Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spory kraj připraví o stovky autobusových spojů

Výrazné omezení veřejné autobusové dopravy, která od 1. srpna chystá Dopravní podnik Ústeckého kraje, se dotkne drtivé většiny obcí v regionu. Jezdit totiž přestanou téměř tři tisíce spojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jdu kolem

Jak to je s licencí?

Do zákona o silniční dopravě před pár lety prosadili, že pro dotované linky se má vydávat licence jen na jeden rok, a to na dobu platnosti jízdního řádu. Svým prostým rozumem bych to pochopil tak, že každý rok se dělá nové výběrové řízení a nová smlouva v souladu s vítěznou nabídkou. Jak je tedy možné, že DP ÚK dostával nějaké návrhy na prodloužení smlouvy?

Ten nový "Zákon o veřejné dopravě", který "dopravní odborníci" už několik let marně chystají, asi nemá šanci projít. Příliš se podobal spornému "Zákonu o neziskových nemocnicích", protože chtěl pro dotovanou dopravu zavést zcela jiný režim než pro ziskovou. Ale aspoň by odstranil tu nesmyslnou dvojkolejnost, kdy licenční řízení je nezávislé na výběrovém řízení, ačkoliv by se v obou mělo rozhodovat o tomtéž.

0/0
28.7.2006 13:30

Jdu kolem

Mizernej zákon, líný úředníci

Pokud vím, tak kraj smlouvu s DPÚK vypověděl už před několika měsíci a výpovědní lhůta vypršela s koncem června, takže v červenci DPÚK už jezdil bez dotace. Tak proč kraj skuhrá, že DPÚK něco řekl pozdě? Protože pozdě vyhlásil výběrové řízení na nového dopravce? Protože nebyl schopný včas vydat licence novému dopravci? Nebo proto, že celé licenční řízení je fraška, aby mohli úředníci dva měsíce vykazovat činnost, protože o všem se ve skutečnosti rozhoduje ve výběrovém řízení na závazek veřejné služby?

A DPÚK je taky pěkně vyčůranej. Vždyť jeho vedení je skoro totožné s vedením ČSAD ČL a snad i vlastnicky jsou ty firmy propojené, takže to, že výhra ČSAD ČL s dumpingovými cenami jen pomohlo vytlačit další dopravce v kraji a dalo dosavadnímu dopravci prostor k vydírání, protože spřízněná firma ČSAD ČL jim přece na záda dýchat nebude.

0/0
28.7.2006 13:08

Jdu kolem

Ceny

http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2161, http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2029

DPÚK se s krajem rozhádal proto, že požadoval navýšení na 39 Kč/km. A když na to hejtman neskočil, tak najednou výběrové řízení vyhraje ČSAD ČL (která je jinak s DPÚK po všech stránkách spřízněná) s cenou 27,57 Kč/km. Za tu cenu to jezdit určitě nebude a autobusy a řidiče si beztak půjčí od DPÚK. Asi spoléhá na to, že podle Zákona o silniční dopravě (111/1994 Sb.) má od kraje nárok na úhradu prokazatelné ztráty, takže cena udaná ve výběrovém řízení nemá žádný smysl. Druhou polovinu platby si pak vysoudí.

0/0
28.7.2006 13:12

Kolanek

Vždyť cesta autem - diesel či plyn již dnes vyjde levněji jak nějakým busem

AŤ JDOU DO (Y). Když vemu v patrnost prosezený čas na zastávkách a časté zpoždění busů + předražené jízdenky, tak raději budu jezdit autem. Pokud má člověk alespoň trochu úsporné auto, tak se to vyplatí. STERJNĚ LIDI JIŽ MÁLO JEZDÍ DOPR.PROSTŘEDKY. PROTO, SE LINKY RUŠÍ. Koho mi je,ale líto jsou důchodci či lidé, kteří nemají řidičák či auto. Těm kteří mají řidičák a musí jezdit do práce doporučuji si koupit fáčko na ply - (poř.cena od 25tisKč) a garantuji Vám, že budete jezdit levněji jak blbým busem 

0/0
28.7.2006 11:32

Deleter

Re: Vždyť cesta autem - diesel či plyn již dnes vyjde levněji jak nějakým busem

No raději bourat v buse, než v popelnici s bombou v kufru.

