Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na železnici se chystají velké změny

České železnice čeká na konci roku nebývalé rušno. S novým jízdním řádem od 10. prosince na tratě vyrazí nové rychlíky, první soukromý expresní vlak a začnou velké opravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blamik

No asi možná tak jako včera v EC z Budapešti do PRG

Vlak narvanej k prasknutí, v jedničce záchody bez vody, v jídelním voze rozvrzaný zpola vyrvaný opěradla z lože, nikde žádná zásuvka a cena víc jak 300 z BRQ do PRG.

Kuřáckej oddíl je jen v jídelním voze, což je opravdu fantastický hlavně když si tam chce dát někdo něco k jídlu. Místo klimatizace na vás totiž otevřou jen okno.

Za cenu za kterou běžně jezdí autobusy obousměrně bych čekal alespoň nějaké pohodlí a ne takový šílený zážitek. Když jsem jel před měsícem z Košic říkal jsem si "No budiž, není to tak oblíbená trať". Ale tentokrát musím přiznat, stálo to za velký kulový. Vlakem už nikdy, nikam nepojedu. Zajímalo by mne jakým způsobem si ČD kontroluje překnihovanost zakoupených jízdenek i rezervací na mezinárodní  vlaky EC třídy. Myslím že včera asi nefungovalo nic. Tohle už jsem dlouho nezažil. Než abych vyhodil ze sváho místa maminku s dětma na narvanou chodbičku jsem trávil cestu v jídeláku u piva co muselo mít jistě zlaté víčka a pil z okousaných skleniček. Fakt bída!!!!!!!!

0/0
4.9.2006 17:41

drevak_patlak

Re: No asi možná tak jako včera v EC z Budapešti do PRG

Co je to BRQ? Brno, Břeclav nebo snad Bratislava? Co to bylo za sourpavu, Česká nebo Maďarská? Asi Česká, v Maďarských vagónech je kuřák v každém vagónu a je to pro nekuřáky dost opruz.

Překnihovanost u ČD nenastává, ale jízdenky na většinu vlaků se prodávají i bez místenek. Tj. pokud seděl na Vašem místě kdo chtěl, měl jste ho vyhodit, byť by to byla maminka s dítětem. Je to její problém, že si taky nepořídila místenku. Třeba by ji pustil sednout někdo jiný.

0/0
4.9.2006 23:08

Blamik

Re: Re: No asi možná tak jako včera v EC z Budapešti do PRG

Jde o mezinárodní třímístnou zkratku Brna užívanou v cestovním ruchu. Souprava Česká nevyznám se ve značení vozů ale šlo o ty kupéčka s nově polstrovanými dveřmi. Mimo jiné pro vaši informaci se ve vlacích byť jsou vybaveny Maďarskými nebo Rakouskými vagony nesmí kouřit.

Osobně spíše nechápu proč není na konci vlaku řazen třeba samostatný kuřácký vagon. Bylo by po problémech se smíšenými kuřáckými oddíly. A nesmyslné kouření v jídelních vozech by se dalo odbourat.

No asi jsem měkoň, ale nedalo se. Když je narvaný vlak tak že lidé stojí i v kupéčkách jen těžko někoho vyhodíte. To ani nemluvím o tom že se jen těžko dostanete vůbec do kupéčka dále od dveří.

OK. Tak jinak. Tak ať ČD nevybírá EC/IC poplatek za vlak v němž je kultura cestování úplně stejná jako ve spěšných vlacích do Zruče nad Sázavou. Předpokládám jako zákazník že bych si zasloužil za tenhle příplatek cestovat pohodlněji. nebo navýšit počet vlaků EC/IC třídy ve špičkách.

0/0
5.9.2006 9:22

Blamik

Re: Re: No asi možná tak jako včera v EC z Budapešti do PRG

Pardon, ne polstrovanými dveřmi ale s polstrovanými sedačkami v kupéčkách.

0/0
5.9.2006 9:23

a8n

Re: No asi možná tak jako včera v EC z Budapešti do PRG

Kuřák v jídelňáku už je vyřešen: http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=36811

0/0
6.9.2006 15:06

toncek

na železnici, dějou se věci, u dráhy jsou zaměstnáni švarní mládenci...

0/0
4.9.2006 13:23

mara999

Nový název Českých drah

Vymyslete nejvýstižnější název pro České dráhy :)

ČD = Časem dojedeš, ČD = Čekej doma

0/0
4.9.2006 13:17

Elektronek

Re: Nový název Českých drah

Černá Díra

0/0
4.9.2006 13:54

Kostey

Re: Nový název Českých drah

Čekej *ebile ;-D

zvláštní - s D je to prej sprostý slovo tak iDnes nepovolí odeslání... Rv

0/0
4.9.2006 20:30

Lenka

Re: Nový název Českých drah

Času Dost...

