Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Eurotunnel pravděpodobně čeká likvidace

Společnost Eurotunnel, která zajišťuje dopravu v podmořském tunelu mezi Francií a Británií se nejspíš nevyhne likvidaci. Vedení společnosti dlouho hledalo možnosti, jak zachránit bankrotující projekt, ale pro věřitele je likvidace jistá cesta, jak získat alespoň část peněz zpět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dadly

http://www.okna-plastova.info/

http://www.okna-plastova.info/

0/0
19.11.2006 19:41

sp

A budou ty vlaky jezdit vlevo nebo vpravo?

Aby se anglani s frantikama domluvili a neposlali ty vlaky po jedny koleji !!!

0/0
7.11.2006 7:50

fomik

Re: A budou ty vlaky jezdit vlevo nebo vpravo?

A jak si myslis, ze jezdi vlaky u nas? Nekde na prave koleji, nekde na leve koleji (prevazne Ferdinandova draha do Ostravy), takze je klidne mozne, ze se ve Francii i v Britanii jezdi po stejne strane. Viz clanek o vyroci TGV, tam je jasne videt, ze TGV jede nalevo. ;-)

0/0
7.11.2006 8:27

Radgar

Od začátku to měli stavět jako silniční tunel.

Železnice je překonaná. Budoucnost patří individuální dopravě, ať už se bude jezdit na cokoliv. Když se má automobilista rozhodnout jestli naloží auto na vlak (často s velkou zajížďkou), nebo na trajekt prakticky v kterémkoliv přístavu, levněji a stejně rychle, tak se logicky rozhodne pro loď. Má to navíc spojené s příjemnou projížďkou po moři na čerstvém vzduchu.

0/0
6.11.2006 14:42

pingu

Re: Od začátku to měli stavět jako silniční tunel.

0/0
6.11.2006 17:09

pck

Odbornik spoza pece....

Ty budes nejaky odbornik - 50km tunel? Predpokladam, ze nakladka, vykladka + rychla jazda rychlym vlakom - bude napriek tomu rychlejsia a bezpecnejsia ako individualna po vlastnej osi. PS. Navyse Eurotunel je ziskovy - len povinnost splacat dlhy a ich uroky ho znici, konieckoncov po insolvencii to v ozdravenej firme bude fungovat omnoho spolahlivejsie. Navyse sa dlznici s prednostnym pravom asi rozhodli zarobit.

0/0
6.11.2006 18:48

Radgar

Re: Odbornik z univerzity

Asi bude bezpečnější, ale to nebezpečí u aut se dá eliminovat na minimum. Rychlejší určitě nebude.

0/0
7.11.2006 11:01

ororokorebuch

Nezbyde, nez to zestatnit

Frantici a Anglani pul na pul... chteli stavbu stoleti, tak ji maji.

0/0
6.11.2006 11:20

el_salamo

Re: Nezbyde, nez to zestatnit

To bude legrace, až se budou angláni a frantíci navzájem hašteřit, kde má být co ;-)

0/0
6.11.2006 16:33

Chechche Guevara

hmm

a to se planuje tunel ze spanelska do maroka..:-) to se urcite vyplati...

0/0
6.11.2006 11:01

Buldog

Re: hmm

Vládám je to jedno

0/0
6.11.2006 11:14

Santa1

Re: hmm

Jistěže se to vyplatí i když spíš v dlouhodobém časovém horizontu. Ovšem až bude ropa na desetinásobku současné hodnoty nebude čas ani peníze na takový projekt. Jak dlouho ještě může vůbec být letecká doprava udržitelná, natož levná?! Dnes je ropa možná tak na čtyř-pětinásobku ceny z doby kdy se tunel začal stavět.

Stát jako hospodář z principu musí uvažovat dlouhodoběji. Buduje se celoevropská síť rychlostních tratí. Pokud EU donutí jednotlivé národní správy efektivněji spolupracovat, můžou začít dráhy konkurovat letadlům, jako se to daří ve Francii TGV, nebo Thalysu mezi Fr.a Belgií, těch případů je už více. Až bude dokončená vysokorychlostní trať do Londýna, bude to zase o chlup lepší.

Ten tunel se zkrátka nikdy neměl stát soukromým projektem.

0/0
6.11.2006 11:44

Petr

Re: Re: hmm

Jste si jistý, že stát je lepší hospodář než soukromá firma? Neřekl bych. Jenom ty její ztráty nejsou tak vidět. Soukromá firma zkrachuje, státní dostane subvenci, dotaci, úhradu ztráty nebo jak to chcete nazvat, aby přežila. Ale jde o peníze všech lidí (z daní), kteří ani neměli možnost se rozhodnout, jestli bude nějaký tunel. Zatím co, když zkrachuje akciovka, zaplatí to akcionáři, kteří prostě do toho dobrovolně šli. Akcie se kupují s tím, že tam určité riziko ztráty je.

0/0
6.11.2006 17:06

Santa1

Re: Re: Re: hmm

Stát se podle mě MUSÍ angažovat v projektech s celospolečenským přínosem, které nepřinášejí okamžitý zisk. Doporučuji článek o TGV, pokud by nebyl investorem stát, měl by TGV stejné problémy jako má dnes Eurotunnel, přitom jsem přesvědčen, že i tunel bude dlouhodobě ziskový, ale především jde o ten celkový přínos - snížení spotřeby ropy a snížení energetické náročnosti dopravy vůbec.

Jako další příklad bych uvedl přenosovou soustavu (páteřní síť elektroenergetiky). Z čistě ekonomického hlediska její posílení žádný ekonomický efekt nepřinese, ale stát musí řešit situaci, kdy v letošním roce se několikrát dostala na pokraj zhroucení.

0/0
7.11.2006 7:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.