Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odmítnutí kuřáka není diskriminace, řekl Brusel

Nevzali vás do práce, protože kouříte? Máte smůlu, práva se nedovoláte. Podle Evropské komise mohou evropští zaměstnavatelé do nabídky práce zahrnout ustanovení, které uchazeče-kuřáky rovnou odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří Taškář

Já bych nevzal do práce i tlusťocha

ty taky děsně smrdí a nejsou pohybliví.Kdyby chtěli do práce,tak ať cvičí,prasečkáři obézní :-D

0/0
1.9.2006 17:40

sipecka

Souhlasím

Myslím si, že kuřáci by se měli potírat mnohem víc, než jen nepřijetím do práce mezi nekuřáky.Svým "soukromým životem" poškozují zdraví nekuřáků, kteří si často nemohou zajít ani do restaurace, aby jim kouř neotravoval život. Odvolávat se na diskriminaci je směšné...je-li člověk například tlustý nikomu tím neškodí, maximálně sám sobě. Jsem pro zavedení protikuřáckého zákona,ale domnívám se, že pokud budou většinu parlamentu tvořit kuřáci, tak se tkaového zákona nikdy nedočkáme.:-(Rv

0/0
24.8.2006 7:49

radka

výchova dívek v čechách ..a co jít na kuřáky tímto způsobem?

http://aktualne.centrum.cz/nazory/clanek.phtml?id=215724

drsný video!!

0/0
14.8.2006 17:00

Bu

Re: výchova dívek v čechách ..a co jít na kuřáky tímto způsobem?

;-D;-D

0/0
31.8.2006 13:45

Vantage

Nekuřáci

A co takhle si dát do požadavku neberu nekuřáky, protože mi jejich kecy lezou na mozek?;-D

Toto je fakt diskuze jak blázen. Samozřejmě zaměstnavatel má právo si vybrat a uvést že se jedná o nekuřácké pracoviště, tudiž každého normálního zdravě uvažujícího člověka napadne že když jsem kuřák tak asi nesplnuji tento požadavek, jedině když toto zamlčím a kouřit budu mimo práci.

Jednou jsem byl na pohovoru kde upřednostňovali nekuřáky, ale kuřáky nediskriminovaly, naopka zde byla motivace že pokud přestanou kouřit budou dostávat kvartálně bonus.

0/0
12.8.2006 15:31

Pavel

pasivni koureni spoulpracovniku

Primarne by nemelo jit o to, kolik prace ten clovek udela ci ne - to je snad zamestnavatel schopen posoudit a ocenit jinak.

Jde spise o ohledy k jeho spolupracovnikum. Smrad je jen jedna vec, druha je taky zdravi. Staci prosedet s takovym clovekem kazdy den8 hodin v jedne mistnosti a i kdyz primo na pracovisti nekouri, stejne pasivni koureni vyda na nejakou cigaretu denne.

0/0
11.8.2006 14:22

-

Re: pasivni koureni spoulpracovniku

tak takovýto blud jsem ještě neslyšel, fakt jste mě pobavil:-D:-D:-D

0/0
14.8.2006 10:05

kobliha

MODERNI JE NEKOURIT

MODERNI JE NEKOURIT. Kuraci mi vzdycky pripadaly jako nejake vynervovane socky.

0/0
11.8.2006 12:41

Recko

kourak v praci - NE!

Kurak na pracovisti je mi protivny nejen zapachem, ale tez vetsinou nizsim pracovnim vykonem. Omluva, ze nemuze vzit telefon/udelat urcitou praci, protoze jde na cigaro je neakceptovatelna. Vsak my nekuraci to udelame za ne.

0/0
11.8.2006 12:31

Vantage

Re: kourak v praci - NE!

Tak s tímhle bych nesouhlasil! Sám jsem kuřák a toto bych si nikdy nedovolil vyslovit. Toto tvrzešní je spíše o lidech a jejich morálce pracovat. Co se pak týče zápachu, je snad na každém kuřákovi zda zváží jestli bez cigaretky vydrží 8h nebo ne. Znám spoustu lidí kteří jsou kuřáci a jsou schopni za den vykouřit i 40 ale v práci nekouří.

