Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Budeme těžit, i když limity nepadnou, tvrdí MUS

Těžaři z Mostecké uhelné společnosti budou pokračovat v dolování uhlí za územní ekologické limity těžby, i když nebudou zrušeny. Jedinou podmínkou je to, že se dohodnou s obyvateli ohrožených obcí Horní Jiřetín a Černice na náhradě za jejich domovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nezávislý

Spotřeba el.energie, ale co dál, že by zase do jeskyně, no u

Zajímalo by mě, jak by se tvářil starosta H.Jiřetína, kdyby se městu musela vypínat na několik hodin dodávka el.energie a samozřejmě nejen H.Jiřetínu, ale i ostatním městům, či vesnicím v rámci úspor a nedostatku napětí v síti.A myslím, že málokdo nemá doma žádný el.spotřebič a těžko se jich někdo vzdá, hlavně požitků dnešní doby.  ;-(

0/0
4.12.2007 18:39

Ing. Lucian Papazian

Arogance mocných? Proti nám?

Mostecká uhelná by měla nejlépe zkrachovat..., pokud není s lidmi, je proti nám.

0/0
26.10.2006 20:46

Mar__tanka

co se dá dělat....

bohužel je to tak, láska zahřeje, ale uhlí je uhlí....

a dokud bude topení pevnými palivy stát o ¨2/3 méně než topení jinými komoditami, a dokud budou uhelné elektrárny, bude se zvyšovat i těžba uhlí....

to je prostěsystém akce a reakce, poptávky a nabídky....

já už mám naštěstí svých cca 30 metráků ve sklepě a topení na celý rok mě vyjde cca na 8 tisíc.....

0/0
14.9.2006 9:40

Dr. Sigognac

Re: co se dá dělat....

Hura! At zije konzumni spolecnost! Oslavme jeste trochu nasi "fantastickou" civilizace a podporme svou trochou MUS. Nepremyslejme o variantach! (Y)

0/0
14.9.2006 9:45

Delfínek

Re: Re: co se dá dělat....

Jedina soucasna realna varianta je jadro. Bohuzel dnes se moc nenosi ... Az nam ti zeleni trotlove stopnou JEDU a JETE tak budou dalsi a dalsi uhelky.

0/0
14.9.2006 9:52

ouagadougou

Re: co se dá dělat....

já jsem pro, aby se na uhlí konečně narazila pořádná spotřební daň, která zohlední další náklady spojené s používáním tohoto druhu paliva - znečištění ovzduší, zničená krajina, rekultivace atd. platit bakalovi, aby rozryl půlku severních čech, a pak mu platit znova, aby na tom vysázel stromečky, to se mi fakt nechce. jinak - podporuju stavbu dalších jaderných elektráren tak, aby pokryly polovinu spotřeby, k tomu několik modernizovaných uhelek, alternativní zdroje a úspory energie, které se často zapomínají, přitom rezervy jsou obrovské. volím zelené.

0/0
14.9.2006 10:27

Delfínek

Re: Re: co se dá dělat....

Rad se zeptam na ty uspory, ve ktere vkladate takove nadeje. Opravdu dojde ke snizeni spotreby? Pocitejte rocne nejaka 3% zvyseni spotreby. O nejakych podstatnych alternativnich zdrojich se v soucasne dobe take neda hovorit.

0/0
14.9.2006 10:38

Michal

Praha

Škoda že není uhlí třeba pod Prahou, to by mne zajímalo, jak by se k tomu všichni stavěli, noco, zbouráme Pražský hrad, hlavně že bude uhlí. Když šlo zbourat Most, tak klidně cokoli.

0/0
14.9.2006 9:37

Dr. Sigognac

Re: Praha

Ja bych typicky nachazel uhli pod vilami zamestnancu MUS, politiku apod. ;-D

0/0
14.9.2006 9:48

Dr. Sigognac

Podporte zamek Jezeri!

