Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z Česka a Slovenska se stává automobilová velmoc

V Detroitu jsou automobilky různých značek pár kilometrů od sebe. V bývalém Československu jsou od sebe spíše stovky kilometrů, přesto si bývalá federace již nyní vysloužila název středoevropský Detroit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cb

Staci mala krize

a Cesko jde ekonomicky do prrdele. Pri kazdem financnim problemu se totiz jako prvni odlozi koupe noveho ata, o rok, o dva.

0/0
25.10.2006 9:21

cb

Re: Staci mala krize

auta, ne ata.

0/0
25.10.2006 9:22

Pepa

To je uroven novinariny

to se musi nechat. Nejlepsi je citace "analytika": "V Česku se na nárůstu objemu výroby bude podílet především Hyundai,

který by měl v továrně v Nošovicích zahájit výrobu v roce 2008," uvedl

Marek Romancov z PwC." To nam pan analytik rekl novinku, kterou nevime, ze ho museli doslova citovat. Take jsem myslel, ze vetsine novinaru uz doslo, ze je spravne 42 eur a 7 eur a ne 42 euro a 7 euro, jako nerikam 42 koruna nebo 42 dolar.Rv

0/0
24.10.2006 17:07

a7764715

montovny ????

...to je zřejmě jen vtip né a nebo je to tady samý hlupák, jistěže ve vyjmenovaných závodech se montují na linkách vozy, ovšem počtem zaměstnanců a jistě i výší investic jde o "špičku ledovce" - pro tyto "montovny" dodávají subdodavatelé díly jen na území ČR z 285 - slovy - dvěstěosumdesátipěti mmenších výrob!!!! Jako dodavatel tzv. procesních kapalin mám jejich úplný seznam, v těchto podnicích je zaměstnáno mnohonásobně více pracovníků - než v montovnách!!!! Zřejmě tady nikdo nerozumí tzv. intrinsic marketingu - jen idiot může prohlásit "Dost bylo montoven!" a jen trouba se může obávat rychlého stěhování této celé pyramidy na východ ...při bezskladovém hospodářství a dodávce dílů do montoven systémem - "just in time"

0/0
21.10.2006 20:01

german

Re: montovny ????

neda se to zapirat R^;-D ste velmoc montovaku ;-D;-D>-

0/0
21.10.2006 20:27

GB

Re: Re: montovny ????

A ty si germane priprav tobolku, at nakrmis ty tvoje monotvaky co si ted doma muzuou tak honit pero a cekat na podporu. ;-D

0/0
21.10.2006 20:56

nenápadně maskovaný Kei

Re: montovny ????

Třeba máte pravdu, ale do TPCA jezdí většinou (směrem dovnitř) jen náklaďáci s PL na značce a ven s CZ. Nejvíc se tu momentálně daří logistice, taky je to vidět. Město totálně ucpaný celý den.

0/0
21.10.2006 23:28

tragikomik

Montovny?

To ze se firmy slucuji do vetsich a vetsich se deje uz tisic let. Proto budou porad vznikat masovejsi vyroby. Je skoda, ze nas stat bere lidi, jako chudaky, kteri se o sebe nedokazou postarat. Mel by snizit podpory a donutit lidi z pracaku, at do takovejch montoven jezdi pracovat. ;-(A usetrene penize investovat do vzdelani lidi a podpory domaciho podnikani, aby v pripade, ze nas montovny budou opoustet, se o sebe umeli postarat sami. Odchod montoven bude kompenzovat prisunem vyspelejsich vyrob, stejne tak se k nam presidluji programatorske firmy, tkere taky "sdiraji" zamestnance.. Ony prijdou, pokud budeme vzdelani a mit co nabidnout. Holt nenabrecime, ale hlavne musime vzit prilezitost za pacesy, jinak budeme za 5 let montovna bez penez na to, aby se postavila na vlastni... !!

0/0
21.10.2006 17:04

german

Re: Montovny?

ste takovy Mexico ;-D;-D;-D

0/0
21.10.2006 18:20

geroc

Montovny

Nic jiného než montovny a montovny. Až se tady Korejcům bude zdát že je draho půjdou dál na východ nebo na Balkán. Dát šroubek na správném místo se naučí i debil. Předseda SDA to řekl jasně: "Negativa nevnímáme". Není co dodat.

0/0
20.10.2006 22:36

pedrooo

slavíme otrokářství? Co to sakra má znamenat?

Ať si dělaj montovny na ukrajině, v rumunsku, bulharsku atd, my snad múžem dělat třeba brzdy či software, proste neco kde je přidaná hodnota krapet vetsi.....achjo.....

