- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
celý ČD bych vyhodil do povětří...denně dojíždim 50 km do školy a od začátku semestru nebyl jedinej den, kdy by vlaky, kterýma jedu, neměly zpoždění...snad jen před týdnem bylo výjimečně jenom 10 min...navíc vlízt českýho do osobáku nebo rychlíku je občas o poblití..a ještě hodlaj zdražovat...hm, snad se to teda projeví aspoň na kvalitě vlaků
s kamilem jezdime vlakem kazdy tyden... hmm... mame radi luzkove vozy protoze muzeme lezet vedle sebe... hmm...
Teoreticky a čistě fyzikálně jízda vlakem je daleko levnější než autem. (Pokud se souprava rozjede - tak tření kolej-kovová kola je minimální - velmi nízká spotřeba el. proudu) A navíc každý další vagón spotřebu již téměř nezvyšuje (Odpor vzduchu je v závěsu za ostatními nízký. Proč tedy železnice nejsou tak atraktivní a jsou drahé? Protože se dráhy zaměřují na socky. Vlaky jsou pomalé, zastaralé, špinavé, neekonomické. A protože jsem na drahách dělal tak vím že tam vládne korupce, kamarádšovství (A tak jako pracovník IT stačilo když jsem šéfovi doma nainstaloval PC, v práci jsem se koukal na filmy a vše za mě řešila externí firma. Moderní :) v reklamách levnější, ve skutečnosti předražený :) outsourcing) Nadruhou stranu jsem byl placený jak lepší uklízečka, proto jsem odešel.
V první třídě vagonů jsou látkové polstrované sedačky, které krásně pohlcují cigaretový kouř. Takže jestli chcete smrdět tak si připlaťte za 1.třídu. Párkrát jsem to zkoušel, již nikdy více!
"Průměrná vzdálenost, kterou cestují zákazníci Českých drah, je podle
něj 36 kilometrů. Většiny cestujících by se tak změna zákaznického
jízdného neměla dotknout."
Kterej chytrák tohle odvodil? Průměr 36km/cesta splňuje např. rozdělení: 1/4 cestujícíh jede 9km, 3/4 jedou 45km. Ta 1/4 který se to nedotkne je většinou? Zajímavý... to jen tak naokraj.
Naštěstí mě ČD svou aktivitou (zrušení levnýho Junior pasu a zavedení zlodějskýho obyčejnýho jízdnýho) odradili už tak, že s nima prakticky nejezdim - když jo, tak buďto posledních 12km po přestupu z busu domu na žákovský jízdný nebo po Praze na tramvajenku a když je potřeba za Prahu, je to pár km na hromadný lístek nebo tarif PID... a do Ostravy (kde jsem díky ČD už roky nebyl) za měsíc začne jezdit konkurence. Hurá, ta to vždycky spraví, viz. jak dopadl monopol ČSAD Liberec na lince do Prahy :-)
Máš pravdu, ach ta matika...
Zopakuj si rozdělení!
Rád bych věděl,který chytráci vymysleli do osobáků 1.třídu!!!Zatím co první zeje prázdnotou(Dnes jsem tam po prvé viděl 2lidi),v druhé je našlapáno.Mít ty buzeranty po ruce,tak jim z gustem šlápnu do ksichtuTi ale určitě osobáky nejezdí...
no funguje to tak ve vetsine evropskych zemi - napriklad v portugalsku jezdi motorovy vlak cca 40 let stary a taky ma oddil prvni tridy. Prave priplatek zat u prvni tridu je za to ze nepojedete v naslapanem osobaku takze dekujte za moznost volby
Až vlaky budou jezdit minimálně 200km/h jako je to leckde běžné a motoristé se budou na vlak z dálnice se závistí dívat. Tak teprve potom se něco změní.
Z kolika dálnic je vidět na vlak?
takze cestovani vlakem se zase podrazi..Tak se mi zda, ze s CD to jde od desti k peti, jen vymysli veci, jak jeste vic oskubat zakazniky. Koukam, ze co je statni, to je prodelecny, takze do toh ode facto strkame prachy dvakrat...
CD zdrazuji po 4 letech - kolikrat za ty 4 roky zdrazily energie????
Pratele... Vsechny tyhle karty, slevy, programy - to k standardizaci osobni zeleznicni dopravy na evropskou uroven nikdy nepovede... Drahy se musi zprivatizovat. Nyni maji za zadkem stat, ktery je muze tahat z jejich ztrat a jsou ochromeny odbory, ktere nedopusti masivni propousteni. Je to velmi podobna situace jako s Ceskou postou. Teprve az kdyz firma jede jen za svoje penize a musi si zakazniky hlidat, muzeme se dockat zmen k lepsimu. Neviditelna ruka trhu totiz v tomto odvetvi funguje sakra dobre.
... nemá smysl se rozčilovat, protože tohle už je u ČD normální. Hezky zdražíme cesty z měst - Praha -> Hradec, Praha -> Plzeň, aby autobusy měly více zákazníků, proč lákat cestující? Už takhle je In-Karta pro studenta co nejezdí do školy vlakem, ale občas někam musí jet pořádně drahá (600kč rok) a docela musí počítat, zda se mu to vyplatí, předpokládám, že i ceny pro studenty to zasáhne. Hrůza děs managment ČD a to mám vlaky rád.