0/0
6.9.2006 9:43

vymrzovac

"vlaků je víc,peněz je stejně! ".....

.....děkujeme,že jste se přiznali,že tyto maximodeláře železnic všichni dotujeme! víc vlaků by mělo převézt víc cestujících a tedy víc peněz za jízdné! co je to za skanzen?;-O;-O

0/0
4.9.2006 7:28

N*sr*tý

smradlavé IC/EC

O víkendu jsem jel mezi Ostravou a PU . Protože jsem jel IC/EC zaplatil jsem 90kč navíc (přípalatek "za vyšší kvalitu" + místenka) Za tu cenu jsem dostal místo v brutálně špinavém kupé se zašlou zažloutlou špínou v sedačkách, děsný smrad z WC a dveře kupé byli vysazené a nešli zavřít. Když jsem jel druhým směrem rozdíl byl jen v tom, že šli dveře na chodbu zavřít. Místo měnění spojů by mě potěšilo kdyby dali do pořádku alespoň vlaky za které se platí "příplatek za vyšší kvalitu".

0/0
4.9.2006 7:04

vymrzovac

Re: smradlavé IC/EC

a kolik stojí tedy jedna jízda celkem? já jezdím autem,a vychází mi to přibližně kačku za kilák (LPG)

0/0
4.9.2006 7:30

N*sr*tý

Re: Re: smradlavé IC/EC

My jsme jeli 2, takže jsme měli skupinovou slevu. Za 299 km jsme tedy zaplatili "jen" cca  580 kč.

0/0
4.9.2006 7:50

drevak_patlak

Re: smradlavé IC/EC

Pokud kvalita neodpovídá vlaku vyšší kvality, máte právo žádat o vrácení příplatku. Měl jste zaprudit u průvodčího, po dostatečném nálehání a nějaké té hrozbě stížností by Vám návratku pravděpodobně napsal, popř. by Vás přesadil do první třídy, pokud by tam tedy bylo volno.

0/0
4.9.2006 8:21

N*sr*tý

Re: Re: smradlavé IC/EC

To by bylo řešení, kdyby to byl problém jednoho kupé (kam jsmě měli místenku), takhle ty vlaky ale vypadají běžně, to bych musel žádat peníze zpět nebo 1. tířdu vždy. To přece není řešení.

0/0
4.9.2006 9:00

drevak_patlak

Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

Pokud se problém opakuje, pak si stěžujte opakovaně. ČD musí pochopit, že to, co oni nazývají "vlak vyšší kvality" (tj. IC/EC) je v 21. století vlak standardní kvality, naopak "obyčejné" rychlíky jsou vlaky nižší kvality. Příplatky je třeba zrušit úplně. ČD si to asi částečně uvědomují, neboť rok od roku přibývá nabídek, ke kterým není třeba platit příplatek (aktuálně kilometrická banka, síťové jízdenky a mezinárodní jízdenky, ke zpáteční jízdence se pak platí jen jeden příplatek, tj. sleva je 50%), ale definitivní kro ne a ne udělat. Soustavné prudění by je k tomu mohlo rozhoupat. Navíc pokud nejste za své peníze spokojen se službami, měl byste prudit obecně (tj. ne jen u ČD).

0/0
4.9.2006 9:28

t

Re: smradlavé IC/EC

To jsou kecy, pokud se zaplatí příplatek za IC, je místenka zdarma. Takže to asi bude zase celé nesmysl nějakého vášnivého propagátora smradících zabíjejících aut.

0/0
4.9.2006 11:50

mara999

Re: Re: smradlavé IC/EC

Nemate pravdu, jezdim vlakemn velmi casto a pokud chcete mistenku v IC nebo EC musite si priplatit dalsich 30,-. To, ze je mistenka v cene priplatku IC/EC uz davno neplati.

0/0
4.9.2006 12:02

drevak_patlak

Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

Tak tak, místenku v ceně příplatku už ČD zrušily.

0/0
4.9.2006 13:04

inosh

Re: Re: smradlavé IC/EC

Co si to dovoluješ, socko? Tim, ze jedzim rocne 50tkm autem platim na takove -ebily, jako jsi ty. Smrt draham. Az nebude ta tvoje zeleznice placena z mych dani, pak si blabol o 106, ty nicko...

0/0
6.9.2006 12:00

a8n

Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

Železnice je ztrátová mj. proto, že platí za dopravní cestu skutečnou cenu za údržbu, kdežto u silnic platí výstavbu a údržbu stát, kraje, města a zejména kamiony platí oproti nim za použití cest naprosto směšné poplatky. Takže jediný debil jsi tady ty.

0/0
6.9.2006 15:10

inosh

Re: Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

To ti trosku ujelo, ne? Navic mluvis uplne zcesty... Spocitej si, kolik stoji udrzba silnic a kolik daji ridici na danich statu. Silnicni dan, DPH z auta + dane z benzinu... Ha? Kokotiku...

