Diskuze

Říman: Doba podpory montoven skončila

Martin Říman není ve vládě nováčkem. Už řídil resort dopravy. Nyní má na starosti ministerstvo průmyslu a obchodu, úřad o kterém sám tvrdí, že je "socialistický přežitek". Proč se tedy rozhodl takovému resortu šéfovat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

antichipka

24. 9. 2006 22:34
to je dobré, když to konečně neschvalují i politici

Od pana Římana jsem se konečně dověděla, na co jsou dobří politici. Montovny neschvaluji, zaprvé proto, že jsem v nich několikerokrát pracovala a je to dost hrozné a tím nemyslímpráci jako takvovou, ale snad vše ostaní okolo, ať se prostředí týká, cizích mravů majitelů, toho hemžení a těsnání tolika lidí na stále se zmenšujícím place, tlak na efektivitu, přehnaná unifikace...číslo na páse...Je správné to neschvalovat a hledat jiná řešení, kde by člověk byl něco jiného, než tedy jen to číslo putující po páse.

0 0
možnosti

Mangoo

24. 9. 2006 15:50
Dobrý směr. Ale montovny jsou základna.. bez níž to nejde

Nepochybně nejlepší směr, jaký je možné zvolit, tedy přesunout pozornost a priority směrem k technologiím, souvisejícím s budováním synaptických komunikačních struktur. Myslím, že do budoucna získají zásadní význam. Je to vize. Musíme dohlédnout dále. Těžiště výroby zůstane do budoucna tak jako tak v Indii, Číně, Japonsku, zemích jako je Vietnam, Laos a další. Málokdo si umí představit, že jsou tam k dispozici volné plochy o rozměrech velikosti našich krajů, pracovní síla na zlomku ceny a neskutečná konkurence, počítající zisk v procentech, o jaké se tady nesní. Efektivita. Hrozivá, mravenčí. Jenže v tomhle prostředí (s výjimkou Japonska a Indie) se prostě nenarodí žádné zásadní iniciační metamorfy stávajících technologií. To je možné v prostředí, ve kterém je dostatečné podhoubí vzdělanosti, jisté odtažitosti od naprosté materializace lidské podstaty a dlouhá tradice pěstování kultury jako prostředku posilujícím touhu po neobjeveném.

0 0
možnosti

Mangoo

24. 9. 2006 15:55
Re: Dobrý směr. Ale montovny jsou základna.. bez níž to nejde

Dokonč.: Tedy v Evropě. Nezhlouplé meziročními ratingy, se zkušeností s postupným vývojem, s vnímáním lidského rozměru. Viděl bych to na trojí oporu. Navrhoval bych soustředit se na stávající infrastrukturu - web, zdarma, automaticky, s pobídkami pro systémy, umožňující integrované sociální chování/ vzdělání, automaticky, zdarma, nebo levně, dostupné komukoliv a téměř povinné/ kooperativní programy s globálními producenty, kde výměnou získají trhy, pozemky a státní podporu , s tím, že jsou povinni zde řádně fungovat a navíc, podle příslušných kvót zaměstnávat naše lidi v jejich strukturách.

0 0
možnosti

Vendula

23. 9. 2006 10:41
Říman má samozřejmě v základu pravdu

pokud se chceme přiblížit západu, tak tyhle "montovny" jsou cesta nikam, ale... Co potom chcete vlastně dělat? Žít v budoucnosti z výnosu nějakých výzkumých center? Se trochu probuďte - tohle nikdy nebyla a nebude žádná kolébka vývoje a pokroku - to, že ste chodili do průvodu se nepočítá. Prodávat svoje nápady? Jaké? Krást totiž umí každý... Montovny jsou zatím to JEDINÉ,  co máme - relativně vzdělaná a levná pracovní síla! Toť vše, ale ono to není zase tak málo, buďme s tím málem zatím spokojeni a nepospíchejme do situace, kdy se podobné montovny přesunou dál. Z čeho si myslíte, že tenhle stát žije? Z nějakých pseudovzdělaneckých keců východoevropských intlektuálů? Nikoliv, českou zem táhnou právě tyhle montovny - lidé, kteří makají v těžkých podmínkách za platy, jenž jsou na západě pod úrovní sociálních dávek. Samozřejmě jsou zde další věci (např. turistický ruch), ale jsou to HLAVNĚ ty montovny. Budoucnost v tom jistě není a to Říman ví, ale zatím...  

0 0
možnosti

geroc

23. 9. 2006 9:40
Říman

Já bych dporučil panu ministru, kdyby se místo montovnám věnoval radši tzv. logistickým centrům lidově řečeno skladům kterých zejména kolem velkých měst už je jak na*ráno. Tam se opravdu nic nevytváří.  

0 0
možnosti

a7764715

23. 9. 2006 9:28
hloupý výrok...

