Diskuze

Nejtišší aerolinkou vyhlásila Ruzyně easyJet

Nejméně hluku napáchají kolem ruzyňského letiště letouny britské společnosti easyJet. Nízkonákladový dopravce opanoval soutěž o ekologicky nejšetrnějšího dopravce, kterou pořádala Praha 6 a státní podnik Letiště Praha. Druhá příčka patří British Airways, třetí jsou aerolinky Swiss.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr

13. 10. 2006 11:25
Nevyhovující hygienicke limity

Víte jak jsou koncipovány limity pro letecký hluk v ČR? Asi takto: nevadí, že vás za noc 5x zbudí vzlétající / přistávající letadlo -  zbytek noci je ticho, takže v průměru je vše OK.;-€;-€;-€. Více viz citace z vyjádření hygienické stanice:

...K tomu Vám sdělujeme, že současná legislativa nám umožňuje posuzovat pouze hodnoty v trvalé ekvivalentní hladiny za denní nebo noční dobu.   Ekvivalentní hladina hluku je vážený průměr veškeré hlučnosti za denní i noční dobu, tzn., že výsledná hodnota sestává jak z hlučnosti jednotlivých přeletů, tak z nízkých hodnot hluku mimo přelety.

0 0
možnosti

Petr

13. 10. 2006 11:26
Pokračování - Nevyhovující hygienicke limity

...Proběhla řada měření na různých místech v Praze, doposud však nebylo zjištěno překročení výše uvedených hygienických limitů. Je to způsobeno právě tím, jak již bylo řečeno, že se neposuzuje maximální hladina akustického tlaku, tak, jak platilo v minulých letech, ale pouze trvalá ekvivalentní hladina akustického tlaku.

0 0
možnosti

Petr

13. 10. 2006 11:21
Letadla letaji mimo koridor a ne ze ne!

cituji:

...mluvčí společnosti Richard Klíma rozhodně popřel, že by ŘLP porušovalo předpisy. Připouští ale, že v době provozních špiček se stává, že pohyb letadel po příletových nebo odletových tratích je kvůli přetíženoti nutné suplovat navigováním radarem mimo tratě a nebo ve spolupráci s posádkami pomocí vizuálního přiblížení. To znamená, že si pilot letadla za dobrého počasí sám najde přistávací dráhu. „Tyto mechanismy přispívají ke zkapacitnění systému, protože za stejný čas lze bezpečně odbavit více letů,“ říká Klíma. „Dochází ovšem k tomu, že se jednotlivá letadla nacházejí jinde než je pro laickou veřejnost obvyklé a v nižší výšce, která odpovídá příslušnému zkrácení letěné trajektorie v profilu klesání,“ vysvětluje. „V žádném případě však z naší strany nedochází k porušení zákonem definovaných maximálních tolerovarelných expozic hluku,“ tvrdí mluvčí....

0 0
možnosti

Radim

13. 10. 2006 11:27
Re: Letadla letaji mimo koridor a ne ze ne!

aha, takže proto vidím občas letadla doslova kličkovat :).

0 0
možnosti

Dr. Fe1

13. 10. 2006 9:54
Soutěž bude účinná teprve tehdy ......

... když budou prováděny penalizace formou sestřelení.

0 0
možnosti

Carlos

12. 10. 2006 23:28
lítaj na půl plynu

bodejť by letadla míň nehlučela, když šetřej :-D

0 0
možnosti

ptc2

12. 10. 2006 22:35
Takovej SHIT !!!!

Nechapu jak to mohl vyhrat zrovna EasyJet.... Nejlevnejsi z nejlevnejsich a nejsetrnejsich.. Prostre cheap shit...

0 0
možnosti

piErcE

12. 10. 2006 22:44
Re: Takovej SHIT !!!!

Inu .. ono neplati nejlevnejsi je nejhorsi .)

0 0
možnosti

sonic

12. 10. 2006 21:44
Pravidla soutěže

Podívejte se na http://www.csl.cz na kritéria která jsou stanovena tak, aby kladla důraz na snižování hlukové zátěže a zároveň dopravce motivovala k tomu, aby byly maximálně dodržované příletové a odletové postupy v nejbližším okolí letiště Praha - Ruzyně, které úzce souvisí s jeho hlukovým zatížením. Dopravce je penalizován „trestnými body“, pokud některá níže uvedená kritéria poruší.Nejdená se jen o typ a přesnost přiblížení, ale i a hlavně o létání v noci, kde platí krutá penalizace.Podívejte se na letový řád Easy Jetu a ČSA !!

0 0
možnosti

zuzikas

12. 10. 2006 19:14
Hmmm...

jeste ze se takovyhle pruzkumy a souteze delaj...Bydlim v Ruzyni, bohuzel jen kousek od letoveho koridoru a ze by byl nekdo mene a nekdo vice hlucny, je zcela bezpredmetna otazka pri poctu az 5 startujicich letadel do minuty...pokud mozno, presmerovana jsou na tuto drahu (ktera vede z velke casti nad obydlenymi oblastmi) hlavne pres leto na vikendy. Chcete-li si s kymkoli promluvit treba na zahrade, co 10sekund pouze vidite, ze otevira pusu...takze mira hlucnosti je pro me celkem smesny faktor - kolika decibelu je to mezi nimi rozdil???!!!!!!

0 0
možnosti

Alek

12. 10. 2006 20:51
Re: Hmmm...

jak dlouho tam je uz to letiste a jak dlouho tam bydlite vy?

0 0
možnosti

Karel

12. 10. 2006 18:48
to mi hlava nebere

jak můžou nějaký hovada lítat mimo koridor? to je jako bych jezdil vedle silnice !!

0 0
možnosti

nobleman

12. 10. 2006 19:08
Re: to mi hlava nebere

Jsem laik, ale rozumím tomu, že letový koridor je range a easy jet lítají přesně uprostřed, kde by měli...

Je to jako v autoškole, kdy nám říkali, že že ženský se rády drží krajnice ;-)

0 0
možnosti

Jacksom

12. 10. 2006 18:33
Ono bude i tim..

... ze se vysledky berou V PRUMERU. A je jasne, ze EJ ma POUZE B737 a A319-20. Ty rozdily v namerenych hodnotach nebudou nijak velike, myslim si, takze se tam projevi i ty zmínene A310, ktere letaji KAZDY DEN. A Swiss leta pouze s BAE, nebo jak se jmenujou ty letadla, potazmo s vrtulakama, BA zcela vyjimecne s necim jinym nez s malyma A319, nebo A320.

T.

0 0
možnosti