Diskuze
Německo pustilo na dálnice kontroverzní megakamiony
Děkujeme za pochopení.
paladin
megakamiony kontra vlak
Věřím tomu, že vlaková přeprava může být poměrně rychlá a nepříliš drahá, ale
není k tomu politická vůle. Kamiony jezdí na naftu a platí daně, jezdí po dálnicích a platí daně, přepravní firmy platí daně, řidiči platí daně - to je celkem solidní byznys, tak proč by to měl stát měnit?
BUFFALO_CZ
jooo
tak tohle pustit v cesku na silnice, a čeští silničáři můžou stavět D1 od základů každej půlrok :)) ale nemaj prachy, takže by z toho za cvhilku byla polní cesta (ve smyslu ještě víc polní scesta, než teď:))
Honyschek
re
Pravda, pod pojmem megakamion, si taky predstavuju spis neco jako australsky road-train...
http://www-user.tu-chemnitz.de/~mosv/DU_big/images/87_Road_Train.jpg
GEORGE MICHAEL
Re: re
Přesně tak, nikdy jsem neslyšel o bůh ví jakém průseru na australských autostrádách, přičemž ty jejich kamiony jsou, respektive přívěsy jsou takřka o půlku delší....
Karel
Komedianti
Komedianti jezdi j s trema pripojenyma maringotkama takze nic noveho pod sluncem...
Pavel Sudoplatov
Giga, tera...
To je v pohodě. Až zjistíme, že rohlíčky z Německa jsou málo propečené a cibule z Polska málo zralé a budeme chtít tytéž výrobky z ze Španělska, máme v záloze ještě gigakamiony, terakamiony, petakamiony, étakamiony a především exakamiony. A až jejich kapacita nebude postačovat, vyrukujeme se zettakamiony a yottakamiony. Prostě zářivá budoucnost, není se čeho bát.
Deleter
Jasně, co největší kamiony a co nejvíc
to bude bájo. Kdy ovšem začnou platit veškeré externality spojené se svým provozem?
Lidi jsou holt rozežraní, nejvíce mě iritují ti, kteří se tváří, jako by to jinak nešlo. Pošahaný systém just-in-time, čerstvé ovoce z druhého konce Evropy, zbytečné zbytečnosti. Jenom kvůli lidskému mamonu.
Pavel Sudoplatov
Re: Jasně, co největší kamiony a co nejvíc
Externality? Ty přece zaplatí soudruh velkopodnikavec. Ale máš pravdu. Je to hrůza.
Zdeněk
Důvod?
Nevím, proč autor neuvedl to hlavní, tedy důvod. Není to touha dopravců po větším zisku, možnosti propustit řidiče apod. nesmylsy. Celá EU řeší poblém s čím dál vetší zahlceností dálniční sítě a stoupajícím objemem zboží které je přepravováno po silnici. Na železnici prostě přesunout z mnoha důvodů nejde (čas, cena, drahé a zdlouhavé dvojí překládání apod.,) a tak je potřeba hledat řešení jak omezit nárust kamionů na silnicích. A toto je zatím asi jediné možné řešení. Nejedná se teda o nějaký výmysl dopravců, ale snahu vlád EU řešit dopravní situaci na dálnicích. Každý rok stoupá prodej nových kamionů a jen část je obměna vozového parku, zbytek je rozšiřování vozového parku. Všichni chceme mít plné obchody, prosperující firmy, ale vetšina lidí si nepochopitelně představuje, že by to šlo bez kamionů. P.S Mohli by mi zastánci vlaků říct, kolik tun hnědého uhlí se musí spálit v elektrárně, aby jeden vlak ujel 100km a kolik exhalací se dostane v tu chvíli do vzduchu někde ma mostecku?
kunde
Re: Důvod?
takže přesuneme vlaky na silnici? a co pak až bude jezdit "megakamionů" tolik kolik dnes jezdí kamiónů?? začnou jezdit ultramegakamiony 50 metrů dlouhé??? ... vlak je rozumnější řešení...btw vlak odveze daleko vice tun než 60 tunový kamion.
máří magdalena
tady to nehrozí
Už vidím,jak se žene po našich okreskách.Končí u prvního chroští.
prehistorik
nevim proc resite situaci u nas,
Nemecko neni Cesko to si uvedomte
vaclav_blaschke
Re: nevim proc resite situaci u nas,
a ty si uvedom, ze jakmile to EU schvali do bezneho provozu, nasi proevropsti, proamekanistitsti a vubec prokdekomudoprdelevlezsti zakonodarci to schvali jednim smahem
Lukáš
hmm
Ty kamiony vymysleli asi kvůli tomu, aby nám sem mohli vozit víc odpadu ne? To je fakt konec tohle
Rusové se vrací. Putin propagandisticky slaví a těží z toho i tamní ekonomika
Počátek války na Ukrajině vyvolal mezi některými Rusy už v únoru roku 2022 velké obavy. Během...
Z prodejen mizí košíky do ruky. Hodily se na malý nákup, skuhrají zákazníci
Z českých obchodů začínají mizet malé příruční nákupní košíky. Zákazníci se tak často musí spokojit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Boom prodejů kol opadl. Prodejci mají plné sklady, zákazníci čekají na slevy
Trh s jízdními koly a cyklovybavením se v Česku propadl o třetinu. Může za to ochlazení covidového...
Upozornili na výrobní vady letadel Boeing, oba během měsíce zemřeli
Po krátké nemoci zemřel bývalý auditor kvality u dodavatele společnosti Boeing, který vůči letecké...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Dubaji vyroste největší letištní terminál na světě. Pojme až 260 milionů lidí
Vytížené mezinárodní letiště Al Maktoum v Dubaji se rozroste o nový terminál. A ne jen tak...
Jak uspořit a zabránit impulzivnímu nákupu? Číňanky hledají rady na sítích
Čínské ženy na sociálních sítích hledají návody na to, jak ušetřit finance. Podporují se také v...
Jižní Korea bojuje se smrskflací. Výrobci i prodejci musí hlásit zmenšení zboží
Jihokorejský antimonopolní úřad se vydal do boje proti smrskflaci. Výrobci a dodavatelé potravin...
No nekupte to. V Amsterdamu nabízejí parkovací místo za půl milionu eur
Není tohle výhodná koupě? Jeden realitní portál v Nizozemsku nabízí v centru Amsterdamu prodej...
Sektorová daň by podtrhla nohy rozvoji Česka, říká šéf Komerční banky
Diskutovaná sektorová daň, která by zdaňovala veškeré zisky v tuzemsku působících domů, by podle...