bože ostatních škol, jaký to póvl!!!) kálejíce... No, když nám ani jeden z těch "PhDr. Franta Novák Ph.D.", na FF UK vyučující, nebyl schopen vysvětlit, jak jdou ty tituly za sebou, dokonce ani jak se píší a, to mě podrž, tvrdil, že tituly jako BcA. a MgA. v Česku vůbec nejsou... tak mě ta kačka se svým stupidním příspěvkem vůbec nepřekvapuje... věřím tomu, že Ph.D. mají blbci, se spoustou takových jsem se setkala

0/0
25.7.2006 12:39

anique

Re: Re: Re: no, to je jasné

Jo a filozofické a sociologické školy nejtěžší? Ekonomka nejlehčí? Holka, vzdej to, ty na tu vejšku evidentně nemáš...

0/0
25.7.2006 12:41

Jerry Seinfeld

Zert

Ja myslim, ze Hanka to ani nemohla myslet vazne, ze si z nas jen strili, no ne? Kazdy nadseny mlady clovek se na zacatku studia alespon zbezne informuje o akademickych titulech, aby mel jakousi vizi, cim ze to bude moci za 3-5 let mezi kamarady machrovat. :-)

0/0
23.7.2006 7:46

lg

Re: no, to je jasné

Hanko, ze ty jsi moc pila vid? Takovou hovadinujsem uz dlouho necetl...

0/0
23.7.2006 12:08

EDV_Entwickler

Re: Re: no, to je jasné

Právěže pitný režim, který je v současných vedrech nesmírně důležitý, Hanka evidentně nedodržuje.....

0/0
23.7.2006 13:59

Víťa

Re: no, to je jasné

Můžete mi vysvětlit vaší terminologii "nejtěžší školy jako filozofická fakulta" a nejlehčí jako techniky? Tím chcete jako říct že vystudovat filozofii je mnohem těžší než např. jadernou fyziku????

0/0
23.7.2006 19:08

vigo

Re: no, to je jasné

Holka holka... Tvoje naivita je veliká :-) Že je nejjednodušší technická škola, to mne rozesmálo ;-P Technické školy jsou jedny z nejtěžších. Sama bys možná neprošla ani prvním semestrem ;-D

0/0
23.7.2006 21:18

JFK

Re: no, to je jasné

Vazena slecno DiS, ty asi budes mit jen ten tvuj doktorsky DiS...ze jo;-D;-D;-D? Je to na tobe videt;-D. Nekteri lide by se meli vyjadrovat jen pokud jsou vyslovene pozadani, protoze kdo ma potom cist takove zvratky(Y)Jsi uplne blba a mela by jsi se nad sebou poradne zamyslet.

0/0
23.7.2006 21:39

Tomáš Marný

Re: no, to je jasné

To skoro vypadá, že ti nějaký ing. z techniky dal kopačky a poslal k vodě, ne ;-D?

0/0
24.7.2006 8:40

Kropáč

Re: no, to je jasné

To jsou mi věci. Kdysi jsem vystudoval VŠCHT, a většina holek, které odtamtud vyhodili, s úspěchem absolvovala filosofii. Moje tři dcery také vystudovaly VŠ - dvě humanitní obory (ekonomii), třetí VŠCHT. Mě těší, že VŠCHT neztratila svou někdejší úroveň. Ve srovnání s tím bylo studium druhých dvou dcer zadarmo - tím teď nemyslím peníze. A jaké jsou náklady studia na technice a na humanitní škole? Pro studenta dneska stejné, ale odhadneš, kolik stojí jen takové vybavení laboratoří a jejich provoz?

A symbolické školné - to je kolik měsíčně, 10Kč nebo 50 000Kč? A to bys platila ze svého příjmu, nebo jsi zvyklá na to, že rodiče mají peněz dost?

0/0
24.7.2006 11:34

TomášM

Nojo

já měl od rodičů 4 litry měsíčně a nestačilo to ani náhodou. A jaký byl můj údiv, když jsem někde ve třetáku zjistil, že programováním jsem schopen si vydělat přes víkend 30 000 čistého....

