Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy nabízejí v Česku sto tisíc volných míst

Poprvé v životě dělám legálně, popisuje práci v Británii 28letý Martin. Několik let si vydělával načerno - na opravách bytů v Praze a okolí. Bál se onemocnět nebo spadnout ze žebříku, aby se neprozradil na úřadu práce, kde ho celou dobu evidovali jako nezaměstnaného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

figurapce

lol 2

 A me uz trpelivost dochazi taky. Uz me nebavi platit dane nekam do h@jzlu a nevidet za to nic, nechavat se vysir4t vsema uradama a po osmi letech podnikani mit furt NIC, jen doklady o zaplacenych danich a to v mnozstvi vetsim, nez je celozivotni plat ourednika, kterej nevytvoril ani tisicinu toho, co ja. Jo a k pasu montoven navrhuji poslat ty urednicky, co schvalili danove prazdniny jen pro nekoho . Pravidla jsou od toho, aby platila pro vsechny stejne. Jinak je vzdy nekdo, kdo na to doplaci A me dochazi trpelivost, protoze me nikdo danove prazdniny neda.

0/0
11.10.2006 1:54

Martina

Re: lol 2

o co ti vlastne jde? ze nemas danove prazdniny? ze jsi neschopny podnikat? ze po osmi letech podnikani nic nemas? manzel a ja jsme zacali s jednim zamestnancem a pul mega dluhu, po sesti letech mame 48 zamestnancu a cisty zisk kolem 3 mega rocne. danove prazdniny nemame, ale makame 10-12 hodin denne.

0/0
11.10.2006 9:40

figurapce

lol

Moje kamaradka necely rok zijici v GB me pobavila popisem vyrazu ceske komunity naslouchajici zvasty Paroubka (ze zaznamu) o tom, ze u nas neni duvod odchazet za praci do zahranici. A ja se jejich uzasu nedivim. Tento stat hazi klacky pod nohy vsem, kteri jsou schopni a samostatni, vsem, co jsou ochotni se sami uzivit. Danovy holokaust ruku v ruce se znemoznenim prezit za prostredky vydelane naprosto beznou praci vede k uprku nejlepsich  a tech bez zavazku, ve vsech oborech. Pomocni delnici, co pro me pracovali pred tremi lety za 70,-/hod se mi muzou smat, protoze ted pracuji za 8 pounds/hour a nenadrou se. Chci jen vyslovit svuj nazor, ze kdo ma trochu rozum, schopnosti a nema zadne zavazky, tento socanstan opousti, protoze tady NO FUTURE. (Y) 

0/0
11.10.2006 1:52

Ma

Re: lol

Jo, zato za Klause tady měli lidi platy +- srovnatelné se Západem.:-D Vzbuď se chytráku. Mí známí za Klausíka jezdívali do USA umývat hypermarkety, s VŠ tituly u jména... Dnes můžou lidi jet do Británie či Irska a někteří i dělají práci, kterou vystudovali nebo se vyučili. I takové znám. Co je lepší? To za Klause nebo to za socanů? 

0/0
11.10.2006 7:27

jtuma007

Podpora podmíněná roční praxí...

V článku se píše: Za poklesem stojí podpora podmíněná roční prací. Zatímco dříve podporu pobíral takřka každý nezaměstnaný absolvent, nyní na ni dosáhne jen každý třináctý. Co to znamená, kdo ví poradí...R^

0/0
10.10.2006 23:40

Jerry Seinfeld

Re: Podpora podmíněná roční praxí...

Podle novych pravidel ma absolvent skoly narok na podporu jen tehdy, kdyz uz nekde absolvoval urcenou dobu praxe. A protoze to zvladne nasbirat jen asi tak kazdy 13 z absolventu, zbyvajicich 12 zatim zadny narok na podporu nema.

0/0
11.10.2006 7:59

luk

Ten Martin je fesak,ze jo.

