Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejtišší aerolinkou vyhlásila Ruzyně easyJet

Nejméně hluku napáchají kolem ruzyňského letiště letouny britské společnosti easyJet. Nízkonákladový dopravce opanoval soutěž o ekologicky nejšetrnějšího dopravce, kterou pořádala Praha 6 a státní podnik Letiště Praha. Druhá příčka patří British Airways, třetí jsou aerolinky Swiss.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petr

Nevyhovující hygienicke limity

Víte jak jsou koncipovány limity pro letecký hluk v ČR? Asi takto: nevadí, že vás za noc 5x zbudí vzlétající / přistávající letadlo -  zbytek noci je ticho, takže v průměru je vše OK.;-€;-€;-€. Více viz citace z vyjádření hygienické stanice:

...K tomu Vám sdělujeme, že současná legislativa nám umožňuje posuzovat pouze hodnoty v trvalé ekvivalentní hladiny za denní nebo noční dobu.   Ekvivalentní hladina hluku je vážený průměr veškeré hlučnosti za denní i noční dobu, tzn., že výsledná hodnota sestává jak z hlučnosti jednotlivých přeletů, tak z nízkých hodnot hluku mimo přelety.

0/0
13.10.2006 11:25

Petr

Pokračování - Nevyhovující hygienicke limity

...Proběhla řada měření na různých místech v Praze, doposud však nebylo zjištěno překročení výše uvedených hygienických limitů. Je to způsobeno právě tím, jak již bylo řečeno, že se neposuzuje maximální hladina akustického tlaku, tak, jak platilo v minulých letech, ale pouze trvalá ekvivalentní hladina akustického tlaku.

0/0
13.10.2006 11:26

Petr

Letadla letaji mimo koridor a ne ze ne!

cituji:

...mluvčí společnosti Richard Klíma rozhodně popřel, že by ŘLP porušovalo předpisy. Připouští ale, že v době provozních špiček se stává, že pohyb letadel po příletových nebo odletových tratích je kvůli přetíženoti nutné suplovat navigováním radarem mimo tratě a nebo ve spolupráci s posádkami pomocí vizuálního přiblížení. To znamená, že si pilot letadla za dobrého počasí sám najde přistávací dráhu. „Tyto mechanismy přispívají ke zkapacitnění systému, protože za stejný čas lze bezpečně odbavit více letů,“ říká Klíma. „Dochází ovšem k tomu, že se jednotlivá letadla nacházejí jinde než je pro laickou veřejnost obvyklé a v nižší výšce, která odpovídá příslušnému zkrácení letěné trajektorie v profilu klesání,“ vysvětluje. „V žádném případě však z naší strany nedochází k porušení zákonem definovaných maximálních tolerovarelných expozic hluku,“ tvrdí mluvčí....

0/0
13.10.2006 11:21

Radim

Re: Letadla letaji mimo koridor a ne ze ne!

aha, takže proto vidím občas letadla doslova kličkovat :).

0/0
13.10.2006 11:27

Dr. Fe1

Soutěž bude účinná teprve tehdy ......

... když budou prováděny penalizace formou sestřelení.

0/0
13.10.2006 9:54

Carlos

lítaj na půl plynu

bodejť by letadla míň nehlučela, když šetřej :-D

0/0
12.10.2006 23:28

ptc2

Takovej SHIT !!!!

Nechapu jak to mohl vyhrat zrovna EasyJet.... Nejlevnejsi z nejlevnejsich a nejsetrnejsich.. Prostre cheap shit...

0/0
12.10.2006 22:35

piErcE

Re: Takovej SHIT !!!!

Inu .. ono neplati nejlevnejsi je nejhorsi .)

0/0
12.10.2006 22:44

Englishman

Re: Takovej SHIT !!!!

Není nejlevnější z nejlevnějších. A i když mě prudí svým pravidelným zpožděním večerního letu na Gatwick, rozhodně to není shit, narozdíl od některých jiných, zejména českých společností.

0/0
12.10.2006 23:02

sonic

Pravidla soutěže

Podívejte se na www.csl.cz na kritéria která jsou stanovena tak, aby kladla důraz na snižování hlukové zátěže a zároveň dopravce motivovala k tomu, aby byly maximálně dodržované příletové a odletové postupy v nejbližším okolí letiště Praha - Ruzyně, které úzce souvisí s jeho hlukovým zatížením. Dopravce je penalizován „trestnými body“, pokud některá níže uvedená kritéria poruší.Nejdená se jen o typ a přesnost přiblížení, ale i a hlavně o létání v noci, kde platí krutá penalizace.Podívejte se na letový řád Easy Jetu a ČSA !!

0/0
12.10.2006 21:44

a

a

http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10095605107-zpoved-pavla-nedveda.html

0/0
12.10.2006 20:05

zuzikas

Hmmm...

jeste ze se takovyhle pruzkumy a souteze delaj...Bydlim v Ruzyni, bohuzel jen kousek od letoveho koridoru a ze by byl nekdo mene a nekdo vice hlucny, je zcela bezpredmetna otazka pri poctu az 5 startujicich letadel do minuty...pokud mozno, presmerovana jsou na tuto drahu (ktera vede z velke casti nad obydlenymi oblastmi) hlavne pres leto na vikendy. Chcete-li si s kymkoli promluvit treba na zahrade, co 10sekund pouze vidite, ze otevira pusu...takze mira hlucnosti je pro me celkem smesny faktor - kolika decibelu je to mezi nimi rozdil???!!!!!!

