Diskuze

Špryňar: Kamiony tu nejsou pro potěšení majitelů

Na českých dálnicích dochází k podstatným změnám. Od července se změnila pravidla pro víkendovou jízdu kamionů, od ledna příštího roku se zase chystá zavedení mýtného na dálnicích. Co můžeme čekat? Se čtenáři bude diskutoval Martin Špryňar se sdružení ĆESMAD.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

chroustík

10. 8. 2006 16:13
Stálo by si za to uvědomit,

že doposud kromě silniční daně neplatí přepravci za silniční cestu ani kačku. Do ciziny jezdí novejma autama, protože tam by je nepustili. Po ČR jezdí takovejma šunkama liazkama, který by už dávno měly bejt ve šrotu. Uplacený STK, páni majitelé spedic dřou řidiče, kde můžou, nedodržuje se nic. Řidiči zas mají uplacený známý policajty. A pan majitel si mezitím chodí po Chuchli a kouká, jak mu ty koníčci jedou a jak ho vobletujou slečny.

0 0
možnosti

Horolezec-29

10. 8. 2006 15:14
Výhodný BYZNYS.

Kamiony tu nejsou pro potěšení majitelů, ale je to VÝHODNÝ BYZNYS. Kdyby tam nebyly zisky, ti majitelé přepravních firem to nedělají.

Takže pane Špryňare: BRÁT ANO, DÁVAT NE?

0 0
možnosti

sotek

10. 8. 2006 11:20
ceske drahy

ceske drahy nejsou na prevazeni cehokoli, slouzi k zastavani fukci ve vedeni a vychove  zamestnancu  a  zakazniku ceskych drah:-D

0 0
možnosti

mihal27

9. 8. 2006 8:33
zlé vlaky

nechápu, jestli české dráhy spí, nebo nechtějí vozit více nákladů,nebo kamiony?? ale je mi to divné...možná to nechce stát,aby mu do kasy šla spotřební daň z nafty?? nejhustší žel. síť na světě a my stojíme v řadě kamionů??? není to divné???Rv

0 0
možnosti

jarin

8. 8. 2006 16:23
s

Vážení,

jak tu čtu některé příspěvky, tak se nestačím divit. Dopravce dělá samozřejmě vše pro zisk, kdo ne. Ale uvědomte si, že se vozí zboží, které každý z nás chce, od rohlíků po auta. Ale poslední dobou se o zisku nedá mluvit, spíše o přežití. neboť ceny PHM jdou nahoru, ale ceny dopravného jdou dolů. V okamžiku kdy se zavede mýtné, myslíte si že ho zákazníci zaplatí? Omyl. Zaplatí to z větší části dopravce.

0 0
možnosti

JanzRokycan

8. 8. 2006 17:09
Re: s

Keci, prdy, beďary. Tuhle mi říkal jeden šofer kamionu, co vezl kafe ze Španělska, že s ním jede do Polska, tam kamion fiktivně vyloží a naloží(stejnou kávou) a jede zpátky do Čech, kde kafe udá. Na dotaz proč ho rovnou nevyhodí v ČR říkal, že kvóty pro dovoz ze Španěl jsou už plné, ale z Polska ne.... Nasrat na kvóty a ušetří se spousta ropy a silnic...

0 0
možnosti

Karelur

7. 8. 2006 22:25
Neznám zkorumpovanější kuxvu než je Schlink

Rv

0 0
možnosti

Bobr

7. 8. 2006 20:26
železniční doprava je bohužel nevýhodná

Dokud budou ČD potřebovat na přepravu na vzdálenost 500 km 50 hodin, nebude možné převést žádnou část nákladní dopravy ze silnice na železnici. ČD mají na vysokých školách několik zpracovaných návrhů, jak by bylo možné snížit dobu přepravy, ale nezaregistroval jsem, že by se o něco snažily. Myslím si, že až se něco udělá s dodací dobou po železnici, pak budou zákazníci více používat železniční dopravu.

