Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Platnost dálničních známek vyprší už v prosinci

Ministerstvo dopravy o měsíc zkrátilo platnost letošních celoročních dálničních známek. Nálepky na rok 2006 tak budou platit pouze do konce prosince a ne do konce ledna 2007, jak je na nich uvedeno. Kdo chce vyjet v lednu na dálnici, musí si nový kupon pořídit o měsíc dříve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Alena

Platnost dal.známky na rok 2006

Zaslechla jsem že byla prodloužena platnost dálniční známky na rok 2006.Je to pravda?

0/0
31.12.2006 20:37

Palo

rocni znamka <> 12 mesicu

Pro vsechny co tu argumentuji ze se jedna o rocni znamku a rok ma 12 mesicu: Nekupujete si znamku na 12 mecisu, ale znamku ktera vas opravnuje jezdit v nejakem casovem obdobi, ktere je urceno koupenim a vylepenim (min.1.12.2006) a datumem ktery je vyznaceny na znamce ted je tam 31.1.2007. To ze muze platit az 14mesicu a ty dva mesice jsou "bonus", ktery se da odebrat je nesmysl. Protoze kdyz bych  si koupil a vylepil  treba  1.8.2006, tak nebude platit 14 mesicu, ale jen 6 mesicu (po novu jen 5 mesicu), takze  se nejedna o to, ze vam  seberou nejaky bonus nad 12 mesicu, ale o to, ze vam jednostrane zkrati  platnost  znamky. To ze se te znamce rika "rocni" je jen pro jednoduchost aby se nemusel rikat "znamka platna do 31.1.2007".

0/0
14.11.2006 11:37

2.jirka

Jiří Schwarz jr.: Poznámka o známkách (dálničních)

Aneb stát, zákon a právní jistota. Nebo také jaká je šance, že by někdo s něčím takovým dobrovolně souhlasil?

http://libinst.cz/komentare.php?id=312

0/0
13.11.2006 19:16

Ing.Radovan Burkovič

A budeme se ještě všichni divit, co všechno 1.1.2007 vejde v platnost

A budeme se ještě všichni divit, co všechno 1.1.2007 vejde v platnost ;-O Namátkou Zákon o nemocenském pojištění, Zákoník práce, Zákon o sociálním pojištění, ..... Bude těch sockomančských sraček (a toto slovo používám ve vší vážnosti jako velmi slušné označení naší situace) něúrekom. Kdyby to soudruzi pustili už před volbama a důsledky jejich zákonů nastaly za jejich vlády, tak dneska ODS nemusí dělat koalici. Měla by tak 150 poslanců z 200. Nebo už jsme zapomněli, jak Jyrkovi řekl Sobotka, že to přehnali ? A tak kluci ještě po volbách coby odstupující vláda navrhli parlamentu např. novelu Zákona o nemocenském pojištění ? Aby stát na jejich předvolebnmím rozdávání hned v lednu 2007 nezbankrotoval ? Svatá prostoto! A ještě stále se najdou lidi, kteří je volí.......Rv 1+1=2 a dluhy se vrací...

0/0
12.11.2006 23:24

above cz

aneb

loupež o česku... Budou taky vracet poměrnou část ceny?

0/0
12.11.2006 21:48

honza158

Re: aneb

Ne nebudou, zato budou vybirat 100tisicove (max 500k) pokuty za neplatne znamky. Jsem zvedav kolik techto nestastniku bude :-(

0/0
13.11.2006 12:28

gray

Jak vydelat na pokutach

Jete jste  nepochopili, ze se v tomto state jedna o konspiraci vsech stanich uradu? Stat potrebuje prachy, fizlove taky potrebujou prachy, no tak se udela novela a v lednu se budou vybirat pokuty:-D a poruseni kupni smlouvy? mozna...ale zakon (respektive novela) je zakon, viz. pripad zlinskeho cyklisty, jez ublizil pri nehode jen sobe a stejne musi zaplatit pokutu... Mimochodem, soudruhy poslance si volime sami ze svych rad, tudiz to spise vypovida o nasem narodu nebo chcete-li, cesstvi, svejkovstvi...

