Diskuze

Zavedení mýtného prodraží jízdenky v autobusech

Zavedení mýtného, které by se mělo začít na českých dálnicích platit od ledna, s největší pravděpodobností zdraží i jízdenky v autobusech. Zákon totiž počítá s tím, že poplatky budou muset platit všechna vozidla nad 12 tun, tedy i téměř všechny autobusy, uvedla televize Nova.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Buss

25. 7. 2006 21:07
A co jezdit jako kamiony?

Můžou zkusit totéž, na čem teď pracují kamioňáci. Ti už chystají podrobné itineráře, kudy mají jejich řidiči jezdit, aby se vyhnuli nejdřív  placeným dálnicím a později i placeným silnicím. Že to od*erou lidi ve vesnicích, kudy bude jezdit kamion za kamionem, to je vina vlády a ne dopravců... :-P

Klidně by to mohli zkusit i autobusy a dát cestujícím ma výběr - buď po dálnici a platit vyšší jízdné (tzv. Šimonovského výpalné) anebo pomaleji, ale levněji po vedlejších silnicích. ;-)

0 0
možnosti

Jerry Seinfeld

26. 7. 2006 7:03
Kamiony po levnejsich silnicich...?

Pekne kecy. Dovedu si jeste predstavit, ze nekolik malo kamionu pojede vyjimecne misto po dalnici jeden vybrany usek po sousedni silnici prvni tridy. Ale ze by kamionaci hromadne jezdili po "okreskach", az bude mytne i na silnicich prvni tridy, to je komicka predstava.

Budou normalne jezdit po dalnici a budou platit. Aby dovezli zbozi daleko pozdeji, to se jim nevyplati a radeji daji mytne.

0 0
možnosti

b.bombicka

25. 7. 2006 16:04
mýtné pro busy???

Zase "inteligentní" nápad. Opět se upřednostní auta (individuální d.) před hromadnou dopravou....pak nemají být zácpy. Vážení přispivatelé, kteří obhajujete mýtné pro busy, si uvědomte, že pokud jede delší trasu za více peněz (nikoliv zmiňovaných 70 Kč) a jede třeba celá rodina, tak se jim vyplatí jet tím autem místo busem. Vyjde to možná je o pár korun dráž, ale za a)více toho uvezou a to aniž by museli platit za bagáž, za b)mohou jet kdykoliv potřebují a ne ve středu a na Vánoce (mluvím o situacích na venkově, nikoliv v Praze a okolí). Jo a pro ty, co zmiňují železnici-její spolehlivost je dost tristní, zpoždění na denním pořádku, díky tomu se nestíhají návazné spoje, prodlevy, mnohem dražší než bus, zrušené Z-karty, které aspoň trochu zvýhodňovali vlak oproti busu a též to, že ne každá víska a ves má železniční zastávku, tudíž bus je jediné spojení (myšleno hromadnou dopravou).

0 0
možnosti

funTomas

25. 7. 2006 15:16
Novácké bludy.

Stačí juknout na web Karosy a.s. Třeba zrovinka tadyhle:

http://www.karosa.cz/_data/tech/czech/tech_Arway_128M.pdf

do 12 tun má celkem ještě daleko.

0 0
možnosti

Hans

25. 7. 2006 15:21
Re: Novácké bludy.

No, podle toho prospektu ma tun 18, z toho 7 na predni napravu a 11 na zadni

0 0
možnosti

Beerdy

25. 7. 2006 14:22
Autobusy ještě jezdí???

Já nejel autobusem ani nepamatuju...možná jako dítě. To pořád ještě jezděj? Dyk má každej auto,,,,8-o

0 0
možnosti

jirif

25. 7. 2006 14:48
Re: Autobusy ještě jezdí???

ne každej je takovej trotl aby jel sám v autě a pomáhal vytvářet zácpy...

0 0
možnosti

JI

25. 7. 2006 14:13
Jedna poznámka

Z úst ředitele Ředitelství silnic a dálnic jsem se doslechl, že jeden kamion 20 tun opotřebuje silnici stejně jako 16 000 osobních automobilů. Osobní automobily platí dálniční známku 900 Kč, tedy kamiony by spravedlivě měly platit místo 14 000 Kč 14,4 milionu. Můžeme se na to podívat i obráceně a osobní automobily by měly platit pouhých 0,875 Kč za rok.

0 0
možnosti

fotr

25. 7. 2006 14:21
Re: Jedna poznámka

Ale notak. Kdybys počítal osobní auto každé 1,2 tuny, tak 16 000 aut je  19 200 tun oproti  pouhým 20 jednoho kamiónu. 

Ještě důležitější je  zatížení  na plochu vozovky, ale to není u kamiónu  o moc (desítky %) větší, nežli u osobního auta.

