Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekonomiku nastartoval investiční doping

Investiční pobídky měly být koncem 90. let dopingem pro znavenou ekonomiku, která tehdy ztrácela na síle a tempu. Recept, který naordinovala vláda tehdejšího premiéra Miloše Zemana, se osvědčil, ekonomické svaly v podobě růstu HDP sílily a Česko začalo předhánět své sousedy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ing. Radovan Burkovič

Za ty prachy dokáže fungovat jakákoliv firma

Nedávný propočet podpory Hyundai na Moravě ukázal, že jedno pracovní místo bude vykoupeno 3 mil. Kč. Průměrná mzda v ČR je cca 18 tis. Kč, s odvody to dělá cca 25 tis. Kč. A heleme se 3.000.000,- : 25.000,- = 120 měsíčních výplat včetně odvodů. Dejte ty prachy naší firmě a rázem máte na 10 let o 1 nezaměstnaného méně. Nebo 5 let o 2. Nebo 1 rok 10 nezaměstnaných. De facto jde jen o jinou formu sociálních dávek, na první pohled lepších než rozdávání peněz povalečům. Ale podívejme se na to z jiné strany - dokážete konkurovat jako výrobce firmě, která má dělníky 10 let zdarma ? asi těžko, že ?!!

0/0
25.8.2006 12:45

.

Re: Za ty prachy dokáže fungovat jakákoliv firma

ja sem levici nevolil, mne to nevycitej

0/0
25.8.2006 15:08

Datel

Copak automobilovy prumysl..

..problem je predevsim v tom, ze budeme zavisli na zahranicnich investicich obecne. Je hezke ze vlada provozovala neco jako selektivni pravicovou politiku pro velke zahranicni investory, ale prave kvuli tomu 'ekonomickemu rasismu' nemame dost silnych domacich firem a jsme prilis odkazani na geograficky labilni prumyslove investice s minimem sluzeb, vyvoje, pokrocilych technologii, atd.. Ze jsou prevazne z oblasti automobiloveho prumyslu je myslim az druhorady problem.

0/0
25.8.2006 11:49

jojo

zijeme lepe, zijeme radostneji

tak se nam vladni agentura zase pochvalila a jsme hned o neco bohatsi. Svata prostoto!

Skoda, ze nam vladni agentura nerekla, kolik investic slo od domacich podnikatelu, kolik tim okradanim danovych poplatniku ztratili, kolik to vse stalo, krome nastartovane ekonomiky s megadluhy. uzasne komentare ekonomickych neumetelu, vidime sice A, B vsak prehlizime.

0/0
25.8.2006 10:18

Konstrukter

Pěkné

Ještě teď si pamatuju, jak ke konci devadesátých let, když byla česká ekonomika ve s*ačkách všichni brečeli, jaká je škoda že máme jen jednu Škodu auto, jak všichni záviděli Maďarům jejich Audi a vůbec zahraniční investice, jak se básnilo o Panasonicu v Plzni. Uběhlo pár let se slušným ekonomickým růstem a najednou je každý chytrý jak rádio...

0/0
25.8.2006 10:09

Beruška

Re: Pěkné

všichni brečeli? S takovýmhle paušalizováním budeš vždycky rychle hotov a tvůj život bude tak krásný, jednoduchý. R^ 

0/0
25.8.2006 10:25

Konstrukter

Re: Re: Pěkné

Dobře, slovo "všichni" nahrazuji slovem "kdekdo".;-)

0/0
25.8.2006 10:27

joey

...

ano, souhlasim s nize uvedenym prispevkem...ekonomika cr nemůže byt zavisla jenom na pobídkách zamerene do automobiloveho prumyslu....

0/0
25.8.2006 10:07

Konstrukter

Re: ...

A kdo říká že to tak je?

0/0
25.8.2006 10:10

Beruška

Re: Re: ...

:-D, ach jo, Kdo asi ,ekonomické ukazatele na všech úrovních. To se přeš z principu nebo máš jiné údaje.

0/0
25.8.2006 10:17

Konstrukter

Re: Re: Re: ...

Které ukazatele (konkrétně) říkají, že ekonomika ČR je závislá jen na pobídkách do automobilového průmyslu???

0/0
25.8.2006 10:19

destaxo

Re: Re: Re: Re: ...

Aááááá pán žije ve vzduchoprázdnu.

0/0
25.8.2006 10:26

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Skvělý argument.R^;-D

0/0
25.8.2006 10:28

Beruška

Re: Re: Re: Re: ...

Při použití tvé argumentace se ptám. Které že to ekonomické ukazatele ukazují, že je tomu jinak? :-D

0/0
25.8.2006 10:28

Konstrukter

Re: Re: Re: Re: Re: ...

Při použití tvé argumentace ti odpovím. Ukazatele na všech úrovních.;-D

Připadá mi to sice jako situace kdy musí někdo u soudu prokazovat svou nevinu, ale pokusím se:

Podíl průmyslu na HDP je cca. 35%, už to je argument který vyvrací nesmyslné tvrzení že ekonomika ČR je závislá JEN na automobilovém průmyslu a to ještě automobilovém průmyslu vzniklém z investičních pobídek. Kdyby řekl, že automobilový průmysl je tahounem současného růstu, tak s tím bych souhlasil, ale to co napsal je prostě blábol. 