0/0
12.10.2006 19:14

Alek

Re: Hmmm...

jak dlouho tam je uz to letiste a jak dlouho tam bydlite vy?

0/0
12.10.2006 20:51

piErcE

Re: Hmmm...

jak vam mam verit, ze vubec na ruzyni bydlite, kdyz lzete v poctu startujicich letadel? 5 letadel do minuty je naprosty nesmysl .. ale naprosty.... :) takze bych rekl ze si naprosto vymyslite .)

0/0
12.10.2006 22:01

Englishman

Re: Hmmm...

5 za minutu? 8-o A jak dlouhá je tvoje minuta?

0/0
12.10.2006 23:05

proviron

Re: Hmmm...

To je zajímavý,taky bydlím v Ruzyni a letadlu už tu prakticky nelítají,páč lítají směrem od Suchdola.Teda pokud zrovna není zavřena hlavní dráha.Jinak 5 startujícíh letadel za minutu je naprostá hovadina:-D

0/0
12.10.2006 23:39

Karel

to mi hlava nebere

jak můžou nějaký hovada lítat mimo koridor? to je jako bych jezdil vedle silnice !!

0/0
12.10.2006 18:48

nobleman

Re: to mi hlava nebere

Jsem laik, ale rozumím tomu, že letový koridor je range a easy jet lítají přesně uprostřed, kde by měli...

Je to jako v autoškole, kdy nám říkali, že že ženský se rády drží krajnice ;-)

0/0
12.10.2006 19:08

Jacksom

Ono bude i tim..

... ze se vysledky berou V PRUMERU. A je jasne, ze EJ ma POUZE B737 a A319-20. Ty rozdily v namerenych hodnotach nebudou nijak velike, myslim si, takze se tam projevi i ty zmínene A310, ktere letaji KAZDY DEN. A Swiss leta pouze s BAE, nebo jak se jmenujou ty letadla, potazmo s vrtulakama, BA zcela vyjimecne s necim jinym nez s malyma A319, nebo A320.

T.

0/0
12.10.2006 18:33

Petr

Malá letadla?

A není to třeba tím, že EasyJet létá na krátké vzdálenost = malá letadla = méně hluku?

0/0
12.10.2006 16:00

ales1979

Re: Malá letadla?

Easyjet leta s Boeingy 737, se kterymi leta i CSA a dalsi spolecnosti. Takze tim to nebude.

0/0
12.10.2006 16:18

krakra

Re: Re: Malá letadla?

Tak tím to teda bude, protože EasyJet létá pouze s těmi Boeingy 737, ČSA mají ve své flotile sice srovnatelné Airbusy 320, ale i Airbusy 310 které jsou větší a létají dálkové trasy.

0/0
12.10.2006 16:37

ales1979

Re: Re: Re: Malá letadla?

A pochopil jste z toho clanku, ze se to spise tyka koridoru a priblizeni k letisti a dodrzovani odletovych koridoru nez o typu letadla?

0/0
12.10.2006 16:46

Jacksom

Re: Re: Re: Re: Malá letadla?

Z lanku kazdy snad pochopil, ze se jedna HLAVNE o miru hluku. Ktera je samozrejme primo zavisla na dodrzovani koridoru na pristani

0/0
12.10.2006 18:35

skada

Re: Re: Malá letadla?

A oni zrovna letaji s Airbusy... :-D

0/0
12.10.2006 17:20

ales1979

Re: Re: Re: Malá letadla?

Omlouvam se, mate pravdu. Nicmene to stale nemeni nic na tom, co jsem napsal. V tomhle pripade nejde ani tak o typ letadla jako o to, jak se chova na a v blizkosti letiste.

0/0
12.10.2006 18:32

Kapo

Re: Re: Malá letadla?

EasyJet používá nejmenší-nejkratší variantu B737-300 pro 120 lidí, ČSA má B737 pro 160 lidí. V této variantě při menší zátěži stačí motory s menším výkonem = méně hluku. Společnost EasyJet vlastní puze tyto dva stroje, jsou značně "ošoupané" a staré, nemají např. TV displeje pro cestující.

0/0
12.10.2006 20:42

piErcE

Re: Re: Re: Malá letadla?

jste smesny :)) easyjet uz moc boeingu nema, svou flotilu modernizuj eza Airbusy.. a letadel ma podstatne vic nez cela csa dohromady ... :) navic, boingy ktere easyjet ma (jej ich pres padesat) maji kapacitu 150 lidi , a navic - easyjet nema 737-300 ale 737-700 ... kdyz tak ctu vas prispevek .. tak vlastne pisene naprosty nesmysl

0/0
12.10.2006 22:04

tmx

Re: Malá letadla?

S Boeingy 737 nebo Airbusy A320 létá na Ruzyni 85% společností... A A310 nejsou zas tak ohromná, aby jejich hluk nějak zásadně promluvil do statistik, když má ČSA navíc jen čtyři.

0/0
12.10.2006 17:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.