Diskuze

Dálniční rekord pár let odolá

Po hodech přichází půst. Známé lidové rčení by se dalo přenést i na výstavbu dálnic v Česku. Zatímco letos se otevře rekordních 72 kilometrů, v příštím roce se motoristé dočkají mnohem nižšího přírůstku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lajtnant

10. 10. 2006 17:16
Obchvat Prahy slouží Pražákům?

Je docela zajímavé, že si nikdo z "antipragocentristů" neuvědomuje, že obchvat Prahy slouží hlavně mimopražským motoristům, kteří jedou např. z Plzně do Brna, nebo z Ústí do Budějovic. Pražák bydlící ve středu města žádný obchvat až tolik nepotřebuje. Já bydlím kousek od Prahy, ale do Ostravy jezdím často služebně a dálnici přivítám možná víc než většina Ostravaku;-P

0 0
možnosti

ventas

5. 10. 2006 18:18
Srovnání důležitosti

Úsměvy ve mně vyvolává čtení příspěvků tykající se srovnání důležitosti D47 a pražského obchvatu. Kdo jen trošku umí číst v mapě tak je mu celá situace jasná. Sice pražský obchvat má jistě republikový význam, dálnice D47 má však evropský význam. Od dob historické solné, jantarové stezky je toto hlavní evropský spoj SEVER-JIH. A to si málokdo v Praze uvědomuje. Potenciál této spojnice je daleko větší než infrastruktura hlavního města. Sitauce dnes nejen, že je katastrofální, jako hlavní spojnicí třetího města republiky slouží obyčejná jednoproudá silnice. Tohle je více než tragický pozůstatek komunistického období. Ano od nás bylo důležité dopravovat ocel ale na východ nikoli na západ. Proto bylo třeba vybudována ruská kolejnice s jiným rozvorem kol až na české hranice. Je úsměvné srovnávat toto potřebné evropské dílo s regionálním obchvatem pražským.

0 0
možnosti

Kolouch

5. 10. 2006 20:27
Re: Srovnání důležitosti

Co se týče infrastruktury hl.m., městský okruh si platí Praha ze svého (mimochodem, velmi zajímavá stavba). Pražský okruh je nutný z důvodu katastrofální situace ve městě, která se bude ještě zhoršovat s dokončením D5. Ode dneška platí nová vyhláška, kdy policisté mohou zakázat vjezd kamionům do města, budou stát na dálnici před městem -> totální zablokování pravého pruhu a výpadovek. V Praze se kříží v centru města 8 dálnic a rychlostních silnic, záběr dostává i Václavské a Karlovo náměstí a přílehlé ulice a památky, když už Vám nezáleží na milionu lidí, kterým toto značně znepříjemňuje život (hluk, emise, časté úrazy...). Ve mně to úsměv nevyvolává ani v nejmenším, protože jde o zdraví lidí obývajících nejhustěji obydlené území v ČR.

0 0
možnosti

ZdenoX

4. 10. 2006 9:46
filip

Na Ostravsku žije 1 280 000 lidí a sousedí se 40 milionovým Polskem.Přes FM projede denně 30 000 aut a kamionu a do Ostravy přes Mošnov 20 000. Český Těšín je druhý nejvytiženější hraniční přechod.!!

0 0
možnosti

bullshit

4. 10. 2006 9:58
Re: filip

jasně zdeno, prostě si nám chtěl říct, že nejste žádný vidláci....;-D

0 0
možnosti

bullshit

4. 10. 2006 9:15
to je zase nářez

"Peníze by neměly téct pouze do betonu a železa. Ministerstvo počítá s tím, že se bude rozvíjet i telematika, neboli inteligentní dopravní systémy. Ty by mohly řidiče například informovat, který pruh dálnice jede při zácpě nejrychleji."

který ze dvou pruhů jede při zácpě ksakru rychleji? ten pravý ve kterém stojí kamion za kamionem nebo ten levý kde pomalu popojíždějí osobáky? toť otázka pro odborníky a příležitost utratit nějaký ty přebytečný prachy, no co s nima taky. Hlavně nezapomenout obehnat dálnice nikoli ploty jako to mají ti nuzáci na západe, ale bilbordama a čím hustěji tím lépe. a když už bilbord, tak co nejlíž k silnici a hlavně na co nejmasivnější podstavec páč až vo něj nějakej magor rozstřelí svoji káru a zabije svou rodinu, ať pokud možno vydrží a nemusí se stavět novej. R^

0 0
možnosti

Michal

4. 10. 2006 9:21
Re: to je zase nářez

Pripadne v pravem pruhu blokuje kamion osobaky, aby nahodou nemohly jet rychleji nez kamiony a nemohly pouzit pravidlo zipu...

0 0
možnosti

ptiger

4. 10. 2006 7:35
připomínky

nevím, jsem laik, ale:

- opravdu je nutné aby byl 1 km dálnice tak drahý? A musí stavba trvat tak dlouho, jezdil jsem kolem výstavby dálnice dost často a vím, že stavební doba dělníků byla od 7:00 do 15:00 včetně úklidu a celé úseky kilometrové byly celkem v klidu, dělali to fakt po políčkách.Šturmovat začali až ke konci termínu-dlouhého

- musíme mít hned D ? nestačili by přednostně rozvíjet R? jsou prý levnější a např. spojení z HK do Mohelnice by výrazně ulevilo D 1.

- opravdu je tak strašně nutná D 47? je tam přeci R do FM, co takhle ji pořádně dodělat a právě spojit předchozí Moravu s Čechy?

0 0
možnosti

Marcel0099

4. 10. 2006 7:33
A dálnice D3? Praha - ČB - LINZ?

Asi nebude co? Pražáci co mají chaty na Sázavě to úspěšně blokují, zkuste si teď projet Planou nad Lužnicí nebo Soběslaví, dlouhé nekonečné kolony městem :-(

0 0
možnosti