0/0
20.10.2006 13:30

Josef

Re: slavíme otrokářství? Co to sakra má znamenat?

To jiste ty pridana hodnoto. TPCA v Koline ma velike potize sehnat kvalifikovane pracovniky pro svou montovnu. A ty bys tam chtel vyrabet pridanou hodnotu ?!?

0/0
20.10.2006 15:56

pan K

Re: Re: slavíme otrokářství? Co to sakra má znamenat?

Má potíže, protože platí tak mizerně, že se každýmu vyplatí se flákat na pracáku a dělat nějakou bokovku. Taky proto se sem hrnou za prací Poláci apod...

0/0
20.10.2006 16:29

hnědka

Re: Re: Re: slavíme otrokářství? Co to sakra má znamenat?

Chyba je na strane statu, ne zamestnavatelu. At stat zrusi podpory (v) nezamestnanosti a je po problemu.

0/0
20.10.2006 17:25

pan K

Re: Re: Re: Re: slavíme otrokářství? Co to sakra má znamenat?

Jedna z cest. Na druhou stranu, kdo by si sel honit triko na pas za 12-14 hrubyho?

0/0
20.10.2006 17:26

Zla Lopata

Re: Re: Re: Re: Re: slavíme otrokářství? Co to sakra má znamenat?

A za kolik by si si chtel honit triko na pasu? Delnik u pasu neni nic extra kvalifikovana prace a proto ta odmena je podle me ok. Horsi je ze staci byt doma, mit 4 deti a stat mi nasype vic nez prumernou mzdu.

0/0
25.10.2006 15:59

jmenopouzivanevchatech

audi porsche

no ono se vubec malo mluvi o volkswagenu na slovensku, kde se vyrabeji krome vw polo a vw tuareg i audi q7 a porsche cayenne. a dlouho se tam vyrabel i golf, bora a snad i passat jeden cas. tusim ze i seat ibiza snad.

0/0
20.10.2006 12:49

xble

Re: audi porsche

bohužel ta kvalita práce bude taková že když si potom takový auto půjdeš koupit, budeš se hodně zajímat o to kde to bylo vyrobený....

0/0
21.10.2006 20:19

dan

Re: Re: audi porsche

V Německu je to dávno standard tohle.

Máš stránky, kde se podíváš podle výrobního čísla, z jakýho závodu je to auto.

Co sem tak čet, tak třeba měly horší pověst Fordy a Oply z anglickejch závodů než odjinud.

0/0
24.10.2006 11:13

davos

hm a co krize

to je zase clanek, oslavy automobilek. zapomneli nam panove take napsat, ze zavislost regionu na autoprumyslu je pomerne nezdrava, protoze je na to nabaleno plno dalsich dodavatelu, a kdyz nepujdou auta na odbyt, coz se ve satndardnim cyklu stava, tak co se stane? a zustanou nam osklivy krabice na polich, nezamestnany delnici a rust skonci...

0/0
20.10.2006 10:51

Qesospi Cobigan

Re: hm a co krize

oni to vědí...ale ten člověk co to velebí, to přiznal, napsal: "negativa NEVNÍMÁME..."...

Hlavně jde o to, že se tím brzdí růst lidskejch zdrojů... takhle fakt bude stačit... když zachováme ten současnej stav, že je 75% obyvatel ČR středoškolsky vzdělaná - což je docela bída a evropská rarita: HOLT DĚLNICKEJ NÁROD jako vždycky... nic lepšího tady nebude. Chytrý mozky budou jinde a nás budou jen ždímat...

0/0
20.10.2006 12:11

Vendula

Re: Re: hm a co krize

Jenže oni (těch 75% národa) středoškolsky vzdělaní NEJSOU, i když mají maturitu. To je taková "feel good" politika - makáš za pakatel, nic nemáš, nikam se nepodíváš - ALE, zato máš velkej mozek, jsi vzdělanej a chytrej :-)

0/0
20.10.2006 12:16

Qesospi Cobigan

Re: Re: Re: hm a co krize

Ale to ja myslím, že SŠ vzdělání jsou dobře. Líp než ti "SŠ" na "Západě". Jenže průser je to, že to jsou technický obory (zkrátka důraz na zlatý český ručičky) a zapomíná se na český hlavičky... Podle toho taky vypadaj (a dopadnou) volby. My jsme skutečně hrozně blbej národ. My víme kam patří kterej šroubek, a s chutí ho tam dáme, ale to že se při tom na nás dívá nějakej volkswagnovskej nácek, kterej bere 10x víc, to už nám asi nesepne, nebo je nám to jedno...