Jako kuřákovi mi také vadí když někteří "kolegové" jsou cítit a dám jim to i najevo.

0/0
12.8.2006 15:19

Ing.

Nevím, co se vám nelíbí

Ať si ve svém volném čase každý kouří jak chce, kolik chce a co chce, ale ať tím neobtěžuje jiné! Když za mnou přijde šéf, který právě dokouřil svoji cigaretu a začne na mě mluvit, budu schopen vnímat jeho "poselství", když mu bude táhnout z h.u.b.y.? Na kuřáky bič, stejně vyhlášky a zákony dodržovat nebudou - viz kouření na zastávkách a nástupištích, přestože tam jsou značky pro zákaz kouření!

Když budu vlastnit firmu, tak je přece čistě moje věc, jestli budu chtít zaměstnat kuřáka, postiženého, ženu nebo muže. Firma patří mě a kdo nechce pracovat za podmínek, které určí majitel, tak nechť si hledá práci jinde! Hlavně ať si nestěžuje EU, ta je totiž natolik schizofrenním spolkem, že na jednu stranu se snaží chránit práva lidí, na druhou stranu vydává vyhlášky a nařízení, která tato práva lidí pošlapávají! ;-O

0/0
11.8.2006 12:01

Lukanus

ředitel

ten irský ředitel je naprostý idiot, nechápu jak může někdo v takové pozici vypustit něco tak hloupého z pusy!!8-o

0/0
10.8.2006 22:46

Anemik

Re: ředitel

Potrefena husa se vzdycky ozve... pritom kuraky vystihl naprosto presne co se jejich inteligence tyce :)

0/0
11.8.2006 1:11

Lukanus

Re: Re: ředitel

právě, že nevystihl...znam spoustu kuraku u nas na univerzite (ESF-MU), i z rad kantoru...souhlasim s tim, ze ma pravo neprijmout nekuraka, ale nesouhlasim s temi urazkami, kdyz ten dotycny naprosto jiste ani nevi o cem mluvi

0/0
11.8.2006 10:59

Lukanus

Re: Re: Re: ředitel

oprava: neprijmout kuraka;-P

0/0
11.8.2006 11:01

Vantage

Re: Re: Re: ředitel

souhlas, to je to samé jako kdybych napsal do požadavku nekuřáky neberu protože pomlouvají a věčně jim něco nevoní. Také se to nezakládá na pravdě, která by platila o všech. Vždycky je to o jedincich a spoustu nekuřáků znám a jsou chytří jak ruské radio!!!!!!

0/0
12.8.2006 15:21

smrnda

fgsdfg

tak tohle je největší volovina kterou jsem kdy slyšel.. to za chvíli můžeme mít v dotazníku i jestli pijeme kafe... taky to může zdržovat od práce... prostě magořina... (Y)

0/0
10.8.2006 15:47

-

*

No zajímalo by mě jak to budou řešit když ho přijmou jako nekuřáka a on začne hulit, nebo ho někdo někde uvidí jak kouří, bude to důvod pro rozvázání pracovního poměru? - to mi přijde docela divný a co matky s dětma ty už taky nikdo nezaměstná? a co lidi nad 50?

0/0
10.8.2006 15:43

brutus

a proč ne?

Klidně bych nepřijímal příliš tlusté lidi do pracovního poměru (98% obezity je jen z zlozvyků a špatné životosprávy, nikoliv nemocí!!!). Takový pracant mi mnohem víc opotřebuje sedací nábytek, koberce, obtěžuje ostatní zaměstnance svým hekáním a pocením (nemluvě o strkání při průchodu úzkou uličkou mezi boxy v kancelářích), víc takových a možná se mi i propadne strop. Větší nároky na prostor ve výtahu a neschopnost chodit do práce když je výtah mimo provoz..... atd atd atd... Snad si ještě můžu svobodně zaměstnat toho, koho chci. Nebo si můžu stěžovat že mě nepřijala z diskriminačních důvodů třeba modelingová agentura, nebo třeba rozhlasové zpravodajství? Nediskriminují náhodou nás, ošklivé??? Jak to že oni si můžou nastavit parametry a požadavky na zaměstnance a chudák podnikatel dostane nařízeno koho zaměstnat????;-€

