Diskuze

Za autobusy platí kraje miliardy. Bez soutěží

Poloprázdný autobus veze hrstku lidí z odpolední směny. Pro komerčního dopravce by byl tak málo vytížený spoj noční můrou. Pro desítky firem v republice naopak představuje výnosný byznys: kraje jim ztráty zaplatí i s přiměřeným ziskem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ynorr

9. 8. 2006 22:27
Můj názor

Dopravce který provozuje spoje mezi městy, musí po roce vědět v kterou denní a roční dobu jezdí kolik lidí.  Když ho ale dotují obce a platí jako nemoudrý, proč by pořizoval úspornější prostředek. Na spoj z odpolední, kdy jede 5 lidí přece nebude nasazovat malého Forda. Ten žere jen 10 litrů nafty. Lepší je nasadit 20 let starou karosu, spotřeba 50 litrů nafty a stejně oleje. Obce či kraj to zaplatí z našich daní. Někdo za to ale zodpovídá, a asi na té funkci nemá co dělat. Když neví za co je placený měl by jít !

0 0
možnosti

Ing.Radovan Burkovič

9. 8. 2006 21:13
Individuální versus veřejná hromadná doprava

Není to politická debata, je to odborná debata. Města, obce a místa v nich tvoří síť s body, do nichž se dopravují lidé. Dojet tam musí (školy, firmy, fabriky, úřady). Je otázka jak a za kolik. Je jednoduché předpokládat kolik lidí jede do školy (počet žáků, personálu) ve spolupráci se školou zjistit odkud jezdí. Totéž u velkých firem. Pak je možno plánovat. Ovšem u dalších míst je to obtížné. Výsledkem jsou pak nevytížené spoje, šetření které to objeví, spoje zruší, lidi si koupí auta na něž mají (i vraky) a MHD už neřeší. Jsem zářná ukázka, z domu na firmu se dostanu MHD za 24-40 minut s 1-2 přestupy dle části dne. k tomu nutno připočítat pěší chůzi 8 minut. Zpět to trvá 27-37 minut plus 8 pěšky. Autem je to 6 minut, na kole 18. Čím jezdím ? Autem, v nouzi na kole. Příklad z jednoho města Německa hovoří za vše. Roky plánovali MHD takto, výsledek byl nárůst aut. Nyní zavedli pevné intervaly pracovní dny 10 a 20 minut+noc a víkendy 30 minut+omezili počet+složitost linek=LIDI JEZDÍ MHD!

0 0
možnosti

OPčan

9. 8. 2006 10:05
Socialismus pokračuje.

Jak se nějaký dopravce jmenuje ČSAD, tak je to pohrobek bolševický organizace a bolševickýho vedení a taky to tak vypadá. Karosy, co už by měly mít veteránskou značku, vopocenej smradlavej řidič co jezdil už v 50 letech s traktorem v kolchozu a prasácký řidičský návyky má doteď(dobytek jako dobytek). Takovou organizaci nemotivuje nic, aby se chovali hospodárněji. Na nevytížených linkách jezdí s busem pro 50 lidí apod. Že jiní dopravci dokážou jezdit levněji a s novými autobusy?

0 0
možnosti

masinfira

9. 8. 2006 12:00
Re: Socialismus pokračuje.

O tom pochybuju

0 0
možnosti

kosta_hrozny

9. 8. 2006 9:37
Ano, autobus

0 0
možnosti

sumik

9. 8. 2006 9:32
v čechách to pomalu jinak nejde

každý si rád hrabe do svý kapsy,i řidiči když dojde páska na jízdenky jezdíme občas místo za 20 kč za desetikačku do kapsy řidiče8-ono proč ne.alespoń u nás jezdí některé spoje mikrobus protože vézt v karose 3 lidi vč. řidiče je fakt na hlavu.navíc stejně busy jezdí ve velkých intervalech a tak většinou radši jedu autem protože bych jinak ztratil hodinu.