0/0
20.10.2006 12:30

Vendula

Re: Re: Re: Re: hm a co krize

Jo, tím to bude - všichni od nás opisujou :-)

0/0
20.10.2006 12:33

jojo

Re: Re: Re: Re: hm a co krize

 ....nejakej volkswagnovskej nacek.Uz to ,ze to je nacek svedci o tom  jak jste zabednenej.Nackove byli za Hitlera a pokud umite pocitat do peti tak by vam mohlo  dojit,ze uz vymreli.Ti co tam dnes jsou,jsou stejneho druhu jako ti co behaji s holou lebkou v CR. Kdyby jste vy  byli demokrati jako nemci tak by to u vas vypadalo jinak.To k tem nackum.

K tomu sroubku a ceskym hlavickam. Kam s tim sroubkem,kam ho dat a udelat z toho auto to dovede -s odpustenim-kazdy blbec.Je na vyskolen.Neco vyrabet neni tak velky kumst ale co potom s tim dal.Tady by se mela ta ceska hlavicka ukazat.Laskave si uvedomte,ze vsechna ta auta co se vyrabi v CR a na Slovensku nejsou auta ceska ci slovenska nybrz nemecka,francouzska,japonska a korejska.Ty fabriky byli od tech cizincu zaplaceny,bylo od nich urceno co se tam bude vyrabet a sami si to taky prodavaji.Cech/Slovak tady figuruje jen jako zemedelsky nadenik na poli velkostatkare-ty brambory patri jemu a ne tem nadenikum. Nazdar.    

 

0/0
20.10.2006 13:56

Qescob

Re: Re: Re: Re: Re: hm a co krize

bez komentáře. protože jsem vůbec nepochopil (až na ty nácky) jestli to souvisí s mým příspěvkem a kritikou...

0/0
20.10.2006 15:21

Qescob

Re: Re: Re: Re: Re: hm a co krize

Jinak Němce nemám rád, tak pro ně používám různa "synonyma", většinou hanlivá... (Ale to by se mi snad nikdo neměl divit). Takovou tu teorii, že někdo "vymřel" moc neuznávám. Já spíš věřím na ty "cykly".

0/0
20.10.2006 15:28

pesimista

Re: Re: Re: Re: Re: hm a co krize

Suhlasim, ze to nie su CZ ani SR auta a myslim si ze by nas ani nemali nazyvat automobilovymi velmocami. Je to hlupost, nie su to ceske ani slovenske firmi, ani cz alebo sk kapital. Automobilovymi velmocami su krajiny odkial tie podniky pochadzaju, teda krajiny kde to cele vymisleli a dali dokopy. . 

0/0
21.10.2006 17:28

dave

Re: hm a co krize

takže nejepší je nic nedělat, protože všude je nějaký riziko, že?

0/0
20.10.2006 12:14

a7764715

Re: hm a co krize

...to je naivní pohled, firma - například malý výrobce třeba jen takové bižutérie jako je potah na volant vyrábí u nás tyto potahy pro celé spektrum  takřka celosvětového automobilového trhu tety téměř všechny značky nejen pro "montovny" na českém území , mohl bych tu donekonečna jmenovat stovky jiných součástek aut - nikdy - díky unifikaci "hardwaru" v konstrukcích moderních vozidel nejde dnes o izolované dodávky pro jednu či několik zanček!!!

0/0
21.10.2006 20:08

Prasopes

hm

Montážní dílna Evropy kde primitivové za levnej peníz stojej u pásu jako otroci a montujou něco, na co si za celej svůj život ani nenašetřej ,  to se opravdu máme čím chlubit

0/0
20.10.2006 10:14

Vendula

Re: hm

Smutné, ale co tedy? Výzkumná střediska se skvěle vybavenými laboratořemi, kde nesmírně vzdělaní a inteligentní Češi v bílých pláštích představují užaslému světu jeden veledůležitý objev za druhým? Hmmm... suroviny jako matička Rus taky nemáme, takže tu jsou ty silné hřbety a vzdělání a inteligence, která ve většině případů stačí na to, aby lidé byli schopni následovat pokyny :-)  

0/0
20.10.2006 10:20

Kecal

Velmoc

Rozdíl mezi Detroitem a ČR je zásadní - v Detroitu je i vývoj nových automobilů, u nás jen montážní linky!

0/0
20.10.2006 10:14

dave

Re: Velmoc

začíná se to měnit, projít montážní fází jsme si museli nebo si myslíte, že lidi, co přestanou vyrábět favority začnou vymýšlet patenty?