0/0
12.11.2006 11:27

trifid

Výměna nálepky

Daloko víc mi vadí, že se nová nálepka nesmí na sklo vylepit dřív, než začne platit. Není nic horšího než seškrabovat tu starou nálepku ze skla při 10 stupních pod nulou. Když roční platila od prosince, tak jsem ji vždycky vyměnil na začátku prosince, než začly mrazy. Teď kvůli demenci našich soudruhů poslanců asi budu muset ze sebe dělat při seškrabávání na Nový rok blba.

0/0
11.11.2006 19:33

trifid

Re: Výměna nálepky

Sorry, teď jsem zjistil, že prosince se to netýká.

0/0
11.11.2006 19:44

mpes

tak to je dobrá blbost.

jednou jsem to koupil a má to napsanou platnost 14 měsíců, tak sorry, v lednu  2007 na to ještě budu jezdit a jestli mě nějaká bukvice zastaví, tak o tom sepíšeme protokol a dáme to k soudu...

0/0
11.11.2006 19:01

houba_

Re: tak to je dobrá blbost.

jo, presne tak

0/0
11.11.2006 22:46

TRT

Re: tak to je dobrá blbost.

smula - zakon ti muze udelat v podstate cokoliv - jako napr mas zivnost na masaze (treba) nakoupis si stroje na provozovnu a bum zmeni zakon a najednou z tve zivnosti je zivnost kde musis mit patricnou VS - tu ty nemas - takze sorac bud odpovedny zastupce nebo koncis... a nikdo se te nepta.... stejny jako znamky... nikdo se te nepta - zakon stoji skoro nadevsim

0/0
12.11.2006 19:26

annon

Re: Re: tak to je dobrá blbost.

Zakon Vam nemuze prikazat nic retroaktivne, coz v tomto proipade nastalo. Takze pokud pokutu dostanete nic neplate obrate se na soud. Obrnte se trpelivosti a u ustavniho soudu s nevetsi pravdepodobnosti uspejete. Tento zakon je zjevne protiustavni.

0/0
18.12.2006 19:15

Novák

Nárok na vratku

Vzhedem k tomu, že jsme každý z nás kupovali dálniční nálepku s platností 14 měsíců a toto je porušení pravidel kupní smlouvy ze strany státu, domnívám se, že máme možnost oprávněně požadovat zpátky 1/14 již zaplacené částky. Co to takhle hromadně zkusit.:-D

0/0
11.11.2006 17:32

sayza

Jezis to je kravina

Cemu to jako prospeje, ze to bude jenom do konce prosince?! Vzdyt to nema zadny smysl proboha, kdo si tu rocni znamku kupuje, ten si ji stejne koupi. Stat vic nevydela, akorat je to zase dalsi buzerace ridicu ... co to mame za vladu (Y)

0/0
10.11.2006 23:16

Petr

Fck

Proc plati znamky jen do prosince?To nejde k*rva rict,ze do prosince plati pouze ty nad 12 tun?A ty ostatni do konce ledna jako vzdy?!Uz vidim ty c*raky PČR,jak chytaji lidi 1.1. na dalnici se staryma znamkama a davaji pokuty 35000.Uz me to tady zacina opravdu pekne sr*t!!!;-O;-€;-O 

0/0
10.11.2006 22:46

Ladislav

Vážený magore!

Zákaz retroaktivity, který respekuje i Ústava ČR, vám zřejmě zůstal naprosto utajen. Navrhuji vám, abyste si doplnil znalosti ještě dřív, než budete psát do diskuzí. Vyhnete se tak zbytečnému zrapňování a možná se i něco nového dovíte!

0/0
10.11.2006 19:08

Brainwashington

Dodatek zákona:

Ministerstvo dopravy se k 31.12.2006 ruší a na příště to bude od 1.1.2007 Ministerstvo Kapsch,Austria.

A Čecháčkům bude dále kálet a kálet na jejich tupé makovičky ...

:-)(Y)(Y)>-

0/0
10.11.2006 17:44

Basic

Ano je to zakon, a zakon toto muze

Nic to ale nemeni na tom, ze to odporuje dobrym mravum. Co s tim? No nejsem pravnik. Jista sance tu je protoze to neni zakon ustavni takze u soudu s apelaci na dobre mravy je jista sance na uspech. Jenze ... Zakonu odporujicim dobrym mravum mame v nasi zbirce zakonu opravdu hezkou radku a stale se podle nich chovame ;-(

0/0
10.11.2006 17:31

Sporadany_obcan

Re: Ano je to zakon, a zakon toto muze

neodporuje tady spíše jeden zákon druhému? To pak musí řešit ústavní soud.

