Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jaké vybrat logo? Každému oboru sluší jiná barva

Právníci jsou šediví, kadeřnice hrají pastelovými barvami, cestovky jsou modré nebo žluté a červená patří k diskotékám - takto si většina lidí spojuje obory podnikání a barvy. Kdo přemýšlí nad firemním logem, měl by tyto asociace vzít v potaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aesim21

boze

jo to psal nakej moula, v CR mame fakt asi jen 6 oboru, v kterych se da podnikat. A vubec nechapu, proc kdyz je fialova neklidna a az neprijemna, by si ji vubec nekdo mel vybirat :D

0/0
3.11.2006 15:29

eF1

Vyborny vzorek obchodniku

Podle tabulky nachazejici se na konci clanku mam dojem ze vetsinu ceskych obchodniku tvori kadernictvi nebo cestovni kancelare :-) co takhle farmaceuticke firmy, IT spolecnosti, atd atd....ale jinak zajimavy clanek s dobre znamymy fakty.

0/0
30.10.2006 9:13

Artur Ropotamo

Dobry clanek

Vazby barev jsou sice zjednodusene, ale plati. Tezko nekdo muze zkoumat celou paletu tonu barev, spojeni tedy nutne musi byt spis indikativni. Seda z tabulky totiz muze byt docela dobre stribrna...

To, ze k jednotlivym oborum patri urcite typicke barvy je uz dlouho zname, ale ne kazdy si to uvedomuje. A o to jde. Kolikrat firmy pouzivaji uplne nesmyslne barvy a matou a odrazuji tim zakazniky.

Barvy mohou docela dobre ovlivnit, jak lide firmu vnimaji. Barva loga je jen symbolickym vyjadrenim, protoze logo by melo vyjadrovat charakter a hodnoty firmy. Sli byste treba do fialove advokatni kancelare? Ja tedy ne :-)

Jinak souhlasim s tim, ze barvy jsou jen malou casti toho, co zakaznici u firem vnimaji, ale kazda (i mala) cast je dulezita.

0/0
29.10.2006 18:07

TigerM

Psychologie

Barvy maji samozrejme velky vliv, ale nezalezi jen na barvach. Ta tabulka v clanku je tedy silena.

Tezko budete nekdo mit svatebni salon a zvolite barvy vyzdoby fialova, cervena a cerna. :-D  To vam moc nepomuze. Stejne tak, kdyz v zelezarnach namalujete interier hal do cervena.

Barvy patri k designu a musi zakaznika, obchodniho partnera, zamestnance zapusobit. Museji navodit prijemnou atmosferu v danem prostredi.

0/0
29.10.2006 16:30

radsi ne

Kdo dneska jeste nenadaval?

Nahodou jsem sem zavital a jak ctu diskusi, koukam jestli nejsem na zive.cz a kde to vlastne jsem. Aha, idnes. Asi ho postihlo to co postihne vsechny diskuse. A to:

1) Urazky autora clanku (starej, blbej...) 2) Kritika obsahu (uplna kravina, totalni blbost, opsal to...)

3) Prispivajici do diskuse jsou mdleho rozumu, nebo mladeho veku o cemz svedci i "zpus0b jej1ch wyjadrovani". Snazi se tim pozvednou sve ego. Asi. A hlavne se nelisit od nadavajiciho davu. Otazka je, proc do diskusi nepisi lidi s mozkem? Proc nepisi slusni lide konstruktivni nazory (nebo pisi velmi malo)? Protoze mezi stadem volu nenasli sve misto a ja se nedivim.

Diskuse se dnes mohou prejmenovat na "zumpy", kde se soutezi o nejvetsi pocet nadavek.

A ted neco malo k clanku. Barvy samozrejme maji vliv na vse, co je tam napsano. I na vas, blbce v diskusi. Jen si to neuvedomujete. Celkem s clankem souhlasim. Pozn.: autorku neznam a clanek na idnes ctu poprve, prinesl me sem google.

0/0
29.10.2006 3:11

designer

Re: Kdo dneska jeste nenadaval?