Pokud chcete pomoci boji proti MUS, zajedte na statni zamek Jezeri a kupte si co nejvice pohledu, zaplatte vstup! >- Jeste potrebuji cca 500 mil. Kc na opravy. Opravy jsou potreba, protoze MUS a jini nechali chatrat zamek, aby mohli hned pod nim tezit. Nastesti jeste stale posledni ochranne pasmo drzi. Protejsi hora jiz ale ujizdi do panve. Tezi totiz az k mistum, kde maji byt  "schody" do panve. Ty se pak tvori sami. Tim, ze zemina  a hory padaji do panve. R^>- Podporte rozumnou formou boj proti MUS! Podepiste petici proti dalsi tezbe a devastaci!

0/0
14.9.2006 9:26

votomtoje

Tykač

Tak Pavlík zainvestoval a už hrne PR, aby během několika let dokázal prorazit těžební limity. Dobrá, dobrá budeme zase těžit 22Mio tun uhlí ročně, vyšroubujeme cenu pro ČEZ, ale ty následky, ty následky. Kolem roku 2050 všechno uhlí v prde.i, všude obrovské díry a rezervy na rekultivaci na nule...Jenom by to chtělo aby Koláček s Tykačem měli někde na okraji Mostu hrobky!!!

0/0
14.9.2006 9:25

Io jako ten měsíc

Hmm

MUS, MUS, MUS,

to je teda hnus!

Rv

0/0
14.9.2006 9:20

Dr. Sigognac

Re: Hmm

Io !!

0/0
14.9.2006 9:21

Pepa

devastace

At tu elektrinu radsi zdrazi nez tahle devastace.

0/0
14.9.2006 9:18

kasavaros

je tam kulaté slůvko

či dvojsloví: co nejhospodárněji. Jaká je to hospodárnost, která vyžaduje odkoupení a zbourání dvou vesnic? Toť otázka na právní analýzu.

0/0
14.9.2006 8:56

brsoň

hm...

Není nad pořádnou právní analýzu. Je zvláštní, že většinou tyto analýzy dopadnou přesně tak, jak jejich zadavatel očekával. Doufám, že si nikdo nenechá udělat právní analýzu, že může odchytnout někoho na ulici a odebrat mu játra a ledvinu pro transplantaci.

0/0
14.9.2006 8:47

Dr. Sigognac

Re: hm...

Nevidel bych to na pravni analyzu, ale na zavreni cinovniku MUS, porusujicich zdravy rozum. Kdo nam nahradi hory, ktere sjizdi do panve? Kdo nam nahradi naprosto likvidovane pamatky jako Jezeri a hlavne jeho nadherny "vytezeny" park? Kdo nam nahradi nase tradice a historii? To vse ma vyletet kominem? To je silne kafe. Radeji bych postavil dalsi jadernou elektrarnu... ;-€

0/0
14.9.2006 9:07

chroustík

Re: Re: hm...

Ovšem je potřeba zvážit kde. Protože ať rozhodnete jak rozhodnete, v tu chvíli se v tomto kraji ustaví organizace ... matky, nastoupí Greenpeace, Svoboda zvířat, Děti země a milion dalších ekologických teroristů, začnou kupovat pozemky tam, kde bude elektrárna a pokud ani to nevyjde, tak si lehnou na příjezdovou silnici, dopředu vystrčí krávu Kateřinu Jacque a určitě budou chtít být zmláceni.

0/0
14.9.2006 9:29

Dr. Sigognac

Re: Re: Re: hm...

Ale je to reseni. Jinak castecny souhlas.

0/0
14.9.2006 9:30

laksymacsek

tezba v usteckym kraji

celej nas kraj nema budoucnost, mame pod sebou jedno z nejvetsich lozistek hnedeho uhli v evrope... driv nebo pozdeji to vsechno pude do kominu... litvinov, teplice... ...usti... vsechno---

me se to vubec nelibi, na diru (neboli konec sveta jak se tu u nas rika) koukam z okna...