Ze ten Martin je obycejny zlodej zrejme malokoho napada a MF-Dnes pravdepodobne asi taky ne.On dostaval podporu protoze nemel praci a pritom pracoval,to znamena,ze vedome okradal toho kdo mu tu podporu platil.Kradez neni jen kdyz nekdo vykrade banku a nebo nejake zbozi v obchode.Zrejme to ale vetsine lidi nevadi a dokonce ani temto novinam.Jaky pan takovy kram,pak se neni co divit,ze to v tomhle  state vypada tak jak to vypada.

0/0
10.10.2006 22:52

Martina

Re: Ten Martin je fesak,ze jo.

ano. je to obycejny zlodej

0/0
11.10.2006 9:32

zahryd

CHTĚL BYCH VIDĚT PRAŽÁKA JAK SE STĚHUJE NA MORAVVU,KDYBY NEZAMĚSTNANOST BYLA NAOPAK V ČR .........

PRAŽÁCI JSOU NEJHORŠÍ LIDI..NA SVĚTĚ!!

0/0
10.10.2006 15:44

paskudilek

Re: CHTĚL BYCH VIDĚT PRAŽÁKA JAK SE STĚHUJE NA MORAVVU,KDYBY NEZAMĚSTNANOST BYLA NAOPAK V ČR .........

Proč tady provokujete?

0/0
10.10.2006 15:54

ice.lander

Re: Re: CHTĚL BYCH VIDĚT PRAŽÁKA JAK SE STĚHUJE NA MORAVVU,KDYBY NEZAMĚSTNANOST BYLA NAOPAK V ČR .........

protoze doma musi byt zticha chudacek ..

0/0
10.10.2006 16:33

Rada.K

Re: CHTĚL BYCH VIDĚT PRAŽÁKA JAK SE STĚHUJE NA MORAVVU,KDYBY NEZAMĚSTNANOST BYLA NAOPAK V ČR .........

Jsou lidé, kteří se z Prahy vystěhují a ne kvůli práci...ale třeba kvůli tomu, že nemají rádi stání v kolonách, mačnání se v socce, trávení volného času v socce (průměrný Pražák tráví v socce podle mě tak 2-3 hodny denně), stání ve frontách na cokoliv, smrad z aut, dotěrné dealery, smrduté socky, čórkaře, cizince z Británie spité na sračky a chovající se jako opice atd. atd.

0/0
10.10.2006 16:45

Honza

Re: Re: CHTĚL BYCH VIDĚT PRAŽÁKA JAK SE STĚHUJE NA MORAVVU,KDYBY NEZAMĚSTNANOST BYLA NAOPAK V ČR .........

Já bych ten údaj snížil tak na 1-1,5 hodiny.  Za 45 minut přece jenom dojedeš dost daleko.

0/0
11.10.2006 9:11

Rada.K

Re: Re: Re: CHTĚL BYCH VIDĚT PRAŽÁKA JAK SE STĚHUJE NA MORAVVU,KDYBY NEZAMĚSTNANOST BYLA NAOPAK V ČR .........

Dojíždět do práce hodinu je celkem standard pokud vím. A když pak chceš jít třeba do kina (a nechceš jít do multikina za 160 Kč nebo nemáš poblíž ani to multikino), tak je to dalších třeba 2x30 min. Když bydlíš na okraji a chceš jít do nějaký pěkný hospody, většinou musíš někam do centra (důvěrně znám Černý most a tam je max. jedna rozumně vypadající hospoda, rockovej klub žádnej), což je třeba 2x45 min. Ono se to nasčítá...

0/0
11.10.2006 17:21

Vena.M

Stěhování se za prací ...

... nevím, ale je to hodně přeceňované. Říká se, že lidé se za prací nechtějí stěhovat, jenže už se zapomíná i na druhou stranu mince ... většinou se stěhuje za zaměstnáním pro jednoho partnera. Druhý pak musí práci marně shánět. Uživit dnes rodinu z jednoho platu je nesmyslné, resp. to skoro nejde. A sehnat práci (většinou žena s dětmi) v novém místě bez kontaktů atd. je skoro nemožné. Takže stěhování pak vychází jako ta nejhorší varianta ...