Tohle je jedine k veci zase z tveho prizpevku pane nadprirozeny.Proc

nepisi slusni lide konstruktivni nazory (nebo pisi velmi malo)? timto

si trefne vystihl oc v tomto clanku nebezi. Mam vysokou skolu

vytvarneho zamereni coz samozrejme neni zakukou me inteligence ale

tento clanek je opravdu soustava obecnych plku a nedej boze aby si to

nekdo vzal za sve.

0/0
29.10.2006 11:29

Kaiten

Re: Re: Kdo dneska jeste nenadaval?

Vysoká škola skutečně není zárukou inteligence, o tom svědčí už tvé nepochopení předřečníka... nebo mezery v pravopisu

0/0
29.10.2006 11:37

perina

Re: Re: Re: Kdo dneska jeste nenadaval?

zda se, ze i podobne "inteligentni" clanky iDNES maji urcity okruh priznivcu, co jsou na stejne urovni a vlne :-) Kaiten, blahopreji, pokud jste jeste nikdy neudelal/a preklep. Prispevek, ktery kritizujete je napsany kazdopadne na vyssi urovni nez ten Vas. Nebo ten tvůj? :-D

0/0
29.10.2006 17:57

designer

Re: Re: Re: Kdo dneska jeste nenadaval?

jasne mezero proto nepisu clanky:-))

0/0
9.11.2006 15:35

Q

blbost.

To je ale blabol. Nejen, ze to je cele kravina, ale jaksi to ukazuje na to, ze autorcin svet se zuzil na peleton cestovni kancelar-restaurace-kadernictvi-elektroservis- krematorium (narazka na tu cernou) -  kteryzto rozhled by napln clanku vcelku potvrzovala.

Prijde mi, ze to psal nejaky mlady a neklidny absolvent nejakeho rychlokurzu pro stredni menezment, kde stale jeste plati, ze o kvalite firmy nerozhoduje jeji produkce, ale barevnost loga a hlavickoveho papiru. No, treba z toho vyroste. Tak za 30 let. Mozna.

0/0
28.10.2006 12:45

Boguš

Re: blbost.

Nepochybně barvy vliv na lidi mají, jen si to zcela uvědoměle neuvědomujeme  .... .jo a váš "menezment" o vás taky něco vypovádá ...PS: ta tabulka je kapke divná :)

PPS: když však čtu reakce čtenářů a vídím že je tady jedna Menza vedle

druhé a přitom si nikdo nevšiml, že v uvodníku je u kadeřnic plno

pestrých barev, ale v tabulce je k nim jen šedá a bílá .... nepletuli

se

0/0
28.10.2006 20:43

Q

Re: Re: blbost.

To, co rikate plati o barve prostredi. Tedy o vyzdobe prodejny, celkovem pojeti prezentace, aranzma stanku na vystave.... Nikoliv o barve loga. To je zcela vedlejsi. Je to asi neco takovehom jako byste rekl, ze na barve kravaty zavisi, jestli odejdete uspesne z obchodniho jednani - treba ze k obchodnimu jednani o nakupu rychlokursu pro prihlouple redaktory se hodi zeleno-zluta kravata. Ale uz byste nikde nerikal, ze kdyz si k te kravate vezmete monterky a holinky od hnoje, tak to asi stejne neklapne.

Pravda je, ze nejdrive musite dat do pucu cely zevnejsek a pak zvolit doplnek (kterym kravata bezesporu je), ktery se k tomu zevnejsku hodi.

0/0
29.10.2006 9:36

Q

Re: Re: Re: blbost.

CONT:

V podstate, kdybyste se ridil tim, co je v clanku napsane, tak

nevadi, kdyz v tech lahudkach budete mit plisen na stenach a cele to

bude vymalovano cerne s sedivym prouzkovanim, hlavne ze mate dostatecne

barevne logo.Coz je nesmysl.Jako cely clanek.Za hodnocenim jeho autora si stojim.

0/0
29.10.2006 9:37

Boguš

Re: Re: Re: Re: blbost.