...pan "rychlokvašený" ministr ovšemže zapoměl na obrovskou infrastruktůru subdodavatelů automobilového průmyslu - počet těchto firem v ČR se přibližuje rychle číslu 500!!! ...přičemž často zanikají jejich "matky" v zahraničí, jde o vyspělé technologie a investice doslova i na zelených loukách vesnic...tedy nejen průmyslových zón,

0 0
možnosti

Vendula

23. 9. 2006 11:25
Re: hloupý výrok...

u sockomoušů je "rychlokvašený", každý, kdo nebyl alespoň deset let u StB a nejezdil naškolení do Moskvy :-)

0 0
možnosti

mpixel

22. 9. 2006 21:25
Tak znovu, třeba někteří pochopí že to je správná strategie

Zjednodušeně, kdyby tu nebyla Škoda Auto. Tak není kurz koruny k euru 28:1 ale dejmetomu 30:1 Což by podpořilo tisíce exportních českých firem ve svém vývojí. A vzniklo by daleko více pracovních míst. Ale politicky je  lepší když sem přijde jedna mamutí firma, než když se podpoří tisíce malých firem. To prostě tak budovatelsky vidět neni. A nesouhlasím s názorel XXL. Škoda sice dá práci dalším dodavatelským firmám a spoustě lidí. Ale to samé platí i v tom druhém případě. Málým českým firmám se také musí dodávat polotovary, služby a pod. menší množství ale ve velkém (pro tisíce menších firem) A ty zaměstnanci musí někde své peníze také utratit.

0 0
možnosti

mpixel

22. 9. 2006 21:29
Re: Tak znovu, třeba někteří pochopí že to je správná strategie

a už vůbec je zcestné srovnávat ekonomiku za Klause. za 3 roky po pádu komunismu s ekonomikou by nikdo nevykouzlil nic.

0 0
možnosti

Vis Motrix

22. 9. 2006 13:14
Debil

Omlouvám se za výrazivo, ale Martin Říman je debil. Moje IP adresa k dispozici v redakci Idnes, pane Římane.

0 0
možnosti

k...

22. 9. 2006 14:47
Re: Debil

Mel radsi zustat v JZD ve Frycovicich max. na te radnici ve Frydku. Nevim jestli ODS ma takovou personalni krizi, ze musi mit za ministra takoveho loosera. Doufam ze prestehuje to ministersvo do Ostravy. myslim ze je na prodej Elektra, se stehovanim a  rekonstrukci neni za 1,5 mld. co resit.

0 0
možnosti

jkzrt

22. 9. 2006 11:46
nedej

Nedej Bůh,aby tento člověk zůstal ve vládě.Už řídil,lepší řečeno neřídil mimisterstvo dopravy a už chce zlikvidovat průmysl.Taky tady byl nějaký námořník Vodička z ODS,který "nastartoval" ministerstvo soc.věcí a do dnešního dne,ty jeho kraviny není nikdo schopen napravit!Čekají nás dost kruté chvíle!:-(

0 0
možnosti

HenryVIII

23. 9. 2006 13:17
Re: nedej

čekají, máš pravdu, ten svinčík, který zanechávají socani se dlouho nepodaří dát do pořádku.

0 0
možnosti

ptáčník

22. 9. 2006 10:46
Á pozor, zase experimenty z ODS!!!

Tak už jsou tady zase. To jsou ti zmmerdi z 90.-tých let, co nás dovedli na buben. My jsme z ODS a my to budeme dělat jinak, než celá Evropa a celej svět, my to umíme kuurvovit po svém!!!;-€;-€;-€ Bože, na levici komouši a Paroubek a pravice je zastoupena idioty, co dělají všecho jinak - lépe než celej svět!!

0 0
možnosti

BUFFALO_CZ

22. 9. 2006 16:18
Re: Á pozor, zase experimenty z ODS!!!

jj hlavně plebs na 90 tý léta doplatil, nic neměli, nic nemaj a navíc jim ČSSD přihodila pěknej státní dluh, jako být plebs se fakt nevyplácí :))

0 0
možnosti

Pyjus

22. 9. 2006 9:38
automobilové montovny

A zejména jejich zastánci by se měli zeptat malých a středních firem v okolí, jak se na to dívají. Tyhle montovny totiž nezaměstnají nezaměstanané dělníky z ÚP, ale levné dělnictvo z Polska (již bylo neoficiálně ze strany Polska naší vládě poděkováno polským hejtmanem) a ze Slovenska. Kvalifikovanější lidi si stáhnou z okolních firem, kde jich je nedostatek a tím poškodí malé a střední firmy, které nemají takovou sílu a schopnost si nové kvalitní lidi najít rychle a zaučit si je. Top management bude pochopitelně asijský.

Např. TPCA v Kolíně měla vliv poklesu nezaměstnaných na ÚP v kusech cca 200 lidí. Informace pocházejí z několika jednání Kulatého stolu středního podnikatelského stavu na severní Moravě, kde jsem byl osobně, takže žádné JPP. Námitky byly dány přímo přítomnými podnikateli (majitelé / manažeři firem s obratem 2 mil. - 1,5 mld. z různých oborů).

0 0
možnosti

ptáčník

22. 9. 2006 10:38
Re: automobilové montovny

Ty nejsi Pyjus ale pyčus...:-D;-D;-D

0 0
možnosti