- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Do zákona o silniční dopravě před pár lety prosadili, že pro dotované linky se má vydávat licence jen na jeden rok, a to na dobu platnosti jízdního řádu. Svým prostým rozumem bych to pochopil tak, že každý rok se dělá nové výběrové řízení a nová smlouva v souladu s vítěznou nabídkou. Jak je tedy možné, že DP ÚK dostával nějaké návrhy na prodloužení smlouvy?
Ten nový "Zákon o veřejné dopravě", který "dopravní odborníci" už několik let marně chystají, asi nemá šanci projít. Příliš se podobal spornému "Zákonu o neziskových nemocnicích", protože chtěl pro dotovanou dopravu zavést zcela jiný režim než pro ziskovou. Ale aspoň by odstranil tu nesmyslnou dvojkolejnost, kdy licenční řízení je nezávislé na výběrovém řízení, ačkoliv by se v obou mělo rozhodovat o tomtéž.
Pokud vím, tak kraj smlouvu s DPÚK vypověděl už před několika měsíci a výpovědní lhůta vypršela s koncem června, takže v červenci DPÚK už jezdil bez dotace. Tak proč kraj skuhrá, že DPÚK něco řekl pozdě? Protože pozdě vyhlásil výběrové řízení na nového dopravce? Protože nebyl schopný včas vydat licence novému dopravci? Nebo proto, že celé licenční řízení je fraška, aby mohli úředníci dva měsíce vykazovat činnost, protože o všem se ve skutečnosti rozhoduje ve výběrovém řízení na závazek veřejné služby?
A DPÚK je taky pěkně vyčůranej. Vždyť jeho vedení je skoro totožné s vedením ČSAD ČL a snad i vlastnicky jsou ty firmy propojené, takže to, že výhra ČSAD ČL s dumpingovými cenami jen pomohlo vytlačit další dopravce v kraji a dalo dosavadnímu dopravci prostor k vydírání, protože spřízněná firma ČSAD ČL jim přece na záda dýchat nebude.
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2161" target="_blank" rel="nofollow">http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2161, http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2029" target="_blank" rel="nofollow">http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=2029
DPÚK se s krajem rozhádal proto, že požadoval navýšení na 39 Kč/km. A když na to hejtman neskočil, tak najednou výběrové řízení vyhraje ČSAD ČL (která je jinak s DPÚK po všech stránkách spřízněná) s cenou 27,57 Kč/km. Za tu cenu to jezdit určitě nebude a autobusy a řidiče si beztak půjčí od DPÚK. Asi spoléhá na to, že podle Zákona o silniční dopravě (111/1994 Sb.) má od kraje nárok na úhradu prokazatelné ztráty, takže cena udaná ve výběrovém řízení nemá žádný smysl. Druhou polovinu platby si pak vysoudí.
AŤ JDOU DO . Když vemu v patrnost prosezený čas na zastávkách a časté zpoždění busů + předražené jízdenky, tak raději budu jezdit autem. Pokud má člověk alespoň trochu úsporné auto, tak se to vyplatí. STERJNĚ LIDI JIŽ MÁLO JEZDÍ DOPR.PROSTŘEDKY. PROTO, SE LINKY RUŠÍ. Koho mi je,ale líto jsou důchodci či lidé, kteří nemají řidičák či auto. Těm kteří mají řidičák a musí jezdit do práce doporučuji si koupit fáčko na ply - (poř.cena od 25tisKč) a garantuji Vám, že budete jezdit levněji jak blbým busem
No raději bourat v buse, než v popelnici s bombou v kufru.
že ten zástupce kraje jen mlží jak chce řešit dopravu a přitom se vůbec nezmiňuje o tom, zda kraj skutečně dostál všem svým závazkům vůči dopravci. Mně to může být fuk, já tam nebydlím, ale tohle je klasický český bordel...copak je to TAK složité vyhlásit transparentní veřejnou soutěž na provozování jednotlivých spojů a pak se podle následně uzavřené smlouvy s dopravcem/ci chovat??? Asi jo..což ale znamená, že na těch radnicích a krajích jsou opravdu líní a neschopní idioti
Proboha, co to tlacháte za nemysly? Vždyť soutěž byla vyhlášena a proběhla. Vše je na webu kraje. Včetně všech stanovisek a důvodů. Přečetl jste si to? Proč se zde píšete jenom své dohady a nadáváte. Zbytečně jste ze sebe udělal debila.
Co je to za divný výraz "Spory kraj připraví o stovky...", nemělo by to být náhodou "Spory připraví kraj o stovky ...". To už můžete rovnou psát, že moje babicka chodit do Sokol a cvičit...
Co je na tom divného? V češtině se slovosledem vyjadřuje východisko a jádro výpovědi. Jedna věta je odpovědí na pomyslnou otázku: "Co kraji způsobí spory?", druhá na otázku "Koho a o co spory připraví?" To tě tvoje německá babička nenaučila, když tě učila česky?
Nezaplatí a ještě žalují!!! Není to tím, že se jedná o české politiky????
A ještě k tomu se jedná o české politiky z ODS. A brzo přijde na řadu železnice a to bude ten pravý čas aby si hejtman Šulc z ušetřených peněz koupil vrtulník
Jsem zvědavý, jak to teď bude s dopravou do vzdálených měst a vesnic (Vilémov,Dolní Poustevna,Lipová,Mikulášovice)?
Už teď mají autobusy (teda hlavně o víkendu) intervaly jak sobí spřežení. Jediným komu o prospěje budou provozovatele benzínek. Už teď je tady benzín strašně drahý. Zase to odnesou obyčejní lidé. Mor a cholera na ně!!!
Je to komedie. To slavné ČSAD Česká Lípa patří stejným lidem, jako DPÚK, mají i stejného mluvčího.
Ostatně, ještě běží spor kraje s DPÚK o jméno? Jméno DPÚK evokuje, že podink patří kraji, což není pravda.
Proč by nemohli mít v názvu svou územní působnost? Ale je to fakt, dosud platí starý Zákon o územním členění státu, takže území samosprávné jednotka Ústecký kraj leží ve stále existujícím Severočeském kraji. Zajímavé, že ČSAD Střední Čechy s. r. o. se Středočeským krajem podobné spory o název nemá. A co teprve kolik firem má v názvu jméno obce, kde sídlí, aniž by je obec vlastnila!
no co, zapřáhnout hnědočechy za drožky a vyřeší se 2 problémy jednou ranou. Navíc to bude ekologické
ale nesmějí přitom ty čmoudi moc prdět, jinak to nebude moc ekoogicky