0/0
28.7.2006 12:04

hnědka

Re: Re: Vždyť cesta autem - diesel či plyn již dnes vyjde levněji jak nějakým busem

Ale at si lide zaplati za ten bus skutecnou cenu. Pokud jezdi z vesnice XYZ pet lidi v jinak prazdnem autobuse, at proste plati tak, aby ta linka bylůa ziskova. Jinak at se radeji zrusi.

0/0
28.7.2006 12:24

Bobík

Je mi úplně jedno, co tam nahoře mají mezi sebou za bordel... ale hlavně ať zařídí přepravu těch lidí co to odnesou, ne??

0/0
28.7.2006 10:19

ygg

Faktem je....

že ten zástupce kraje jen mlží jak chce řešit dopravu a přitom se vůbec nezmiňuje o tom, zda kraj skutečně dostál všem svým závazkům vůči dopravci. Mně to může být fuk, já tam nebydlím, ale tohle je klasický český bordel...copak je to TAK složité vyhlásit transparentní veřejnou soutěž na provozování jednotlivých spojů a pak se podle následně uzavřené smlouvy s dopravcem/ci chovat??? Asi jo..což ale znamená, že na těch radnicích a krajích jsou opravdu líní a neschopní idioti;-€Rv

0/0
28.7.2006 9:58

Jandik

Re: Faktem je....

Proboha, co to tlacháte za nemysly? Vždyť soutěž byla vyhlášena a proběhla. Vše je na webu kraje. Včetně všech stanovisek a důvodů. Přečetl jste si to? Proč se zde píšete jenom své dohady a nadáváte. Zbytečně jste ze sebe udělal debila.

0/0
28.7.2006 10:11

ygg

Re: Re: Faktem je....

Debil jste vy...pokud mluvčí kraje nezpochybňuje pohledávky dopravce, tak jsou možné dvě varianty.je to mizerný mluvčí, asi na těch poledávkách něco bude....a jen tak na okraj, což platí o novinářích i tiskových mluvčích....myslíte, že pokud dávám stanovisko pro tisk...ne nějaký místní plátek...tak by mělo být ve smyslu "Podívejte se na web kraje..."???? Pkud ano, tak bych tu funkci chtěl fakt dělat....myslím, že bych těch karjů zvládnul i více..na vedlejšák.

0/0
28.7.2006 12:24

ygg

Re: Re: Faktem je....

A jen tak na okraj....pokud dopravce plácá nesmysly, kraj mu NIC nedluží, a on (dopravce) přesto od smlouvy jednostraným úkonem odstoupí, kraj může (a v tomto případě to je jeho povinnost) jej žalovat o náhradu škody, jež mu tímto vznikla. Pokud je situace opačná, kraj skutečně dopravci neuradil vše, tak jak to bylo nasmlouváno, lze očekávat podobný postup ze strany dopravce...žalobu. Takže pro mne bude jednoznačným signálem, kdo je v právu a kdo ne, podání říslušné žaloby a následné rozhodnutí soudu....nicméně jak jsem napsal, v článku ani jeden z představitelů kraje existenci pohledávky dopravce výslovně nezpochybnil. Takže buď neumí komunikovat, nebo dluží.

0/0
28.7.2006 12:31

Mono

Divná češtin

Co je to za divný výraz "Spory kraj připraví o stovky...", nemělo by to být náhodou "Spory připraví kraj o stovky ...". To už můžete rovnou psát, že moje babicka chodit do Sokol a cvičit...

0/0
28.7.2006 9:07

Jdu kolem

Re: Divná češtin

Co je na tom divného? V češtině se slovosledem vyjadřuje východisko a jádro výpovědi. Jedna věta je odpovědí na pomyslnou otázku: "Co kraji způsobí spory?", druhá na otázku "Koho a o co spory připraví?" To tě tvoje německá babička nenaučila, když tě učila česky?