0/0
10.8.2006 14:24

slayee

Lepší je nekouřit ;)

0/0
9.8.2006 18:24

Kara

Pokud zaměstnavatel předpokládá,

že kuřák bude častěji nemocný (zrovna tak ale může být častěji nemocný tlusťoch nebo naopak chrt) a z tohoto důvodu se rozhodne ho do práce nevzít,pak je to v pořádku-zaměstn.má právo výběru.Ale pokud toto kritérium pomineme,pak mu může být jedno,jestli ten člověk kouří nebo ne.On může na pracovišti zakázat kouření zcela a může zakázat i jakékoli kuřácké odskočení.Co dělá pak zaměstnanec doma nebo v hospodě je mu jedno.Problém zápachu se dá také vyřešit domluvou-jako každý jiný zápach, jde o delikátní problém,který se ale taky dá vyřešit.Smrdět nemusí jen kuřák.(Jsem nekuřačka,nemám ráda kouř a nevidím v řešení problém).

0/0
9.8.2006 16:47

slepice

zbytecna diskuze....

zbytecnych uredniku typu Spidla, ktere zbytecne platime z dani. Zamestnavatel plati zamestnance a tudiz si sam vybere koho bude platit. Spidla by nemel hodnotit vykonost nebo uzitecnost kohokoli. V jeho pripade hodnota mzda/vykon pokulhava znacne za prumerem.

0/0
8.8.2006 21:22

Pix_ie

Re: zbytecna diskuze....

Ano, soukromý zaměstnavatel. A pokud vím, tak s tím Spidla nemá co společného, rozhodně nerozhoduje o všech případech ve všech zemích. Jedna věc je kouřit někomu v kanceláři pod nos, jiná věc je říct že kuřáci smrdí i když byli kouřit venku. To potom můžeme mít jen jeden prototyp člověka a všichni kdo do něj nespadají zůstanou bez práce.

0/0
9.8.2006 14:38

Vendula

já přijímám pouze mladé spolupracovníky

s velkým mužstvím - 8 inches je minimum a nesmí to být delší než půl metru, protože potom to už je obludnost. O naší firmě se tohle dobře ví a přestože nenabízíme sexuální služby, jsme mezi ženskou klientelou nesmírně oblíbeni - je to takové "tajemství". Odvržení kadidáti si zatím nikde nestěžovali. Aby taky! Kdo by taky veřejně přiznal: "Nevzali mě, protože mám malýho ptáka, pomoc UE!" :-)

0/0
8.8.2006 18:49

eso

Re: já přijímám pouze mladé spolupracovníky

a co ti s delsim nez 50 cm? ti si taky nestezovali?

0/0
8.8.2006 20:13

Anemik

Re: já přijímám pouze mladé spolupracovníky

Proste zamestnavate jenom velke crukay :)

0/0
11.8.2006 1:09

--

What's a crukay?

0/0
30.8.2006 19:15

Correction

Já zase nesnáším lidi s nadváhou,

jsou prokazatelně víc nemocní, potí se víc a tudíž páchnou, navíc jsou zákeřní - závidí štíhlým kolegům jejich postavu a určitě mají tuk i na mozkových závitech, takže jsou méně výkonní.:-)

0/0
8.8.2006 15:50

B.A.D.Y.

