Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Menší firmy ženám stále nepřejí

To, že ženy pracují na hůře placených místech a vydělávají až o čtvrtinu méně než muži na stejných funkcích, malé firmy nepálí. Nesnaží se ani pomáhat svým zaměstnankyním sladit rodinu a práci a drží se stereotypů o rozdělení platů a profesí na mužské a ženské.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š.

Jsem žena, ale nesouhlasím

No, já jsem žena, ale toto mi přijde trapné. Pravda je prostě taková, že obvykle  jsou ženy méně flexibilní a starají se mimo práci i o domácnost. Pokud jsou stejně dobré nebo lepší než chlap, byl by zaměstnavatel sám proti sobě, kdyby je nepřijmul. Plat je otázkou vyjednávání mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Já jsem nikdy žádnou diskriminaci nepocítila. Pokud jsem cítila, že bych měla mít plat vyšší, tak jsem si prostě o něj řekla, buď to vyšlo nebo ne. Tady tyhle "genderistky" mi přijdou směšné, obvykle si je představím jako ženy s krátkým sestřihem a oranžovým přebarvením, s širokou černou mikinou a stejně širokou černou dlouhou sukní a nevím proč, ale mám často pocit, že patří do 4% menšiny (nic proti menšinám)...

0/0
13.9.2006 16:48

Lili

Re: Jsem žena, ale nesouhlasím

Když jsem začala pracovat v jedné prestižní firmě, měla jsem už malé dítě, ale nikdy to nikomu nevadilo. Pravda je, že mi nikdo nedělal žádné pardon, musela jsem být flexibilní. Ale když jsem chtěla začít znovu pracovat, když se mi narodilo druhé dítě, najednou to nešlo a stěžejní otázka nebyla ani to, jak to zvládnu s dítětem (stejně jako s tím prvním, jak jinak). Nikdo se na to neptal, prostě posoudili podle sebe, že oni by to nezvládli, proto ani já ne. Když nechci, aby mi děti hlídali a opatrovali, není jim do mé rodiny nic. Ale přesto to tak jednoduše prostě nefunguje.

0/0
27.9.2006 0:14

Pyjus

diskriminace

Myslím, že by erudovaní personalisté / psychologové mohli potvrdit, že až na výjimky nejlépe dlouhodobě šlapou smíšená pracoviště (směsice mladých a starších, mužů a žen). Už jen toto je pro mne důvodem, proč otevřeně říci, že chci např. muže nad 35 let na uvolněnou pozici. Šetřím tím nejen čas sobě, ale i těm, kteří tuto podmínku nesplňují a přijdou zbytečně na pohovor, podám-li pokrytecky "nediskriminující" inzerát. A co se týče výdělku? Je to obchod a podmínky se domlouvají. Muži mají větší drzost a i proto berou více (když jsem odcházel z pozice v bance, kam měla nastoupit má známá. Dostala přesně instrukci, kolik si může říci s ohledem na zkušenosti i velké nároky na práci. Řekla si o 10% méně. Netroufla si. Dali jí nakonec více, než řekla.) Ženy jsou prostě skromější ( a o to více pak chtějí po partnerovi, aby vydělával :-)))...)

0/0
13.9.2006 14:56

NovoCZ

Dáma z Genderu

by si nejdřív měla přečíst 1 paragraf Obchodního zákoníku, tady že firma má za hlavní účel dosahování zisku. Podle ní totiž hlavní cíl firmy je starat se o zaměstnance. Úplně super bude, když už tak vesměs nic nedělající dámy na úřadech si ještě budou do práce chodit jak se jim zlíbí ...

0/0
13.9.2006 9:54

babacek

Re: Dáma z Genderu

Dotaz: Bude mít firma zisk bez zaměstnanců ? Děkuji.:-)

0/0
14.9.2006 8:22

Kara

Re: Re: Dáma z Genderu

Existuje spousta firem, které jsou vysoce ziskové a nemají zaměstnance. Ale pokud dosahují svého zisku tím, že zadávají práci zaměstnancům, pak si samozřejmě vyberou ty zaměstnance, se kterými dosáhnou zisku vyššího. A faktem je, když je dítě nemocné, zůstává doma většinou matka. K lékaři ho doprovází zase většinou matka. A za každý takový doprovod jí zaměstnavatel má podle zákona uhradit náhradu mzdy. A také je fakt, že muži prostě zůstanou lehčeji na přesčasech než ženy, které mají rodinu.

0/0
15.9.2006 12:53

babacek

Re: Re: Re: Dáma z Genderu

Vysoce ziskové firmy bez zaměstnanců.Tomu mám rozumět tak ,že jí založil robot a sám jí i řídí  ?Jinak souhlasím.:-)

0/0
17.9.2006 7:31

Lili

Re: Re: Re: Dáma z Genderu

Ženy, které mají rodinu... a muži ji nemají, i když jsou ty děti jejich ?!