0/0
28.7.2006 13:17

iDaddy

Nezaplatí......

Nezaplatí a ještě žalují!!! Není to tím, že se jedná o české politiky????

0/0
28.7.2006 9:05

Podiveny

Re: Nezaplatí......

A ještě k tomu se jedná o české politiky z ODS. A brzo přijde na řadu železnice a to bude ten pravý čas aby si hejtman Šulc z ušetřených peněz koupil vrtulník

0/0
28.7.2006 9:17

Radek

Re: Re: Nezaplatí......

Ta už tady na řadu přišla před dvěma lety zrušil kraj ranní a další spoje vlaků na trase Ústí - Chomutov, kterýma lidi jezdili do práce. Zrušili časovou návaznost spojů ve městech, tak, že se spousta lidí nedostala do práce Rv Ať už jde Šulc do ... celou tu dopravu akorát .... zajímavý že jinde to funguje bez problémů!

0/0
28.7.2006 11:56

Kyrinox

Re: Re: Re: Nezaplatí......

Funguje to všude stejně... U nás se nedostaneš plynule do okresního města (třeba do špitálu na blbou návštěvu) jen proto, aby zůstala jedna stanice s obsazením. Proto roztrhli spoje a vyjíždějí stejně z cílové i téhle prostřední stanice. A do práce? Tam třeba ještě jo, ale vlak úplně protismyslně odjíždí ve 14:05 - to nikod prostě nemůže ani teoreticky stihnout....

0/0
28.7.2006 12:44

Jandik

Re: Nezaplatí......

Když Vám v obchodě nabídnou zboží a nelíbí se Vám cena, poohlédnete se jinde? Asi ne, že?

0/0
28.7.2006 10:12

FrantaV

Re: Re: Nezaplatí......

Srovnavat skoro konkurenci v maloobchode s ukazkovym technickym monopolem v regionalni doprave snad soudny clovek nemuze.

Bohuzel tohle cele  vnimaji lidi na vesnicich uplne jinak (bez jakekoliv znalosti ekonomie) a na zastavce pak slysim "to za komunistu autobusy jezdily a nikdo se nedohadoval" :-/ Pokouset se jim vysvetlit nedostatky soc. hospodarstvi sem vzdal po par vetach. Uz zacinam chapat odkud se berou ty jejich % hlasu. ;-(

0/0
28.7.2006 10:18

Jandik

Re: Re: Re: Nezaplatí......

Proč technický monopol? Vždyť nikdo netvrdil, že dopravu do všech míst musí zajišťovat jeden dopravce. Co jsem četl, tak hejtman říkal, že si jednotlivé trasy mohou rozebrat menší dopravci, kterým nabízená cena za kilometr stačí.

0/0
28.7.2006 10:25

FrantaV

Re: Re: Re: Re: Nezaplatí......

Technicky monopol je i v pripade nutnosti licence. Vstup subjektu do odvetvi je omezen a trva relativne dlouho licenci vydat.

0/0
28.7.2006 10:29

Jandik

Re: Re: Re: Re: Re: Nezaplatí......

http://www.kr-ustecky.cz/vismo5/dokumenty2.asp?u=450018&id_org=450018&id=1097886&p1=84858

Jedná se o urychleném vydání licencí, které může trvat několik dní. Když se chce ...

0/0
28.7.2006 10:33

hnědka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nezaplatí......

Ale to stale neni ono. Licence by se mely uplne zrusit. Mel by stacit jen zivnostak a at si pak nekdo vozi lidi v mikrobusech, taxicich ci cemkoli jinem. Takhle vypada skutecna konkurence.

0/0
28.7.2006 12:26

Karel

Re: Re: Re: Nezaplatí......

To by mne zajímalo, co jste jim asi říkal. Jako že to, že se oproti minulosti podstatně zhoršila hromadná doprava a že tam řada lidí nemá práci je příznakem toho, že se jim nyní žije lépe? Docela se divím, že Vás neinzultovali.

0/0
28.7.2006 10:54

hnědka

Re: Re: Re: Re: Nezaplatí......