0/0
6.9.2006 15:22

mara999

Re: smradlavé IC/EC

Musim souhlasit. Jinak taky by pomohlo, kdyby vlaky byly zcela nekuracke. Cuchat jak nekteri huli na chodbach je hruza

0/0
4.9.2006 12:04

drevak_patlak

Re: Re: smradlavé IC/EC

Hulit na chodničce se pochopitelně nesmí, jen v kuřáckém oddílu. Takového závisláka je vhodné upozornit a pokud nepřestane, pak zavolat průvodčího a ten mu napaří pokutu.

0/0
4.9.2006 13:05

inosh

Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

V tech vasich soc drahach je pruvodci nejakej verejnej cinitel? Napari pokutu? Jak policií, nebo ve psravnim rizeni? Ja jsem vzdycky vedel, ze lidi, co jezdi zleznici, ktera nevim z jakeho duvodu ma prednost pred motor. vozidly, nejsou uplne normalni...

0/0
6.9.2006 12:03

Velkorypal

Re: smradlavé IC/EC

Nedávno jsem jel v jednom EC Břeclav-Brno a bylo čisté. na záchodech toaletní papír a papírové ručníky, tekla tam voda 8-o , jen tam bylo docela plno. ale za to už dráhy nemůžou.

0/0
4.9.2006 12:11

mara999

Re: Re: smradlavé IC/EC

..výjimka potvrzující pravidlo

0/0
4.9.2006 12:13

Crash84

Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

To bych zrovna netvrdil, těch vyjímek je čím dál víc :-P. Co jezdím vlaky IC a EC, tak tam to sice není vždycky, ale většinou je čisto (včetně WC). A občas se ručníky, mýdlo apod. objevuje i vnormálních rychlících. Tam to ale neni zrovna moc slavný, ale za bordel co se tam občas vyskytuje si můžou sami lidi, v průběhu jízdy se to dá těžko uklidit, bohužel se nedostane na ten úklid vždycky

0/0
4.9.2006 13:18

mara999

Re: Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

Samozřejmě, je to o lidech.

0/0
4.9.2006 13:22

N*sr*tý

Re: Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

Ovšem ta špína (a podle žluté barvy především pot) zašlá v sedačkách (obzvlášť v horní části) tam už musela být několik měsíců. Lidi se holt potí (a to určitě i v německu) a dráhy by měli sedačky občas čistit když jsou polstrované (a to i v čechách)

0/0
4.9.2006 13:50

Crash84

Re: Re: Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

To je pravda, někdy člověk narazí na propocené sedačky, dobře je to vidět hlavně v modrernizovaných vozech jako Bpee a Bee (ty s těmi pohodlnými sedačkami šedomodré barvy :-)) tam je to někdy vidět opravdu hodně. Někdy je možná lepší tmavší potahová látka aby to nebylo vidět. Ale očistu by si ty sedačky jistě zasloužily, to bezesporu

0/0
4.9.2006 14:04

a8n

Re: Re: Re: Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

V neděli jsem jel IC147 Hradčany, v posledním voze Bpee, celkově snad horší úroveň než piváky Beer, zažloutlé sedačky, špína na těsnění u oken, netěsnící okno, spoje obložení interiéru zamatlané lepidlem, celkově odfláknutá rekonstrukce.

Průměrný počet cestujících v celém vagónu z Prahy do Ostravy 6 lidí. To musí být výdělek.

0/0
6.9.2006 15:04

mara999

Re: smradlavé IC/EC

Jinak pro inspiraci jak má vypadat cestování vlakem, doporučuji se svézt např. EC177 Berlin - Ústí - Praha. Vlak čistý nerozpadající se, WC čisté s toaletním papírem atd. Pozn.: Nelekejte se, souprava nepatří ČD, ale je to německá souprava. 

0/0
4.9.2006 13:16

Crash84

Re: Re: smradlavé IC/EC

Nebo třeba EC 178/179 z Prahy do Hamburgu resp. zpět, která je z velké části tvořena z nových vodzů ČD ;-P. Nebo Ex 100/101 Jože Plečnik do/z Ljubljany, taktéž jsou řazeny nové vozy ČD. A bez příplatku, alespoň co se týče ČD, v Rakousku a Slovinsku jede jako EC s příplatkem

0/0
4.9.2006 13:23

drevak_patlak

Re: Re: Re: smradlavé IC/EC

Kdepak. V Rakousku příplatek na EC/IC vůbec neznají. Jen jízdné je tam několikanásobně vyšší než obyčejné jízdné ČD i s tím příplatkem...

0/0
4.9.2006 23:12

lendys

morava zas nic

max. se spoj Praha-Luhačovice posune na dřívější odjezd achjo. Pozrušili nám tu už co se dalo, když se chce člověk někam dostat na určitý čas - vlakem nemá šajnu, a to ještě nepočítám zpoždění.