0 0
možnosti

Doktor QQ

9. 8. 2006 9:27
Veřejné služby

Rozhodně netvrdím, že dotační politika státu, krajů atd. je v pořádku, ale vždycky jsem se domníval, že fungující služby typu pošta, telefonní budka, veřejná doprava, lékařská pohotovost apod. jsou znakem civilizace a vyspělosti společnosti. Cena  jízdenky veřejné dopravy z místa A do místa B by potom měla být v případě, že cestuje jeden člověk výrazně levnější než jízda autem, pro dva nepatrně levnější, pro tři nastejno a pro čtyři a více by se mělo vyplatit auto. Fascinuje mě , kolik se na podobných fórech najde přispěvovatelů, kteří vlastně žádnou veřejnou službu nepotřebují... Budou patrně neskutečně bohatí nebo pitomí...mohli bychom taky třeba naplno zpoplatnit hasiče, že - když je někdo blbej a hoří mu baraák, tak ať platí !

0 0
možnosti

vymrzovac

9. 8. 2006 9:58
Re: Veřejné služby

jezdím v autě(na plyn) sám,vychází mi to korunu na kilometr,což je levnější,než kdybych jezdil "hromadně".Chyba asi nebude u mě,že? Takže jsem koupil ojetinu i manželce,aby nebyla vázaná na tu sqelou hromadnou dopravu a mohla být dřív doma s dětma.A stal se zázrak!Ušetříme!  P.S. pro některé méně chápavé: auto bychom museli držet stejně,i kdybych jezdil sockou.

0 0
možnosti

help

9. 8. 2006 8:41
Autobus?

Linkovým autobusem jsem jel naposledy tak před 10-ti lety a na tom nezmění nic ani dotované jízdné. Jenom škoda těch peněz, které by se mohly použít na něco užitečnějšího než s nimi prokrmovat provozovatele smradlavých Karos.....(Y)

0 0
možnosti

Mara

9. 8. 2006 9:17
Re: Autobus?

Myslíte že by bylo lépe kdyby jsme nedotovali hromadnou dopravu a všichni by jezdili autem?

Ušetřili by jsme, kdyby ti lidé, co tím jezdí do práce (cca 500 mil. cestujících ročně) byly doma a pobírali podporu?

Dýchalo by se nám lépe, kdyby při průměrné obsazenosti auta 1,2 osoby narostli provoz na silnicích o cca 400 milionů ročně?

Ušetříme, pokud autobus, který ráno MUSÍ odvést školáky a odpoledne zase zpět, celý den stál v garáži? Není ekonomicky výhodnější ho někam poslat, i kdyby vezl jenom 7 lidí?

Něž začnete dělat závěry, je dobré se na problémem zamyslet....

0 0
možnosti

karelsesty

9. 8. 2006 8:31
dotace

V Česku je však dotační politika za uplynulá léta tak perfektně detailně propracovaná,že zánikem dotací by přišli o místa a ostatní požitky i státní úředníci.Takže proti zániku dotací jsou: Příjemci i poskytovatelé.

0 0
možnosti

allexpert

9. 8. 2006 8:26
ceny

je to jeden velkej bordel a někdo na tom pěkně vydělává.:-( DP Chomutov jezdí za 31 kč/km DP Ustí je málo 38 Kč 

0 0
možnosti

vymrzovač

9. 8. 2006 8:13
to jsou prostě státní zakázky....

....vidím,jak se dělají výběrová řízení na státní zakázky.to si nemůže dovolit žádná soukromá firma.v ostatním světě (mimo státní sektor) je běžné,že se do poslední chvíle jedná s dodavateli o cenách a podmínkách. vidím o víkendu,jak jezdí prázdné velké autobusy po dědinách.stačily by mikrobusy. rovněž dráhy jsou dražší než jízda vlastním autem

0 0
možnosti