0 0
možnosti

JTB

8. 8. 2006 0:39
Re: železniční doprava je bohužel nevýhodná

500 km/50 h je doba absurdní a šílená, bohužel Čd opravdu takto v některých přepravních segmentech fungují. Zčásti i vinou státu, ale externí dopravci to umí naštěstí lépe.

0 0
možnosti

kladnyhrdina

7. 8. 2006 18:41
Špryňar není pro potěšení

;-)Samozřejmě, že kamiony nejsou pro potěšení majitelů, ale pro jejich zisk. A stát je dotuje v podstatě bezplatnými silnicemi a levnými dálnicemi (roční známka = pár korun denně). A to z daní nás všech.

;-€Já jsem majitel tiskárny, která sídlí ve státním objektu. Taky jí nemám pro potěšení. Platím státu  nájemné za výrobní prostory v neudržovaném suterénu 1500 Kč denně. Proč to taky nemám zadarmo, nebo za nějakou blbou suterénní známku? Chci to vysvětlit. A včil mudruj, Špryňare. Chci mít tiskárnu pro potěšení.

0 0
možnosti

Stíhací vzducholoď Karel

7. 8. 2006 22:50
Re: Špryňar není pro potěšení

Obávám se, že minimálně za poslední rok nelze o nějakém zisku v dopravě ani hovořit.

0 0
možnosti

Crash84

7. 8. 2006 15:10
kombinace

Mě to připadá, že jsou zde tva tábory. Jeden tábor, který vehementně podporuje silniční dopravu a zby nehtu hází špínu na železnici (poznámky typu černá díra apod.) a druhý tábor, který zase hází špínu na silniční dopravu. Podle mého názoru se ale kvalitní, cenově přijatelná a ekologická nákladní doprava neobejde bez spolupráce silnice a železnice. Kombinovaná doprava. Dneska spousta spotřebitelů si objedná dodání zboží prostě u jedný firmy a tim to hasne. Když je u nádraží a potřebuje větší objemy zboží, vozí to po železnici, když neni u nádraží, vozí to po silnici. Ta kombinovaná doprava by mohla vyřešit celkem dost problémů. Ovšem ten hlavní problém teď je, že nejsou skoro žádné terminály na překládání. Podle mě je ekonomicky výhodnější dát desítky miliard na vybudování překladišť než dávat stovky miliard na opravy silnic a dálnic. Zvlášť když ty stovky miliard nikdo nemá. Ideální je RoLa, ale kontejnery maji rozhodně taky něco do sebe. Ovšem ze začátku by to chtělo dotace

0 0
možnosti

M.

7. 8. 2006 17:56
Re: kombinace

R^

0 0
možnosti

Transalp

7. 8. 2006 13:43
Příčina problému

Vlastníkem drah železničních a drah asfaltových je stát. Že poptávka po obou roste, především po silnici a přitom nebyl schopen dostavět ani 50km mezi Poděbrady a Hradcem, to je ta vaše nutnost vlastnit strategicky významné komunikace státem. Hnus. Hlavně že se lejou miliardy do černý díry Český dráhy.

Oboje odvětví liberalizovat a ČD i dálniční síť privatizovat. Osobní a nákladní doprava na asfaltové i kovové(!) dráze bude provozována v mnohem lepším poměru kvalita/cena.

Problém je zakopán u ZÁKONODÁRCŮ, potažmo vlády.

0 0
možnosti

JTB

7. 8. 2006 14:16
Re: Příčina problému

Do ČD se neleje nic. Leje se do SŽDC s.o., vlastníka infrastruktury, jenže to se leje z 50% z evropských peněz a hlavně je to plivanec v moři ve srovnání s tím kvantem, co se lije do Správy silnic a dálnic.

Doporučuji si nastudovat výdajovou stránku MD ČR a navrch si uvědomit, že oněch 50 km dálnice = 70 mld. Kč, 50 km koridorové trati-10mld.Kč..

Než se tu rozohníš o jinak chvályhodné liberalizaci, nastuduj si základní fakta.

0 0
možnosti