Leda že by ode dneška všichni obchodníci ochotně uznávali vracení známek a vypláceli zpět peníze...:-P

0/0
10.11.2006 17:40

danny44

Titulek.....

Proč je v titulku že MINISTERSTVO zkrátilo platnost, když to zkrátil ZÁKON, a ten přijal kdo - snad POSLANCI ne (protlačilo ho zejména ti z jistých stran)... !! !! ! !!

0/0
10.11.2006 17:14

Sporadany_obcan

Re: Titulek.....

když ono no se to ministerstvo k tomu dost halsně hlásí - zde - http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpravy/kupony2006_koncivprosinci.htm

a novináři, lépe řečeno opisovači, to jen bezmyšlenkovitě (jako obvykle) přežvýkali.... :-/ 

0/0
10.11.2006 17:26

Adelavecerela

Vážení magoři,

koupí dálniční známky si nekupujete žádnou službu. ale platíte státu za to. že můžete užívat kvalitních silnic. Známka je na 1 rok a pro rok 2006 stát

zákonem stanovil, byť zpětně, že jí lze použít jen v roce 2006. Vaše poznámky by byly oprávněné jen tehdy, kdyby stát omezil platnost dálniční známky např. jen do 30. 11. 2006.  Nazdar!    

0/0
10.11.2006 17:05

...

Re: Vážení magoři,

no zato ty jsi inteligent jak vemeno..

0/0
10.11.2006 17:23

Dr. Fe1

Re: Vážení magoři,

Vážený chytráku, kromě toho že jste uboze sprostý, tak se velice mýlíte. Koupí dálniční známky si kupujeme službu a to takovou že můžeme užívat rychlostních silnic a dálnic VE STANOVENÉ DOBĚ. Samozřejmě se jedná o dobu, která je známá v době koupě. Koupí známky je sjednána smlouva na stanovenou dobu, nic takového nelze zpětně měnit, to je základní princip veškerého práva. Žádný zákon nemůže nic měnit zpětně, ten zákon je chybný a ÚS by ho měl zrušit. Navíc tato doba nebyla stanovena na rok, jak chybně uvádíte, ale na 14 měsíců, a to sice od 1.12.2005 do 31.12.2007.

 

0/0
10.11.2006 17:32

mpes

Re: Vážení magoři,

hehe, to je jako by sis koupil dálniční známku v lednu 2006 a oni ti řekli že platí do května. Je to úplně stejné - mění se podmínky v průběhu hry...

0/0
11.11.2006 19:04

j...

Re: Vážení magoři,

Bez si prelakovat nehty a nepis do diskuse k vecem kterym nerozumis. Radsi se starej jen o Blesk a hubnuti. Udelas lip a aspon nebudes tak davat na obdiv, co ses za vemeno.

0/0
14.11.2006 10:12

honza

znamky

zcela evidentně stát jednostranně porušuje smlouvu, kterou jsme s ním koupí známky s platností do 31.1.2007 uzavřeli. Jestli tohle opravdu projde, tak už se nedivim ničemu!!

0/0
10.11.2006 16:46

Karel

Nejen že to je kravina, ale

ten kdo ty na púříslušném ministerstvuy vymyslel by měl na hodinu letět, takového právního nihilistu nemůže normální stát zaměstnávat.

Na druhou stranu se vůbec nedivím,CR bohužel není právní stát, ale jeden velký bordel, kde bez úplatku nejde vubec nic.  

0/0
10.11.2006 16:35

Plokk

Že by?

Myslím, že pokud někdo koupil známku s tím, že plati do konce měsíce ledna, nemůže dostat pokutu když ji bude používat do konce ledna. Žádnej zákon s tím nic neudělá, POKUD prodejce nenabídne kompenzaci za ten jeden měsíc...

Zdražení ročních kupónů pro MHD, také soud smetl ze stolu v průběhu roku. Zákazník zaplatil DOPŘEDU za službu a ta mu nemůže být BEZ kompenzace OMEZENA nebo zdražena...