Nezamestnanost je priznakem socialismu. Kdyby se napr. zrusil zakonik prace a pravomoci odboru, nezamestnanost zmizi.

0/0
28.7.2006 12:26

Herda

Jak se dosat do šluknovského výběžku?

Jsem zvědavý, jak to teď bude s dopravou do vzdálených měst a vesnic (Vilémov,Dolní Poustevna,Lipová,Mikulášovice)?

Už teď mají autobusy (teda hlavně o víkendu) intervaly jak sobí spřežení. Jediným komu o prospěje budou provozovatele benzínek. Už teď je tady benzín strašně drahý. Zase to odnesou obyčejní lidé. Mor a cholera na ně!!!

0/0
28.7.2006 8:56

V. Spinka

ČSAD Česká Lípa

Je to komedie. To slavné ČSAD Česká Lípa patří stejným lidem, jako DPÚK, mají i stejného mluvčího.

Ostatně, ještě běží spor kraje s DPÚK o jméno? Jméno DPÚK evokuje, že podink patří kraji, což není pravda.

0/0
28.7.2006 7:53

Jdu kolem

Re: ČSAD Česká Lípa

Proč by nemohli mít v názvu svou územní působnost? Ale je to fakt, dosud platí starý Zákon o územním členění státu, takže území samosprávné jednotka Ústecký kraj leží ve stále existujícím Severočeském kraji. Zajímavé, že ČSAD Střední Čechy s. r. o. se Středočeským krajem podobné spory o název nemá. A co teprve kolik firem má v názvu jméno obce, kde sídlí, aniž by je obec vlastnila!

0/0
28.7.2006 13:35

rob

hyjé

no co, zapřáhnout hnědočechy za drožky a vyřeší se 2 problémy jednou ranou. Navíc to bude ekologické

0/0
28.7.2006 0:53

h

Re: hyjé

ale nesmějí přitom ty čmoudi moc prdět, jinak to nebude moc ekoogicky

0/0
28.7.2006 10:07

jirka

Jsem z Varnsdorfu a máím již toho dost

KAŠLU NA NĚJAKÉ DEBILNÍ AUTOBUSY A JDU SI DĚLAT ŘIDIČÁK. VŽDYŤ TO ZACHVÍLI VYJDE NA STEJNO. (25KM AUTEM DIESLU=33,70kČ, autobusem=30Kč). Ty necelé 4  koruny oželím;-O(Y)Rv

0/0
27.7.2006 23:24

Filip

Re: Jsem z Varnsdorfu a máím již toho dost

Pricti si k benzinu amortizaci, opravy pojisteni atd. rozumbrado

0/0
27.7.2006 23:43

FrantaV

Re: Re: Jsem z Varnsdorfu a máím již toho dost

k autobusu zase naklady za cas prosezeny na zastavce ..

pomalu se to srovnava. No a pri cestou 2 lidi spolu uz nema autobus sanci.

0/0
28.7.2006 10:20

Deleter

Re: Re: Jsem z Varnsdorfu a máím již toho dost

To máte pojištění. Skla, gumy, čepy, ramena, olej v motoru, olej v převodovce, tlumiče, brzdové destičky, brzdové kotouče... ;-D

0/0
28.7.2006 12:08

Fanda Šmanda

Šulc a jeho boys jsou na veřejnou dopravu jako rasi

Nejed na autobusovou, ale i na železniční - třeba do Vejprt chtějí v pracovní dny zrušit vlaky a nahradit je autobusy(26.7.2006 CV týden str. 3 CV týden) ... No jó, ale když ani ty autobusy už pořřádně jezdit nebudou ... Tak tam asi Šulc pošle taxíky, jak se svého času chvástal. Trapák ...:-(

0/0
27.7.2006 21:04

everlast1

Re: Šulc a jeho boys jsou na veřejnou dopravu jako rasi

Rozhodne to vyjde levnejc a rychlejs nez ty hrozny motoraky.