Re: Já zase nesnáším lidi s nadváhou,

a navic namahaji vice zidle, tudiz dochazi k jejich drivejsimu opotrebeni ;-D;-D;-D

sakra zase mi praska zidle ;-)

0/0
8.8.2006 15:52

Předs. posl. sněm. parl. ČR

Kouření je svinstvo

Je to jen správné, jelikož kouření, ať se oháníte jakýmikoliv argumenty, obtěžuje okolní pracující. Spekulace typu: třeba kuřák pracuje lépe a více než ostatní jsou zcela scestné, protože se dívají na jednotlivé případy a ne na globální hledisko. Protože odpůrci zase mohou říct: já se nemohu v kouři natolik soustředit a neudělám tolik práce. Oba případy jsou možné a oba vysoce pravděpodobně nastanou. Jenže se navzájem vyvažují, takže ten argument je lichý. Srovnávání s diskriminací kupříkladu na základě barvy pleti je zcela idiotské, jelikož žádného normální člověka neobtěžuje, že s ním pracuje někdo černý.

0/0
8.8.2006 14:39

AD

Re: Kouření je svinstvo

Aha, takže nepřijmout kuřáka je v pořádku, protože kouření je svinstvo. Pak by ale mělo být v pořádku nepřijmout běžného konzumenta alkoholu (tedy člověka, který se byť jednou do roka napije alkoholu), nebo člověka, který jí maso, protože jíst maso je hnusné a pít alkohol taky.

Je to diskriminace, protože se potencionální zaměstnavatel zajímá o věci, po kterých mu nic není. Je to totéž, jako když je uchazečka o práci dotázána, zda si hodlá pořídit během několika let dítě.

0/0
8.8.2006 14:44

Bajeasar

Re: Re: Kouření je svinstvo

Kouření je svinstvo, teplouši sou hodní... kam to ten svět spěje...

0/0
8.8.2006 15:15

hnusil

Re: Re: Kouření je svinstvo

motate nekolik veci dohromady. male davky alkoholu nejsou pro cloveka skodlive, naopak. maso je dokonce dulezita soucast stravy

0/0
8.8.2006 17:25

vanilka81

Re: Re: Kouření je svinstvo

u nás v práci je většina lidí nekuřácká. 2 kluci u nás v kanceláři jsou kuřáci, na cigáro jdou tak 4krát za den, ale ten smrad, co sem přinesou, je tu pak cítit asi hodinu. myslím, že každý zaměstnavatel si může toto rozhodnout sám, já bych třeba kuřáka za podřízeného nevybrala, protože pokud jde několikrát za den na 10 minut na cígo, tak je pro mne méně pracovitý a nemluvím o kuřácké nervozitě při stresu, to by hulili jednu za druhou. FUJ!!

0/0
9.8.2006 9:32

Kara

Re: Re: Re: Kouření je svinstvo

Jako nadřízený jste povinen zajistit,aby nekouřil tam,kde se pohybují nekuřáci a máte pravomoc mu v pracovní době zakázat kouření zcela. Žádné chození na cigáro.

0/0
9.8.2006 16:36

-

Re: Re: Re: Re: Kouření je svinstvo

souhlas R^

0/0
10.8.2006 15:46

Ferry

Re: Re: Re: Re: Re: Kouření je svinstvo

Kouření je svinstvo!!! SOUHLAS !!

0/0
23.2.2007 23:42

ŠachMat

Re: Kouření je svinstvo

Srovnavani s diskriminaci na zaklade barvy pleti je skutecne zcela idiotske a to uz proto ze barvu pleti si nikdo nevybere (krome Michaela Jacksona :-D ).

 To ze to normalniho cloveka neobtezuje neznamena ze se nenajde nekdo podle Vas nenormalni a toho to obtezovat bude (je to smutne, ale urcite se tak stane). Zrovna tak zadny normalni clovek nebude kourit primo v kancelari, kterou sdili se svymi golegy aniz se snimi o tom dohodne.