Navíc nevím, proč blbnou, neboť spuštění toho systému stejně nakonec nestihnou a začne se nejspíše s 3 týdenním zpožděním... Proč ne tedy od 1.2.2007 ?

0/0
10.11.2006 16:01

Sporadany_obcan

Re: Že by?

k prvnímu odstavci a té kompenzaci:

Ani to by nestačilo, protože s tou kompenzací nemusím souhlasit (ať by byla jakákoli) a mám jednoduše při nedodržení kupních podmínek právo odstoupit od kupní smlouvy.

0/0
10.11.2006 17:22

Vanguard

Re: Re: Že by?

Omyl-tím, že si kupuješ dálniční známku uzavíráš s prodejcem smlouvu jen zdánlivě, respektive rozhodně to není klasická kupní smlouva, od které bys mohl odstoupit. Dálniční známka pouze prokazuje, že majitel vozidla uhradil zákonem stanovený poplatek státu. Prodavč dálniční známky rozhodněn není prodávajícím ve smyslu občanského zákoníku, který by odpovídal za "vady" prodané věci-je v podstatě pouze zprostředkovatelem platby.

0/0
10.11.2006 18:02

Pavel

Jde jen o další špatný výklad

>-

Zákonné ustanovení, které zavádí příslušný §21b - zákon č. 80/2006 Sb. v šesté části ohledně účinnosti stanoví, že zákon je účinný od 1. ledna 2007. Pokud je tedy účinný 1. ledna 2007, lze poprvé použít pro rok 2007 a nemůže se týkat roku 2006.

0/0
10.11.2006 15:58

Sporadany_obcan

Re: Jde jen o další špatný výklad

R^ zdá se, že jsi na to kápnul R^ R^ R^

To mi nedošlo, ale horší je, že ani novinářům, kteří tímto rozšířili poplašnou zprávu ;-D

0/0
10.11.2006 16:12

Sporadany_obcan

Re: Re: Jde jen o další špatný výklad

takže zpátky na stromy - teď jsem se podíval na www.mdcr.cz. Je to tak, jak jsem to pochopil původně a tedy špatně Rv

0/0
10.11.2006 16:55

danny44

Re: Re: Jde jen o další špatný výklad

R^

0/0
10.11.2006 17:15

Dr. Fe1

Re: Jde jen o další špatný výklad

Oni ale v tom zákoně mluví o minulém roce - tedy o roce 2006. Ovšem že ho nelze uplatňovat zpětně si myslím taky.

0/0
10.11.2006 16:18

danny44

Re: Jde jen o další špatný výklad

No pokud jde o "formulace" v tomhle zákoně, tak si přečtěte "Závěrečná a přechodná ustanovení" ohledně označení vozidel "invalidů" apod... podle Zákona platí do roku ....!!

0/0
10.11.2006 17:17

TRT

Re: Jde jen o další špatný výklad

myslim ze nemate pravdu

zmena zakona je platna dnem vydani tedy od 10/2006

ucinna je od 1.1. 2007

takze nehovori nijak zpetne - pokud byl vydan napr. 10/2006 a meni pravidla od 1.1.2007 je vse v poradku... zadna retroaktivita nehrozi... mimochodem dalnicni kupon rocni je platny 12 mesicu - je uvedeno - rocni (odkdy ma rok 14 mesicu jak se tady pise?), to ze platil 14 mesicu je benevolence zakona, tzv. prechodne obdobi, protoze je jasne ze vsichni si ho ze dne na den nevymeni ani nekoupi ze...

0/0
12.11.2006 19:39

nacelnik

Tomu se rika chovani v rozporu s dobrymi mravy

Tak se teste na dalsi kroky. Toto je jen test co vsechno si obcane od statu nechaji libit. V pristim kroku se novelou stanovi, ze napriklad duchody se budou vyplacet jen kazdy druhy mesic.

0/0
10.11.2006 15:45

Neldelinde

Ústavní soud

Tak to někdo dejte k ústavnímu soudu, ať to zruší. Jenže oni to potřebují zrušit pro náklaďáky. Tak ať zavedou mýto až od 1/2 a je to. Stejně to nestíhají.

