Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropští poslanci volají po změně silničních daní

Velká změna v systému zdanění aut, se kterou přišla před rokem Evropská komise, má podporu i v europarlamentu. Změna by přinesla vyšší zdanění méně ekologických aut - ta, která vypouštějí více oxidu uhličitého, by měla být více zatížena než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

evo 9

benzin mi kouri vic jak diesel

Mam evo9 nacipovanou na 403 koní a díky vysoce bohate smesi, mi pri plnem seslapnuti pedalu kouri jako bych jel 1,9 tdi akorat to zrychleni je nepatrne vetsi..

Jsem velky zastánce dieslovych motoru.

0/0
21.9.2006 21:57

Honza

rozlišujme dopady

Jedna věc je dopady na celkové životní prostředí, ale druhá, ožehavější, je dopad na každého jednotlivce. Asi každý, kdo jel někdy tramvají a stál na zastávce (tj. auta jezdí zprava a tedy pouští výfuk přímo na ostrůvek), by i se zavřenýma očima poznal, kdy projela stará Avie. Proč tyhle čoudící vraky ještě jezdí????????? Nehodlám polemizovat, jestli mají víc emisí než elektrárny, ale elektrárnu bezprostředně necítíte, tohle je dávka jedů přímo do obličeje!

0/0
6.9.2006 8:43

Iridium

Ad. diesely a saze

Každý, kdo se opravdu pohybuje po silnicích ví, že pokud dieselové auto nemá filtr pevných částic a jeho řidič je dementní, valí se z výfuku takové množství černočerných sazí, až to je k nevíře. A to i u zcela nových vozů, kupříkladu oblíbených TDi od VW.

0/0
6.9.2006 7:43

Ruda

Mlzeni s emisemi (autor neni spravne informovan)

Podle nejnovejsi studie VDA/VDIK z dubna 2006 je podil na emisich CO2 v Evrope nasledujici: 43% energeticky prumysl, 16% ostatni prumysl, 14% domacnosti, 12% osobni doprava (hromadna + auta), 4% zeleznicni doprava, 4% kamionova doprava, 7% obchod a sluzby

Takze bych to s tou setrnosti zeleznice neprehanel.

0/0
5.9.2006 19:29

a.s.

Jen tak dál...

Železnice je jediná skutečné ekologická doprava.

0/0
5.9.2006 18:12

.

Re: Jen tak dál...

To by tam musely být šlapátka :-P

0/0
6.9.2006 10:29

danny44

Jenom pdoniky????

Pokud vím, silniční daň platí každý, kdo používá vozidlo k podnikatelským účelům - v podstatě každá OSVČ!!!!!!!! Nebo jsem přrehlédl nějakou změnu za vlády KSČSSD???

0/0
5.9.2006 15:38

wildge

Ach jo...

...kdyby radsi narvali prachy do vyzkumu pohonu nepotrebujici jako palivo derivaty ropy. Stejne to bude za par let potreba.

0/0
5.9.2006 15:37

benzin

Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

Rakovinotvorné saze + dráždivý a páchnoucí NOx, obě látky produkují "moderní" diesely v množství větším než menším jsou pro blaho obyvatel socialistické EU, bravo!

0/0
5.9.2006 12:39

l

Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

zajimalo by me, cim jezdis ty. lepsi spalit 5 litru nafty nez 10 litru benzinu.

0/0
5.9.2006 12:45

benzin

Re: Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

Příteli, až budou emisní normy stejné pro naftu a benzín, až budou daně nastaveny podle produkce škodlivých a nebezpečných látek a nikoliv podle emisí CO2, tak si ještě rád koupíš benzín.

0/0
5.9.2006 12:58

honza

Re: Re: Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

ano, když to tak bude, opravdu si budu kupovat benzín. Ale teď je systém nastaven špatně a být "průkopníkem" znamená doplácet na blbost jiných, v mém případě cca 2 000 Kč, což je měsíční rozdíl mezi tím, kdybych jezdil autem na Natural 95 a dieselem.

0/0
6.9.2006 8:40

Elektronek

Re: Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

"lepsi spalit 5 litru nafty nez 10 litru benzinu"...

zajimalo by mne jake mate podklady pro tak kategoricke tvrzeni. Je to neco jako "lepsi spalit deset kilo pneumatik nez pet kilo dreva".

