Diskuze

Francouzský železniční sprinter slaví kulatiny

Rychlík TGV se řítí z Paříže do bretaňského Rennes. Jeho obrovskou rychlost si neuvědomíte, dokud nevykouknete z okna. Auta na dálnici, která vede souběžně s kolejemi, vlaku nestačí, šedivý železniční šíp s modrým lemováním je nechává daleko za sebou a ani se přitom "nezapotí".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

BOBO

14. 1. 2007 19:37
Chybička se vloudila.

Mám takový dojem,že autor tímto vlakem ve skutečnosti nikdy nejel.Jinak by věděl,že se nemůže vyklonit z okna,protože tento vlak je kompletně klimatizovaný.

0 0
možnosti

komarus

7. 11. 2006 21:30
mno

hele vy chytrouši, kolik z vás tím TGV opravdu jelo? já teda jednou (Laussane-Paříž), ale je to už cca 8 roků, svezení pěkný, ale že bych u toho nějak uchcával, tu maximálku to taky vyvinulo,ale většinu času to jelo tak 160-200km, zaplněnost tak 30% a interiér dost ošoupanej a po francouzsku pěkně zabordelenej...;-)

0 0
možnosti

Vis Motrix

8. 11. 2006 20:38
Re: mno

Tak třeba já. Zásadní dojem? Zoufale málo místa uvnitř.:-( Polovina osazenstva byli černoši. Jel jsem Paris Nord - London Waterloo a zurück.:-)

0 0
možnosti

mpixel

7. 11. 2006 10:10
Tak tomuhle se říká přístup.

Až v čechách řidiči dobrovolně místo po dálnici Praha-Brno přesedlají na vlak. Ne kvůli ceně jak socky. Ale kvůli časové úspoře a vyššímu konfortu. Tak před českými drahami smeknu klobouk. R^

0 0
možnosti

mpixel

7. 11. 2006 10:13
Re: Tak tomuhle se říká přístup.

Koleje bych vystavil kolem dálnice. Aby řidiči co jedou svým autemi viděli jaký jsou socky. Když kolem nich profrčí vlak min. 200km/h.

0 0
možnosti

Vis Motrix

7. 11. 2006 9:36
Velaro

TGV je paráda, ale do budoucna sázím na Velaro.:-) Dokonce i Rusové se nám budou smát.:-(

http://www.hochgeschwindigkeitszuege.com/russland/index_velaro_rus.htm

0 0
možnosti

Martin

7. 11. 2006 15:25
Re: Velaro

velaro je ruske ICE, s budoucnosti TGV to nema nic spolecneho, navic TGV je porad lepsi a rychlejsi nez ICE a hlavne TGV oproti ICE jeste nema zadneho mrtveho cestujiciho

0 0
možnosti

Lubir

7. 11. 2006 9:35
vykouknout ven

zdravím vás pánové, mě jen překvapilo, jak se píše v prvním odstavci, že se dá vykouknout z okna? sem si nikdy nevšim, že by se dala otevřít?

0 0
možnosti

Vis Motrix

7. 11. 2006 9:37
Re: vykouknout ven

Pochopitelně nedají.;-D

0 0
možnosti

collage classic

7. 11. 2006 8:56
dokaze si na sebe TGV vydelat

v clanku se to spise hemzi chvalou, ale stejne jako jiny projekt i TGV by si na sebe mel vydelat. Nejen na provoz, ale tez na svuj vyvoj. Pokud je financovan ze statniho rozpoctu je to verejna dotace a v ten moment se o ekonomickych kalkulacich nemusi nikdo bavit.

0 0
možnosti

JBetak

7. 11. 2006 9:03
Re: dokaze si na sebe TGV vydelat

Jistě. To je dnes uznávaný názor, ale on je to už dost starý projekt a tenkrát byl svět o dost jiný.

Francie je na evropské poměry rozlohou velká a hodně centralistická. Byl za tím státní záměr vykonat pracovní cestu z Paříže kamkoliv za jeden den bez použití letadla. A vlastně dodnes TGV jezdí jen paprskově do různých směrů z Paříže. Výjimkou je spojení Brusel - Londýn.

0 0
možnosti

brsoň

7. 11. 2006 7:50
Přece ale jenom

v něčem není TGV nejlepší. Není totiž nejdražší. Tenhle rekord drží přece naše Prnďolíno!!!!!!

0 0
možnosti

Dicky

7. 11. 2006 8:42
Re: Přece ale jenom

Rád bych podotkl, že to, co píšeš vůbec není pravda. Pendolino sice je poměrně drahé, ale nedá se to srovnávat s jízdou autem... A vzhledem k cenám francouzských vlaků... Nedá se to srovnávat.

0 0
možnosti

DD-Dave

7. 11. 2006 6:50
?

Zdravím všechny,

všechno je to pěkný, ale zajímalo by mě, zda tyto "supervlaky" jezdí i někde jinde než ve Francii, páč u mě je výrobek dobrý jen v tom případě, že uspěje v zahraniční konkurenci.

0 0
možnosti