0/0
3.9.2006 12:42

Vis Motrix

K tématu

Malé srovnání.:-)

http://www.tyden.cz/text.asp?show=text&tid=22506

0/0
3.9.2006 8:28

p

trať 020

"Potěšující" zpráva pro cestující na trase Hradec - Praha: ČD pochopitelně zrušily Ex Krakonoš, evidentně proto, že je mezi cestujícími tak oblíbený a zajišťuje pohodlné nejrychlejší spojení těchto dvou měst. Odpoledne z Prahy je zrušen bez náhrady, ráno jede déle v režimu R.

Jinak již jen drobná změna: z Hradce byl zaveden R v 10:08 a R ve 20:11 v opačném směru (alespoň malá náplast). Rychlíky na papíře jedou o něco rychleji, neboť nově nestaví ve stanici Velký Osek, zdejší radnice je asi bez peněz.

0/0
2.9.2006 23:49

stoupenec tzeensche

Re: trať 020

velky osek je vesnice, kde by rychlik za normalnich okolnosti nestavel ani omylem, mozna ani spesnak ne. vtip je v tom, ze je to uzel a moznost prestupu do osobaku na kolin.

0/0
4.9.2006 16:41

devil

Hahaha

ČD ještě funguje?

Jestli má pořád stejnou úroveň jako před 10ti lety, kdy jsem byl nucen ji použít, tak s Pánem!

0/0
2.9.2006 23:41

regazzi

hnus

Jedine, co by ČD pomohlo, by bylo totální vyhození všech zaměstnanců, najmutí managementu z Deutsche Bahn a zavedení systému odměňování lidí jako v soukromých firmách, tzn. motivační systém, propracovaný systém kontrol, atd.

0/0
2.9.2006 19:10

ja

Re: hnus

DB by sice nasim draham mohly jit prikladem ve sluzbach a kvalite, ale co se hospodarskeho vysledku tyce, tak u DB bych si inspiraci radeji nebral.

0/0
2.9.2006 19:31

p

Re: Re: hnus

Výsledek za 2005 neznám, ale skupina DB měla za rok 2004 provozní zisk 253 mil. euro při tržbách 24 miliard euro a expanduje neuvěřitelným tempem i v globálním měřítku. Český skanzen socialismu musí být této firmě jen k smíchu.

0/0
2.9.2006 22:51

masinfira

Re: Re: Re: hnus

Nejen DB, ale i regionální železniční společnosti se v Německu těší značné oblibě, nejsou problémy s dofinancováním veřejné služby, regiony i samotná města samy přispívají na nová vozidla, lidé si železniční dopravu váží a nejsou kní tak nevraživí jako u nác.

0/0
3.9.2006 9:45

pppqqq

Re: Re: Re: Re: hnus

Víte, všechno toto funguje i u nás, jen se ovšem nejedná o kolejovou, ale silniční hromadnou dopravu. Města mají často velmi úzké vztahy s místními dopravci (teď opravdu nemluvím o Ústí nad Labem :-) ) a vzájemně si vycházejí vstříc, neboť je to oboustranně výhodná spolupráce. Znám mnoho příkladů měst, které například z podstatné části spolufinancovaly nákup ekologických miniautobusů, ideálních pro obsluhu mhd nebo malých obcí. Proč to nefunguje i na železnici? Jednoduché - zeptejte se na libovolné radnici, jak se jim s ČD dobře spolupracuje. Zeptejte se libovolného cestujícího na své zážitky, kdy ČD upřednostnily své zájmy před spokojeností zákazníka - bude to pravděpodobně dlouhý seznam. Zeptejte se libovolné firmy, jaké služby a v jaké kvalitě jim ČD při přepravě zboží nabízejí... Zkrátka železnice bude mít v budoucnu i u nás zelenou - ale až tehdy, kdy ČD přestanou existovat (v jejich reformovatelnost nevěřím) a příležitosti se chopí někdo schopnější...

0/0
3.9.2006 15:04

Daňový soumar

Konečně konkurence

Dobytčáky firmy Času Dost konečně dostanou konkurenci? Sláva!!! Už před 15ti lety bylo pozdě...

0/0
2.9.2006 18:55

a.s.

Jen tak dál...

Železnice je jediná vskutku ekologická doprava.

0/0
2.9.2006 18:49

Daňový soumar

Re: Jen tak dál...

Tak tak. Elektřina jim chčije z nebe, naftu dojí z krav a ocelový koleje jim nocí Ježíšek...

0/0
2.9.2006 18:52

pacient24

Re: Re: Jen tak dál...

To vis, ekologisti se drzi hesla "Co oci nevidi, srdce neboli". ;-P;-D

0/0
2.9.2006 22:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.