Zamestnavatel ma jiste pravo uz pred vyberovym pohovorem vyradit vsechny kuraky, jen se pripravuje o moznost vyberu z sirsiho poctu uchazecu. Paklize ma clovek nejnlepsi kvalifikacni predpoklady, pak je podle me prinejmensim nepromyslene neprijmout ho jenom kvuli tomu, ze kouri. BTW: Sam jsem nekurak 

0/0
8.8.2006 14:50

laf

Re: Re: Kouření je svinstvo

kecy, klidne si zapali(v tvym kanclu) a ty za par tejdnu zacnes kourit taky, protoze ses slaboch abys ho vyfackovat a dost blbej na to to abys byl v kouri kdyz sam nekouris....znam takovych lidi SPOUSTY(co takhle zacalo kourit) :-(;-€

0/0
9.8.2006 4:01

ŠachMat

Re: Re: Re: Kouření je svinstvo

No to prave nesmis bejt slaboch a vyrikat si to s nim. No a jestli je ten clovek takovej, ze je mu uplne volny, ze to kolegum vadi, pak je to koureni na jednom z poslednich mist toho proc ho nesnasim.

0/0
9.8.2006 9:26

-

Re: Re: Re: Kouření je svinstvo

pokud takto začali kouřit, jsou malomyslní a nemají v kanceláři co dělat ale viděl bych je někde u krav nebo s krumpáčem na silnici...

0/0
10.8.2006 15:48

Toshua

Kdo bude další na řadě ?

Teď jsou to kuřáci, tak se ptám, kdo bude další na řadě ?

0/0
8.8.2006 14:22

eso

Re: Kdo bude další na řadě ?

TY!

0/0
8.8.2006 20:14

aladdinek

kuřáci

Jestliže kuřák bude v práci kouřit 8 cigaret po 5ti minutách tak za den profláká 40min což je za rok 176 hod. tj. 1 celý měsíc !!

Nevidím důvod proč bych jako zaměstnavatel s právem volby měl takového člověka chtít?!!

0/0
8.8.2006 14:04

ŠachMat

Re: kuřáci

Treba proto, ze ten clovek je schopnej a udela viv prace, i kdyz bude v praci kourit 8 denne. Ale kdyz se nekdo chce pripravit o potencialne dobryho zamestnance, ja mu to pravo volby brat nebudu. 

0/0
8.8.2006 14:11

B.A.D.Y.

Re: kuřáci

treba proto, ze ten clovek ma takove znalosti, ze zvladne problem vyresit za pul hodiny (behem niz stihne kafe a cigaro), zatimco prumerny zamestnanec nad tim bude sedet celou smenu a stejne s tim nehne. zrikas se prvni moznosti? gratuluji ke konkurzu. ;-D

0/0
8.8.2006 15:47

G.O.O.D.Y

Re: Re: kuřáci

radsi prijmu cloveka se znalostmi tveho schopneho kuraka, ktery ale cigaro v pracovni dobe nemusi. Urcite bude jeste vykonejsi. Budou se pak kuraci ohanet diskriminaci ? ;-)))

0/0
8.8.2006 16:52

ŠachMat

Ach jo.

Zamestnavatel si vybira a nikdo by nemel mit pravo mu do toho kecat. Zrovna tak si vybira clovek, kterej hleda zamestnani. Kdyz je personalni reditel zaujatej vuci kurakum, tak prosim zamestnat je nemusi. Ja bych se naopak nenechal zamestnat u firmy, kde si lidi vybiraj podle toho jestli kourej nebo nekourej.

0/0
8.8.2006 13:55

Sailleah

??????

Tohle mi začíná připomínat Hitlerovu dokonalou rasu. Hnutí Forest má pravdu. Budeme soudit schopnosti člověka snad podle čísla bot, nebo znamení horoskopu? Co přijde dál?

No jo, pověsti o komci světa měli pravdu. Jenže to nebude přírodní katastrofou ale tou nejničivější a nejzákeřnější zbraní vůbec: lidskou BLBOSTÍ!!!

0/0
8.8.2006 12:50

cote d'or

nejde o schopnosti

ale o právo zaměstnavatele vybírat si mezi stejně schopnými ty výkonnější (nepotřebují rauchpauzy a jsou méně nemocní), se kterými je příjemnější pracovat (nepáchnou), a kteří nepoškozují dojem z firmy (postáváním před vchodem s cigaretou)

0/0
8.8.2006 13:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.