0/0
5.9.2006 14:13

Mark

Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

Moderní diesely splňující normu EURO4 jsou naopak velmi ekologicky šetrné vozy!

0/0
5.9.2006 14:47

mekong

Re: Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

az na to, ze tato norma euro 4 je pre diesel asi tak 6x miernejsia ako pre benzin :)

cim to je, ze ani v tej neekologickej amerike nie je mozne prihlasit diesel do prevadzky ? ze by tym, ze tamju diesle aj benziny rovnake normy, a tie diesel skratka nesplna ?

0/0
5.9.2006 14:51

Mark

Re: Re: Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

Nevím co v USA lze přihlásit a co ne, ale vzhledem k tomu, že znám osobně Amíka, který si sám dělá "bionaftu" z přepáleného rostlinného tuku, který zdarma sbírá po restauracích, a na tuto "bionaftu" v USA jezdí svým legálně přihlášeným Volvem a BMW, tak to v té Americe asi tak hrozné s tím přihlášením nebude?! ;)

Ad ta ekologie dieselů - znovu opakuji - Dnešní moderní deisel vybavený řízeným katalizátorem a molekulárním filtrem - což je každý diesel splňující normu EURO4, je ekologicky velmi šetrným vozem - ve srovnání s průměrným českým benzíňákem rozhodně! Obzvláště, když si uvědomíte, že průměrný věk vozů brázdících české silnice je 14 let - tzn. průměrné české auto je stará plečka a polovrak!

Máte-li k takovému modernímu dieselu přístup, tak schválně proveďte malý testít - připevněte k výfuku tohoto dieselu kapesník a projeďte se několik desítek km. Pak totéž udělejte u 5 a víc let starého benzíňáku a porovnejte výsledné rozdíly. ;)

0/0
5.9.2006 15:01

Mark

Re: Re: Re: Re: Chcete rakovinu plic - kupujte diesely

sorry za hrubku... katalyzátorem....pochopitelně....;-P

0/0
5.9.2006 15:02

performer

další podpora pro smrduté diesely

proč podle CO2? Proč ne podle emisí škodlivin? ??? Rv

0/0
5.9.2006 11:45

Elektronek

Re: další podpora pro smrduté diesely

Mě to celý přijde jako blbost. Pokud by se posuzovaly emise CO2, tak nejlevnější bude daň u totálně rozštelovanýho minimotůrku, kterej má nízkou spotřebu a navíc místo CO2 vyfukuje oxid uhelnatej.

0/0
5.9.2006 12:11

Jerry Seinfeld

Re: Re: další podpora pro smrduté diesely

Ten by neprosel technickou na emisich...

0/0
5.9.2006 13:39

Elektronek

Re: Re: Re: další podpora pro smrduté diesely

Myslel jsem treba tak 20 let stary karburatorovy auto, emise se hodnoti podle predpisu platnych v dobe uvadeni do provozu.

0/0
5.9.2006 14:11

Jerry Seinfeld

Re: Re: Re: Re: další podpora pro smrduté diesely

Aha, no to ano. Tam je problem malinko jiny: ta auta uz by spravne vubec nemela byt v beznem provozu. Bohuzel to neni politicky pruchozi :-(

0/0
5.9.2006 14:13

Mak1

Re: Re: Re: Re: Re: další podpora pro smrduté diesely

Politicky průchozí ??? Bože - Vy máte ale názory. To byste mohl za chvíli určovat, že 10 let stará lednice, nebo pračka se musí vyhodit, protože žere víc proudu než ty nové, že si musím každých 40 let postavit nový barák, protože bude mít lepší izolační vlastnosti, ....

Není to, sakriš, každého věc, s jak starým autem jezdí ( tedy pokud má technickou ) ?? 

0/0
6.9.2006 11:56

Ať žije moje stodvacítka jezdí

Re: další podpora pro smrduté diesely

0/0
5.9.2006 14:56

Ať žije moje stodvacítka jezdí

Re: Re: další podpora pro smrduté diesely

Ať žije moje stodvacítka jezdící na LPG:-D

0/0
5.9.2006 14:57

Mark

Re: další podpora pro smrduté diesely

Můj diesel nesmrdí, na rozdíl od průměrného benzíňáku brázdícího české silnice. ;)

0/0
5.9.2006 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.