0/0
25.8.2006 10:36

Vžuuuum

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

nesmíme zapomínat i na jejich subdodavatele, jen v mém blízkém okolí jich znám pět. Tváří se také ekonomicky jako malé firmy, ale na dodávkách Škodovce, Audi a BMW jsou plně závislé.

0/0
25.8.2006 10:44

fotr

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

Tak především, i ti subdodavatelé jsou zahrnuti v těch 35% veškerého průmyslu.

No a kromě toho jsou i ti subdodavatelé zahrnuti s tom automobilovém. Ostatně, jak jinak. Kam bys je chtěl také zařadit? Kolonka "subdodavatelský průmysl" neexistuje a d mlékárenského nepatří.

0/0
25.8.2006 12:11

Mejla

Bohužel dnes už spíše dotujeme dovoz zahraničních montérů pro zahraniční automobilky.

Ale snad to zastaví pokles populace, která u nás vymírá.

0/0
25.8.2006 10:00

Stardust

Re: Bohužel dnes už spíše dotujeme dovoz zahraničních montérů pro zahraniční automobilky.

No to je právě chyba - udržitelný rozvoj je možný pouze za předpokladu poklesu populace. Jak jinak byste chtěli řešit problémy se zásobováním pitnou vodou a potravinami a spotřebou energií , kerá nevyhnutně nastane díky klimatickým změnám? Lidem se musí jasně říkat, že už nežijeme před 100 lety. Prostě nebudovat tu firmy pro imigranty a podobný blbosti. Ekonomiku transformovat na intenzivní, kdy míň lidí má větší hdp, která není z 50% z výroby ale ze znalostí...

0/0
25.8.2006 10:20

jakub koch

hyunday

dobrý den

Nevím, jestli mi zrovna na tuhle otázku někdo odpoví,ale ..chtěl bych vědět, odkud vezmou ti Korejci tech 30 miliard eur na stavbu automobilky!?...me by jenom zajimalo, odkud vezmou ty penize...kdybych chtel neco postavit ja, tak nemuzu, protoze nemam cash....nerozumím tomu, prosím, napiste

0/0
25.8.2006 9:59

bloody foooody

Re: hyunday

No asi jako každý jiný subjekt, banky a jiní investoři např.. Navíc s cash bych zrovna korejce nepodceňoval, navíc neznám jejich daňový systém.

0/0
25.8.2006 10:12

Stardust

je to blbost

Vykřikovat, že investiční pobídky k něčemu přispěly je blbost... Opravdový hi tech se vyrábí levně v asii a nebo pod dozorem v labvoratořích v Americe a západní Evropě. To co se vyrábí u nás je druhořadý brak. Co se bude dělat s autama až zásadně zase zdraží nebo dojde ropa? Už vidím jak automobilky u nás dělají auta na vodík, když se tyhle věci teprve testujou na západě. Investiční pobídky jsou jen dobrý na to jak nahnat lidi makat do továren, aby se jim neplatili dočasně dávky, ale dlouhodobě se tím ubíjí domácí podniky. Kdo půjde makat za míň k domácímu začínajícímu podnikateli, kdyýž může jít za víc do velký fabriky? Tam ho sice pak jednoduše vykopnou, ale krátkodobě to funguje... Dlouhodobá politika udržitelnýho rozvoje by měla být o snižování populace, snížení zbytečný administrativy, snížení daní a orientaci na služby, vědu a výzkum, jejíž výsledky by se pak daly draho prodat...Momentálně stále žijeme v období extenzivního hospodaření...

0/0
25.8.2006 9:57

bloody foooody

Re: je to blbost

ano, viz níže :-(

0/0
25.8.2006 10:07

wirtual

taky je to jako návyková droga

příchod investic vyvolá v počátku poptávku po projekčních, stavební a dalších pracech. V běžné výrobě pak už to spíše trh sytí svými produkty a zvyšuje konkurenční tlak ve svém oboru a Evropský trh aut víc stejně nekoupí a vyvážet mimo Evropu to nebudou. Ty opakující se příchody investorů vyvolaly rozšíření produkčních kapacit ve stavebnictví apod. Když se příchod dalších investorů zastaví nastane pro tyto firmy problém, který může vyvolat krizi. Jednou to nastane a pak bude drsný absťák.

0/0
25.8.2006 8:15

bloody foooody

Re: taky je to jako návyková droga

No určitě nelze považovat postavení CZ ekonomiky na pár velkých firmách za zdravý vývoj. Nechci domyslet stav našeho hospodářství při krizi automomobuilového průmyslu. Střední podnikatelská vrstva, na které stojí např 60% německého hospodářství jaksi chybí. Osobně bych celosvětově investiční pobídky postavil mimo zákon, ať stát investuje do vzdělání a přemýšlí nad daňovým zatížením, ale tenhle nerovnostářský přístup státu mě přijde dost sprostý. To samé sanace větších firem proti menším ze státních peněz, nakonec to bylo už za Bati. Evropa je prostě shnilá, to mi nikdo nevymluví.

0/0
25.8.2006 9:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.