0/0
10.10.2006 15:20

Hagenbaden

Re: Stěhování se za prací ...

A k tomu vsemu je jeste dost velky problem sehnat adekvatni bydleni. Neni to tu jako na zapade (pripadne v USA), ze si zabali par veci a prestehuji se do noveho domu. Tady to je jeste s regulaci najemneho velky problem.

0/0
10.10.2006 15:32

paskudilek

Re: Re: Stěhování se za prací ...

To máte pravdu.My jsme se přestěhovali za prací(150km) před 3měsíci,opustili a prodali zařízený byt 4+1.

Teď bydlíme v podnájmu za tržní cenu.Rozmýšleli jsme se ale asi 2roky.

Začali jsme stavět raději dům,protože slušné bydlení za slušnou cenu nejde normálně sehnat.

0/0
10.10.2006 15:53

Petr

Re: Re: Stěhování se za prací ...

Myslíš, že v Americe se stěhují do nájmu? Většinou to řeší hypotéka.

To si můžeš vzít i u nás.

0/0
10.10.2006 15:55

paskudilek

Re: Re: Re: Stěhování se za prací ...

V Americe je výhoda,že můžeš bydlet v maringotce:-):-)

Nebo si necháš postavit dům ze dřeva a papíru za 2měsíce.

Tady než se vyřídí jen stav.povolení tak to trvá věčnost.

0/0
10.10.2006 16:01

gandalf

... kdo platí ...

má být: "Resp. 12 let ... ". Už ani neumím počítat :-). Jinak něco jako "sociální odbor v Praze" není, nazývá se to Česká správa sociálního zabezpečení a je to v každém okresním městě, resp. bývalých, protože okresy sice stále existují, ale když nejsou okresní úřady, tak nejsou ani okresní města ...

0/0
10.10.2006 14:40

paskudilek

Re: ... kdo platí ...

V každém městě je na MÚ nějaký soc.odbor,kde by ji snad měli poradit,tam kde se vyplácejí soc.dávky.

0/0
10.10.2006 15:01

icelander

pro zahryda..

na bazalech mas predpokladam spoustu holohlavych kamaradu, pripadne podobnych opilcu .. tam budes predpokladam ve skupince lidi strasne silnej ..

ale muzu si na tebe pockat pred socialkou, kam si chodis pro davky !!!

0/0
10.10.2006 13:50

ZAHRYD

Re: pro zahryda..

MYSLÍM ŽE TĚ DOMA BIJE STARÁ A TO STAČÍ!!!!!CHUDÁČKU

0/0
10.10.2006 14:40

Vážný

OK Rozdělit

Jinak pro všechny roozdělovače.

Možná by nebylo špatné, pokud by sociální (a školské...) zákonodárství dostaly do rukou kraje. Musela by se vymyslet nějaká prostupnost, ale najednou by bylo vidět že v jednom kraji lidi makaj a v druhým ne, v jednom by sociální pojistné bylo větší, jinde menší apod.

0/0
10.10.2006 13:10

icelander

Re: OK Rozdělit

to bys tomu dal clovece .. i tech par firem, ktere v ostrave, usti nad labem nebo ceskych budejovicich jsou, odvadi vsechny davky v praze, protoze tam maji sidlo ..

0/0
10.10.2006 13:52

zahryd

Re: Re: OK Rozdělit

aspon něco jsi řekl dobře !!!!!

0/0
10.10.2006 15:06

Honza B.

Všichni pracovat nechtějí...