0/0
22.7.2006 17:41

Jerry Seinfeld

Uzasny clovek

Vy musite byt opravdu uuuuzasny clovek! POvezte nam o sobe jeste neco dalsiho, srovnatelne ohromujiciho!

0/0
23.7.2006 7:44

TomášM

Re: Uzasny clovek

to víš, budu ti zadarmo radit. tos uhád

0/0
23.7.2006 20:15

Kropáč

Re: Uzasny clovek

Jo, dá se. Ale moc často to nejde.

0/0
24.7.2006 11:37

Petr

Dodatek

...chci říct mezi bydlením u rodičů a v podnájmu, samozřejmě:).

0/0
22.7.2006 12:25

Petr

Nesrovnalosti

No jo, ale autor vůbec nebere v potaz rozdíl mezi bydlením u rodičů. Když člověk nemusí platit podnájem a nemusí platit to, co je v ledničce, to je ale sakra velkej latentní příjem.

0/0
22.7.2006 12:25

Kropáč

Re: Nesrovnalosti

Přesně. Dcera dostávala 6000 měsíčně, jakžtakž s tím vyžila, ale když se vdala a požádali o manželskou kolej, platili 6000/měs za dvojlůžkový kutloch se společnou kuchyňkou a společným sociálním zařízením.

0/0
24.7.2006 11:43

Spokojeny

Re: Re: Nesrovnalosti

To je pekne blba, za ty prachy mohli bydlet v pronajmu a ne v tom malom shitu.

0/0
28.7.2006 8:39

Marce

Re: Re: Nesrovnalosti

suduju na VŠ, bydlím na koleji a od rodičů dostávám 6000,- měsíčně...z toho si platím úplně všechno a vystačí to úplně v pohodě...

0/0
30.7.2006 16:17

Holi

Re: Re: Re: Nesrovnalosti

Studuji na VŠ, bydlím na koleji, od rodičů dostávám 3.000 a to teda nestačí ani náhodou....

0/0
19.9.2006 12:25

kosoft

No, hezká diskuze milánkové!

Zdalipak jste se někdo zamysleli za kolik žijí vaši rodiče abyste měli tu průměrnou úroveň. Tak se pořádně učte ať jim nevisíte zbytečně na krku. Hodně zdaru.No.

0/0
21.7.2006 18:31

krit0n@seznam.cz

.

Sakra tak teď jsem jsem zjistil, že jsem naprosto průměrnej student. Studuju státní VŠ, od rodičů mám 3500 a z dalších zdrojů 3600, dohromady 7100,-. A v pohodě mi vyjdou prachy i na kabelovku,inet piva a cigára. Těch 20 litrů měsíčně bych snad ani nestihl utratit... Na druhou stranu ty 2 litry měsíčne jsou ňáká blbost ne? To by člověk po zaplacení nájmu chcípl hlady!

0/0
21.7.2006 17:58

GentleGiant

Re: .

Představ si, že za mě jsme dostávali pětistovku na měsíc. Ani tenkrát to nestačilo, chodilo se taky na brigády: mýt okna na stavby,na poštu, na nádraží, doučoval jsem angličtinu, chodil jsem na noční do teplárny ve Veleslavíně uklízet strusku napadanou pod pasy. No a pak odchod s plnou parádou: já byl asi jedním z prvních,co aplikoval známý vtip o poslední stranické schůzi do praxe. I když to byla jen svazácká, ale soudruhům tenkrát stačilo i to. Lětel jsem ani jsem nestačil roztáhnout perutě. A lětěl bych i dnes,protože nahoře jsou zase podobní vyžírkové jako tenkrát. Akorát nejsou rudí, ale růžoví nebo modří.

0/0
21.7.2006 18:08

Spokojeny

Re: .

Nestihl utratit? Kdybys mel platit 7000,- za najem, 4000 za jidlo, 4000 za benzin a 3500 za skolny, tak ti na utratu zbejvaji 2000 a to neni problem utratit hned.

0/0
21.7.2006 18:10

wit

Re: Re: .

7mu za najem platit nemusis, 4 za jidlo?? to neprozeru ani doma!! litacka na bus stoji 640 na tri mesice, cili 213 na mesic a 3500 skolny

0/0
21.7.2006 18:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.