0/0
10.11.2006 15:44

Plokk

Re: Ústavní soud

Není třeba to dávat k ÚS :-D. Jde o to, že stačí jezdit se známkou i v lednu. V případě, že někdo bude chtít platit pokutu, stačí odmítnout. Musejí pokutu vymoci soudně a to se jim nepovede. Nelze prostě omezit dopředu zakoupenou službu takovýmto způsobem bez příslušné kompenzace. Pochybuji, že by stát vracel za vrácenou známku její 1/14 původní ceny (pokud původně platila 1+12+1 měsíců)

0/0
10.11.2006 16:06

M

ko...oti

...Rv je to jak jste někteří z vás napsali. Apropóóó, jde taky o to že litr před Vánocema dát za tu debilní známku je pro dost lidí horší než až v lednu po nich.. Já jen čekám kdy ty ..."dálnice-krajnice" podle toho budou vypadat, zatím je to na nich o hubu, nemyslíte že je to za Xlet co se o problému ví už spíš neschopnost??

0/0
10.11.2006 15:31

j777

a co odstoupit od smlouvy?

kdyz ji nekdo jednostranne zmeni, mel bych mit moznost odstoupit od smlouvy, ne? Co kdybychom se vsichni dozadovali vraceni 900 za znamku na rok 2006? To by bylo docela zajimave,ne? ;-D

0/0
10.11.2006 15:07

mh07

No a?

Já si kupuji známku vždy na konci prosince a zrovna ji vylepím na okno a dosluhující vyhodím do smětiště dějin, takže je mi úplně šumák jestli platnost o měsíc posunuli - ostatně na kuponu je psáno ROČNÍ DALNIČNÍ  ZNÁMKA na rok 2006, takže jestli se nepletu tak leden je už 2007. Stát v tomto případě nikoho nešidí, jako nebere nikomu právo používat rok dálnice za závratných 900 korun po celou dobu platnosti známky. No a když nemáte ročně 900 korun na ¨pohodlné vození těl po dálnici - tak v tom případě choďte pěšky s ježky :-) a nezáviďte druhým jejich peníze - kdybyste se ve škole líp učili a nehulili za rohem, tak jste se mohli mít taky dobře. Přeji hezký víkend :-)

0/0
10.11.2006 14:35

Dr. Fe1

Re: No a?

No ty si ukázkovej magor. Převést neoprávněné zkrácení platnosti poskytování služby na to, že někdo někomu něco závidí .... nemám slov. Služba byla sjednána na 14 měsíců od 1.12.2005 do 31.1.2007, ať se ta známka jmenuje jakkoliv. Ty asi když si v obchodě zaplatíš celej chleba a prodavač Ti dá jenom půlku, tak se zřejmě neozveš ... abys náhodou nevypadal jakože na to nemáš .... magore 

0/0
10.11.2006 14:45

M

Re: Re: No a?

Myslím že je to přirovnání v principu správný>-

0/0
10.11.2006 15:32

Anijednou

Re: No a?

Stát mě oholí měsíčně o mnohem víc, ale jde o podstatu a tisícovka není tak málo. Já nedostávám šibalské úplatky ani nepobírám ministerské gáže a tvrdě vydělaných prašulí si vážím.;-€

0/0
10.11.2006 14:58

Jerry Seinfeld

O nic neprijdete

No dobra, ale na druhou stranu uznejme, ze drtivou vetsinu lidi to v nicem neposkodi, protoze si kupuji tak jako tak znamku kazdy rok.

Souhlasim, zavazky by se mely dodrzovat. Ale tohle opravdu poskodi malokoho.

0/0
10.11.2006 15:18

Dr. Fe1

Re: O nic neprijdete

Jednak tady jde o princip a za druhé není pravda že to poškodí málokoho.

1) Pro spoustu lidí je výdaj 900 Kč před Vánoci nezanedbatelný.

2) Otravování lidí před a během Vánoc a na Silvestra. Většina lidí chce mít klid a ne někde 27. prosince běhat a shánět známku.

3) Známky v prosinci jsou často špatně dostupné (mají je málokde).

4) Existují lidé co si nekupují známky každoročně, ale jenom některé roky.

0/0
10.11.2006 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.