0/0
27.9.2006 0:05

Qesospi Cobigan

Ženy do menších firem nechtějí...

Ony chtějí dělat kariéru rovnou v těch velkých. Berou to teď v posledních letech hopem.:-D

0/0
13.9.2006 9:09

mbutata mbebe

nu ...

nic proti zenam ... ale nema nahodou ten manazer, co rika "muzi mohou pracovat vice prescasu, vezmeme radeji je" pravdu ? mnohem radeji budu mit u sebe ve firme muze, co mu necini problem v pripade potreby zustat do vecera, a bude za to patricne ohodnocen, nez zenu, ktera mi v pul ctvrte proste utece, i kdybych ji privazal ke stolu retezem ? zcela souhlasim s tim, ze soukroma firma neni zaopatrovaci ustav, ve firme jde predevsim o zisk, a vetsi zisk prinasi zamestnani muzi. a i pres uvedena vyjadreni dotycne gender odbornice se stale domnivam, ze v soukrome firme je (ne podle zakona, ale podle normalniho rozumu) zalezitosti jen a pouze majitele, pripadne manazera podniku, koho zamestna, koho ne, a jake poklada pri pohovoru otazky. takze prijde li ke me na pohovor slecna/zena, zjistim si uvedene informace jinym zpusobem, coz neni na mensim meste zas takovy problem, a zachovam se stejne, jako by dotycna u pohovoru pravdive odpovedela na otazky typu mate deti/kolik/planujete je

0/0
13.9.2006 6:47

Brundi

Re: nu ...

Jak zjistite jinak, zda planuje deti? :-o

Odpovedi je: "Jste zena, automaticky deti planujete, pokud uz je tedy nemate"?

0/0
13.9.2006 12:12

Lili

Re: nu ...

Jsem žena a i když jsem byla ochotna dojíždět dost daleko a pracovat podle potřeby a mohla jsem doložit, že jsem tak už pracovala a s úspěchem, i když jsem v té době měla malé dítě (mám i manžela, který není otcem jen na papíře), nebyla jsem přijata. Měla jsem (opět) malé dítě. Zřejmě mi něco chybělo a něco přebývalo.

0/0
27.9.2006 0:08

Thyronx1

Sexualni haraseni

Uz jste videli nejakeho ceskeho manazera ze byl vyhozen po soudnim jednani postizene s provinilou firmou? Ja desitky.Pravda ne ceskych. Za takove jednani to je na hodinu u vedoucich a u manazeru hned po te, co ho soud odsoudi. A bez zlatych padaku.

0/0
13.9.2006 4:40

Roman

Re: Sexualni haraseni

Ptejte se vzdy nejdriv po pricine a snazte se ji najit.

0/0
13.9.2006 5:28

Jerry Seinfeld

U.S. justice

Nejsem si jist, ze zrovna americka justice by mela byt v cemkoliv prikladem svetu... Rv

0/0
13.9.2006 8:53

babacek

Re: U.S. justice

Nepovídej. Kdyby tak trestala ta naše justice daňové úniky,podvody a vrahy apod. byla by zde spokojenost mnohem vyšší.

0/0
14.9.2006 8:25

Thyronx1

A muzete mit treba 10 zakoniku Prace ze?

a deset Skromachu co je vytvari "a la totalita".

Rovnopravnost zen, rasova nebo jakakoliv jina nema byt dana zakonikem prace ale trestnim zakonem. Diskriminace se ma trestat mnohamilionovymi pokutami a postizeny ma mit sanci ze tyto prachy PRO SEBE vysoudi. Pak "nekomu" dojde.

0/0
13.9.2006 4:37

Roman

Re: A muzete mit treba 10 zakoniku Prace ze?

Uz dlouho sleduji na ruznych diskuznich forech Vase prispevky, doted sem na ne nereagoval, ale ted jiz musim. Clovece proberte se prece!!! Zijete v totalitnim state, ktery nema se svobodou nic spolecneho a jedine srovnatelne politicke usporadani s USA je komunismus. Zeme plna pretvarky a predstirani svobody. A Vy nam tady kazdy den plnite diskuze prispevky, jak to v te Americe vsechno skvele funguje. Neda mi nez nevspomenout na skvely a bezchybny Sovetsky svaz. Prosim Vas zamyslete se uz konecne nad sebou a nad zemi ve ktere zijete. Hezky den

0/0
13.9.2006 5:26

ANTISOCAN

Re: Re: A muzete mit treba 10 zakoniku Prace ze?

Romane, kde se ve Vas bere tolik srandy hned po ranu ?!

0/0
13.9.2006 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.