Víte, pročetl jsem to tu celé, ale nezazněl mi tu názor, že prostě všichni nejsme stejní a všichni pracovat nechtějí... víte, proč bují kriminalita? myslím, že je to i kvůli tomu, že nedáme těm méně schopným a slabším důstojné podmínky k životu... víte velikost státu a vyspělost společnosti se pozná podle toho, jak se chová ke svým nejslabším členům... místo toho tu zaznívá jen urážka a nadávka směrem k těm, kteří za to stejně nemohou...víte každý jsme jiný a nikdo toho druhého nepochopí, dokud nebude v jeho kůži... je pro vás některé opravdu tak těžké projevit solidárnost se "slabšími" ? To jsou i všichni ti, kteří podle vás nechtějí pracovat... když nechtějí tak nechtějí, myslíte, že je dobré i takové nahnat do práce...? nezavání vám to trochu minulým režimem...? tak trochu totalitou...já bych ostatní k práci motivoval a netrestal za to, že se jim do práce at už z jakéhokoli důvodu nechce... :) Mějte všichni hezký den Honza B. PS. nejsem voličem levice... :)

0/0
10.10.2006 13:05

mbutata mbebe

Re: Všichni pracovat nechtějí...

ale jiste ... at nepracuji, kdyz nechteji. ale at se potom zivi nejakym jinym zpusobem, nez pobiranim socialnich davek i mych dani. oni nechteji parcovat, ja nechci platit dane na podobne existence. solidarni budu klidne s clovekem, ktery ma nemoc nebo postizeni vylucujici beznou praci ... ale ne s netahlem, co radeji nez v sest do kolbenky pujde v deset do nadrazni knajpy R^

0/0
10.10.2006 13:09

Honza B.

Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Tvá reakce je stejná jako by byla reakce většiny lidí tady na té diskusi... chápu vás, ale snažím se vám naznačit, že se snažíte o nemožné... změnit způsob myšlení lidí se kterými nesouhlasíte... to není vůbec jednoduché... každý jedinec si prochází svým vývojem a tím, že do něj nevidím , bych ho neměl jednoduše odsoudit... prostě je vývojově slabší a zaslouží si solidárnost... pokud mu jí nedám, bude se mi ve společnosti bouřit a dělat nekalé věci... co je lepší, dát mu důstojnou podporu a žít v klidu a ušetřit za polici a td, nebo ho nutit do práce a naznačovat mu jak by mohl být "stejný" jako ostatní... znovu připomínám, že jsme opravdu každý někde jinde... .) a to je tak dobře... učíme se jeden od druhého... v dobrém... Honza B.

0/0
10.10.2006 13:15

Petr

Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

"dát mu důstojnou podporu a žít v klidu a ušetřit za polici a td, nebo ho nutit do práce"

NENE. Nikdo nikoho nenutí pracovat. Když nechce, ať se válí. Ale žádné dávky.

0/0
10.10.2006 13:21

Honza B.

Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Vím, že bys rád ušetřil..., ale takový člověk uvidí u tebe hezké věci a bude je chtít také, ale protože nemá rovnou výchozí pozici (z různých a třeba i psychických důvodů...), tak si to bude chtít zajistit jinak (kriminálně)... není lepší ho nechat "důstojně" žít a nechat ho přijít na to, aby se sám začal snažit...? :)

0/0
10.10.2006 13:27

mbutata mbebe

Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

pokud prijde, rad mu cast sveho majetku venuji ... napriklad nekolik gramu olova ve forme broku, pripadne kvalitniho streliva raze 9 mm. kriminalniky pozavirat, nejlepe na nucene prace, trikrat a dost, a jak tu bude R^

0/0
10.10.2006 13:30

Honza B.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Chápu tvůj hněv... .) ale je dán tím, že jsi zcela nepochopil toho druhého... on si totiž myslí, že jinak nemůže... přemýšlel jsi někdy nad tím, že každý děláme jen to, co si myslíme, že dělat v daný moment můžeme? a právě díky tomuto nepochopení postoje druhých vznikají tyto nevraživosti a nenávistné nálady... kriminálník potřebuje pomoc a ne trest... vím, že je to hodně odvážné tvrzení, ale je to o ochotě a pochopení... o vyspělosti... represe nápravu nikdy dlouhodobě nepřinesla... :) v dobrém...

