- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Celý průšvich spočívá v tom že vláda schválila předražené mikrovlnky místo již hotového satelitního systému. A tak se spravedlnosti nedočkáme. Do státního rozpočtu budou platit jen uživatelé dálnic. Ale co ať platí, já jsem z jihočeského kraje a Praha nebo Brno mě vůbec nezajímá.
Praha - Brno po dálnici je nějakých 200 km krát 4,05 je 810 Kč, děleno 50 (počet míst v autobusech SA = 16,20 Kč; navýšení "o 20 %" na 180 Kč je 30 Kč.....
ty autobusy nejezdi porad plne :-) ale jinak souhlasim, ze 20% je moc
...aby autobusy platili myto je sprvne, vzdyt vlaky ho dnes plati take a to na vsech tratich--i na te z Horni do Dolni. Ulevu bych asi povolil autobusum, ktere jezdi v ramci krajem dotovane dopravni obsluznosti, ale ty co jezdi jen pro zisk na tech vyzobanych rozinkach at plati. Pravda je vsak takova ze obecne hromadnou dopravu budeme mit zpoplatnenu a auta stale jezdi za hubicku. Dle meho nazoru je nutne prvni zpoplatnit osobni automobili protoze v celkove sume nadelalji vic smradu a bordelu nez kamiony dohromady....
ale mají být zmýtněny přece všechny silnice I. třídy! A na těch už je autobusů dost.
Na jednu stranu chápu, že když platí vlaky za použití dopravní cesty, tak by měly platit i busy. Ale stejná cena jako u náklaďáků je kravina. S tím se může jít slavná EU vycpat. Buzerují kvůli čističkám, emisím a autobusy, které jsou ekologicky méně škodlivé než velká část vozovýho parku ČR, nemají jinou sazbu. Že ji nemají jinde přeci neznamená, že ji nemůžeme vyjednatAť se de EU bodnout
Proč by autobusy, které váží stejně a stejně ničí dálnice apod., proč by tedy měly autobusy platit míň?
To, že autobusy budou platit mýtné je v principu správné, prostě rovnost. Na kolejích je to nakonec podobně, poplatek za použití kolejí platí Pendolino i motoráček na lokálce. Horší ale je, že mýtné zatím nebudou platit osobní auta, tj. je to krok podporující individulání dopravu proti veřejné a je to tedy krok neekologický a proti trvale udržitelnému rozvoji. Tady bych se opravdu zaobíral tím, zda nezkusit na pár protlačit u EU tu výjimku.
Jiná věc ale je, jak se projeví mýtné v dotacích na dopravní obslužnost. Tady podle mě k ničemu výraznému nedojde, protože dotovaných autobusových linek jezdících po dálnici je velmi málo. Tady si je dopravci připravují půdy pro požadování větších dotací.