Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Indové chtějí v Avii do roka vyrábět autobusy

Výrobce nákladních vozů Avia dostává druhou šanci na vzkříšení. Podnik, který se neúspěšně pokoušela v devadesátých letech spasit korejská automobilka Daewoo, koupila definitivně indická automobilka Ashok Leyland patřící do indické rodinné firmy Hinduja Group.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

push the button

nechapu diskutujici tady..

tohle je snad pozitvni zprava.. jeste  muzem bejt radi ze to vubec nekdo koupil a dava avii sanci. taky to mohlo jit dokytek rovnou

0/0
17.10.2006 11:46

Qesospi Cobigan

Re: nechapu diskutujici tady..

no je otázka jestli není lepší do kytek, než Indům....

0/0
17.10.2006 13:32

mpixel

Koukám že všichni diskutující tady maji takový starý myšlení.

Vůbec přeci není důležitý jestli něco umíme vyrobit a jestli tu máme šikovné dělníky. Nejdůležitější je snad prodejní a servisní síť. A tu česko prostě nemá a izolované za komunismu ani mít nemohlo, proto staré české firmy nemají skoro žádnou hodnotu.Rv Vyjímkou byl jen budvar, ale to jen proto že ho lidi vozili na dovolenou, a dělali mu reklamu sami. Něco třeba jako kubánský doutník.

0/0
17.10.2006 10:48

Jerry Seinfeld

Nejen prodejni a servisni sit

Nejde jen o servisni a prodejni sit, jde i o know-how (organizace vyroby, produktivita), ktere tady proste velmi casto chybi. A nezapominejme ani na uspory z rozsahu: izolovana ceska firma tezko muze relativne masovym produktem konkurovat nadnarodnimu gigantovi.

0/0
17.10.2006 12:53

Qesospi Cobigan

Re: Nejen prodejni a servisni sit

indické know-how...:-D:-D:-D

0/0
17.10.2006 13:32

Thyronx1

Proc Indove a Korejci ??

Proc ne Cesi? Totez se Skodovkou..proc jdou zisky techto firem do zahranici? Ze by manazerske vzdelani a investice bylo v Cesku nedostupne? Asi ano. Ono vlastne co je jeste v Cesku ceske a nebo v rukou ceskych podnikatelu ze? Kdejaky Cech je svec Prtavec. Prodava a kupuje v malem, hokynari, nebo podnika stylem "drobneho podnikatele" a na vic nema. Ono take to podporovani drobneho podnikani socanskymi vladami bylo spis hazeni klacku pod nohy.

0/0
17.10.2006 1:16

.

Re: Proc Indove a Korejci ??

co může vedet namezdni síla z automobilky o podnikání;-P

0/0
17.10.2006 7:26

tyrael

Re: Proc Indove a Korejci ??

Me se libi jak osoba pracujici za 8 dolaru na hodinu ve firme ktera stoji pred bankrotem a jejiz temer tretinu vlastni vlada Saudske Arabie tady dava rady ohledne prosperujici Skody (byt s enmeckymi majiteli) a  vubec podnikani. Je to legracne, takove hrane povysenectvi.;-DRv

0/0
17.10.2006 9:55

1

Re: Proc Indove a Korejci ??

Naši ekonomové-privatizátoři tady v 90. letech tvrdili, že výrobu autobusů na celém světě budou dělat jen tak 3 - 4 největší firmy. Beztrestně. K výroku, že indická firma, která již vyrábí autobusy, rozšíří výrobu do Prahy, protože "Česko má výhody relativně relativně nízkých nákladů ...", k tomu se asi ani vyjadřovat nebudou. Radši budou zase říkat, že bez daňových reforem od nás investoři utečou.

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
17.10.2006 9:56

mpixel

To je nesmyl.

České firmy po pádu komunismu neměly žádnou hodnotu (Y) Jedinou hodnotou firmy byla levná pracovní síla a levné pozemky.

0/0
17.10.2006 10:51

1

Re: To je nesmyl.

Neměly žádnou hodnotu? Protože ti to někdo řekl?

Ach jo (bez laskavého svolení 1)

0/0
17.10.2006 11:39

Zav

Re: Re: To je nesmyl.

Napriklad Tesla vyrabela zarovky za dvounasobek maloobchodni ceny. Jeji rabat byl vlastne -50%:) Drahy zamestnavaly 200 000 zbytecnych zamestnancu. Technologie vyroby i koncovych produktu byla natolik zastarala, ze se ani nedalo uvazovat o modernizaci. Jedine co se z vetsiny podniku dalo pouzit byly haly a i ty dost obtizne.

0/0
18.10.2006 8:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.