0/0
14.9.2006 8:44

místní

osobně v mém okolí

neznám nikoho, kdo by se chtěl stěhovat, takže pokud budou platit dohody, tak má MUSka smůlu.R^

0/0
14.9.2006 6:54

x

Re: osobně v mém okolí

Jednou to na řadu stejně příjde, ať chcete nebo ne. Hrajete jen o čas, kdy se to stane, vás se to třeba ještě netkne, ale další generace určitě. Jakmile jednou sedíte na takovémhle zdroji, tahle otázka prostě bude na talíři pořád - to je prostě realita. Já bych se v takové situaci klíďo přestěhoval, kdyby za to zaplatili tak dobře, aby se za to dalo pořídit lepší bydlení v lepším místě...

0/0
14.9.2006 8:29

sachista

Re: osobně v mém okolí

Vidim to naopak. Ze severnich Cech jsem se evakuoval jiz pred lety a pokud by mi k tomu MUS jeste nabidla zlaty padak, byl bych jedine rad. Zivot tam nema zadnou perspektivu...

0/0
14.9.2006 8:56

Dr. Sigognac

Re: Re: osobně v mém okolí

To je skutecne velke moudro. A nastehovali se do Prahy? :-/

0/0
14.9.2006 9:19

lopenik

hm...

zajima me situace, kdyz cela vesnice odproda sve domy az na jednoho... dostane nakladacku? budou mu vyhrozovat? zapali mu dum? v NOSOVICICH na frydeckomistecku kvuli hyundai se nekteri chovali jako hovada, kdyz jim "mocni" zasustili do ouska...

0/0
14.9.2006 4:14

tomson

Re: hm...

Presne to se mi honi hlavou.  Bude se tu u nas 100x a jednou opakovat boj proti miliardarum z MUSky, idiot*m ze zastupitelstev a kralum idiot* z vlady stejne tak,jak jej vedla jedna statecna dama z Hranic na Morave.Budou se zase ohanet, jake je to blaho pro vsechny, nakonec budou vyvlastnovat za cenu mistne obvyklou, jez bude znehodnocena jejich vlastni dulni cinnosti...A kdyz se budete branit, sousede a  Vasi donedavni pratele na Vas budou plivat a 9/10 tohoto skveleho naroda na Vas budou plit stejne ...

Ach jo.V>-

0/0
14.9.2006 9:10

Dr. Sigognac

Re: Re: hm...

ANO! R^>-  Nekteri si navic stezuji na: 1) nedostatek energie - reseni alternat. zdroje energie, v nejhorsim jad. elektrarny a USPORY, 2) nedostatek prace - kam se podelo jezero vytezene MUS, kde se konaly svetove zavody, zahrady zamku Jezeri, 3) nedostatek ceskeho sebevedomi - jake mame sebevedomi natoz svedomi, kdyz jsme schopni nicit nasi historii a koreny! Za to by se melo veset za vlastizradu! ;-O                                   

0/0
14.9.2006 9:18

realista

Re: Re: Re: hm...

Hi hi hi :-D, alternativní zdroje, úspory energie? Člověče ty žiješ někde v africe, elektřinu nepotřebuješ, doma si netopíš? Jinak by jsi musel vědět, že spotřeba el.energie stále roste a alternativní zdroje musí mít jištění v podobě elektráren typu (uhlí, jádro plyn) jinak by ti el.fungovala jen pokud by alternativní zdroj fungoval ;-D

0/0
15.9.2006 9:51

tomson

Re: Re: hm...

..jen bych jeste dodal, ze si za to muzem sami, protoze mame v zastupitelstvech a ve vladach ty, ktere jsme si zvolili zcela svobodne a svepravne..

0/0
14.9.2006 9:22

Dr. Sigognac

Re: Re: Re: hm...

To mas pravdu. Stare kadry musi vymrit. !!!

0/0
14.9.2006 9:29

jakopetr

...no nic, kdo ma prachy...