0/0
10.10.2006 13:37

afk_cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

ok, dam vam priklad: stojim frontu v obchode, co patri pekarne a prijde jeden tmavsi (mozna to bylo osvetlenim mistnosti) a ze prej shani praci a ze prej chce mluvit se sefem prodavacky zavolaly sefa. ten mu povida: ale jasne, ted zrovna potrebuju lidi, kdy muzes nastoupit. a onen uchazec povida: "ale to spatne chapete, ja potrebuju jen potvrzeni tady pro pracak, ze jsem tu byl a ze jsem shanel praci." .... a ted mne presvedcte, ze cikani nezneuzivaj davky a nejsou to nefachcenka. mimochodem jeho rodina jezdi na pracak v BMW 5-kove rady a parkuji za rohem za socialkou. .... takze ke mne budte shovivavy, kdyz pak mam spatne mineni o socialnim systemu. jinak jake lepsi podminky byste pro tohoto cloveka navrhoval, aby zacal pracovat ? ja myslim ze odebrani davek by stacilo. takze se tady nesnazte lidi presvedcit o necem jinem.

0/0
10.10.2006 16:07

Zamyšlení

Všichni pracovat nechtějí...

Lidé bez ohledu na jejich sociální zázemí, vzdělání a inteligenci reagují podle toho, jakým způsobem je společenský systém motivuje. Zdá se, že nejlepším řešením spousty situací, u kterých dochází ke střetu zájmů (nezaměstnaní x daňoví poplatníci, majetní x zloději apod.), je směs represe a pomoci.

Pokud by například existoval systém dávek, který by pomohl těm, kteří to potřebují, ale zároveň po nich požadoval, aby tři dny v týdnu vykonávali obecně prospěšné nebo svým způsobem i zbytečné práce (hladová zeď), žadatelů o dávky by znatelně ubylo.

Zrušit dávky úplně by dramaticky snížilo životní úroveň nás všech. Cílem by podle mého mělo být systém nastavit tak, aby v něm bylo co nejméně černých pasažérů.

0/0
12.10.2006 0:36

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Máte pravdu. Myslím si,že je lepší platit lidem min.dávky na život,než aby bydleli na ulici,pod mostem a nebo rabovali obchody a přepadávali lidi.

Všichni nemají stejné startovací podmínky-jako kdo tady by se chtěl narodit jako malý cigánek? Nebo jsou mladí,kteří odejdou z dětského domova apod.vlastně s ničím.Ono každý se může dost lehce dostat na dno,někdy stačí jen rozvod,nebo nemoc,nebo naletět nějakým lumpům.

0/0
10.10.2006 13:41

Honza B.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Děkuji vám pane za váš vyspělý názor... mohu s klidem z této diskuse odejít... jsem rád, že v tomto národě je zdravé jádro aže se blízká na lepší časy... :)

Honza Buka Teplice !!

0/0
10.10.2006 13:47

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Děkuji, to víte lidem často chybí empatie.

Jsem ale žena.

Mějte se Šárka

0/0
10.10.2006 13:51

Honza B.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Vidíte... omlouvám se, ale za to mohou ty naše nicky... :), proto se raději podepisuji svým pravým jménem ... :)

Ještě jednou paní Šárko děkuji za váš názor a přeji hezký den .)

Honza B.

0/0
10.10.2006 14:00

Milfried

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Tak hele, vy dva vyspělí ....

Rozhodně není pravda, že je lepší někomu platit dávku aby neraboval. Na placení této dávky jsou škodní všichni pracující, protože je vláda permanentně okrádá (řekněte mi JEDINÝ ROZDÍL v praxi mezi loupeží a placením daní - obé je nedovrovolné, v obou případech když nevydáte SVÉ peníze, bude vůči vám použito násilí) na daních.

Takováto dávka není ničím jiným, než výpalný a to v pravém slova smyslu.Platit někomu za to aby nedělal bordel, mně nepřipadá jako vyspělý názor.

