Diskuze

Elektřina příští rok podraží. Řeší se, o kolik

Elektřina lidem příští rok opět podraží a výdaje na ni se zvýší minimálně o sedm procent, tedy zhruba kolem tisíce korun za rok. Domácnosti s elektrickým topením pak musí počítat s nárůstem plateb až o více než 4 tisíce korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel

27. 7. 2006 13:39
Elektrika

Jasně v lidech je nejvíc peněz,zdražte jim všechno,nebudou si ničeho vážit,budou jen odrbávat stát,budou krást a chlastat,a pak na ty naše pantáty nebude mět kdo dělat.Proč se nedává víc peněz do výzkumu solárního ohřevu a energie,asi brzo koupím centrálu,bude to levnější.

0 0
možnosti

nezavisly Kutil

26. 7. 2006 11:39
solarni ohrev vody na zimu? Vyplati se?

Az hruza pomyslet ze ted tu mame 33 °C a za 3 mesice by se musi  topit!!Co treba obrovska jimka na vodu v zemi, velice dobre izolovana, solarni clanky na ohrev vody by pres leto pumpovaly vodu (nevim 70°C ?) pod barak. Casem by samozrejme cast vyprchala ale mozna by vydrzelo neco pres celou zimu? Je tady nekdo odbornik?

0 0
možnosti

nezavisly Kutil

26. 7. 2006 11:42
Re: solarni ohrev vody na zimu? Vyplati se?

Soused tak u nas ohriva bazen.

0 0
možnosti

nezavisly Kutil

26. 7. 2006 11:25
fotosynteza (Photosynthese) x atomova fuze

Uz desitky let investuje Atomova lobby do vyvoje se snahou napodobit termojaderne reakce na slunci. Proc se ale neinvestuje do napodobeni umele vytvorene fotosyntezy ( ta je dopoud sale nerozlustena )?

0 0
možnosti

Konstrukter

26. 7. 2006 11:56
Re: fotosynteza (Photosynthese) x atomova fuze

k čemu by ta umělá fotosysntéza měla sloužit?

0 0
možnosti

Ceassaro

26. 7. 2006 11:02
roustouci cena

laka dalsi podniky aby vstoupily do odvetvi...tak to rika ekonomie.

Takze by se mela casem zvysit i nabidka a rust cen zastavit.

Lec mam ten dojem, ze do odvetvi elektraren se jen tak lehce nevstupuje a ze to bude CEZem nekde pojisteni...aby nemeli konkurenci.

0 0
možnosti

mar

26. 7. 2006 11:05
Re: roustouci cena

ČEZ konkurenci má. vstoupit lze. Samozřejmě to láká další investory, ale to ještě neznamená, že současná cena je na úrovni při níž se investice do nového zdroje vyplatí.

0 0
možnosti

Prasopes

26. 7. 2006 10:56
jo,jo

Ze čekej plat nakupovat proud za světové ceny R^, to aby akcionáři ČEZu mohli zase na konci roku  nakupovat čtyřpatrový vilky

0 0
možnosti

Ceassaro

26. 7. 2006 10:59
Re: jo,jo

jsem akcionar CEZu :-)

0 0
možnosti

nezavisly Kutil

26. 7. 2006 10:54
"plovouci" cena 1 kWh ?

Otazka: co by se stalo kdyby byla cena elektriny kazdou hodinu jina? rano ve spicku/dopoledne by mohla byt 2 x tek drazsi nec napr. v noci. Vytvoril by se obrovsky tlak na odberatele presunout odber na nocni hodiny s idealnim cilem = konstantni vyrobou a odberem bez pretizeni? Je tady nekdo odbornik a muze odpovedet?

0 0
možnosti

mar

26. 7. 2006 11:09
Re: "plovouci" cena 1 kWh ?

Tak částečně se to aplikuje (tzv. noční proud). Ale ta jednoduché to není, musely by na to být měřáky... Muselo by se to říci předem, protože průmysl musí výrobu plánovat a ne chvíli jet a chvíli ne. A pokud by se to měnilo každou hodinu, tak by to asi zajimavé moc nebylo, to e pro továrnu výhodnější jet v kuse. Navíc při noční výrobě rostou náklady na osvětlení a mzdové náklady. Zatím je výhodnější to takto dělat jen částečně a na část postavit přečerpávací elektrárny.

0 0
možnosti

nezavisly Kutil

26. 7. 2006 10:43
domaci elektrarna? od jake ceny se vyplati?

Zajimalo by me od jake ceny by se vyplatilo si vyrabet doma (ve sklepe, garazi) elektricku energii sam? Mala kogeneracni jednotka = ohrev vody + vyroba energie (napr. na rostlinny olej) nebo maly diesel generator nebo existuje i jene reseni? Kotel na drevo (drevoplyn = zplynovani dreva) ktery ohriva vodu a pohani generator? + zalozni baterie, existuji ve svete nejaka podobna reseni??

0 0
možnosti

mar

26. 7. 2006 10:46
Re: domaci elektrarna? od jake ceny se vyplati?

Pokud vím, tak se to nevyplatí, ale zkuste se zajímat, až zjistíte náklady, tak napište.

0 0
možnosti

Hanyz01

26. 7. 2006 10:12
povědomé jméno

Ten Alan Svoboda...nejde náhodou o Alana "akcie" Svobodu? A on i po té ostudě stále dělá vysoce postaveného manažera ČEZu?

Vy zíráte, my zíráme - ČEZ.Rv

0 0
možnosti

jajaja00

26. 7. 2006 10:22
Re: povědomé jméno

Ano, je to Alan Akcie Svoboda, šedý, tichý úředník, téměř státní zaměstnanec (ČEZ), s odpovídajícím příjmem.

Zajímavý ale je převratný objev, že čím vyšší spotřeba, tím to víc stojí.

No a ještě bychom státnímu ( = našemu) ČEZu mohli dotovat jeho nynější vývoz elektřiny pod cenou.

0 0
možnosti

novot

26. 7. 2006 9:29
Důvody

I toto je jeden z důvodů,proč se bude cena zvyšovat.Je to čtvrthodinka, ale stojí za to. http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1142743803-reporteri-ct/23454.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/1142743803-reporteri-ct/23454.html

0 0
možnosti

p_m

26. 7. 2006 10:41
Re: Důvody

Jojo, Sobotka veřejně tuneluje ČEZ (jeho zisk použije na sociální dávky), tajně zase pomáhá známým k ritu.. Je to zkrátka pan Šibal.

0 0
možnosti

erben3

26. 7. 2006 9:20
.

Nu což. Tak začneme svítit petrolejkama a až dojde ropa, tak se přestěhujeme do jeskyní. S touhle nenažranou civilizací to stejně jednou takhle skončí. Rv

0 0
možnosti