...tak si muze delat z lidi, zakonu a vubec ze vseho "dobry den"... jedine, co by na tezare uhli platilo, by byl pokles poptavky, ale dokud se bude vyrabet energie z uhli, tak se bude tezit a tezit... ach jo... nemohu uverit, ze se lidstvo stale nedokaze bez uhli obejit... rekl bych, ze by se to technicky zvladnout dalo... paliva pekelne zdanit a naopak ekolokickym aktivitam trochu odlehcit. Pak by MOS pro pokracovani v praci musel treba stavet slunecni elektrarny ;-) 

0/0
14.9.2006 3:51

xxx

Re: ...no nic, kdo ma prachy...

...a až zapadne sluníčko...? Dokážeš si ty blbe vůbec představit jak velkou plochu bys potřeboval na spotřebu naší republiky?

P.S. Ale jinak bych MUS hnal bičem, ža by se zastavili až na Sibiři - tam ať si rozšiřují doly jak chtějí.

0/0
14.9.2006 6:06

1

Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

Nadávat jsi se už naučil a co dál? Asi moc nemáš představu, kolik dopadá na zem energie ve slunečním záření. Problém je zatím v účinnosti a v uchovávání.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
14.9.2006 7:29

black

Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

Mně vyšla ta plocha cca 120km2 (11km x 11km). To není tak moc, problém je ten, že neexistuje továrna, která by byla schopna vyrobit sluneční panely (křemíkové) v takovém rozsahu v použitelném časovém horizontu.;-D

0/0
14.9.2006 7:41

Delfínek

Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

Zajimal by me tvuj vypocet. Ja vypocital  4000km2 panelu za cenu cca

10bilionu. Neresim naklady na regulaci a kde to budeme skladovat.

Proste hola cena za panely.

0/0
14.9.2006 8:34

jakopetr

Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

predpokladam schopnost slunecni elektrarny dodavat nepretrzite zhruba 10GW do site diky akumulaci pomoci precerpavacich vodnich elektraren, jako jsou napr. Dlouhe strane v Jesenikach, funguje s celkovou ucinnosti dle meho soudu asi tak 40procent, coz je skvely pocin, takze je potreba jen instalovat vykon zhruba 100GWp, coz je 1000km2, tedy plocha asi tak 30 krat 30 km ctverecnich a k nim vybudovat asi tak dvacet precerpavacek typu dlouhe strane. Cena panelu by byla asi tak 10bilionu cena precerpavacek by vysla do jednoho bilionu, takze se to v te cene skoro ztrati. Jinak skutecne se to da zrealizovat;-)

0/0
14.9.2006 10:39

jakopetr

Re: Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

omluva, udelal jsem chybu v kalkulaci...potreba je 1.2TWp, tedy 120bilionu korun, 250Dlouhych strani, jejichz cena se v projektu ztrati, a tedy konecne plocha kolo 12000km2, tedy asi tak 110x110km... to asi nepujde...

0/0
14.9.2006 10:47

jakopetr

Re: Re: Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

otazka ciste filosoficka... dokaze slunecni panel vyrobit za svou zivotnost alespon energii potrebnou pro jeho vyrobu? :-/

0/0
14.9.2006 10:54

Delfínek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

Nedavno jsem to pocital. Je to za cca 8let. Jinak upresneni - PVE Dlouhe Strane maji ucinnost 70%.

0/0
14.9.2006 11:25

TM

Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

A až dojde uhlí a ropa? z čeho pak chceš

1) vyrábět energii, topit

2) vyrábět plasty

3) vyrábět léky

0/0
14.9.2006 8:30

laksymacsek

Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

vse vyresi reciklacni technologie, ktere jeste nikdo nevymyslel...

0/0
14.9.2006 8:46

Dr. Sigognac

Re: Re: Re: ...no nic, kdo ma prachy...

Ja bych s takovymi rozumbrady zatopil v komine. Ono by je to preslo... ;-D

0/0
14.9.2006 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.