- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Můžou zkusit totéž, na čem teď pracují kamioňáci. Ti už chystají podrobné itineráře, kudy mají jejich řidiči jezdit, aby se vyhnuli nejdřív placeným dálnicím a později i placeným silnicím. Že to od*erou lidi ve vesnicích, kudy bude jezdit kamion za kamionem, to je vina vlády a ne dopravců...
Klidně by to mohli zkusit i autobusy a dát cestujícím ma výběr - buď po dálnici a platit vyšší jízdné (tzv. Šimonovského výpalné) anebo pomaleji, ale levněji po vedlejších silnicích.
Pekne kecy. Dovedu si jeste predstavit, ze nekolik malo kamionu pojede vyjimecne misto po dalnici jeden vybrany usek po sousedni silnici prvni tridy. Ale ze by kamionaci hromadne jezdili po "okreskach", az bude mytne i na silnicich prvni tridy, to je komicka predstava.
Budou normalne jezdit po dalnici a budou platit. Aby dovezli zbozi daleko pozdeji, to se jim nevyplati a radeji daji mytne.
Zase "inteligentní" nápad. Opět se upřednostní auta (individuální d.) před hromadnou dopravou....pak nemají být zácpy. Vážení přispivatelé, kteří obhajujete mýtné pro busy, si uvědomte, že pokud jede delší trasu za více peněz (nikoliv zmiňovaných 70 Kč) a jede třeba celá rodina, tak se jim vyplatí jet tím autem místo busem. Vyjde to možná je o pár korun dráž, ale za a)více toho uvezou a to aniž by museli platit za bagáž, za b)mohou jet kdykoliv potřebují a ne ve středu a na Vánoce (mluvím o situacích na venkově, nikoliv v Praze a okolí). Jo a pro ty, co zmiňují železnici-její spolehlivost je dost tristní, zpoždění na denním pořádku, díky tomu se nestíhají návazné spoje, prodlevy, mnohem dražší než bus, zrušené Z-karty, které aspoň trochu zvýhodňovali vlak oproti busu a též to, že ne každá víska a ves má železniční zastávku, tudíž bus je jediné spojení (myšleno hromadnou dopravou).
Stačí juknout na web Karosy a.s. Třeba zrovinka tadyhle:
http://www.karosa.cz/_data/tech/czech/tech_Arway_128M.pdf
do 12 tun má celkem ještě daleko.
No, podle toho prospektu ma tun 18, z toho 7 na predni napravu a 11 na zadni
Já nejel autobusem ani nepamatuju...možná jako dítě. To pořád ještě jezděj? Dyk má každej auto,,,,
ne každej je takovej trotl aby jel sám v autě a pomáhal vytvářet zácpy...
Z úst ředitele Ředitelství silnic a dálnic jsem se doslechl, že jeden kamion 20 tun opotřebuje silnici stejně jako 16 000 osobních automobilů. Osobní automobily platí dálniční známku 900 Kč, tedy kamiony by spravedlivě měly platit místo 14 000 Kč 14,4 milionu. Můžeme se na to podívat i obráceně a osobní automobily by měly platit pouhých 0,875 Kč za rok.
Ale notak. Kdybys počítal osobní auto každé 1,2 tuny, tak 16 000 aut je 19 200 tun oproti pouhým 20 jednoho kamiónu.
Ještě důležitější je zatížení na plochu vozovky, ale to není u kamiónu o moc (desítky %) větší, nežli u osobního auta.
Tedy zjevně pitomost. Možné je to jedině v případě, že ten kamión bude výárazně přetížený. A to tak, že opravdu výrazně. Ale to je zas jiná kapitola.
A rač pochopit, že policajti a pan Šimonosvský mají jiné starosti, nežli se zabývat přetíženými kamióny.
A věř tomu, že by vymýcení přetěžování kamiónů velmi přivítali i dopravci. Takhle nemohou nežli přetěžovat, konkurence.
Já si myslím, že buď by mělo být mýto pro autobusy (zatím není) a poplatky za používání železniční dopravní cesty (už se platí, a to od vznku SŽDC, s.o. - 2003) anebo když výjimka z placení mýtného pro autobusy, tak také výjimku z placení polatků za použití železniční dopravní cesty pro vlaky osobní dopravy. Tímto by byli rovné podmínky jak na silnici tak na železnici z hlediska přepravy cestujících. Já bych se přikláněl k druhému případu, vlaky by totiž mohly být levnější.
To jsi pomotal a zaměnil různé poplatky.
Pokud vlak platí za použití kolejí, tak je to v pořádku. Je hezké, že bys jim to odpustil, ale kdo se o ty koleje bude starat; tedy kdo to starání se zaplatí. Tos nedomyslel...
A placení za používání silnic: to platíš v ceně paliva a maziv. A několikanásobně více, nežli stojí výstavba a údržba silnic. Na rozdíl od železnice, kde naopak ještě každý rok 8 miliard chybí (ačkoli, pravda, těch 8 je celková částka, ve které není zahrnuto pouze starání se o koleje).
Zkrátka stando tvoje druhá varianta, kdy by měly být vlaky levnější znamená jedině že zaplatíme z daní o další asi miliardu navíc. Ale s tím si nedělej hlavu, tu miliardu stejně nemáme. Tu si půjčíme. A jak říkal Jirka, státní dluhy se stejně neplatí.
A dálniční známka je jen cosi jako (býval?) rychlíkový příplatek.
Mají místo busů kupovat minibusy, stejně na většině linek jezdí minimum lidí. Ušetřili by na mýtném, na naftě...
Minibus neni v mnoha pripadech resenim, protoze oproti vetsimu autobusu neni uspora penez a nakaldu tak patrna.
No to je ale překvápko, že to nakonec zaplatíme všichni, v cenách dopraveného zboží. Navíc se díky finančně náročnému výbětu značná část peněz utopí v náročné technické realizaci, kterou bude dobře živeno mnoho lidí, aniž by přinesli společnosti něco užitečného. Ale primitivní zdražení dálničních známek, které by bylo levnější pro všechny, to jsme udělat nemohli, to by se totiž nemoh napakovat žádný socialistický nadnárodní monopol na zbytečném megaprojektu.
To, co říkáte není pravda ... je tu podstatný rozdíl ... cesty bude platit jen ten, kdo je potřebuje (cestující autobusy), nikoliv netransparentne z nasich dani ... presneji doufam, ze to tak bude ..
si taky myslím, že zdražovat hromadnou dopravu lidí je blbost, to bude zase o trochu míň lidí jezdit autobusem, protože už ve dvou se jim to vyplatí autem... takže bude zase o něco víc aut... už teď v pátek odpoledne v jednom blbým desetitisícovým městečku projíždím 3 km skoro půl hodiny... a ve větších městech to asi lepší nebude... takže moje hodnocení je
Bariera mezi pouzivanim autobusu a auta je daleko silnejsi, tu par korun nezmeni. Na jedne strane stoji vyrazne vyssi porizovaci a provozni naklady na vuz, na strane druhe vyrazne vyssi pohodli. Par korun na jednu nebo druhou stranu uz tolik nezmeni. Daleko vetsi efekt bude bohuzel mit napriklad povoleni dovazet stare rachotiny z ciziny.