Tedy zjevně pitomost. Možné je to jedině v případě, že ten kamión bude výárazně přetížený. A to tak, že opravdu výrazně. Ale to je zas jiná kapitola.

A rač pochopit, že policajti a pan Šimonosvský mají jiné starosti, nežli se zabývat přetíženými kamióny. 

A věř tomu, že  by vymýcení přetěžování kamiónů velmi přivítali i dopravci. Takhle nemohou nežli přetěžovat, konkurence.

0 0
možnosti

Standa

25. 7. 2006 13:39
Zrovnoprávnění silnice a železnice

Já si myslím, že buď by mělo být mýto pro autobusy (zatím není) a poplatky za používání železniční dopravní cesty (už se platí, a to od vznku SŽDC, s.o. - 2003) anebo když výjimka z placení mýtného pro autobusy, tak také výjimku z placení polatků za použití železniční dopravní cesty pro vlaky osobní dopravy. Tímto by byli rovné podmínky jak na silnici tak na železnici z hlediska přepravy cestujících. Já bych se přikláněl k druhému případu, vlaky by totiž mohly být levnější.

0 0
možnosti

fotr

25. 7. 2006 14:43
Re: Zrovnoprávnění silnice a železnice

To jsi pomotal a zaměnil různé poplatky.

Pokud vlak platí za použití kolejí, tak je to v pořádku. Je hezké, že bys jim to odpustil, ale kdo se o ty koleje bude starat; tedy kdo to starání se zaplatí. Tos nedomyslel...

A placení za používání silnic: to platíš v ceně paliva a maziv. A několikanásobně více, nežli stojí výstavba a údržba silnic. Na rozdíl od železnice, kde naopak ještě každý rok 8 miliard chybí (ačkoli, pravda,  těch 8 je celková částka, ve které není zahrnuto pouze starání se o koleje).

Zkrátka stando tvoje druhá varianta, kdy by měly být vlaky levnější znamená jedině že zaplatíme z daní o další asi miliardu navíc. Ale s tím si nedělej hlavu, tu miliardu stejně nemáme. Tu si půjčíme. A jak říkal Jirka, státní dluhy se stejně neplatí.

A dálniční známka je jen cosi jako (býval?) rychlíkový příplatek.

0 0
možnosti

Jirka

25. 7. 2006 12:43
Dodávky

Mají místo busů kupovat minibusy, stejně na většině linek jezdí minimum lidí. Ušetřili by na mýtném, na naftě...

0 0
možnosti

Jerry Seinfeld

26. 7. 2006 7:09
Minibus neni reseni

Minibus neni v mnoha pripadech resenim, protoze oproti vetsimu autobusu neni uspora penez a nakaldu tak patrna.

0 0
možnosti

ddo

25. 7. 2006 12:30
mýtné

No to je ale překvápko, že to nakonec zaplatíme všichni, v cenách dopraveného zboží. Navíc se díky finančně náročnému výbětu značná část peněz utopí v náročné technické realizaci, kterou bude dobře živeno mnoho lidí, aniž by přinesli společnosti něco užitečného. Ale primitivní zdražení dálničních známek, které by bylo levnější pro všechny, to jsme udělat nemohli, to by se totiž nemoh napakovat žádný socialistický nadnárodní monopol na  zbytečném megaprojektu.

0 0
možnosti

Vena

25. 7. 2006 13:15
Re: mýtné

To, co říkáte není pravda ... je tu podstatný rozdíl ... cesty bude platit jen ten, kdo je potřebuje (cestující autobusy), nikoliv netransparentne z nasich dani ... presneji doufam, ze to tak bude ..

0 0
možnosti

JPNB

25. 7. 2006 12:26
No konečně

0 0
možnosti

JPNB

25. 7. 2006 12:29
Re: No konečně,jakýkoliv dopravce který použije železní síť tak plátí, a né malo za každý kilometr, tak proč by to samé nemohli platit i autobusy?

0 0
možnosti

sdv

25. 7. 2006 12:22
...

si taky myslím, že zdražovat hromadnou dopravu lidí je blbost, to bude zase o trochu míň lidí jezdit autobusem, protože už ve dvou se jim to vyplatí autem... takže bude zase o něco víc aut... už teď v pátek odpoledne v jednom blbým desetitisícovým městečku projíždím 3 km skoro půl hodiny... a ve větších městech to asi lepší nebude... takže moje hodnocení je Rv

0 0
možnosti

Jerry Seinfeld

25. 7. 2006 12:32
Bariera

Bariera mezi pouzivanim autobusu a auta je daleko silnejsi, tu par korun nezmeni. Na jedne strane stoji vyrazne vyssi porizovaci a provozni naklady na vuz, na strane druhe vyrazne vyssi pohodli. Par korun na jednu nebo druhou stranu uz tolik nezmeni. Daleko vetsi efekt bude bohuzel mit napriklad povoleni dovazet stare rachotiny z ciziny.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!