- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Víte jak jsou koncipovány limity pro letecký hluk v ČR? Asi takto: nevadí, že vás za noc 5x zbudí vzlétající / přistávající letadlo - zbytek noci je ticho, takže v průměru je vše OK.. Více viz citace z vyjádření hygienické stanice:
...K tomu Vám sdělujeme, že současná legislativa nám umožňuje posuzovat pouze hodnoty v trvalé ekvivalentní hladiny za denní nebo noční dobu. Ekvivalentní hladina hluku je vážený průměr veškeré hlučnosti za denní i noční dobu, tzn., že výsledná hodnota sestává jak z hlučnosti jednotlivých přeletů, tak z nízkých hodnot hluku mimo přelety.
...Proběhla řada měření na různých místech v Praze, doposud však nebylo zjištěno překročení výše uvedených hygienických limitů. Je to způsobeno právě tím, jak již bylo řečeno, že se neposuzuje maximální hladina akustického tlaku, tak, jak platilo v minulých letech, ale pouze trvalá ekvivalentní hladina akustického tlaku.
cituji:
...mluvčí společnosti Richard Klíma rozhodně popřel, že by ŘLP porušovalo předpisy. Připouští ale, že v době provozních špiček se stává, že pohyb letadel po příletových nebo odletových tratích je kvůli přetíženoti nutné suplovat navigováním radarem mimo tratě a nebo ve spolupráci s posádkami pomocí vizuálního přiblížení. To znamená, že si pilot letadla za dobrého počasí sám najde přistávací dráhu. „Tyto mechanismy přispívají ke zkapacitnění systému, protože za stejný čas lze bezpečně odbavit více letů,“ říká Klíma. „Dochází ovšem k tomu, že se jednotlivá letadla nacházejí jinde než je pro laickou veřejnost obvyklé a v nižší výšce, která odpovídá příslušnému zkrácení letěné trajektorie v profilu klesání,“ vysvětluje. „V žádném případě však z naší strany nedochází k porušení zákonem definovaných maximálních tolerovarelných expozic hluku,“ tvrdí mluvčí....
aha, takže proto vidím občas letadla doslova kličkovat :).
... když budou prováděny penalizace formou sestřelení.
bodejť by letadla míň nehlučela, když šetřej
Nechapu jak to mohl vyhrat zrovna EasyJet.... Nejlevnejsi z nejlevnejsich a nejsetrnejsich.. Prostre cheap shit...
Inu .. ono neplati nejlevnejsi je nejhorsi .)
Podívejte se na http://www.csl.cz na kritéria která jsou stanovena tak, aby kladla důraz na snižování hlukové zátěže a zároveň dopravce motivovala k tomu, aby byly maximálně dodržované příletové a odletové postupy v nejbližším okolí letiště Praha - Ruzyně, které úzce souvisí s jeho hlukovým zatížením. Dopravce je penalizován „trestnými body“, pokud některá níže uvedená kritéria poruší.Nejdená se jen o typ a přesnost přiblížení, ale i a hlavně o létání v noci, kde platí krutá penalizace.Podívejte se na letový řád Easy Jetu a ČSA !!
jeste ze se takovyhle pruzkumy a souteze delaj...Bydlim v Ruzyni, bohuzel jen kousek od letoveho koridoru a ze by byl nekdo mene a nekdo vice hlucny, je zcela bezpredmetna otazka pri poctu az 5 startujicich letadel do minuty...pokud mozno, presmerovana jsou na tuto drahu (ktera vede z velke casti nad obydlenymi oblastmi) hlavne pres leto na vikendy. Chcete-li si s kymkoli promluvit treba na zahrade, co 10sekund pouze vidite, ze otevira pusu...takze mira hlucnosti je pro me celkem smesny faktor - kolika decibelu je to mezi nimi rozdil???
jak dlouho tam je uz to letiste a jak dlouho tam bydlite vy?
jak můžou nějaký hovada lítat mimo koridor? to je jako bych jezdil vedle silnice
Jsem laik, ale rozumím tomu, že letový koridor je range a easy jet lítají přesně uprostřed, kde by měli...
Je to jako v autoškole, kdy nám říkali, že že ženský se rády drží krajnice
... ze se vysledky berou V PRUMERU. A je jasne, ze EJ ma POUZE B737 a A319-20. Ty rozdily v namerenych hodnotach nebudou nijak velike, myslim si, takze se tam projevi i ty zmínene A310, ktere letaji KAZDY DEN. A Swiss leta pouze s BAE, nebo jak se jmenujou ty letadla, potazmo s vrtulakama, BA zcela vyjimecne s necim jinym nez s malyma A319, nebo A320.
T.