Diskuze

Německo pustilo na dálnice kontroverzní megakamiony

Až šedesátitunové kamiony o délce 25 metrů mohou po Nizozemsku a Skandinávii vyjet i na německé dálnice. O tom, jestli je vhodné takové kolosy pustit do běžného provozu, se ale stále vedou spory. Dopravcům sice sníží náklady, ale mohou být poměrně nebezpečné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

paladin

27. 7. 2006 13:06
megakamiony kontra vlak

Věřím tomu, že vlaková přeprava může být poměrně rychlá a nepříliš drahá, ale

není k tomu politická vůle. Kamiony jezdí na naftu a platí daně, jezdí po  dálnicích a platí daně, přepravní firmy platí daně, řidiči platí daně - to je celkem solidní byznys, tak proč by to měl stát měnit? :-P

0 0
možnosti

BUFFALO_CZ

27. 7. 2006 8:56
jooo

tak tohle pustit v cesku na silnice, a čeští silničáři můžou stavět D1 od základů každej půlrok :)) ale nemaj prachy, takže by z toho za cvhilku byla polní cesta (ve smyslu ještě víc polní scesta, než teď:))  R^:-D

0 0
možnosti

Honyschek

27. 7. 2006 8:50
re

Pravda, pod pojmem megakamion, si taky predstavuju spis neco jako australsky road-train...

http://www-user.tu-chemnitz.de/~mosv/DU_big/images/87_Road_Train.jpg

0 0
možnosti

GEORGE MICHAEL

27. 7. 2006 11:30
Re: re

Přesně tak, nikdy jsem neslyšel o bůh ví jakém průseru na australských autostrádách, přičemž ty jejich kamiony jsou, respektive přívěsy jsou takřka o půlku delší....

0 0
možnosti

Karel

26. 7. 2006 15:26
Komedianti

Komedianti jezdi j s trema pripojenyma maringotkama takze nic noveho pod sluncem... Rv

0 0
možnosti

Pavel Sudoplatov

26. 7. 2006 11:30
Giga, tera...

To je v pohodě. Až zjistíme, že rohlíčky z Německa jsou málo propečené a cibule z Polska málo zralé a budeme chtít tytéž výrobky z ze Španělska, máme v záloze ještě gigakamiony, terakamiony, petakamiony, étakamiony a především exakamiony. A až jejich kapacita nebude postačovat, vyrukujeme se zettakamiony a yottakamiony. Prostě zářivá budoucnost, není se čeho bát. ;-D

0 0
možnosti

Epoxy

26. 7. 2006 12:02
Re: Giga, tera...

Takovej zettakamion bych rád viděl;-D

0 0
možnosti

Deleter

26. 7. 2006 11:18
Jasně, co největší kamiony a co nejvíc

to bude bájo. Kdy ovšem začnou platit veškeré externality spojené se svým provozem?

Lidi jsou holt rozežraní, nejvíce mě iritují ti, kteří se tváří, jako by to jinak nešlo. Pošahaný systém just-in-time, čerstvé ovoce z druhého konce Evropy, zbytečné zbytečnosti. Jenom kvůli lidskému mamonu. ;-€

0 0
možnosti

Pavel Sudoplatov

26. 7. 2006 11:20
Re: Jasně, co největší kamiony a co nejvíc

Externality? Ty přece zaplatí soudruh velkopodnikavec. ;-D Ale máš pravdu. Je to hrůza.:-/

0 0
možnosti

Zdeněk

26. 7. 2006 9:09
Důvod?

Nevím, proč autor neuvedl to hlavní, tedy důvod. Není to touha dopravců po větším zisku, možnosti propustit řidiče apod. nesmylsy. Celá EU řeší poblém s čím dál vetší zahlceností dálniční sítě a stoupajícím objemem zboží které je přepravováno po silnici. Na železnici prostě přesunout z mnoha důvodů nejde (čas, cena, drahé a zdlouhavé dvojí překládání apod.,) a tak je potřeba hledat řešení jak omezit nárust kamionů na silnicích. A toto je zatím asi jediné možné řešení. Nejedná se teda o nějaký výmysl dopravců, ale snahu vlád EU řešit dopravní situaci na dálnicích. Každý rok stoupá prodej nových kamionů a jen část je obměna vozového parku, zbytek je rozšiřování vozového parku. Všichni chceme mít plné obchody, prosperující firmy, ale vetšina lidí si nepochopitelně představuje, že by to šlo bez kamionů. P.S Mohli by mi zastánci vlaků říct, kolik tun hnědého uhlí se musí spálit v elektrárně, aby jeden vlak ujel 100km a kolik exhalací se dostane v tu chvíli do vzduchu někde ma mostecku?

0 0
možnosti

kunde

26. 7. 2006 10:43
Re: Důvod?

takže přesuneme vlaky na silnici? a co pak až bude jezdit "megakamionů" tolik kolik dnes jezdí kamiónů?? začnou jezdit ultramegakamiony 50 metrů dlouhé??? ... vlak je rozumnější řešení...btw vlak odveze daleko vice tun než 60 tunový kamion.

0 0
možnosti

máří magdalena

26. 7. 2006 8:14
tady to nehrozí

Už vidím,jak se žene po našich okreskách.Končí u prvního chroští.

0 0
možnosti

prehistorik

26. 7. 2006 7:23
nevim proc resite situaci u nas,

Nemecko neni Cesko to si uvedomteR^R^!!

0 0
možnosti

vaclav_blaschke

26. 7. 2006 15:35
Re: nevim proc resite situaci u nas,

a ty si uvedom, ze jakmile to EU schvali do bezneho provozu, nasi proevropsti, proamekanistitsti a vubec prokdekomudoprdelevlezsti zakonodarci to schvali jednim smahem

0 0
možnosti

Lukáš

25. 7. 2006 19:03
hmm

Ty kamiony vymysleli asi kvůli tomu, aby nám sem mohli vozit víc odpadu ne? To je fakt konec tohle ;-(

0 0
možnosti