0/0
28.7.2006 8:56

Radek

Re: Re: Šulc a jeho boys jsou na veřejnou dopravu jako rasi

No když to nebude skoro jezdit, tak to vyjde levnějš i ponorka.

0/0
28.7.2006 11:57

fofrman

autoři čtěte to po sobě

Titulek pod obrázkem: "Obyvatelům Ústecka se výrazně podmínky pro dojíždění." Chybí tam sloveso!!!

Ten, kdo ten spor odskáče bude zase obyčejný člověk. Kdo má auto, tak to tak nepocítí, ale všichni ostatní ano.Rv

0/0
27.7.2006 19:46

jkzrt

Na co

Na šáhnou hetmani z ODS,tak to zkazí!!!

0/0
27.7.2006 19:12

Jerry Seinfeld

Pryc s politikou

Netahejte do toho politiku, jde o bezny obchodni spor.

0/0
27.7.2006 20:43

Podiveny

Re: Na co

Blíží se komunální volby, copak s tím, občané uděláme. Zase budeme volit modré ptáky jako minule? Nebo dojdeme konečně k rozumu?

0/0
28.7.2006 9:19

Jandik

Re: Re: Na co

Co mají společného komunální volby s krajem?

0/0
28.7.2006 10:13

Radek

Re: Re: Re: Na co

Celej tenhle bordel zařídil Šulc a jeho kámoši z ODS a týká se to i železnice, kterou tady doprasili už před dvěma lety!!! Tak to mají společného ...

0/0
28.7.2006 11:59

viv

doprava....

konecne se nekdo odvazil prestat platit dotace temto molochum....R^

0/0
27.7.2006 19:07

Re: doprava....

Ano, to ovšem není chyba molochů. Oni to navíc ani tak moc mološi nejsou - někdy jeden větší osobní dopravce na okres (většinou přetransformované ČSAD), někdy jeden dopravce s působností v několika okresech. Konkurence mezi nimi by byla docela velká. Problém je v tom, že vůbec dotace existují. Vede to k paradoxům typu "dálková linka v tomto městě nemůže stavět, protože ve stejný čas jede dotovaný lokální spoj" nebo "tady autobus nejede, protože mu konkuruje pomalý, špinavý, zpožděný, ale dotovaný a tedy pro cestujícího levný vlak".

Takže: žádné dotace. Ruka trhu si poradí. A že nebude nic jezdit na vesnice? Bude, pokud si cestující připlatí. To je ale správné; nic není zadarmo. Ve městech se zase třeba musí platit parkovné, větší poplatky za psa, větší nájem. Někdo chce a může bydlet ve městě, někdo na vesnici, ale nikdo by neměl žít z dotací ostatních.

0/0
27.7.2006 20:18

JPNB

Re: Re: doprava.. Pak ale musí mít všichni dopravci naprosto stejné podmínky

0/0
27.7.2006 20:33

Re: Re: Re: doprava.. Pak ale musí mít všichni dopravci naprosto stejné podmínky

Souhlasím. A nemají?

0/0
27.7.2006 21:01

JPNB

Ne nemají Bus neplatí za použití silnice kdežto železniční doprava od Km

0/0
27.7.2006 21:37

hnědka

Re: Ne nemají Bus neplatí za použití silnice kdežto železniční doprava od Km

Pak by bylo vhodnym resenim silnice zprivatizovat a zrusit dotace jdou ci na jejich stavbu. To same u zeleznice a mame tady rovne podminky.

Nicmene ono by to slo i bez toho.

0/0
28.7.2006 8:24

Fanda Šmanda

Re: Re: doprava....

Hochu, ruka trhu si neporadí v osobní dopravě nikde. Ukaž mi nějakou evropskou zemi kde je veřejná osobní doprava (bus i vlak) bez dotací. Nikde ! Je samozřejmě potřeba aby se vlaky a busy navzájem doplňovaly a navazovaly na sebe, ale do každé vesnice musí nějaký spoj jezdit. Není možné nějaké obce odříznout od světa. I obyvatelé malých vesnic platí daně a mají nárok na veřejnou dopravu.

0/0
27.7.2006 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.