0/0
20.10.2006 12:13

neo030

a copak se stane s automobilovou velmoci

v pripade Peak Oil? :-D pojede na 4 kolech pekne do prdxele :-D

vcera jsem cetl pekny rozhovor s am. geologem, ktery odhaduje celosvetove zasoby ropy.. podle neho "gm a ford delaji posledni  otacku v zachode .." :-D:-D

a podobne to bude s evropou..

0/0
20.10.2006 9:25

prez

Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

preco si myslis ze ked nebude ropa nebudu auta ?

0/0
20.10.2006 9:37

pan K

Re: Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

Určitě ze dne na den nevyvinou pohon, který bude alternativní a hlavně LEVNÝ, takže ta hausnumera prodaných aut se výrazně sníží, začne se propouštět v globálním měřítku...no to bude ještě veselo...

0/0
20.10.2006 9:47

Vendula

Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

jenže je celá řada geologů, která říká něco poněkud jiného. Jistě, nafta není na věky, ale na nějakých padesát let toho je ještě patrně dost (proto se i dál investuje).

Mimochodem - tak si myslím, že je to na světě nějak "dobře zařízeno". Představte si, že by té ropy bylo skutečně neomezené množství, co by se stalo s planetou? Oni ty fosilní paliva dojdou "tak akorát" ;-)  

0/0
20.10.2006 9:54

pan K

Re: Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

IMAO včera bylo pozdě :-(

0/0
20.10.2006 9:56

neo030

Re: Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

presne Vas pristup se nazyva teorii "stribrne kulky" ;-) - technologie / veda / zazrak "neco" vyvine a ono to ten problem vyresi..:-D

stribrna kulka zabije toho skaredeho vlkodlaka aneb ceske "ono to nejak dopadne.." to bude prekvapco, az to nedopadne..

nejde jen o to, ze prestaneme jezdit..prestane se prepravovat zbozi/konec globalizace.. zadne "levne" hadry z Ciny..a mozna je to dobre..

0/0
20.10.2006 10:37

Vendula

Re: Re: Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

ale ono se to samozřejmě řeší (i když určitě ne tady), ale dokud bude nejlacinější jezdit na zkapalněný dinosaury, tak se tak i jezdit bude. Nevidím to tak černě. Ano, možná se do jisté míry v budoucnu přestanou vozit kecky z Číny přes Ohňovou zemi do USA a tvoje mrkve a rajčata patrně nebudou ze Španěl... big deal :-)

0/0
20.10.2006 10:45

Konstrukter

Re: a copak se stane s automobilovou velmoci

V případě Peak oil se lidi zřejmě přestanou přepravovat a vrátí se do jeskyní...

0/0
20.10.2006 9:57

hnusil

Velmoc? To je nejaky omyl?

Velmoc? V ktere zemi zije autor clanku?

0/0
20.10.2006 9:10

pan K

...

Jen pár čísel: TPCA - pás - 12000Kč čistýho. TPCA - nájem za TPCA byt 1+kk - 8000Kč. To dělá celý 4klacky na měsíc, to je život! :-/

0/0
20.10.2006 8:57

poslanec_termit

Re: ...

Jestli je to pravda, tak je  k smichu, ze se manazeeeri TPCA divi, ze nemohou sehnat lidi ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
21.10.2006 18:14

pan K

...

Velmoc? Kolik vlastníme (100%) automobilových značek? 0?

0/0
20.10.2006 8:55

hnědka

Re: ...

Kdo je to my? Brani ti neco koupit si akcie nektere z tech firem?

0/0
20.10.2006 17:23

pan K

Re: Re: ...

Zkus to ;-D

0/0
20.10.2006 17:25

Ali

Re: Re: ...

No, zkus to :-D. Bohuzel souhlasim s vetsinou nazoru zde. Jsou to jen vyrobni haly, montovny. Pokud chcete aby se v CR mzdy priblizovali vyspelym zemim, tak zapomente na montovny. Je stale dost zemi, ve kterych se da montovat levneji. Pokud chcete byt "velmoci", tak musite nalakat predevsim vyvoj, investovat do vzdelani. Takove firmy pak jen tezko budou odchazet jinam i kdyz to vymyslene se pak bude montovat jinde. Nebo chcete mit hospodarsky rust zavisly na dilnach s levnou pracovni silou? Dilna Evropy?

0/0
22.10.2006 0:01

Jirka

Vyděračství

Krásně zní - automobilová velmoc. Nic méně je u nás využíván jen pracovní potenciál a to ještě za mizernou mzdu. Vejvar opustí česko. Bylo by asi lépe, kdyby se vláda zaměřila na podporu dr. podnikání a zisk zůstal doma. Za pár let budem bohatí všichni.

0/0
20.10.2006 8:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.