Každopádně ... barvy mají vliv VŽDY. Ať je to kravata, logo, barva textu, papiru .. prostě všeho. To je neoddiskutovatelné.  Jen je asi potřeba říci; jaký ten vliv je. Jsme lidé takže nas působí teměř vše.  Sice třeba velice nepatrně, ale působí. Čili vychtáš-li si všechny detaily na max, pak máš větší šanci uspět než pokud to tak neuděláš. To gro je samozřejmé, o tom se snad ani bavit nemusíme. Nikde jsem však neřekl, že byrva samy o somě zaručí uspěch ..... milý Q

0/0
31.10.2006 13:12

Boguš

Re: blbost.

PPPS: každopádně vliv barvy mají. To se dočtete v každé učebnici psychologie. Takže zcela logicky i ve firemním logu. Hezký příklad s těmi lahůdkami. Ono pravda je že si toto lidé většinou neuvědomují. Vidí to a i vnímají, ale nepřemýšlí o tom, čož je v podstatě i ku prospěchu věci. Vtipné je však pozorovat, jak pak tomu všini rozumí a jací nejsou odborníci ;-P;-P... jdu se však zahrabat pod zem, jelikož jsem si dovolil vznést svou hloupou připomínku mezi pány Einsteiny [čti anštajny]   ;-D

0/0
28.10.2006 20:44

postavaprokazdeho_cz

Logo

Nejhorší logo co sem viděl za poseldní léta je budoucí logo České televize. To podat student grafiky tak ho vyhodí ze studií ;-D A stálo to asi balík. Mě moje logo stálo den práce. Není to nejlepší ale neztěžuji si. Podle mě logo musí mít styl na členění barvy jak je uvedeno v článku moc nezáleží.

0/0
28.10.2006 12:02

agile

Re: Logo

Budouci logo ceske televize nebylo jeste odhaleno ;)

0/0
28.10.2006 21:18

tomas

Re: Re: Logo

bylo - je ve věstníku patentového úřadu

0/0
29.10.2006 16:02

jakub

TV

mám takovej dojem že o barvách loga bylo něco před pár dnima v televizi... to se jako autorka dívala na televizi a pak z toho napsala článek?;-D

0/0
28.10.2006 10:17

Judas Priest

Walim bulwy

Teda takhle po ránu a bez varování! Jsem se těšil že se něco přiučím a zatím tu na mě autorka vybalila hromadu obecnej faktů proloženejch nesmyslama a vyloženejma kravinama.

0/0
28.10.2006 8:52

pepazdepa

uffff

uz jen po precteni nadpisu jsem nabyl dojmu ze autorka nema vsech pet pohormade a evidentne nikdy zadne logo nenavrhla...

0/0
28.10.2006 0:30

eiffel

Tehle článek je dobrá slátanina...

Zaslouží si nominaci do soutěže o největší blábol roku. To musela sepsat nějaká vagína. >-

0/0
27.10.2006 23:40

ipm

IT firma nikde není

to znamená, že buď nemá nárok na logo a nebo si udělá, co se jejímu webdesignerovi líbí (většinou je správně druhá volba :-)

0/0
27.10.2006 22:34

NORDMAN

Re: IT firma nikde není

...co treba infracervena? ;-)

0/0
28.10.2006 7:25

Errata

To je výběr

Co kdyby se někdo nad tématem pořádně zamyslel, když o něm chce psát? To se u nás podniká jen ve zmiňovaných oborech? pravda, cestovek, byť zkrachovalých máme a budeme mít dost.

0/0
27.10.2006 22:18

Mr. Neutron

Je vidět, že u našich hospod ...

... je úplně jedno, jakou barvu mají loga - svého zákazníka si najdou vždycky;-D;-D;-D

0/0
27.10.2006 19:50

defaq

blbost

pořád se tu opakuje restaurace a jazyková škola, kdo to vymyslel? Takový nesmysl, každý si vybírá podle toho co se mu líbí a ne proto, že černá je smrtRv

0/0
27.10.2006 19:49

nonick

Hehe

takže černočervené logo KB vpravo nahoře: vhodné pro diskotéku či symbolizující zánik...;-D

0/0
27.10.2006 19:46

N*sr*tý

Re: Hehe

Jistěže, to logo se dá vysvětlit např. takto: Bord*l nad hrobem.