Pozn.: Klidně bych tyto "potřebné" nechal pochcípat hladem a ješte jejich

0/0
12.10.2006 17:30

Milfried

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

případné příbuzné nechal zaplatit odklizení těla.

Na skutečně potřebné peníze nejsou. Lidi, kteří jsou opravdu postižení, třebas na vozíku, a nesmířili se se svým osudem a chtějí žít jako ostatní. Když takový nemocný člověk požádá o peníze na nový vozík, dostane leda ho*no, ale flákačům a lůze se bude stále sypat plnými hrstmi. Původně možná dobrá myšlenka podpory slabým v současnosti zcela evidentně přerostla ve zcela zjevné podporování chudoby.

0/0
12.10.2006 17:33

CarolinaC

Re: Re: Re: Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Jenže ten, který pracuje a snaží se bude mít pořád "hezčí" věci. Do jaké hranice se tedy budou ti snaživější dělit? Pořád? Do té doby než ten lepmpl pochopí srdcem a rozumem, že má dělat taky?? .... a když to nepochopí?

0/0
10.10.2006 15:36

JuraK

Re: Všichni pracovat nechtějí...

Solidárnost je jedna věc a mít na to je druhá.Takže stát je solidární a neustále se zadlužuje aby se ti slabí měli taky dobře.Jenže to nejde tak dělat do nekonečna.Rv

0/0
10.10.2006 13:11

Honza B.

Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Stát se zadlužuje hlavně z jiného důvodu... neumí hospodařit... :) přitom patříme mezi vyspělé země světa... tvrdím, že se o své "slabé" dokážeme důstojně postarat... :)

0/0
10.10.2006 13:22

Vážný

Re: Všichni pracovat nechtějí...

Vůbec ne..

ALe ve starém již demokratizovaném Rakousku existovala "potulka"= bezdomovectví, poslání do své domovské obce, která musela zajistit střechu a práci (obecní pasáci ... myslím dobytka) a donucovací pracovny...

A to od konce 19. stol. až do roku 1914 (kdy nastoupila militaristická klika) bylo Rakousko docela rozumný stát...

0/0
10.10.2006 13:14

Honza B.

Re: Re: Všichni pracovat nechtějí...

Ještě že jsi napsal, že rakousko je docela rozumný stát... :) nějakou dobu jsem tam žil a vím své... použil jsi slovo "donucovací pracovna"... myslíš, že je to cesta ve svobodném státě...? :)

0/0
10.10.2006 13:24

zahryd

ZA TO MŮŽOU NENAŽRANÉ PRAŽSKÉ PRASATA!!!!!

0/0
10.10.2006 12:50

lutic

Re: nejsi trošku na hlavu??!

z Prahy nejsem,a tak komplexy jako mají Brňáci také nemám..(všude jsem tam pracoval..

0/0
10.10.2006 12:55

gandalf

KDO PLATÍ ZA NEMAKAČENKA POJIŠTĚNÍ?!

Za nezaměstnaného stát platí pouze zdravotní pojištění. Po celou dobu nezaměstnanosti (to je ta solidarita zdravotního pojištění, takže i ten kdo nepracuje úmyslně má nárok na stejnou zdravotní péči jako ten co maká až na hubu padá).  Na důchod však ani kačku!!! To je velký omyl. Doba nezaměstnanosti se pak (při výpočtu důchodu) počítá jako t. zv.: náhradní doba a to v rozsahu nejvýše tří let. Kdo nepracuje třeba deset let a myslí si přitom, že mu za tu dobu stát něco dá na důchod je pako a bude mít důchod jaký si (jako nemakačenko) zaslouží. Tedy: nezaměstnaný = žádné důchodvé pojištění!

0/0
10.10.2006 12:50

kaktus

Re: KDO PLATÍ ZA NEMAKAČENKA POJIŠTĚNÍ?!

odpověď máš o pár článků níže.

0/0
10.10.2006 12:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.