- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Věřím tomu, že vlaková přeprava může být poměrně rychlá a nepříliš drahá, ale
není k tomu politická vůle. Kamiony jezdí na naftu a platí daně, jezdí po dálnicích a platí daně, přepravní firmy platí daně, řidiči platí daně - to je celkem solidní byznys, tak proč by to měl stát měnit?
tak tohle pustit v cesku na silnice, a čeští silničáři můžou stavět D1 od základů každej půlrok :)) ale nemaj prachy, takže by z toho za cvhilku byla polní cesta (ve smyslu ještě víc polní scesta, než teď:))
Pravda, pod pojmem megakamion, si taky predstavuju spis neco jako australsky road-train...
http://www-user.tu-chemnitz.de/~mosv/DU_big/images/87_Road_Train.jpg
Přesně tak, nikdy jsem neslyšel o bůh ví jakém průseru na australských autostrádách, přičemž ty jejich kamiony jsou, respektive přívěsy jsou takřka o půlku delší....
Komedianti jezdi j s trema pripojenyma maringotkama takze nic noveho pod sluncem...
To je v pohodě. Až zjistíme, že rohlíčky z Německa jsou málo propečené a cibule z Polska málo zralé a budeme chtít tytéž výrobky z ze Španělska, máme v záloze ještě gigakamiony, terakamiony, petakamiony, étakamiony a především exakamiony. A až jejich kapacita nebude postačovat, vyrukujeme se zettakamiony a yottakamiony. Prostě zářivá budoucnost, není se čeho bát.
to bude bájo. Kdy ovšem začnou platit veškeré externality spojené se svým provozem?
Lidi jsou holt rozežraní, nejvíce mě iritují ti, kteří se tváří, jako by to jinak nešlo. Pošahaný systém just-in-time, čerstvé ovoce z druhého konce Evropy, zbytečné zbytečnosti. Jenom kvůli lidskému mamonu.
Externality? Ty přece zaplatí soudruh velkopodnikavec. Ale máš pravdu. Je to hrůza.
Nevím, proč autor neuvedl to hlavní, tedy důvod. Není to touha dopravců po větším zisku, možnosti propustit řidiče apod. nesmylsy. Celá EU řeší poblém s čím dál vetší zahlceností dálniční sítě a stoupajícím objemem zboží které je přepravováno po silnici. Na železnici prostě přesunout z mnoha důvodů nejde (čas, cena, drahé a zdlouhavé dvojí překládání apod.,) a tak je potřeba hledat řešení jak omezit nárust kamionů na silnicích. A toto je zatím asi jediné možné řešení. Nejedná se teda o nějaký výmysl dopravců, ale snahu vlád EU řešit dopravní situaci na dálnicích. Každý rok stoupá prodej nových kamionů a jen část je obměna vozového parku, zbytek je rozšiřování vozového parku. Všichni chceme mít plné obchody, prosperující firmy, ale vetšina lidí si nepochopitelně představuje, že by to šlo bez kamionů. P.S Mohli by mi zastánci vlaků říct, kolik tun hnědého uhlí se musí spálit v elektrárně, aby jeden vlak ujel 100km a kolik exhalací se dostane v tu chvíli do vzduchu někde ma mostecku?
takže přesuneme vlaky na silnici? a co pak až bude jezdit "megakamionů" tolik kolik dnes jezdí kamiónů?? začnou jezdit ultramegakamiony 50 metrů dlouhé??? ... vlak je rozumnější řešení...btw vlak odveze daleko vice tun než 60 tunový kamion.
Už vidím,jak se žene po našich okreskách.Končí u prvního chroští.
Nemecko neni Cesko to si uvedomte
a ty si uvedom, ze jakmile to EU schvali do bezneho provozu, nasi proevropsti, proamekanistitsti a vubec prokdekomudoprdelevlezsti zakonodarci to schvali jednim smahem
Ty kamiony vymysleli asi kvůli tomu, aby nám sem mohli vozit víc odpadu ne? To je fakt konec tohle