0/0
27.10.2006 20:03

Norst

Re: Re: Hehe

Jo to sedí. :-D

výborné zkušenosti na každém kroku

http://anti-kb.johanesville.net/

0/0
28.10.2006 0:27

dejv

Re: Hehe

jo, KB...to je nechutný Kuchyňský Blok Rv

0/0
27.10.2006 21:32

pes@post.cz

paní Vysekalová

Můj pocit z marketingové(ho) guru paní Vysekalové je značně smíšený. Tato paní, byť zřejmě relativně inteligentní si zřejmě zabukovala patent na rozum a jediný správný názor. Možná by jí neškodilo snížit se na úroveň obyčejného smrtelníka a zeptat se, která barva je mu prostě sympatická a která ne. Je s podivem, že v době, kdy marketingu vládnou geniální jedinci ve věku od 20 do 30 let s "letitými" zkušenostmi, ještě někdo tuto zombie českého marketingu bere vážně :-)

0/0
27.10.2006 19:00

N*sr*tý

Kvalitní článek

Tento článek je velmi kvalitní. Svědčí o širokém přehledu autora a jeho jistě pestrých životních zkušenostech. Více takových článků!!! Hlavně v oblasti ekonomiky jsou takové informace zcela neocenitelné.R^

0/0
27.10.2006 18:55

designer

tyve nehulte v ty redakci uz tolik to je peklo tyle plky

tyve nehulte v ty redakci uz tolik to je peklo tyle plky

0/0
27.10.2006 17:47

pedro

Re: tyve nehulte v ty redakci uz tolik to je peklo tyle plky

R^:-)) presne

0/0
27.10.2006 20:11

Norst

Re: tyve nehulte v ty redakci uz tolik to je peklo tyle plky

zkuste koks R^ , ta trava vam uplne zasere mozek , pak je z toho todle.

0/0
28.10.2006 0:35

madamario

CEZ a jeji Duhova Energie

a proto logo CEZu vypada jako vchod do gay clubu

0/0
27.10.2006 17:17

Azazel333

heh :)

"Zaujmout zákazníka je pro malé a střední podniky většinou těžké"

tak od teď budou mít všichni stejná loga... tím určitě zaujmou :)

0/0
27.10.2006 16:28

marty

barvy loga

souhlasim s tim,ze tento clanek je o nicem. Zvlast pestra je paleta vyjmenovanovanych profesi.HAHAHA. Dale si nemyslim,ze maji lide neco zafixovane diky barve. To ale jiste tyto autory nezajima. Spis je zajima to,ze za to dostali zaplaceno. CHECHT

0/0
27.10.2006 14:54

Emma

Re: barvy loga

Existují desítky, ba možná stovky oborů... Věnovat se všem by vydalo na knihu. Tenhle článek si snad ani nekladl za cíl obsáhnout všechny obory, ani být podrobný... Spíš chtěl čtenářstvo informovat o tom, že každá barva je lidmi vnímána trochu jiným způsobem, a že barva loga může mít na komerční úspěch firmy určitý vliv. Působení barev probíhá do určité míry na podvědomé úrovni, takže mnozí lidé si ani neuvědomují, že na ně ta barva (logo) nějak působí... Ale všímaví to zaznamenat mohou. Když třeba budete hledat schopného právníka, tak si spíš vyberete toho, který má střízlivé šedobílé logo, než toho, který ho má vyvedeno ve strakatých barvách... (i když logo hýřící barvami si asi žádný právník nenechá udělat, aspoň jsem dosud žádné takové neviděla - proč asi?;-))

0/0
27.10.2006 17:09

perina

Re: Re: barvy loga

Uplne zbytecny clanekm, to je na iDNES ale bezne..  Prý měl "čtenářstvo informovat o tom, že každá barva je lidmi vnímána trochu jiným způsobem". No to je objev jak Amerika! Pravnik si nenecha udelat logo barvy "lyže Fisher" taky proto, že na práva se hlásí jiný typ lidí než na konkurs do Mouline Rouge. To napadne kazdeho, a opravdu nemusi cist tenhle clanek.

0/0
27.10.2006 20:56

osss

zase dobrej clanek

;-Dboze to je ale ptakovina

0/0
27.10.2006 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.