- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a ignorant, co si nebyl schopen prostudovat podmínky. Snaží se tu burcovat lidi k útokům na banky za něco, co si zrovna banky nezaslouží (byť by měl brojit za jiné nespravedlnosti bank). Vypadá na zakomplexovaného nedostudovaného právníka, ale spíš to bude DeByL
a nikomu to nepřipadá divné.
Se divím, že na to v ČS přišli až teď.
možná si to nečetl celý, ale už to nějakou dobu provozují taky, ale zatím to bylo povinné jen pro platby nad 20tis :o) (mimochodem, tuším že limit pro posílání autorizačních sms sis mohl nastavit na svojí hranici) Nejdřív čti, pak piš... jsi nějaký zbrklý ;o)
Asi jen stiznost na postup Ceske Sporitelny vuci klientum. Zkousel jsem to po dobrem a vysledek zadny.
Zpusob jednani ceskych bank s jejich klienty jasne ukazuje, ze v CR konkurence v tomto sektoru proste neexistuje. Zákaznik je malý pán a banky si s ním dělají co chtejí. Když se ti to nelíbí, běž jinam (nebudeš na tom ale lépe!). Mám zkušenost s dvěma americkými bankami (Bank of America - působnost po celych USA; Wachovia - východní pobřeží). V obou případech jsem pro používání internetového bankovnictví musel vyplnit pouze internetový formulář, na jehož základě mi byl zaslán autorizační certifikát. Nemusím podotýkat, že vedení účtu a veškeré náklady na zasílání hradila banka - čili žádné poplatky. Ve smlouvě bylo také uvedeno (zjednodušeně), že v případě neoprávněné transakce prostřednictvím IB (tedy i hlavně v případě zneužití IB) je banka povinna částku zpět uhradit a dále uhradit klientovi ještě jakési "bolestné" navíc.
Jiná země, jiný způsob chování k zákazníkům. Ani nemusíme chodit takhle daleko. Na západ od nás by si praktiky používané u nás žádná banka nedovolila.
No USA bych zrovna v bankovní branži za zářný příklad nedával. Copak v zemi, kde většina platebních transakcí probíhá prostřednictvím šeku, lze dávat za příklad?
Internetové bankovnictví znamená, že si vše vyřídím na internetu. Pokud do toho začínají tahat telefony, SMS, operátory (výhradně české!) apod., tak už se prostě o internetové bankovnictví nejedná. Je to kočkopes. Nutí lidi pořídit si mobilní telefon, sdělit jim tel. číslo, používat výhradně českého operátora, být v místě se signálem...
tuším se ta služba jmenuje servi24 a už nějaký čas sdružuje internetbanking a GSMbanking - tudíž ten telefon tam mají lidé stejně. Při stejné službě platíš různými kanály, třeba i pevnou linkou.... tak co se rozčiluješ?
Používáme doma servis24 oba, účet je manželky, takže tam je uvedeno její číslo. To znamená, že příkazy k platbě teď může zadávat jen ona? Certifikát je pro mě nepoužitelný z bezpečnostních důvodů - do servisu24 přistupuji většinou z práce, tak ho tam přece nenechám někde válet na disku.
Myslím,že se rozčiluješ předčasně i toto bude jistě ošetřeno i když to článek nepopisuje.
Bohuzel je to tak. Certifikat odmitaji vydavat na USB disk (jen ctecka + cca 300 Kc rocne za certifikat - ponekud predrazene). A nejaky telefon me nezajima, poridil jsem si internetove bankovnictvi. Jeste ze zrusili poplatek za zruseni uctu.
nevím, v čem je problém. většina lidí telefon stejně má, takže to pro ně nepředstavuje žádnou zátěž. já autorizační kódy používám už teď a je to rychlé, jednoduché a doufám, že i mnohem bezpečnější než klasická internetová platba.
Neni pravda, ze u CS lze pomoci SMS autorizovat platby vyssi nez 20000,- - naopak kazdy klient si muze urcit limit, pri kterem chce provadet autorizaci pomoci SMS, pokud si ho nastavi na 0,- pak musi autorizovat vsechny platby.
dvacet tisíc je od spořky nastavený standardní limit na povinné potvrzení sms.
A helemese, před pár dny to zavedla KB a teď se do stejné hovadiny vrhá ČS. České banky zvolily raději obtěžování svých klientů, než aby něco udělaly s nízkou úrovní svých systémů nebo převzali na sebe vyšší rizika.
Nevím, jak je to v případě ČS, ale KB zavedením SMS autorizací porušila dosavadní smlouvy se svými klienty a jejich krok je tedy nezákonný. Jsem právě uprostřed jednání s KB ohledně této věci, pokud s tím něco neudělají, dalším krokem bude hromadná žaloba a to bude hodně bolet i takový gigant jako je KB, neboť se jedná o statisíce poškozených lidí a navíc hrozí nemalá pokuta. Klientům ČS radím totéž (pokud jde i u ČS o stejný problém porušení smlouvy), mizerná úroveň našich bank, vybírání nehorázných poplatků za cokoliv a jejich arogantní chování vůči zákazníkům, je do značné míry i důsledkem toho, že si to necháme líbit. Braňte se zákonnými cestami, pokud můžete, nebuďte pasivní!
No já si myslím, že jde o rovnoprávný vztah dvou subjektů, takže když ti podmínky KB nevyhovují a budeš dělat problémy, tak KB přistoupí k výpovědi z jejich strany a moc s tím nenaděláš.
Dlabejme na internetové bankovnictví, nyní tedy již jenom "mobilbanking", protože to nám stejně nezaručí zneužití. Nakonec nám někdo vybere prachy na falešnou občanku a co????. Nejlepší je všechno prochlastat, bo pak máme jistotu, že jsme s prachama naložilï rozumně.
Na prevod uctu pomoci prikazu vhozeneho do sberneho boxu staci znat jen pobocku, cislo uctu a napodobit podpis okradeneho ;-) Zakazat tuto moznost prevodu penez jednoduse nejde...