- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nedávný propočet podpory Hyundai na Moravě ukázal, že jedno pracovní místo bude vykoupeno 3 mil. Kč. Průměrná mzda v ČR je cca 18 tis. Kč, s odvody to dělá cca 25 tis. Kč. A heleme se 3.000.000,- : 25.000,- = 120 měsíčních výplat včetně odvodů. Dejte ty prachy naší firmě a rázem máte na 10 let o 1 nezaměstnaného méně. Nebo 5 let o 2. Nebo 1 rok 10 nezaměstnaných. De facto jde jen o jinou formu sociálních dávek, na první pohled lepších než rozdávání peněz povalečům. Ale podívejme se na to z jiné strany - dokážete konkurovat jako výrobce firmě, která má dělníky 10 let zdarma ? asi těžko, že
ja sem levici nevolil, mne to nevycitej
..problem je predevsim v tom, ze budeme zavisli na zahranicnich investicich obecne. Je hezke ze vlada provozovala neco jako selektivni pravicovou politiku pro velke zahranicni investory, ale prave kvuli tomu 'ekonomickemu rasismu' nemame dost silnych domacich firem a jsme prilis odkazani na geograficky labilni prumyslove investice s minimem sluzeb, vyvoje, pokrocilych technologii, atd.. Ze jsou prevazne z oblasti automobiloveho prumyslu je myslim az druhorady problem.
tak se nam vladni agentura zase pochvalila a jsme hned o neco bohatsi. Svata prostoto!
Skoda, ze nam vladni agentura nerekla, kolik investic slo od domacich podnikatelu, kolik tim okradanim danovych poplatniku ztratili, kolik to vse stalo, krome nastartovane ekonomiky s megadluhy. uzasne komentare ekonomickych neumetelu, vidime sice A, B vsak prehlizime.
Ještě teď si pamatuju, jak ke konci devadesátých let, když byla česká ekonomika ve s*ačkách všichni brečeli, jaká je škoda že máme jen jednu Škodu auto, jak všichni záviděli Maďarům jejich Audi a vůbec zahraniční investice, jak se básnilo o Panasonicu v Plzni. Uběhlo pár let se slušným ekonomickým růstem a najednou je každý chytrý jak rádio...
všichni brečeli? S takovýmhle paušalizováním budeš vždycky rychle hotov a tvůj život bude tak krásný, jednoduchý.
ano, souhlasim s nize uvedenym prispevkem...ekonomika cr nemůže byt zavisla jenom na pobídkách zamerene do automobiloveho prumyslu....
Ale snad to zastaví pokles populace, která u nás vymírá.
No to je právě chyba - udržitelný rozvoj je možný pouze za předpokladu poklesu populace. Jak jinak byste chtěli řešit problémy se zásobováním pitnou vodou a potravinami a spotřebou energií , kerá nevyhnutně nastane díky klimatickým změnám? Lidem se musí jasně říkat, že už nežijeme před 100 lety. Prostě nebudovat tu firmy pro imigranty a podobný blbosti. Ekonomiku transformovat na intenzivní, kdy míň lidí má větší hdp, která není z 50% z výroby ale ze znalostí...
dobrý den
Nevím, jestli mi zrovna na tuhle otázku někdo odpoví,ale ..chtěl bych vědět, odkud vezmou ti Korejci tech 30 miliard eur na stavbu automobilky!?...me by jenom zajimalo, odkud vezmou ty penize...kdybych chtel neco postavit ja, tak nemuzu, protoze nemam cash....nerozumím tomu, prosím, napiste
No asi jako každý jiný subjekt, banky a jiní investoři např.. Navíc s cash bych zrovna korejce nepodceňoval, navíc neznám jejich daňový systém.
Vykřikovat, že investiční pobídky k něčemu přispěly je blbost... Opravdový hi tech se vyrábí levně v asii a nebo pod dozorem v labvoratořích v Americe a západní Evropě. To co se vyrábí u nás je druhořadý brak. Co se bude dělat s autama až zásadně zase zdraží nebo dojde ropa? Už vidím jak automobilky u nás dělají auta na vodík, když se tyhle věci teprve testujou na západě. Investiční pobídky jsou jen dobrý na to jak nahnat lidi makat do továren, aby se jim neplatili dočasně dávky, ale dlouhodobě se tím ubíjí domácí podniky. Kdo půjde makat za míň k domácímu začínajícímu podnikateli, kdyýž může jít za víc do velký fabriky? Tam ho sice pak jednoduše vykopnou, ale krátkodobě to funguje... Dlouhodobá politika udržitelnýho rozvoje by měla být o snižování populace, snížení zbytečný administrativy, snížení daní a orientaci na služby, vědu a výzkum, jejíž výsledky by se pak daly draho prodat...Momentálně stále žijeme v období extenzivního hospodaření...
příchod investic vyvolá v počátku poptávku po projekčních, stavební a dalších pracech. V běžné výrobě pak už to spíše trh sytí svými produkty a zvyšuje konkurenční tlak ve svém oboru a Evropský trh aut víc stejně nekoupí a vyvážet mimo Evropu to nebudou. Ty opakující se příchody investorů vyvolaly rozšíření produkčních kapacit ve stavebnictví apod. Když se příchod dalších investorů zastaví nastane pro tyto firmy problém, který může vyvolat krizi. Jednou to nastane a pak bude drsný absťák.
No určitě nelze považovat postavení CZ ekonomiky na pár velkých firmách za zdravý vývoj. Nechci domyslet stav našeho hospodářství při krizi automomobuilového průmyslu. Střední podnikatelská vrstva, na které stojí např 60% německého hospodářství jaksi chybí. Osobně bych celosvětově investiční pobídky postavil mimo zákon, ať stát investuje do vzdělání a přemýšlí nad daňovým zatížením, ale tenhle nerovnostářský přístup státu mě přijde dost sprostý. To samé sanace větších firem proti menším ze státních peněz, nakonec to bylo už za Bati. Evropa je prostě shnilá, to mi nikdo nevymluví.