Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před 60 roky se létalo jen první třídou

Je středa 7. srpna 1946. Do letounu Vickers Viking společnosti British Airways usedají na londýnském letišti Northolt cestující. Za čtyři a půl hodiny vystoupí v Praze. Usazují se do čtveřic kolem stolků. Všude se válejí zavazadla, servíruje se anglická snídaně - vejce, pečené rajče, slanina a klobása.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bambus

letenky

Celkem lituju autobusove spolecnosti.Kdysi jsem do UK jezdil busem, ale ted, kdyz letenka Brno - Londyn se da (s dostatecnym predstihem) sehnat i za 300Kč (teda bez poplatku...ty jsou posledni dobou vetsi nez cena letenky..), ci bezne 500-700Kč, tak u mne letadlo vyhrava na plne care.Jen by to mohlo litat bliz nez na Stansted... no, nemuzu mit vsechno...

0/0
9.8.2006 15:12

SZYslak

NO COMMENT

Pekne promo pro BA 8-o(Y)8-o

0/0
7.8.2006 13:51

Petr K.

České aerolinie?

Já jsem myslel, že to tehdy byly Československé aerolinie? (V jednu dobu, tuším za první republiky, dokonce Československé státní aerolinie.) Od čeho asi tak pochází ta dnešní zkratka, ČSA? Víte, milé maf, to byla jednou taková země... Chodilo jste někdy vůbec do školy? >-

0/0
7.8.2006 13:50

el_salamo

Re: České aerolinie?

No, jestli se nepletu, tak zkratka ČSA funguje od roku 1923, tedy od založení Českých státních aerolinií.

Postupně se měnil název, ale ne zkratka...

Jinak za první republiky létala z významných ještě soukromá ČLS - Česká letecká společnost.

0/0
7.8.2006 21:33

barbudo

Re: Re: České aerolinie?

... 6.října 1923 byly založeny Československé státní aerolinie ...

... ne České ...

0/0
7.8.2006 21:38

Děd Vševěd

Průměrná mzda v roce 1946

Od otcem jsem slyšel, že v roce 1947 byla mzda dělníka v ČKD kolem 8000 Kč... Měnová reforma proběhla až v roce 1953. Tak jak to je ?!  8-o  ;-O 8-o

0/0
7.8.2006 12:05

Děd Vševěd

Re: Průměrná mzda v roce 1946

Oprava ... od otce ....  ;-)

0/0
7.8.2006 12:06

killy

V letech 1946 – 1953 byl kurs koruny k am. dolaru 50:1, od 1.6.1953 byl 7,20:1.

.... no a z toho se nedá rozumně odvodit nějakej hodnověrněj údaj o průměrné mzdě ve 46.   Pouze expert či pamětník.....

0/0
7.8.2006 14:18

jkl

Re: V letech 1946 – 1953 byl kurs koruny k am. dolaru 50:1, od 1.6.1953 byl 7,20:1.

Srovnání mezd je extrémně zavádějící - např. horník na Kladně bral před reformou v roce 53 5000kč a pěkný rodinný dům v Poděbradech stál 30k! A dnes?;-D

0/0
8.8.2006 7:53

buhvol

Re: Re: V letech 1946 – 1953 byl kurs koruny k am. dolaru 50:1, od 1.6.1953 byl 7,20:1.

Jenže kolik těch dolarů si tehdy člověk směl koupit ;-D;-D

0/0
8.8.2006 8:10

ptiger

mzdy

už zase píšou o průměrné mzdě a je v hrubym, jistě, je to jasný údaj, až na to, že všechny nákupy realizuji v "čistém", takže např. na tu letenku vydělávám trochu déle...nesnáším, když se všude vytahuje hrubá mzda, aby to vypadsalo, jak jsme všichni v balíku...

0/0
7.8.2006 11:53

Winny

Re: mzdy

A k tomu je ještě spousta různých cen udávána bez DPH, takže člověk aby neustále používal kalkulačku, když chce vědět kolik má vlastně platit...

0/0
7.8.2006 14:53

Eraser

Re: Re: mzdy

Obchodník chce tolik a tolik za zboží či službu. Těch 19 % chce stát. Proč on by to měl automaticky započítávat do své ceny?

0/0
7.8.2006 18:22

...

Re: Re: Re: mzdy

zákon...

0/0
8.8.2006 9:05

apokalypsa

Re: mzdy

Presne tak ! R^

0/0
7.8.2006 15:53

tropiclover

čeština

Investore, tvoje znalosti češtiny bych OPRAVDU nechtěl mít. Gramatika asi nebude tvojí silnou stránkou, kde jsi tam co našel???

0/0
7.8.2006 11:47

Investor

Re: čeština

Háček je, že chyby, které tam byly ráno, když jsem článek četl, jsou již opravené, takže tam v tuto chvíli opravdu žádnou mnou zmiňovanou gramatickou chybu nikdo nenajde.

0/0
7.8.2006 15:43

Roman

pet procent

V roce 1946 pet procent, v roce 1948 nula nula nic procent.

0/0
7.8.2006 11:46

Investor

Ach ta čeština

Článek je obsahově zajímavý, ale naučte někdo, prosím, jeho autora pravopisu. Tolik hrubek v jednom článku jsem snad ještě neviděl (y/i).

0/0
7.8.2006 9:31

jirka11

Re: Ach ta čeština

Ach ta čeština?Schválně jsem si ten článek četl podruhé, ale chyby I/Y jsem tam opravdu nenašel. Nedělej ze sebe takového velmistra našeho jazyka. Nejde ti to!

0/0
7.8.2006 13:06

v

Re: Ach ta čeština

to nechápu. kde tam jsou chyby ? nějak jsem se nevšimnul..

0/0
7.8.2006 14:10

killy

I já ho nepotěším...........

kromě dvou spornejch čárek, ale spornejch...... tam asi nic, ale opravdu nic, .. špatně není....

0/0
7.8.2006 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.